
Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.
Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.
Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.
Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.
To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.
Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.
Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.
Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.
Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.
Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.
VIDEO: Toyota GT / Lexus LFR na Festivalu brzine u Gudvudu
Novi japanski V8 super automobil je zvanično prvi put predstavljen u obliku prototipa na Festivalu brzine u Gudvudu.Drumska verzija će verovatno nositi Lexusovu oznaku, a ne Toyotinu,...
Izvor: AutoBlog, 11.Jul.2025, 01:34
Najavljen električni Subaru Uncharted
Subaru će uskoro predstaviti novi električni krosover, a uz jednu tizer sliku stiže i njegovo ime - Uncharted. Ime je izabrano da zrači osećajem avanture i robusnosti, a očekuje se da će platformu deliti sa Toyotinim električnim vozilom (navodno bi trebalo da bude dugačak oko 450 cm). Subaru i Toyota već rade zajedno na proizvodnji bZ4X i Solterre, dva električna krosovera...
Izvor: AutoBlog, 11.Jul.2025
Toyota na festivalu brzine u Gudvudu
Festival brzine u Gudvudu pokazaće kako Toyota koristi svoje iskustvo iz vrhunskog motosporta za razvoj vrhunskih drumskih automobila, istovremeno razvijajući više tehnologija za smanjenje emisija CO₂.Toyotin uspeh na najvišim nivoima međunarodnog motosporta s timom TOYOTA GAZOO Racing (TGR) direktno doprinosi razvoju sve boljih drumskih vozila, primenom znanja, stručnosti i timskih veština stečenih u žaru takmičenja. U 2024. TGR je osvojio titule svetskog šampiona u sve tri prestižne...
Izvor: AutoBlog, 10.Jul.2025
Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept
Istražujući čistije alternative tradicionalnim motorima, Toyota nastavlja da razvija niz rešenja pogonskih sklopova koja uključuju više od samo hibrida, plag-in hibrida, vozila na električni pogon i vodoničnih gorivnih ćelija.Jedan od njenih nekonvencionalnijih napora uključuje modifikovani SUS motor koji radi na tečni vodonik. Kako navodi Carscoops, GR Yaris H2 Concept je napravljen da ispuni propise WRC klase Rally2. Ima isti široki body kit i istaknute aerodinamičke komponente kao i...
Izvor: AutoBlog, 09.Jul.2025, 23:13
Kineski način rada iznenadio i Toyotu
Nekada je za razvoj automobila, od prve skice do serijskog modela, bilo potrebno četiri do pet godina. U današnjoj dinamičnoj eri električnih vozila kineski proizvođači su uspeli da skrate vreme razvoja na samo dve godine.Tradicionalni proizvođači automobila su prisiljeni da se prilagode takvim vrtoglavim razvojnim ciklusima.Čak je i Toyota, najveći svetski proizvođač automobila po broju prodatih vozila, ozbiljno uzdrmana. Kompanija se muči da održi korak na brutalno konkurentnom...
Izvor: AutoBlog, 09.Jul.2025