Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Lada traži zaštitu od uvoza kineskih automobila

Lada traži zaštitu od uvoza kineskih automobila

Ruski AvtoVAZ, kompanija koja proizvodi Ladu, predlaže povećanje reciklažne (ekološke) takse za uvozne automobile, jer kineski automobilski brendovi već zauzimaju više od polovine tržišta lakih automobila u Rusiji.AvtoVAZ predlaže zaštitu ruskog automobilskog tržišta od kineskih konkurenata povećanjem ekološke takse na uvozne modele. Kompanija predlaže da se ekološka taksa u 2024. godini poveća sa 300.000 na 550.000 rubalja i kasnije postepeno do milion rubalja do 2029. godine, prenosi...

Izvor: AutoBlog, 19.Apr.2024, 11:00

Detaljnije >>

Ruska legenda neće u penziju: Ovo je Lada Niva Bronto

Prelazak na ratnu ekonomiju očigledno još nije zahvatio najvećeg ruskog proizvođača automobila Avtovaz....

Izvor: Nezavisne Novine, 14.Apr.2024, 21:40

Detaljnije >>

Rusi modernizovali Ladu Nivu

Rusi modernizovali Ladu Nivu

Prelazak na ratnu ekonomiju očigledno još nije zahvatio najvećeg ruskog proizvođača automobila Avtovaz, koji je predstavio novu verziju jednog od najizdržljivijih terenskih automobila. Doduše, mora se priznati da je modernizacija kasnila jer bila je najavljena još za prošlu jesen, ali sada je došla u prodaju.Pre svega, zanimljivo je ime. Dok Ford trenutno osvaja svet svojim modelom Bronco, Lada je odlučila da promeni samo jedno slovo i Nivu je nazvala Bronto. Kako navodi Index.hr,...

Izvor: AutoBlog, 14.Apr.2024

Detaljnije >>

Lada u naletu: "Skaču" i proizvodnja i prodaja

Prodaja vozila Lada u Rusiji bilježi značajan rast, postavljajući nove rekorde u njihovoj industriji.

Izvor: Nezavisne Novine, 04.Apr.2024, 15:12

Detaljnije >>

Ladi skaču i prodaja i proizvodnja

Ladi skaču i prodaja i proizvodnja

Ruska „lada” beleži nove rekorde u Ruskoj Federaciji. „Krajem marta 2024. prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila „lada” u Ruskoj Federaciji iznosila je 42.840 jedinica – najviše u poslednjih 11 godina. Rezultati martovske prodaje veći su za 53,6 odsto nego u februaru 2024. i 83,6 odsto veći nego u martu 2023”, precizira „Avtovaz” i dodaje da je za samo tri meseca 2024. prodato 91.563 vozila ove marke.Takođe, kako bi pratili diktat tržišta, u „Avtovazu” kažu...

Izvor: AutoBlog, 03.Apr.2024, 01:26

Detaljnije >>

USKORO: Stiže nam Lada Iskra (FOTO)

USKORO: Stiže nam Lada Iskra (FOTO)

Rusi spremili novi model legende...

Izvor: SrbijaDanas.com, 29.Mar.2024, 19:15

Detaljnije >>

Lada iz Kraljeva stigla do Čikaga!

Lada iz Kraljeva stigla do Čikaga!

Nesvakidašnji prizor...

Izvor: SrbijaDanas.com, 29.Mar.2024

Detaljnije >>