Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Siniša Mali na izložbi „Lada 120 proleća“: Danas je više nego ikada važno da pokažemo da smo složni

U Narodnom muzeju Srbije večeras je otvorena izložba "Lada 120 proleća" - Izbor dela iz zbirki Narodnog muzeja Srbije, u okviru zvaničnog obeležavanja Dana državnosti - Sretenje 2024.

Izvor: Danas, 14.Feb.2024, 23:11

Detaljnije >>

Siniša Mali otvorio izložbu “LADA – 120 Proleća”

BEOGRAD – Potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali otvorio je večeras u Narodnom muzeju Srbije izložbu „LADA – 120 Proleća. Izbor dela iz zbirki Narodnog muzeja Srbije” povodom proslave Dana državnosti Republike...

Izvor: VojvodinaUzivo.rs, 14.Feb.2024

Detaljnije >>

Mali otvorio izložbu "LADA - 120 Proleća": U planu gradnja i obnova mnogih institucija kulture

Potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali otvorio je večeras u Narodnom muzeju Srbije izložbu "LADA...

Izvor: B92, 14.Feb.2024

Detaljnije >>

ZAPAD U STRAHU PRED MOĆNIM ORUŽJEM: Ruska mornarica ima NOVU podmornicu sa SPECIJALNIM POGONOM, evo šta će sve moći (VIDEO)

ZAPAD U STRAHU PRED MOĆNIM ORUŽJEM: Ruska mornarica ima NOVU podmornicu sa SPECIJALNIM POGONOM, evo šta će sve moći (VIDEO)

Ekstremno izdržljiva i veoma tiha.. Ruska ratna mornarica dobila je ovih dana svoju prvu serijski proizvedenu podmornicu na konvencionalni pogon klase Lada. Reč je o podmornici nazvanoj Kronstadt, za koje zapadni analitičari veruju da ima ugrađene pogonske litijum-jonske baterije, zbog kojih bi mogla da bude ekstremno izdržljiva pod vodom, ali istovremeno i vrlo tiha. Podmornice klase Lada, koje bi trebalo da zamene one iz već zastarele...

Izvor: SrbijaDanas.com, 11.Feb.2024, 09:39

Detaljnije >>

"IZ KRALJEVA MOJI ZNAŠ TI DOBRO KOJI" Fotka "Lade" srpskih tablica uslikana usred Čikaga oduševila Srbe: Prodaje se na oglasima u Americi a cena je "PRAVA SITNICA"

"Išao od Kraljeva preko Sibira do Beringovog moreuza, tu ga prebacio lokalni skeledžija... I onda lagano preko Aljaske, Jukona, Britanske...

Izvor: Blic, 05.Feb.2024, 16:21

Detaljnije >>

Lada iz Kraljeva stigla do Čikaga!

Lada iz Kraljeva stigla do Čikaga!

Nesvakidašnji prizor.... Decenijama je Lada bila neizbežan prizor na putevima bivše Jugoslavije, kao jedan od najpopularnijih automobila sa Istoka. Posle raspada SSSR, novi modeli su sve ređe stizali na naše tržište, a otvaranjem države za uvoz polovnjaka, čuvena "kockasta" vozila polako su nestajala sa naših ulica. Danas je klasična Lada, poput modela 2107 sa fotografije, redak prizor...

Izvor: SrbijaDanas.com, 05.Feb.2024

Detaljnije >>

Nesvakidašnji prizor na ulicama Čikaga: Lada iz Kraljeva stigla čak do Amerike FOTO

Nesvakidašnji prizor na ulicama Čikaga: Lada iz Kraljeva stigla čak do Amerike FOTO

Automobil koji se sve ređe viđa i u Srbiji, a nekada je bio veoma popularan na ovim prostorima.. Decenijama je Lada bila neizbežan prizor na putevima bivše Jugoslavije, kao jedan od najpopularnijih automobila sa Istoka. Posle raspada SSSR, novi modeli su sve ređe stizali na naše tržište, a otvaranjem države za uvoz polovnjaka, čuvena "kockasta" vozila polako su nestajala sa naših ulica. Danas je klasična Lada, poput modela 2107 sa fotografije, redak prizor...

Izvor: B92, 05.Feb.2024

Detaljnije >>