Od kolevke, pa do groba: Škoda 1203 bila je hit u Čehoslovačkoj FOTO

Izvor: B92, 22.Nov.2023, 17:21

Od kolevke, pa do groba: Škoda 1203 bila je hit u Čehoslovačkoj FOTO

Škoda 1203 prvi put je ugledala svetlost dana pre 55 godina, a masovna proizvodnja trajala je skoro pola veka. Za to vreme, ovaj kombi je ušao u legendu.

Uz nosivost od 750 kg i kapacitet od 5.2 m3 tereta, Škoda 1203 predstavljena je javnosti 14. septembra 1968. godine.

Zahvaljujući raznovrsnoj nameni, u decenijama koje slede ovaj kombi postao je neizostavni deo u životima Čehoslovaka. Upravo zato, na sajtu Škode kažu da je Čehoslovake ovaj kombi pratio od kolevke >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << (kao ambulantni prevoz) pa do groba (kao pogrebni prevoz).

Vozio se i u Francuskoj, Belgiji i Egiptu, dok je u Turskoj prepravljen gotovo do neprepoznatljivosti, pa je završio kao robusni pikap.

Bio je dostupan na stranim tržištima, što nije bio slučaj u Čehoslovačkoj čija je ekonomija bila veoma centralizovana. Upravo zato, model 1203 nikada kod "običnih ljudi" u Čehoslovačkoj nije stizao nov, već uvek polovan, nakon što ode iz ruku državnih institucija.

Dizajn Škode 1203 je, u vreme kada je nastao, viđen kao napredan, a želja inžinjera da naprave vozilo sa maksimalno iskorišćenim prostorom, rezultovala je ultralakim kombijem kada se govori o prevoznim sredstvima tog ranga.

Prototip se zvao Š 1202, a kada su krenuli ka proizvodnji 1203 modela, ostavili su iz prototipa pogonski sklop koji se dokazao kao dobar. To uključuje 1,221 cc, 49 KS, kao i 4-cilindarski motor.

Prva varijanta koja je stigla do kupaca, bio je kompaktni kombi koji je imao oko 1.170 kilograma, uz dimenzije 4,520 x 1,800 x 1,900 mm. Maksimalna brzina bila je 90 km/h, a pri 60 km/h trošio je 11 litara na 100 km.

Kasnije se pojavila verzija minibusa, kao i mnoge druge, a na putevima Istočnog bloka glavni konkurenti Škodi 1203 bili su istočnonemački Barkas B 1000, kao i poljski Žuk i Nysa.

Za svoj 20. rođendan, dakle 1988, Škoda 1203 dobila je unapređenje uz jači motor i novi 5-brzinski menjač, a do aprila 193. do avgusta 1999. godine je oko 89.000 primeraka (u svim verzijama) bilo napravljeno u fabrici u Trnavi, gde se proizvodnja u međuvremenu preselila iz Češke.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.
Pogledaj vesti o: Skoda

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.