
Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.
Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.
Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.
Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.
To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.
Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.
Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.
Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.
Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.
Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.
Toyota razvija nove revolucionarne tehnologije baterija
"Hajde da promenimo budućnost automobila".. Prilikom nedavnog otvaranja nove fabrike električnih vozila, Toyota Motor Corporation (Toyota) otkrila je da će naredna generacija modela BEV (električna vozila na baterije) početi da se proizvodi 2026. godine. Ne samo da će ovi električni automobili biti drugačije konstruisani i napravljeni, već će ih i napajati niz novih naprednih baterija razvijenih posebno s ciljem da ispune i nadmaše različite potrebe i...
Izvor: B92, 21.Sep.2023
U nesreći u BiH učestvovala dva automobila: Prilikom sudara TEŠKO POVREĐENO 5 OSOBA
U Tuzli je noćas oko 01.10 u Ulici 18. hrvatske brigade, došlo do teške saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovala dva vozila, “tojota” i “mercedes”.
Izvor: Blic, 21.Sep.2023
Toyota razvija nove revolucionarne tehnologije baterija
* Tri nove tehnologije baterija s tečnim elektolitom će obezbediti više snage, veći domet, brže punjenje i niže trokove* Napredak u razvoju čvrstog umesto tečnog elektrolita omogućiće serijsku proizvodnju* Tehnologija baterija sa smanjenom visinom predstavlja ključ za poboljšani domet u vožnji Prilikom nedavnog otvaranja nove fabrike električnih vozila, Toyota Motor Corporation (Toyota) otkrila je da će naredna generacija modela BEV (električna vozila na baterije) početi da se proizvodi...
Izvor: AutoBlog, 20.Sep.2023, 20:32
Test: Toyota Highlander 2,5 Hybrid
Termin „krstarica“ do skoro se odnosio na velike limuzine. Na njihovo mesto sada dolaze SUV modeli. I to ne bilo kakvi - veliki, snažni i prostrani, baš kakva je i Toyota Highlander. Veliki SUV modeli do skoro su bili rezervisani uglavnom za Ameriku. U Evropi za njih bukvalno nije bilo mesta, što zbog ogromnih dimenzija, što zbog...
Izvor: AutoBlog, 20.Sep.2023