Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: Nezavisne Novine, 17.Jul.2018, 20:28

Ova Lada vrijedi više od 130.000 evra

Jedan od popularnijih modela na našim prostorima u vrijeme bivše države nikad se nije mogao smatrati sportskim modelom, Lada Riva imala je neke druge vrline, ali ovaj konkretan primjerak je itekako vrijedan pažnje.. Vlasnik ove Lade Rive, odnosno VAZ-a 2105 kako se originalno zove, je Fedor Vorobjev, jedan od najbiljih driftera u Rusiji, koji sa svojom Ladom godinama uspješno nastupa i uvijek se nalazi u samom vrhu poretka. No, Fedor Vorobjev nedavno je odlučio prodati...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 17.Jul.2018

Nova Lada Granta i zvanično

Nova Lada Granta i zvanično

Podsećanja radi, Lada Granta se pojavila još 2011.godine i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a sem limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i liftback verzija. Vreme je međutim i za veće vizuelne promene. Tačnije, nova Granta će zvaničnu premijeru imati krajem avgusta ove godine na sajmu automobila u Moskvi, ali prve fabričke slike su već sada pred nama (za sada doduše još nema fotografija unutrašnjosti).Granta modelske godine 2019 pažnju...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 17.Jul.2018

Lada Niva – Heroj Sovjetskog Saveza

Za Ruse se kaže da su veoma dobri u proizvodnji alkohola i vojne opreme, ali jedna kategorija u kojoj se nikako nisu mogli pohvaliti su svakako bili automobili. Iako je Sovjetski Savez napravio neke velike korake u razvijanju automobilske industrije posle Drugog svetskog rata, većina takvih...

Detaljnije >>

Izvor: Prva.rs, 11.Jul.2018, 12:08

Nekada je mislila da šta god obuče izgleda kao striptizeta! Sad lada je napunila 46 godina i otkrila je šta joj je otvorilo vrata Holivuda

Nekada je mislila da šta god obuče izgleda kao striptizeta! Sad lada je napunila 46 godina i otkrila je šta joj je otvorilo vrata Holivuda

"Šta god da obučem izgledam kao striptizeta!", rekla je glumica i model Sofia Vergara kada je imala 13 godina, a sve zbog svojih bujnih grudi. Danas je napunila 46 godina i mišljenje joj se itekako razlikuje. "Zahvalna sam što imam ovakve grudi i, iskreno, mnogo su mi pomogle u karijeri. Uvek sam se osećala seksi" izjavila je ona.  Kada je imala 17 godina, na plaži u Kolumbiji, otkrio ju je tamošnji fotograf. Vergara je ubrzo započela karijeru u svojoj prvoj reklami za jedno američko...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 11.Jul.2018

Lada Vesta Sport

Lada Vesta Sport

Lada je Vestu Sport u koncept izdanju predstavila pre skoro dve godine na sajmu automobila u Moskvi, a sada je konačno pred nama i njena serijska verzija. Pre svega, pod haubom je 1,8 litarski motor pojačan sa 122KS i 170 Nm na 145KS i 187 Nm (i dalje u paru sa 5-stepenim manuelnim menjačem), pa ubrzanje od 0 do 100 km/h sada iznosi 9,6 sekunde dok je najveća brzina povećana na 198 km/h.Zahvaljujući aero body paketu (uključuje doterane branike, pragove, spojler na prtljažniku...), automobil...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 10.Jul.2018, 19:34

Stigla je dugoočekivana Lada Vesta Sport

Nakon što je prije dvije godine na Međunarodnom sajmu automobila u Moskvi otkrivena studija Lade Veste Sport, najveći ruski automobilski proizvođač otkrio je i serijsku verziju.. U odnosu na koncept glavna vanjska razlika je prednji branik sa spojlerom na dnu koji će poboljšati prijanjanje automobila. Velika pažnja posvećena je aerodinamici koju poboljšavaju spojler na poklopcu prtljažnika i difuzor na zadnjem braniku. Iako Lada nije otkrila izgled...

Detaljnije >>

Izvor: Radio Slobodna Evropa, 09.Jul.2018, 20:01

Sovjetski simbol na ulicama Banjaluke

Sovjetski simbol na ulicama Banjaluke

Lada je vjerovatno najprepoznatljiviji simbol nekada sovjetske, a danas ruske automobilske industrije. Više sinonim čvrstog i pouzdanog, manje elegantnog i udobnog vozila. Marko Radusin,...

Detaljnije >>