Toyota
Toyota

Japanska kompanija Tojota je trenutno jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. 1933. godine je osnovana kao odeljenje kompanije Tojota automatik lum vorks, četiri godine kasnije kompanija dobija naziv Tojota motor co, a prvo vozilo je proizvedeno 1935. godine.

Još dve godine zatim Tojota usvaja naziv pod kojim je znamo i danas, Tojota motor korporacija. Tojota motor korporacija je japanski proizvođač automobila i trenutno danas najveći svetski proizvođač automobila. Osim pod Tojotinom značkom kompanija svoje automobile prodaje i pod markama Leksus i Sion.

Sadržaj i kompaniju je od samog njenog nastanka vodio Kiičiro Tojoda. Posle drugog svetskog rata, Tojoda se izdvaja od drugih proizvođača po upotrebi havarisanih kamioneta kako bi pravila reciklirana vozila. Inovativnost i pronalaženje prilike tamo gde je na prvi pogled i nema ostali su zaštitni znak ove velike kompanije sve do danas. Mnogi stručnjaci za biznis pokušavali su da proniknu u formulu uspeha japanskog giganta. I došli su do nekoliko razloga koji stoje iza ovako velikog uspeha. To su dugoročno planiranje, umesto prilagođavanja postojećim trendovima Tojota se oslanja na dugoročnu strategiju, odnosno proizvodnju automobila koji će moći da se vozi još dugi niz godina. Primer takvog vozila jeste hibridni Prius, koji je predstavljen 1997. godine a model je i danas tražen.

Sa cenama benzina koje stalno rastu i trendom uvođenja ekoloških vozila, može se reći da vreme ovog automobila zapravo tek sada dolazi, iako je na tržištu prisutan već gotovo dve decenije. Poseduje studioznu brzinu, na prvi pogled je kontradiktorno ali Tojotini dobavljači znaju da se požale na ovu kompaniju i da je potrebna čitava večnost da donese neku odluku.

To je zato što se sve njene odluke naslanjaju na istraživanja i marketing, pa se tek onda iznose pred čelne ljude kompanije. Kada Tojota donese odluku u proizvodnji nekog automobila, sve počinje da se odvija velikom brzinom. Zbog toga ona važi za proizvođača koji je u mogućnosti da lansira proizvod na tržište daleko brže od svih svojih konkurenata.
Tojota poseduje otvorenost, kompanija je mnogo važnih lekcija naučila od Forda, i od njegovih proizvodnih linija i teorija biznis gurua Edvardsa Deminga.

Tako je i ona na američkom tržištu dobila odličan deo tržišnog kolača, što za jednu kompaniju iz Japana nije bilo lako na početku ovog poduhvata. Decenijama kasnije Tojota i dalje prednjači u predviđanju potreba svojih kupaca, a nekad se desi da u tome uspe bolje nego lokalni proizvođači za koje se smatra da lakše mogu da dopru do svojih kupaca i čuju šta kupci najviše žele.

Tojota poseduje skromnost, primer toga je Ceo Tojota, kompanija je naglasila važnost timskog rada spram isticanja raznih pojedinaca. Tojota ne vidi svoje zvaničnike većim od same kompanije i njenog ugleda, niti od kupaca, kao ni od sopstvenih proizvoda. Mnogi je danas zato smatraju skromnom kompanijom, čiji se istočnjački principi zajedništva posebno ističu u zapadnjačkim društvima usmerenim na kultove ličnosti. U Tojotinim fabrikama i firmama, čak ni menadžeri nemaju svoja rezervisana parking mesta, što je u drugim fabrikama nezamislivo. Baš zato je Tojota i jedinstvena na svetu.

Tojota je posvećena svojim istraživanjima i radovima, i insistira na stalnom unapređivanju pa se strogo vodi računa o gubicima, zastarelim resursima, nedostatku vremena, otpadu. Za Tojotu se govori da nije od onih kompanija koje će kada imaju proizvod koji se dobro prodaje i prihvaćen je, veoma brzo svoju pažnju usmeriti na neke druge inovacije. Kod Tojote je drugačije, ako njeni zaposleni jednom uspeju da sklope haubu za osam minuta, nakon toga će biti u potrazi kako da isto izvrše za pet minuta, i još manje, i tražiće način sve dok ga ne nađu.

Ove godine je agencija Interbrend proglasila Tojotu za najvredniji automobilski brend, tada je predstavljen i novi proizvod kompanije jahta Ponam 31. Tojota se bavi i ostalim radnjama, pravi i proizvodi čamce, robote, kuće, viljuškare i ručne viljuškare, šivaće mašine, ku kodove, autobuse.

Ovlašćenom partneru Tojote u Srbiji je dodeljena Tojotina evropska nagrada za zadovoljstvo kupaca za rezultate postignute u protekloj godini.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017, 07:02

Sledeća generacija Toyote GT86 bi mogla da ponese ime Celica

Sledeća generacija Toyote GT86 bi mogla da ponese ime Celica

Kompanija Toyota bi mogla da oživi legendarni sportski duo Supru i Celicu, bar ako je verovati najnovijm izveštajima. Supra je trenutno u fazi razvoja zajedno s BMW-om, dok poslednje informacije govore da se i Celica vraća u život. Trenutno su dve moguće opcije za Celicu. Jedna mogućnost je da novi coupe zauzme poziciju osnovnog sportskog modela brenda. Baš kao i raniji modeli Celice, automobil bi trebalo da ima pogon na prednje točkove i da koristi kompanijinu novu TNGA platformu. Druga...

Detaljnije >>

Izvor: N1 televizija, 21.Sep.2017, 20:34

Možemo li da budemo efikasni u radu kao Japanci?

Usvajanje japanskih poslovnih princip, sasvim sigurno, predstavlja dugotrajan proces. Verovali ili ne, nešto od japanske prakse već je prisutno u Srbiji, i to kroz kajzen, poslovnu filozofiju, lansiranu pre 50 godina u fabrici automobila Tojota, koja donosi specifičan odnos zaposlenih prema radu.. Izvor: N1info. Srpski menadžeri će o kajzenu saznati više na predstojećem kongresu, a za Infobiz je o japanskoj poslovnoj filozofiji govorio Bojan Šćepanović, osnivač...

Detaljnije >>

Izvor: Blic, 20.Sep.2017, 10:01

OTKRIVAMO: Kako do nove Toyote ili telefona Samsung S8?

OTKRIVAMO: Kako do nove Toyote ili telefona Samsung S8?

Nema te šoping liste posle koje možete da kažete da ste sve kupili. Uvek vam nedostaje još jedan par cipela, neka majica ili možda baš novi automobil i mobilni telefon.. Tim povodom, BIG FASHION ima lepu vest za vas. U okviru velike nagradne igre "U BIGU KUPUJEŠ, AUTU SE RADUJEŠ" koja traje od 7. do 30. septembra, svi posetioci koji u tom periodu ostvare kupovinu u BIG FASHION centru od preko 2000 dinara imaju mogućnost da osvoje neku od sjajnih...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 18.Sep.2017, 14:52

Da li Toyota priprema novu Celicu?

Da li Toyota priprema novu Celicu?

Toyota privodi kraju rad na obnovljenoj Supri, a japanski proizvođač uskoro bi mogao da oživi još jedan sportski automobil iz svoje prošlosti.. Nagoveštaj da će Toyota u svojoj gami ponovo imati čuvenu Celicu, pojavio se nakon što je japanska kompanija opet formalno zaštitila to ime. Prema pisanju stranih auto-sajtova, postoji više opcija za realizaciju nove Celice. Jedan od načina da se model sa ovim imenom ponovo nađe na putevima jeste da Toyota lansira...

Detaljnije >>

Izvor: Večernje novosti, 18.Sep.2017

NESREĆA NA STOVARIŠTU: Drva zgnječila radnika

NESREĆA NA STOVARIŠTU: Drva zgnječila radnika

Hitna pomoć je brzo stigla na lice mesta, a lekari su i dalje na lokaciji i bore se za čovekov život DRVA naslagana na kamionu sručila su se na radnika stovarišta na beogradskoj Altini. Radnik G. K. (59) zaglavljen je...

Detaljnije >>

Izvor: Večernje novosti, 17.Sep.2017, 14:58

POGIBIJA POLITIČARA: "Tojota" na veštačenju

POGIBIJA POLITIČARA: Tojota na veštačenju

Posle pogibije srpskih političara sa KiM kod Doljevca AUTOMOBIL "tojota land kruzer" u kojem su u petak poginuli Gradimir Mikić i Saša Aleksić, čelni ljudi srpske opštine Ranilug na KiM, nalazi se na stručnom veštačenju. Kako "Novosti" saznaju, Mikić je dan pre nesreće zatražio da se na put ne ide službinim "pežoom 407", jer je sumnjao da je to vozilo namerno pokvareno dok je bilo na Carini koju kontroliše zvanična Priština, i zato su krenuli "tojotom". Automobil...

Detaljnije >>

Izvor: Večernje novosti, 15.Sep.2017, 18:52

UDES KOD NIŠA: Poginula dva političara, dve osobe teško povređene

UDES KOD NIŠA: Poginula dva političara, dve osobe teško povređene

U udesu kod Niša poginula dva političara, a dve osobe teško povređene U stravičnoj saobraćjnoj nesreći koja se u danas oko 13 sati dogodila na auto-putu Niš–Skoplje u blizini naplatne rampe Doljevac, poginuli su Predsednik opštine i predsedavajući Skupštine opštine Ranilug Gradimir Mikić i Saša Aleksić. Do nesreće je došlo kada je vozilo „tojota landkruzer“ koje se kretalo iz pravca Skoplja ka Nišu iz još neutvrđenih razloga sletelo s puta.Tom prilikom...

Detaljnije >>