Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: Mondo, 26.Mar.2019, 20:55

Sve Korole zajedno i na Beogradskom sajmu (VIDEO)

Nakon dvanaest godina "odvojenosti", Korola je ponovo zajedničko ime za hečbek, sedan i karavan verzije. Izvor: MONDO. Dvanaesta generacija Tojote Korole, najprodavanijeg modela svetske auto industrije, izložena je na sajmu u sva tri tipa karoserije. Nakon 12 godina, Aurisa više nema, pa su postojećoj Koroli u sedan verziji, vraćene hečbek i karavanska verzija.. Sve tri verzije odlikuje veoma dinamičan i atraktivan izgled, ali je zanimljivo...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 25.Mar.2019, 11:42

Auto godine u Srbiji je Peugeot 508 FOTO

Auto godine u Srbiji je Peugeot 508 FOTO

Francuski "lav" pobedio je u konkurenciji devet modela.. Žiri Asocijacije automobilskih novinara dodelio je titulu "Auto godine u Srbiji 2019" modelu Peugeot 508. Druga generacija francuske limuzine odnela je pobedu ispred ostalih osam finalista izbora, među kojima su bili Audi A6, BMW X5, Honda CR-V, Mercedes A klase, VW Touareg, Škoda Karoq, Ford Focus i Toyota Corolla. Za razliku od ranijih godina kada su birana četiri automobila u različitim...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 22.Mar.2019, 08:25

Toyota: Vrijeme je za 5G robote

​Toyota tvrdi da će 5G otvoriti put robotima u scenarije iz stvarnog života, te im omogućiti da učestvuju...

Detaljnije >>

Izvor: Mondo, 18.Mar.2019, 18:19

Stiže suzavac u automobile

Stiže suzavac u automobile

Tojota želi da patentira sistem protiv krađe baziran na ispuštanju neprijatnih mirisa iz sistema klimatizacije.. Foto: promo/Toyota. Tojotini inženjeri su osmislili genijalni plan koji će pomoći u borbi protiv sve učestalijih krađa automobila prouzrokovanih pre svega beskontaknim sistemima za ulazak u vozilo i startovanje motora.. Tehnologija je jednostavna i bazira se na instalaciji patrona sa suzavcem, koji može da se aktivira u slučaju...

Detaljnije >>

Izvor: SrbijaDanas.com, 18.Mar.2019

Nova nada trkačkih staza: Tojota predstavila ZVER! (VIDEO)

Nova nada trkačkih staza: Tojota predstavila ZVER! (VIDEO)

Konkurenti, čuvajte se! Čuvena japanska auto kompanija Tojota je na Salonu automobila u Ženevi priredila svetsku premijeru nove GR Supre GT4 Concept u koju Japanci polažu velike nade. Reč je o konstruktorskoj i proizvodnoj studiji koja istražuje kako se tek predstavljena peta generacije legendarnog sportskog automobila Supra može razviti kao konkurentan automobil za međunarodne trke GT4, dostupan i pristupačan za privatne takmičare i male timove u skladu s...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 18.Mar.2019

Toyota roboti kao pomoćnici na Olimpijskim igrama 2020.

​Organizatori Olimpijskih igara se obično oslanjaju na vojsku neplaćenih ljudskih volontera, a kada su u pitanju sitni poslovi i organizovanje publike....

Detaljnije >>

Izvor: B92, 17.Mar.2019, 11:26

Toyota na sajam automobila stiže sa tri potpuno nova modela FOTO

Toyota na sajam automobila stiže sa tri potpuno nova modela FOTO

Direktno sa ženevskog auto-salona stiže limuzina Camry sa hibridnim pogonom, a na štandu Toyote u Hali 1 Beogradskog sajma...

Detaljnije >>