Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: B92, 22.Jan.2018, 11:42

Stiglo 300 "lada" posle decenije, Rusi se vraćaju

Stiglo 300 lada posle decenije, Rusi se vraćaju

NajvećI ruski proizvođač automobila Avtovaz isporučio je više od 300 automobila svog modela "lada" na Kubu. To je prva isporuka ruskih automobila u Latinsku Ameriku za više od decenije.

Detaljnije >>

Izvor: Vesti-online.com, 21.Jan.2018, 01:13

Kubanski taksisti voze ruske "lade"

Kubanski taksisti voze ruske lade

Rusija je Kubi isporučila 344 automobila marke "Lada" za potrebe tamošnjih taksi službi, izjavila je sekretarka ruske ambasade u Havani Tatjana Tarasova.. Prema rečima Tarasove, isporučeno je 320 automobila modela "Vesta" i 24 "largusa". Na taj način vlasti Kube, prema njenim rečima, planiraju da modernizuju kubanske taksi službe.

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Jan.2018, 09:58

U EU je prodato više Lada nego automobila marki Bentley, Bugatti i Lamborghini zajedno

U EU je prodato više Lada nego automobila marki Bentley, Bugatti i Lamborghini zajedno

Prodaja automobila marke Lada u Evropskoj uniji u 2017. godini porasla je za 28,9 odsto u odnosu na lane, saopštila je agencija Avtostat pozivajući se na podatke o prodaji automobila na evropskom tržištu koje je objavila Asocijacija evropskih proizvođača automobila ASEA. Pretvoreno u brojke u Evropskoj uniji prodato je ukupno 5.167 vozila marke Lada proizvođača Avtovaz. Kako ističe Avtostat uprkos rastu, obim nije veliki, a udeo ruskih automobila u ukupnoj prodaji iznosi svega 0,03 odsto,...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Jan.2018, 06:49

Snimljena Lada Granta facelift

Snimljena Lada Granta facelift

Lada Granta se pojavila još 2011.godine i za to vreme je prošla kroz jedno manje doterivanje (branici i novi retrovizori), a sem limuzinske kupcima je naknadno ponuđena i liftback verzija. Ipak, vreme je i za veće estetske promene. Tačnije, Granta facelift se očekuje u avgustu ove godine na sajmu automobila u Moskvi, i to sa izmenjenim prednjim delom po uzoru na veću i moderniju Vestu (maska, svetla, branik). Restilizacija će obuhvatiti i zadnji...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 16.Jan.2018, 16:31

VIDEO: Jedinstvena trkačka Lada VFTS

Model Lada VFTS je unikatan, takvi automobili su se osamdesetih godina prošlog veka sklapali u fabrici u Vilnjusu. Trkačka verzija Lada VFTS predstavlja duboko modernizovani fabrički model. Pod haubom je smešten 2-litarski 4-cilindrični motor snage 160 ks. Kombinovan je sa petobrzinskim mehaničkim menjačem Opel Omega, što automobil mase od 850 kilograma čini prilično brzim. Motor...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 14.Jan.2018, 10:09

Koji automobili su najzastupljeniji u Rusiji?

Koji automobili su najzastupljeniji u Rusiji?

Rusi su tokom 2017. kupili 1,6 miliona novihi automobila, što je rast od oko 12 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a prekinut je I četvorogodišnji niz konstantnog pada prodaje. Najpopularnije marke u Rusiji su domaća Lada i južnokorejski Hyundai, a zatim francuski Renault. Međutim, ruskim putevima ipak dominiraju polovni automobili. Rusi su napravili i analizu najzastupljenijih modela automobila u 15 gradova sa najmanje milion stanovnika. U šest od tih...

Detaljnije >>

Izvor: Vostok.rs, 13.Jan.2018, 11:27

Kako će izgledati sportske verzije sedana Lada Vesta

Kako će izgledati sportske verzije sedana Lada Vesta

Ruski automobilski gigant Avtovaz nedavno je registrovao dve nove robne marke sportskih vozila Vesta R i Vesta S-Line. Najveći ruski proizvođač automobila Avtovaz najavio je da će tokom 2018-te izaći na tržište sa dva sportska modela popularnog sedana Vesta. Kao što je već ranije pisano verzije S i R imaće pogonske agregate različite jačine. Planirano je da motor zapremine 1,8 litara koji će razvijati najmanje 149 konjskih snaga bude ugrađen u jaču R verziju,...

Detaljnije >>