Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 17.Maj.2022, 00:16

Renault Duster će se proizvoditi pod brendom Lada

Renault Duster će se proizvoditi pod brendom Lada

Tek juče se saznalo da će Renault grupa svoju glavnu rusku imovinu preneti u državno vlasništvo: NAMI će dobiti udeo u AVTOVAZ-u, a moskovska vlada će dobiti moskovsku fabriku. Istovremeno, proizvodnja pojedinih automobila pod oživljenim brendom Moskvič biće organizovana u jednom preduzeću u Moskvi, piše ruski Auto Review. Sada su se pojavili novi detalji: saopštio ih je Denis Pak, direktor sektora za automobilsku industriju i železnički inženjering Ministarstva industrije i trgovine....

Detaljnije >>

Izvor: Danas, 08.Maj.2022, 13:49

U Moskvi ponovo pričaju o Marku Nikoliću

Od raskida saradnje sa Lokomotivom, Marko Nikolić je bez trenerskog angažmana. Imao je u međuvremenu ponude, ali nijednu dovoljno zanmimljivu i trenerski afirmativnu, međutim iz "debelog lada" mogla bi da ga izvuče potencijalna...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 25.Apr.2022, 07:32

Renault u martu beleži pad prodaje u Rusiji od 64 odsto

Renault u martu beleži pad prodaje u Rusiji od 64 odsto

Prodaja Renault automobila u Rusiji, koja je drugo najveće tržište ovog auto-giganta, pala je prošlog meseca nakon što je francuska kompanija prekinula proizvodne aktivnosti i planira da se povuče iz zemlje. Isporuke vozila Lada, koja proizvodi ruski ogranak kompanije Renault, pale su za 56 odsto u martu u poređenju sa istim mesecom prošle godine, navodi se u zvaničnom saopštenju. To je deveti uzastopni mesečni pad za brend koji datira još iz perioda postojanja Sovjetskog saveza, piše...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Apr.2022, 20:26

Da li zbog sankcija Rusiji čuvena Lada odlazi u istoriju?

Da li zbog sankcija Rusiji čuvena Lada odlazi u istoriju?

AvtoVAZ je osnovan 1960-ih kako bi pokrio sve veću potražnju u Sovjetskom Savezu za pristupačnim automobilima, a njegov glavni proizvod Lada postao je naširoko poznat po svojoj jednostavnosti i izdržljivosti. Ruski grad Toljati generacijama je sinonim za fabriku automobila AvtoVAZ koja proizvodi najpoznatiji ruski automobil Ladu. No kako Zapad uvodi Rusiji sve više sankcija zbog vojne akcije u Ukrajini, Toljati i radnike AvtoVAZ-a čekaju teška vremena. Okupivši se u malenom stanu u četvrti...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 20.Apr.2022

"Lada" je preživela sve, hoće li i rat? "Rus koji je preživeo devedesete - snaći će se i sada"

Lada je preživela sve, hoće li i rat? Rus koji je preživeo devedesete - snaći će se i sada

Toljati -- Ruski grad Toljati generacijama je sinonim za fabriku automobila AvtoVAZ koja proizvodi najpoznatiji ruski automobil Ladu.. Međutim kako Zapad uvodi Rusiji sve više sankcija zbog vojne akcije u Ukrajini, Toljati i radnike AvtoVAZ-a čekaju teška vremena. Okupivši se u malenom stanu u četvrti Avtozavodskij koja okružuje veliku fabriku, nekoliko radnika iz sindikata Jedinstvo reklo je da su zabrinuti za svoju budućnost, prenosi Poslovni dnevnik.

Detaljnije >>

Izvor: Kamatica.com, 18.Apr.2022, 15:01

Šta će proizvoditi Lada i da li nas čeka povratak automobila iz prošlog veka?

Lada kakvu smo decenijama poznavali vraća se na "mala vrata" na tržište u Rusiji pošto će se u ovoj zemlju zbog zapadnih sankcija "čuveni" automobil proizvoditi...

Detaljnije >>

Izvor: Blic, 17.Apr.2022, 13:00

VRAĆA SE LADA IZ PROŠLOG VEKA Zbog sankcija fabrike automobila u Rusiji mogu i dalje da proizvode, ali samo OVE MODELE

Lada kakvu smo decenijama poznavali vraća se na "mala vrata" na tržište u Rusiji pošto će se u ovoj zemlju zbog zapadnih sankcija "čuveni" automobil proizvoditi...

Detaljnije >>