Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 03.Jun.2020, 16:51

Lada 4x4 odlazi sa evropskog tržišta

Lada 4x4 odlazi sa evropskog tržišta

Ruski terenac, popularan među Evropljanima, završava prodaju na evropskom tržištu. Rusko terensko vozilo Lada 4x4 uskoro će nestati iz Evrope, jer ne zadovoljava ekološke standarde. Donedavno ovo vozilo se još moglo kupiti u nekim evropskim zemljama, na primer, u Nemačkoj, gde je osnovna verzija koštala 11.990 evra, a model 4x4 Taiga 12.590 evra. Prema podacima portala CarSalesBase.com, u 2019. godini u Evropi je prodato 2,9 hiljade automobila Lada 4x4, što je bio najbolji rezultat za...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 31.Maj.2020, 15:57

Pandemija zatvara radna mesta u francuskoj auto-industriji

Pandemija zatvara radna mesta u francuskoj auto-industriji

Odluka francuske vlade da se pomoć posle Korone od devet milijardi evra da samo za razvoj domaćih fabrika pogodila je grupaciju Reno-Nisan-Dačija-Lada. Kako piše RTS, prvi su reagovali radnici fabrike "Nisan" kod Barselone kojima se zatvara 3.000 radnih mesta, pale gume i najavljuju proteste. Slična situacija se očekuje u još osam fabrika van Francuske, a ako se na ekonomskim principima postavi poslovanje alijanse i brendovi "Dačija" i "Lada" imaće probleme sa otpuštanjem radnika i daljom...

Detaljnije >>

Izvor: SrbijaDanas.com, 29.Maj.2020, 09:46

Lada predstavlja 10 novih modela!

Lada predstavlja 10 novih modela!

Interesantno.... Poznati ruski proizvođač automobila AvtoVaz ima velike planove za budućnost. ➡️🇷🇺 #LADA Vesta Sport expands the color range. ▪️ LADA Vesta family has got two new colors – black metallic “Maestro” and bright blue metallic “Diving”. ▪️ LADA Vesta Sport is equipped with sports chassis, 145-hp engine, special Y-shaped exhaust system pic.twitter.com/AY1nYaYOaO. — MotoUSmolenia🚗 (@auto_moto_pl)...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 28.Maj.2020, 06:34

Snimljena restilizovana Lada Largus

Snimljena restilizovana Lada Largus

Iz Lade su nedavno saopštili da bi do 2026. godine trebalo da predstave deset noviteta i obnovljenih verzija postojećih modela. Jedna od tih obnovljenih verzija je i restilizovani model Largus (u stvari Ladina varijanta prve generacije Dacije Logan MCV). Sudeći po špijunskim slikama, ovaj karavan će pre svega dobiti izmenjeni prednji deo, verovatno po uzoru na Vestu. To onda pdrazumeva novu masku, svetla i branik, kao i veće bočne retrovizore sa pokazivačima pravca....

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 26.Maj.2020, 17:58

Kupiš nov, prodaš „kao nov“: Koji se modeli Lade najviše isplate prvom vlasniku?

Kupiš nov, prodaš „kao nov“: Koji se modeli Lade najviše isplate prvom vlasniku?

Na rang-listi automobila ove marke kojima najsporije pada cena prvo mesto su zauzeli Lada Largus i Lada 4x4. Eksperti analitičke agencije „Avtostat“ uporedili su automobile Lada i izdvojili modele koji se najviše isplate prvom vlasniku prilikom prodaje. Sastavili su rang-listu po samo jednom parametru: koji model najmanje izgubi na ceni tokom tri godine korišćenja. Na kraju prvog kvartala 2020. godine prvo mesto su zauzeli karavan Lada Largus i terenac Lada 4x4. Oni su tri godine nakon...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 26.Maj.2020

Dacia priprema novi SUV sa sedam sedišta

Dacia priprema novi SUV sa sedam sedišta

Iako je ambiciozno predstavljen, van Dacia Lodgy nije ispunio očekivanja šefova rumunskog proizvođača i njihovih francuskih vlasnika. Razlog je, pre svega, činjenica da su se u međuvremenu promenili zahtevi kupaca koji su zavoleli SUV modele nauštrb klasičnih jednovolumena. Kako piše Radiosarajevo.ba, dokaz za ovu tvrdnju je prošlogodišnja prodaja Dacije u Francuskoj: Lodgy je pronašao put do svega 6.627 kupaca, dok ih je skoro 50 hiljada odabralo SUV Dacia Duster. Paradoksalno: Lodgyjev...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 25.Maj.2020, 08:33

Ralf Schumacher za novi auto izabrao ruski klasik

Ralf Schumacher za novi auto izabrao ruski klasik

Bivši vozač Formule 1 je za novog limenog ljubimca izabrao vozilo koje se ne može pohvaliti vrhunskim ubrzanjem, prenosi Index.hr. Ali se zato radi o jednom od najboljih terenskih vozila. Da, u pitanju je Lada Niva, i to u izuzetno atraktivnom izdanju. Koristiće je za prevoz unikatne prikolice u svrhu promocije vlastitog vina. Brat sedmostrukog F1 šampiona Michaela Schumachera će tako ubuduće moći da se vidi u ruskom...

Detaljnije >>