Lada
Lada

Lada je zaštitni znak Avtovaza, ruskog proizvođača, automobila iz grada Toljatija. Svi automobili proizvođača Avtovaz prodaju se pod nazivom Lada, to nije uvek bilo tako. Tako su se primerom Ladini automobili od 1970. godine na tržištu Sovjetskog Saveza prodavali pod imenom Žiguli.
Tokom kasnijih godina Ladini automobili su postali mnogo popularni u Rusiji, i istočnoj Evropi, posebno u zemljama bivšeg sovjetskog saveza gde su postali simbol gradskog života.

U gradovima od češkog Praga do kubanske Havane, Lada je postala prepoznatljivi automobil. Pre dvadesetak dana tačnije 5. aprila 2017. godine je obeleženo 40 godina od početka proizvodnje Lade Nive, legendarnog terenca koji se skoro neizmenjen, održao na fabričkim trakama sve do danas.

Niva je nastala poput svih značajnih proizvoda u bivšem Sovjetskom savezu partijskim dekretom. Početkom 70 ih godina prošlog veka, predsednik Sovjeta ministara SSSR Aleksej Kosigin prilikom posete fabrici Avtovaz dao je zadatak da se konstruira jeftin automobil koji će podjednako dobro poslužiti i vojnicima i seljacima.
U Avtovazu su se radnici bacili na posao s imperativom zadržavanja što više standardnih delova i rešenja promenjenih u ostalim modelima Lade.

Pojavila su se tri predloga, a samo jedan je i dobio zeleno svetlo.
Odbačen je lagani koncept, koji je nazvan kopejka koji je poslužio kao baza za razvoj Moskviča 410. Nije prošao ni prototip s mekim krovom iz kojeg je kasnije iznikao Uaz 469. Posmatrajući delove i genezu izrade prvih prototipova 1973, testne flote od 50 primera 1976, ili prve komercijalne verzije 1977, dosta je kontradiktornosti o tome kada je definisan konačan izgled, i koncept Nive.
Prvi predserijski primerci napravljeni su još 1973. godine, a bili su pogonjeni 1,3 litarskim motorom.

U to vreme Niva je najavljivana kao tehnološko čudo automobil koji je zadržao sve dobre osobine putničkih i avanturističkih automobila, ali i stekao sposobnost savlađivanja bespuća, tako je i bilo.
Osim nedostatka stražnjih vrata i nešto manjeg prtljažnika Niva je pružala udobnost standardnih Lada. Povišeno rastojanje od podloge, redukcije prenosa, i blokade osigurali su Nivi mesto među vozilima najsposobnijim za savlađivanje neprohodnih terena. Lada Niva je pogodna za teške i nepristupačne terene, gde pokazuje sve svoje mogućnosti. Popularna je u mnogim zemljama, zbog niske cene i dobrih sposobnosti vožnje izvan asfaltiranih područja.

Posebno je popularna u Rusiji, i bivšim zemljama SSSR, Kanadi, Australiji, Brazilu, i Evropi. Vožnja Nive nije nikakav bauk i lako se uči. Ergonomija nije baš po standardu 21. veka i pored desne ruke se nalaze tri ručice. Međutim kad se osoba navikne da se kontakt brava nalazi sa leve strane volana, malo zavučeno, da je prekidač za sva četiri migavca sa desne strane, tako gde je obično ključ i da u vožnji najčešće treba da se koristi samo ona najduža ručica, sve ide kako treba. Osećaj u vožnji je old skul.

Auto blago skakuće i podrhtava na blagim neravninama, ali se zato neće grubo stresti na kratkim oštrim neravninama kao mnogi, moderni Suvovi. Zahvaljujući prečniku okretanja od samo 11 metara, mekom volanu i vrlo preglednoj karoseriji vožnja u gradu je prijatna i lepa. Zvanično je predstavljena 1977. godine, a na tržištu Zapadne Evrope pojavila se već 1978. Sa svojom neobičnom pojavom, ovaj mali brutalni mekog srca osvojio je srca brojnih kupaca i obožavaoca. Već godinu dana nakon debija, Niva uspeva da osvoji čak 40 posto tržišta svoje klase u Zapadnoj Evropi. Izvožena je u sve krajeve planete i svuda je imala uspeha.

Zbog čega je ona toliko popularna? To je dobra odmerena kombinacija cene, robusnosti, kvaliteta, i terenskih sposobnosti. Jednako je cenjena među firmama koje imaju potrebu za sposobnim terenskim vozilom, kao među avanturistima kojima cena lade nije prevelika kako bi im bila drugi, ili treći auto u porodici. U želji da privuče drugačiju vrstu kupaca, lada je sa velikom merom i dobrim ukusom, našminkala i sredila nivu i ponudila urbaniju verziju.

Spolja su izmenjena maska hladnjaka i branici, koji su sada plastični i u boji karoserije. Tu su još i aluminijumski delovi, kao veliki izbor pastelnih i metalik boja.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 19.Nov.2017, 20:27

Uskoro u Srbiji produžena Lada Niva 4x4 sa petora vrata i Vesta SW

Uskoro u Srbiji produžena Lada Niva 4x4 sa petora vrata i Vesta SW

Pored klasične Lade Nive 4x4 (sa troja vrata) koja se do sada uvozila u Srbiju u varijanti Classic i Urban, na našem tržištu će se do kraja novembra pojaviti i verzija Nive sa produženom karoserijom i petora vrata. Isporučivaće se takođe u verzijama Classic i Urban, kao i standardna Niva. Sva vozila će biti u metalik bojama, a cene će, razumljivo, biti nešto više od dosadašnjih cena za običnu Nivu.Tako će Lada Niva sa petora vrata (zvanične oznake VAZ 2131) koštati 10.400 evra,...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Nov.2017, 16:14

2017. godina profitabilna za prodavce Lade u EU

2017. godina profitabilna za prodavce Lade u EU

Prodaja ruskih automobila u Evropskoj uniji poslednjih pet meseci beleži rast od 29%. U oktobru ove godine u zemljama Evropske unije prodato je 450 novih automobila marke Lada, što je 22,6% više od prodaje u istom periodu prošle godine. Najlošiji mesec ove godine za „Avto VAZ” bio je maj, kada je prodaja pala za 2,6%. Porast prodaje povezan je sa izlaskom sedana Lada Vesta na evropsko...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 17.Nov.2017, 07:45

Testiranje Lada Vesta SW Cross i Lada XRay na blatnjavim seoskim putevima

Testiranje Lada Vesta SW Cross i Lada XRay na blatnjavim seoskim putevima

Test-vožnja ruskih terenskih automobila sa zadatkom stići na cilj. „Avto-VAZ” svoj novi model Lada Vesta SW Cross reklamira kao „karavan sa povećanom prohodnošću”, dok, kada se radi o modelu Xray, stručnjaci još ne mogu da se odluče da li je to hečbek ili terenac. Na ovom snimku možete videti mogućnosti ova dva modela na običnom seoskom putu. Posle vožnje u modelu Lada Xray po blatnjavom seoskom putu vozač komentariše: „Oduševljen sam. Uključio sam elektronski sistem stabilnosti, pritisnuo...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 15.Nov.2017, 09:33

Rus od Lada Nive napravio „monstrum” vozilo

Rus od Lada Nive napravio „monstrum” vozilo

Ljubitelj automobila iz ruskog grada Barnaul ozbiljno je intervenisao na svojoj Lada Nivi. Projekat je dobio ime Red Stone. Automobil je pretrpeo niz izmena. U potpunosti su zamenjeni sistem oslanjanja i sistem pogona za četiri točka. Sada terenac ima točkove od 46 inča, kao i prostraniji okvir koji je u skladu sa zahtevima Ruske autosportske federacije za klasu...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 14.Nov.2017, 10:46

VIDEO: Koji je automobil bolji - Lada Vesta ili Hyundai Solaris?

VIDEO: Koji je automobil bolji - Lada Vesta ili Hyundai Solaris?

Ruski video-bloger je testirao i uporedio dva automobila, prenosi portal Speedme.ru. Video-bloger Anton Vorotnjikov poredi dva popularna automobila iste klase – cenu, opremu i dinamiku. Navodimo neke od njegovih zaključaka. Solaris ima bolji motor i menjač. Manje troši i brži je. Lakše se prebacuje u...

Detaljnije >>

Izvor: SEEcult.org, 12.Nov.2017, 17:32

Amalia Miler u SKC-u

Mlada muzička umetnica Amalia Miler održaće 13. novembra u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra koncert klasične gitare, na kojem će izvesti dela Baha, Bogdanovića,...

Detaljnije >>