Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 22.Jun.2021, 09:32

Ruski „AvtoVAZ“ uskoro počinje proizvodnju luksuznih automobila

Ruski „AvtoVAZ“ uskoro počinje proizvodnju luksuznih automobila

Ruska kompanija „AvtoVAZ“ planira da u narednih pet godina predstavi nove modele automobila „Lada“ i na taj način uvede brend u veći cenovni rang - „veći od jedanaest hiljada evra“, izjavio je predsednik kompanije Nikola Mor. „Planiramo da od 2023. godine do 2026. godine započnemo ciklus modernizacije modela. ‘Lada’ će biti ne samo pristupačan brend za kupce, već i brend koji kupcima pruža dobre karakteristike po adekvatnoj ceni“, rekao je on. Pritom, Mor je naveo...

Detaljnije >>

Izvor: Capital.ba, 19.Jun.2021, 14:28

Buševac: Nova ulaganja i intenzivniji izvoz ključni za uspjeh

Buševac: Nova ulaganja i intenzivniji izvoz ključni za uspjeh

SARAJEVO – Bosni i Hercegovini je više nego ikada potreban ubrzan rast da bi dostigla nivo rasta Evropske unije, pogotovo u periodu oporavka nakon Covida – izjavila je šefica Kancelarije Međunarodne finansijske korporacije (IFC) za Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru Lada Buševac. FOTO: Fena Oporavak od krize, kako je navela, predstavlja i priliku za napredak. Potrebno je ubrzati reforme koje dovode do veće produktivnosti i jače konkurentnosti. Kako je istakla, Bosna i Hercegovina je zemlja...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 10.Jun.2021, 08:02

Lada Granta - najprodavaniji automobil u Rusiji

U Rusiji je u maju prodato 151.964 novih automobila i lakih privrednih vozila, što predstavlja rast od 230 odsto u...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 09.Jun.2021, 09:22

Lada Granta – najprodavaniji automobil u Rusiji

Lada Granta – najprodavaniji automobil u Rusiji

Nije baš neko iznenađenje. U Rusiji je u maju prodato 151.964 novih automobila i lakih privrednih vozila, što predstavlja rast od 230 odsto u odnosu na maj 2020. godine (kada je prodaja automobila u Rusiji bila veoma mala zbog mera protiv korona virusa). Za prvih pet meseci 2021. na ruskom tržištu je prodato 663.612 novih vozila, a to je 38,7 odsto više nego u istom prošlogodišnjem periodu. Najviše automobila u maju ove godine je prodala Lada (38.284...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 07.Jun.2021, 14:43

Lada Granta je najprodavaniji automobil u Rusiji

Lada Granta je najprodavaniji automobil u Rusiji

U Rusiji je u maju prodato 151.964 novih automobila i lakih privrednih vozila, što predstavlja rast od 230 odsto u odnosu na maj 2020. godine (kada je prodaja automobila u Rusiji bila veoma mala zbog mera protiv korona virusa). Za prvih pet meseci 2021. na ruskom tržištu je prodato 663.612 novih vozila, a to je 38,7 odsto više nego u istom prošlogodišnjem periodu. Najviše automobila u maju ove godine je prodala Lada (38.284...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 29.Maj.2021, 18:46

Novi Renault Taliant - turski Logan u francuskom stilu

Kao što je već uobičajno da različiti proizvođači u okviru velikih grupacija "dijele" svoje platforme različitim modelima, tako i...

Detaljnije >>