Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoMagazin, 21.Jan.2022, 03:16

21.01.2022 ::: Rallye Monte Carlo 2022 - prve fotografije

21.01.2022 ::: Rallye Monte Carlo 2022 - prve fotografije

Rallye Monte Carlo 2022 startovao je sa dva noćna brzinska ispita. Najbrži je bio Francuz Sebastien...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Jan.2022, 16:03

Toyota T-Mate – Novo ime za bezbednosne inapredne sisteme

Toyota T-Mate – Novo ime za bezbednosne inapredne sisteme

Toyota je posvećena obezbeđivanju najviših bezbednosnih standarda u svojim vozilima, stalno pronalazeći načine za korišćenje novih tehnologija kako bi se izbegle nesreće i poboljšala zaštita vozača, njihovih saputnika i drugih učesnika u saobraćaju. Ovaj pristup doveo je do nove generacije naprednih sistema za pomoć vozaču – inače poznatih kao ADAS – koji igraju sve veću ulogu u bezbednijoj vožnji. Najavljujući proširenje svoje posvećenosti bezbednosti, Toyota lansira Toyota...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Jan.2022

Toyotini proizvodni ciljevi nedostižni zbog nestašice čipova

Toyotini proizvodni ciljevi nedostižni zbog nestašice čipova

Japanski proizvođač automobila Toyota očekuje da će zbog nestašice poluprovodnika proizvesti manje automobila u poslovnoj godini 2021/2022. nego što je planirao. Toyota verovatno neće postići svoje zacrtane proizvodne ciljeve od 9 miliona vozila širom sveta do kraja poslovne godine 31. marta, navodi se u saopštenju. Proizvodnja bi trebalo da počne da usporava već u februaru zbog poremećaja u lancu snabdevanja povezanih uz covid-19, poručili su, dodavši da će u sledećem mesecu proizvesti...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 19.Jan.2022, 11:32

Volkswagen u 2021. najprodavaniji auto brend u Evropi

Volkswagen u 2021. najprodavaniji auto brend u Evropi

Nemački Volkswagen je prošle godine u Evropi prodao 1,08 miliona novih automobila, u poređenju sa 649.514 vozila iz Peugeota. VW je bio prvi po prodaji na kontinentu uprkos padu od 6,7% u odnosu na 2020., prema podacima koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Toyota je skočila na treće mesto sa 615.142 prodatih automobila uz rast od 9,1%, dok je 2020. bila na osmom mestu. Kompanija je svoj uspeh pripisala pripremi globalnog lanca snabdevanja, koja je uključivala...

Detaljnije >>

Izvor: AutoMagazin, 19.Jan.2022

19.01.2022 ::: Toyota T-Mate - novo ime za Toyotine bezbednosne i napredne sisteme pomoći vozaču

19.01.2022 ::: Toyota T-Mate - novo ime za Toyotine bezbednosne i napredne sisteme pomoći vozaču

Toyota je posvećena obezbeđivanju najviših bezbednosnih standarda u svojim vozilima, stalno pronalazeći načine za korišćenje novih...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 19.Jan.2022

Najavljena nova Toyota Sequoia

Najavljena nova Toyota Sequoia

Iz Toyote stiže najava da će uskoro prikazati novu generaciju velikog SUV modela Sequoia koji se zajedno sa Highlanderom i Siennom proizvodi u Indijani u SAD-u. Uz jednu teaser sliku ide i poruka "sledeća vekika stvar iz Toyote je na horizontu", ali svi detalji još nisu saopšteni. Poznato je da se 2023 Sequoia bazira na Toyoti Tundri,...

Detaljnije >>

Izvor: SrbijaDanas.com, 19.Jan.2022

LANČANI SUDAR KOD ČAČKA: Karambol na obilaznici, delovi vozila svuda po putu

LANČANI SUDAR KOD ČAČKA: Karambol na obilaznici, delovi vozila svuda po putu

Na lice mesta izašli su i pripadnici saobraćajne policije koji će utvrditi sve okolnosti koje su dovele do ovog saobraćajnog udesa.. Na obilaznici oko Čačka u ranim jutarnjim časovima došlo je do lančanog saobraćajnog udesa u kom su učestvovala tri putnička vozila. - Do saobraćajne nezgode je došlo kada je vozač automobila Tojota...

Detaljnije >>