Audi
Audi

Avgust Horh je rođen 12. oktobra 1868. godine u Viningenu na Mozelu i to kao sin kovača iz ugledne porodice. Posle studija na Tehnikumu u Mitvajdi Avgust se 1896. godine pridružio Karlu Bencu u Manhajmu gde je do 1899. godine radio kao direktor odeljenja za proizvodnju motornih vozila i aktivno učestvovao i oblikovao sam početak konstruisanja automobila.
Osamostalio se 1899. godine otvaranjem male radnje za popravku motornih vozila u Kelnu. 1901. godine konstruisao je svoj prvi sopstveni automobil.

1902. godine preselio je preduzeće u Rajhenbah u Fogtlandu da bi dve godine kasnije za sedište kompanije Horh Verke izabrao Cvikau. Avgust Horh je 1909. godine nakon nesuglasica napustio preduzeće koje je osnovao i nakon nekoliko nedelja posle toga osnovao drugo preduzeće za proizvodnju automobila kome je 1910. godine dao naziv Audi, prema latinskom prevodu svoga prezimena. 1920. godine podneo je ostavku na mesto u upravnom odboru Audiverke AG, i zatim je postao veštak i stručnjak u oblasti tehnike motornih vozila. Osnivanjem kompanije Auto Union AG juna 1932. godine Avgust Horh je postavljen za upravnika nadzornog odbora kompanije. 3. februara 1951. godine Avgust Horh je preminuo u Minhebergu u pokrajini Oberfranken. Audi Ag se osvrće na uzbudljiv i raznolik istorijat, njegova tradicija u proizvodnji automobila i motora seže unazad do 19. veka.

Početno mesto u istoriji pripada Avgustu Horhu, jednom od nemačkih inženjera pionira u proizvodnji automobila. Kao apsolvent tehnike u saksonskom mestu Mitvajdi prvo je radio kao konstruktor motora, kasnije kao rukovodilac odeljenja za proizvodnju motora kod Karla Benca u Manhajmu. 1899. godine on se osamostalio i 14. novembra iste godine u Kelnu je osnovao kompaniju Horh i Cie. 1902. godine Horh je stigao u Saksoniju prvo u Rajhenbah i 1904. godine u Cvikau gde je firma preimenovana u akcionarsko društvo. Zbog razlika u upravnom odboru Avgust je 1909. godine napustio preduzeće.

Međutim odmah nakon toga on je osnovao u Cvikauu još jednu firmu za proizvodnju automobila. Pošto je njegovo ime već bilo upotrebljeno i zaštićeno kao robna marka, kao novo ime firme je izabrao latinski prevod svog prezimena, i tako je prezime Horh postalo u prevodu Audi. Ideja o upotrebi latinske nemačke reči Hore kao osluškuj je došla od sina jednog poslovnog prijatelja Avgusta koji se kao učesnik latinskog uključio u potragu za novim nazivom firme. U vremenu koje je dolazilo Avgust Horh je svoju marku potpisivao sa vaš Audi Horhe.
U decembru 1914. godine kompanija Audi Automobilverke Gmbh je postala akcionarsko društvo. Po najnovijim rezultatima i odrađenim anketama najbolji proizvođač automobila po mišljenju ljudi jeste Audi. Audi je nedavno predstavio koncept novog sistema proizvodnje, koji bi trebao da omogući povećanje i do 20 procenata u odnosu na dosadašnji sistem, a svodi se na uvođenje modularnih proizvodnih mesta, odnosno radnih stanica za svakog radnika posebno kojima će dronovi i roboti donositi neophodne delove. Audi je tokom proteklih 20 godina proizveo preko pet miliona TDI motora, a TDI principi danas pogone svaki drugi putnički automobil u Evropi. Audi radi i na povećanju efikasnosti korišćenjem sistema za prikupljanje odbačene energije i korišćenjem start stop sistema.

Tu su i napredni procesi korišćenja novih i lakših legura, kao i korišćenjem LED tehnologije koji troše manje električne energije. Novi vrlo efikasni klima uređaji troše još manje energije nego ranije, baš kao i efikasniji sistemi za navigaciju. Audi u ovom trenutku poseduje i ima 33 modela sa CO2 emisijama, manjim od 140 km, a skoro svi su na pogone i tdi motore, nakon dvadeset godina rada na Tdi motorima Audi nastavlja razvoj u pravcu čiste dizel tehnologije, i tako umanjujući količinu štetnih materija u izduvnim gasovima. Novi sistemi uz pomoć posebnih hemijskih supstanci pretvara azotne okside u vodonik i vodu. Novi motor zapremine 3.0 litara uz pomoć ove tehnologije zadovoljava najstrožije ekološke standarde u Americi i Evropi, uključujući i Euro šest standard novi, koji je pušten u prodaju od 2014. godine. Ovaj savremeni motor se već nalazi u modelima Ku7 i A4.

Velika multimedijalna prezentacija TDI tehnologije je posebna i oduševila je mnoge ljude širom sveta, Audi je proslavio dvadeset godina postojanja, i kompanija je danas zadovoljna sve većim brojem kupaca i obožavaoca koji vole Audi i potražuju ga širom sveta.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Unapređeni Audi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback

Unapređeni Audi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback

Audi je za novu prodajnu sezonu modifikovao Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback, čime su ovi električni modeli dobili više snage, brže punjenje i dodatnu opremu. Zahvaljujući novom motoru na zadnjoj osovini svakog automobila, osnovni RWD Audi Q4 45 e-tron ima 210 kW/286 KS i ubrzava do 100 km/h u 6,7 sekundi, dok je verziji Quattro potrebno 6,6 sekundi. Na vrhu je Q4 55 e-tron Quattro sa 250 kW/340 KS koji do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde. Svi Q4 modeli dobijaju istu bateriju od 77 kWh,...

Izvor: AutoBlog, 22.Sep.2023, 00:49

Detaljnije >>

BROJ 7 MU ODREDIO SUDBINU! BIO MU JE U DATUMU ROĐENJA I SMRTI! Šljuke su se svi PLAŠILI, a onda je Zver ispalio KIŠU METAKA u audi

BROJ 7 MU ODREDIO SUDBINU! BIO MU JE U DATUMU ROĐENJA I SMRTI! Šljuke su se svi PLAŠILI, a onda je Zver ispalio KIŠU METAKA u audi

Sredoje Šljukić Šljuka bio je strah i trepet devedesetih, imao je kratku, ali intrigantnu biografiju

Izvor: Kurir, 21.Sep.2023, 21:59

Detaljnije >>

DRAMATIČNI SUDAR KOD BUVLJAKA: U saobraćajnoj nesrećii učestvovali autobus i audi - ima povređenih!

DRAMATIČNI SUDAR KOD "BUVLJAKA": U saobraćajnoj nesrećii učestvovali autobus i "audi" - ima povređenih!

Svi su u svesnom stanju prevezeni u KBC Zemun. Nešto posle 17 časova na Novom Beogradu kod Buvljaka došlo je do saobraćajne nezgode u kojoj su učestvovali autobus i automobil marke "audi".. Prilikom udesa, dvoje putnika...

Izvor: SrbijaDanas.com, 21.Sep.2023

Detaljnije >>

STRAVIČNA SCENA U NIKINCIMA: Prednji deo automobila potpuno uništen, točak odvaljen nakon TEŠKOG UDESA!

STRAVIČNA SCENA U NIKINCIMA: Prednji deo automobila potpuno uništen, točak odvaljen nakon TEŠKOG UDESA!

Povređeni su prevezeni u bolnicu, ali za sada nije poznat stepen povreda.. Teška saobraćajna nesreća u kojoj su učestvovala dva vozila dogodila se večeras u Nikincima kod Rume. U udesu su su učestvovali "opel" i "audi", a od siline udarca,...

Izvor: SrbijaDanas.com, 21.Sep.2023

Detaljnije >>

Audijev novi centar za bezbednost od 100 miliona evra

Audijev novi centar za bezbednost od 100 miliona evra

Audi je otvorio novi centar posvećen bezbednosti automobila Audi Vehicle Safety Center je smešten u Audijevoj bazi u Ingolštatu, a iz kompanije kažu da je izgradnja koštala oko 100 miliona evra. U pitanju je ogroman kompleks u kojem centralno mesto dobija prostor za izvođenje crash test ispitivanja. Za izvođenje crash testova izgrađena je pista duga 250 metara na koju se nastavlja tzv. "sudarna zona" veličine 50 x 50 m. Oprema uključuje veliki sudarni blok mase čak 100 tona koji je moguće...

Izvor: AutoBlog, 20.Sep.2023, 15:30

Detaljnije >>

Željko Šarić: Bogata ponuda električnih vozila u Audi centru Banjaluka

Elektromobilnost u Bosni i Hercegovini je u zamahu. Interesovanje građana za električne automobile je iz godine u godinu sve veće.

Izvor: Nezavisne Novine, 20.Sep.2023

Detaljnije >>

Mansory Audi RS7

Mansory Audi RS7

* Audi RS7 Sportback sa aero body paketom od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, otvori za vazduh, pragovi, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku, zadnji krovni spojler...), sportskim izduvnim sistemom, kao i novim točkovima i žutom kočionim...

Izvor: AutoBlog, 20.Sep.2023

Detaljnije >>