Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 20.Jan.2019, 18:16

Restilizovana Toyota Prius stiže u Evropu i sa pogonom na sva 4 točka

Restilizovana Toyota Prius stiže u Evropu i sa pogonom na sva 4 točka

Toyota je krajem novembra u Los Anđelesu predstavila restilizovanu verziju svog najpopularnijeg modela na hibridni pogon, a ovaj automobil uskoro će biti dostupan i kupcima na evropskom tržištu.Redizajnom su obuhvaćene izmene na spoljašnjosti automobila, ali i jedna značajna novina – takozvani AWD-i sistem pogona na sva 4 točka. Stilske intervencije na modelu za 2019. uključuju novi prednji branik i restilizovane farove. Proizvođač je pozadi takođe promenio izgled branika, kao i stop...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 20.Jan.2019, 12:16

Amerikanci ne žele da prodaju svoje "Japance"

Amerikanci ne žele da prodaju svoje Japance

Prema istraživanju analitičke kuće "IHS Market", Amerikanci prosečno poseduju jedno vozilo oko 80 meseci, ali među 15 modela kojima najviše veruju, nema nijednog američkog niti evropskog.. Amerikanci najviše veruju japanskim automobilima, pa tako njihovi modeli zauzimaju 15 mesta na popisu vozila koje kupci najduže imaju u vlasništvu, a apsolutnu dominaciju ima Toyota. Toyota drži prve tri pozicije, a ukupno čak 10 od 15, dok preostale pripadaju Hondi i Subaruu.

Detaljnije >>

Izvor: B92, 19.Jan.2019, 11:05

Ulepšani Prius stiže u Evropu sa pogonom na sva 4 točka

Ulepšani Prius stiže u Evropu sa pogonom na sva 4 točka

Toyota je krajem novembra u Los Anđelesu predstavila restilizovanu verziju svog najpopularnijeg modela na hibridni pogon, a ovaj automobil uskoro će biti dostupan i kupcima na evropskom tržištu.. Redizajnom su obuhvaćene izmene na spoljašnjosti automobila, ali i jedna značajna novina – takozvani AWD-i sistem pogona na sva 4 točka. Stilske intervencije na modelu za 2019. uključuju novi prednji branik i restilizovane farove. Proizvođač je pozadi takođe promenio...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Jan.2019, 18:48

ABS Show - 552. emisija

U okviru epizode ABS Show 552 možete pogledati: - RENAULT NISSAN...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Jan.2019

Toyota Yaris Limited Edition i u Srbiji

Toyota Yaris Limited Edition i u Srbiji

Tokom dve decenije i tri generacije Yaris je postao jedan od najvažnijih modela u ponudi Toyote. Yaris je najprodavanija Toyota u Evropi, a proizvodi se lokalno – u Francuskoj (Valenciennes). Ovaj izuzetan automobil B segmenta tržišta, za 2019. godinu doteran je u skladu s jubilejom. Dobio je nove elemente opreme, poput maske hladnjaka, okvira maglenki i obloga retrovizora u tamno sivoj boji, kao i crnih C stubova s oznakom Y20 (od paketa opreme Sol). Novi su Gray Machined 15-inčni aluminijumski...

Detaljnije >>

Izvor: AutoMagazin, 18.Jan.2019

18.01.2019 ::: Toyota Yaris Limited Edition na srpskom tržištu

18.01.2019 ::: Toyota Yaris Limited Edition na srpskom tržištu

Tokom dve decenije i tri generacije Yaris je postao jedan od najvažnijih modela u ponudi Toyote. Yaris je najprodavanija Toyota u Evropi, a proizvodi se lokalno – u Francuskoj (Valenciennes)...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Jan.2019

Nova Toyota RAV4 Hybrid za evropsko tržište

Nova Toyota RAV4 Hybrid za evropsko tržište

Toyota je objavila nove detalje i fotografije modela RAV4 Hybrid (sa hibridnim pogonom), uoči početka prodaje ovog SUV-a u Evropi. Potpuno nova Toyota RAV4 Hybrid je najnoviji model japanskog proizvođača (ujedno i prvi SUV) baziran na TNGA platformi. Zahvaljujući tome, nova Toyota RAV4 ima mnogo niži centar gravitacije, za 57% kružu karoseriju i skoro savršenu raspodelu težine na prednju i zadnju osovinu (51:49).Nije ni čudo što Toyota odvažno tvrdi da je novi RAV4 precizniji i udobniji...

Detaljnije >>