Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 25.Apr.2018, 06:32

Toyotina vozila će od 2021. komunicirati

Toyotina vozila će od 2021. komunicirati

Japanski gigant Toyota najavio je uvođenje tehnologije komunikacije između vozila (Vehicle-to-vehicle, ili V2V) od 2021. godine. Do sredine naredne decenije polovina Toyota i Lexus modela će biti opremljeni V2V tehnologijom. V2V omogućava međusobnu komuniciju između automobila, ali i vozila sa obložnjom infrastrukturom poput saobraćajnih semafora.| Automobil sa ovom tehnologijom može da pošalje radio signal u vezi sa brzinom, ubzranjem i pravcem kretanja i prima iste signale od drugihautomobila. To...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 24.Apr.2018, 17:37

Toyotina vozila će od 2021. komunicirati

Toyotina vozila će od 2021. komunicirati

Japanski gigant Toyota najavio je uvođenje tehnologije komunikacije između vozila (Vehicle-to-vehicle, ili V2V) od 2021. godine.. Do sredine naredne decenije polovina Toyota i Lexus modela će biti opremljeni V2V tehnologijom. V2V omogućava međusobnu komuniciju između automobila, ali i vozila sa obložnjom infrastrukturom poput saobraćajnih semafora.|. Automobil sa ovom tehnologijom može da pošalje radio signal u vezi sa brzinom, ubzranjem i pravcem kretanja...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 24.Apr.2018

VIDEO: Test 2019 Toyota Avalon

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Apr.2018, 19:17

Prodaja Toyota Motor Europe u prvom kvartalu 2018.

Prodaja Toyota Motor Europe u prvom kvartalu 2018.

Prodaja hibrida u prvom kvartalu 2018. godine Toyota Motor Europe predstavila je prodaju automobila u prvom kvartalu 2018. godine. Ukupno je prodato 280.300 Toyota i Lexus vozila, što je 4% više u odnosu na prošlu godinu. Ukupno tržišno učešće grupacije poraslo je za 0.1ppt na 5.1%. Toyota Motor Europe je u prvom kvartalu 2018. godine prodala ukupno 280.300 vozila: • +4% u odnosu na prethodnu godinu, dva puta brže od tržišta • Ostvareno 5.1% tržišnog udela Još jedan rekord hibridnih...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Apr.2018

Nova Toyota Supra sa BMW motorom i 450KS

Nova Toyota Supra sa BMW motorom i 450KS

Toyota je i zvanično potvrdila da stiže Supra sledeće generacije kao i da će ispod haube biti ugrađen BMW-ov atmosferac sa šest cilindara snage 450KS. Nova Toyota Supra će biti napravljena na istoj platformi kao i novi BMW Z4, ali bavarski roadster imaće u ponudi više različitih motora...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 23.Apr.2018

Maloljetno lice povrijeđeno u sudaru dva vozila

DOBOJ - Maloljetno lice teško je povrijeđeno u sudaru dva putnička vozila "reno" i "tojota" u dobojskom mjestu Pločnik, saopšteno je iz Policijske uprave u Doboju.. Maloljetno lice se nalazilo u putničkom vozilu reno kojim je upravljalo lice čiji su inicijali D.N. /43/ sa područja grada Doboja, dok je tojotom upravljao N.B. /52/ iz Sarajeva. Uviđaj nezgode, koja se dogodila juče oko 17.30 časova, obavili su...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Apr.2018

Toyota restaurirala Sports 800, svoj najstariji trkački automobil

Toyota restaurirala Sports 800, svoj najstariji trkački automobil

Kompanija Toyota je predstavila svoj najstariji trkački automobil, restaurirani Sports 800 iz 1965. godine. Radi se o automobilu koji je osvojio drugo mesto na trci Suzuka 500 km održanoj 1966. godine. Standardna verzija modela 800 je bila prvi Toyotin komercijalni sportski automobil, a četiri automobila sa specifikacijama za trke su učestvovala na pomenutoj trci. Toyoti je pripalo prvo i drugo mesto.Iako ga je pokretao motor od svega 790 cc snage 45KS, Sports 800 je pobedio automobile s 2,0...

Detaljnije >>