Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Lada Granta Active Cross

Lada Granta Active Cross

 Najpopularniji novi automobil na ruskom tržištu je i dalje Lada Granta. Prema podacima Avtostata, u prvih pet meseci 2025. godine, ovaj model je u Rusiji prodat u oko 56.600 primeraka. To je međutim za 29,2% manje nego u periodu januar-maj prošle godine. Zato je AvtoVAZ odlučio da oživi potražnju proširenjem ponude. U pitanju je verzija Granta Active Cross, u stvari „podignuti“ liftbek sa „off-road“ body kompletom.Ovaj petovratni model je na ruskom tržištu predstavljen sa dva...

Izvor: AutoBlog, 27.Jun.2025, 01:28

Detaljnije >>

Lada Niva Sport Turbo

Lada Niva Sport Turbo

 Lada Sport predstavlja novi trkački automobil Niva Sport Turbo za učešće na međunarodnom reli maratonu „Put svile“, koji će se održati od 12. do 22. jula. Niva Sport Turbo se značajno razlikuje od serijske Lade Nive Sport, koja se u Rusiji prodaje od proleća ove godine. Konkretno, automobil je viši, dobio je šire lukove i točkove sa terenskim gumama Yokohama Geolandar.Niva Sport Turbo je opremljena 1,6 litarskim turbo motorom sa 280 KS i 340 Nm, razvijenim na bazi pogonskog...

Izvor: AutoBlog, 26.Jun.2025, 21:00

Detaljnije >>

Registrovano ime Lada Yarus

Registrovano ime Lada Yarus

 Ruski AvtoVAZ je registrovao novo ime koje bi moglo da bude upotrebljeno za neku novu Ladu. Baza podataka Federalnog instituta za industrijsku svojinu (FIPS) sada naime sadrži podatke o registraciji naziva Lada Yarus. Kako pišu ruski mediji, možda će novo ime pripasti jednom od budućih modela fabrike u Toljatiju, ali još uvek nema detalja o tome. AvtoVAZ inače ima mnogo imena u rezervi koja...

Izvor: AutoBlog, 26.Jun.2025

Detaljnije >>

Lada X1

Lada X1

 Decenijama smo Ladu povezivali s Nivom, neuništivim kompaktnim terencem koji se i dalje proizvodi. Međutim, malo ko se seća da je ruska kompanija bila blizu proizvodnje minivana.Sovjeti su između 1981. i 1982. godine predstavili konceptni X1 i X2, kao manifest tehnologije i stila koji je potpisao dizajnerski trio Patrušev, Čagin i Jarcev. Dva izuzetno aerodinamična i vrhunska modela koja nikada nisu masovno proizvedena.Kako navodi Klix.ba, dizajneri su se kod oba koncepta fokusirali na vrlo...

Izvor: AutoBlog, 22.Jun.2025, 07:04

Detaljnije >>

Lada Iskra SW

Lada Iskra SW

 Foto: Zr.ruNa ekonomskom forumu u ​​Sankt Peterburgu može da se vidi i karavanska verzija nove Lade Iskre, dakle Iskra SW.Foto: Zr.ruZvanični početak proizvodnje porodice Lada Iskra (sastoji se od limuzine, karavana i Cross verzije) obeležen je 19. aprila. Međutim, početak prodaje i objava cena su zakazani tek za drugu polovinu jula. Iskra će se naime zvanično naći u prodaji 20. jula, na rođendan AvtoVAZ-a, i to u tri verzije: Limuzina; Karavan (Iskra SW); Cross verzija karavana...

Izvor: AutoBlog, 18.Jun.2025, 20:53

Detaljnije >>

Lada Iskra Sport

Lada Iskra Sport

 Foto: 32cars.ruSem novog Azimuta, obnovljene Nive Travel i Aure Taxi, Lada je okviru Međunarodnog ekonomskog foruma u ​​Sankt Peterburgu izložila i Iskru Sport.Trkačka verzija je projekat fabričkog tima Lada Sport Rosneft, a u pitanju je vozilo pripremljeno za učešće u trkama na ledu.Foto: Auto.mail.ruKako je saopštila press služba kompanije, automobil pripremljen za trke je olakšan i ima nove amortizere i opruge, modifikovano upravljanje, zadnje kočnice preuzete sa...

Izvor: AutoBlog, 18.Jun.2025

Detaljnije >>

Lada Aura Taxi

Lada Aura Taxi

 Foto: IzvestiaAvtoVAZ na ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu predstavlja i Ladu Auru, koja je specijalno pripremljena za taksiste.Foto: IzvestiaAura je bazirana na Vestinoj platformi koja je produžena za 250 mm pa ima dužinu od 4690 mm. Dodatni prostor je iskorišćen za povećanje zadnjeg dela kabine, što je značajno povećalo udobnost za putnike pozadi.Foto: RBK Automobil...

Izvor: AutoBlog, 18.Jun.2025

Detaljnije >>