Audi
Audi

Avgust Horh je rođen 12. oktobra 1868. godine u Viningenu na Mozelu i to kao sin kovača iz ugledne porodice. Posle studija na Tehnikumu u Mitvajdi Avgust se 1896. godine pridružio Karlu Bencu u Manhajmu gde je do 1899. godine radio kao direktor odeljenja za proizvodnju motornih vozila i aktivno učestvovao i oblikovao sam početak konstruisanja automobila.
Osamostalio se 1899. godine otvaranjem male radnje za popravku motornih vozila u Kelnu. 1901. godine konstruisao je svoj prvi sopstveni automobil.

1902. godine preselio je preduzeće u Rajhenbah u Fogtlandu da bi dve godine kasnije za sedište kompanije Horh Verke izabrao Cvikau. Avgust Horh je 1909. godine nakon nesuglasica napustio preduzeće koje je osnovao i nakon nekoliko nedelja posle toga osnovao drugo preduzeće za proizvodnju automobila kome je 1910. godine dao naziv Audi, prema latinskom prevodu svoga prezimena. 1920. godine podneo je ostavku na mesto u upravnom odboru Audiverke AG, i zatim je postao veštak i stručnjak u oblasti tehnike motornih vozila. Osnivanjem kompanije Auto Union AG juna 1932. godine Avgust Horh je postavljen za upravnika nadzornog odbora kompanije. 3. februara 1951. godine Avgust Horh je preminuo u Minhebergu u pokrajini Oberfranken. Audi Ag se osvrće na uzbudljiv i raznolik istorijat, njegova tradicija u proizvodnji automobila i motora seže unazad do 19. veka.

Početno mesto u istoriji pripada Avgustu Horhu, jednom od nemačkih inženjera pionira u proizvodnji automobila. Kao apsolvent tehnike u saksonskom mestu Mitvajdi prvo je radio kao konstruktor motora, kasnije kao rukovodilac odeljenja za proizvodnju motora kod Karla Benca u Manhajmu. 1899. godine on se osamostalio i 14. novembra iste godine u Kelnu je osnovao kompaniju Horh i Cie. 1902. godine Horh je stigao u Saksoniju prvo u Rajhenbah i 1904. godine u Cvikau gde je firma preimenovana u akcionarsko društvo. Zbog razlika u upravnom odboru Avgust je 1909. godine napustio preduzeće.

Međutim odmah nakon toga on je osnovao u Cvikauu još jednu firmu za proizvodnju automobila. Pošto je njegovo ime već bilo upotrebljeno i zaštićeno kao robna marka, kao novo ime firme je izabrao latinski prevod svog prezimena, i tako je prezime Horh postalo u prevodu Audi. Ideja o upotrebi latinske nemačke reči Hore kao osluškuj je došla od sina jednog poslovnog prijatelja Avgusta koji se kao učesnik latinskog uključio u potragu za novim nazivom firme. U vremenu koje je dolazilo Avgust Horh je svoju marku potpisivao sa vaš Audi Horhe.
U decembru 1914. godine kompanija Audi Automobilverke Gmbh je postala akcionarsko društvo. Po najnovijim rezultatima i odrađenim anketama najbolji proizvođač automobila po mišljenju ljudi jeste Audi. Audi je nedavno predstavio koncept novog sistema proizvodnje, koji bi trebao da omogući povećanje i do 20 procenata u odnosu na dosadašnji sistem, a svodi se na uvođenje modularnih proizvodnih mesta, odnosno radnih stanica za svakog radnika posebno kojima će dronovi i roboti donositi neophodne delove. Audi je tokom proteklih 20 godina proizveo preko pet miliona TDI motora, a TDI principi danas pogone svaki drugi putnički automobil u Evropi. Audi radi i na povećanju efikasnosti korišćenjem sistema za prikupljanje odbačene energije i korišćenjem start stop sistema.

Tu su i napredni procesi korišćenja novih i lakših legura, kao i korišćenjem LED tehnologije koji troše manje električne energije. Novi vrlo efikasni klima uređaji troše još manje energije nego ranije, baš kao i efikasniji sistemi za navigaciju. Audi u ovom trenutku poseduje i ima 33 modela sa CO2 emisijama, manjim od 140 km, a skoro svi su na pogone i tdi motore, nakon dvadeset godina rada na Tdi motorima Audi nastavlja razvoj u pravcu čiste dizel tehnologije, i tako umanjujući količinu štetnih materija u izduvnim gasovima. Novi sistemi uz pomoć posebnih hemijskih supstanci pretvara azotne okside u vodonik i vodu. Novi motor zapremine 3.0 litara uz pomoć ove tehnologije zadovoljava najstrožije ekološke standarde u Americi i Evropi, uključujući i Euro šest standard novi, koji je pušten u prodaju od 2014. godine. Ovaj savremeni motor se već nalazi u modelima Ku7 i A4.

Velika multimedijalna prezentacija TDI tehnologije je posebna i oduševila je mnoge ljude širom sveta, Audi je proslavio dvadeset godina postojanja, i kompanija je danas zadovoljna sve većim brojem kupaca i obožavaoca koji vole Audi i potražuju ga širom sveta.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 24.Jan.2019, 01:33

Audi Sport Quattro iz 1984. prodat po rekordnoj onlajn ceni

Audi Sport Quattro iz 1984. prodat po rekordnoj onlajn ceni

Na tržištu oldtajmera Audi Sport Quattro se smatra jednim od najpoželjnijih modela što je pokazao slučaj iz Berlina. Naime, tamo je odlično očuvani primerak sportskog automobila iz 1984. godine ovih dana prodat po ceni od 425.000 evra. Fantastičan iznos obzirom na činjenicu da je pre 3,5 decenije cena novog Audi Sport Quattra bila 200.000 nemačkih maraka. Napravljeno je ukupno 220 primeraka sjajnog Audija u cilju dobijanja homologacije za FIA-inu grupu B Svetskog rally šampionata. Drumsku...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 22.Jan.2019

VIDEO: BMW X4 M40i vs Audi SQ5

Detaljnije >>

Izvor: Blic, 22.Jan.2019

SLUČAJ “AUDI” Optužnica zbog prevare pri PRODAJI TERENCA Savetu ministara BiH

Tužilaštvo Brčko distrikta BiH podiglo je optužnicu protiv preduzeća „Brčko Gas“ d.o.o Brčko i „Transjug L“ d.o.o. Donji Žabar, te...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 22.Jan.2019

Volkswagen ubedljivo najpopularniji auto-brend u Evropi

Volkswagen ubedljivo najpopularniji auto-brend u Evropi

Posle Volkswagena, najviše vozila na evropskom kontinentu u 2018. prodao je Renault, dok je na trećem mestu Ford. Jedini japanski proizvođač automobila koji je uspeo da uđe u prvih 10 je Toyota. Prodaja novih automobila u Evropi u 2018. bila je u blagom padu (-0,04%) u poređenju sa 2017. U godini koja je iza nas kupcima na evropskom tržištu isporučeno je 15.624.486 vozila. Od ukupnog broja prodatih automobila, 1.752.162 su marke Volkswagen, 1.105.778 nose oznaku Renault, dok je Ford prodao...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 22.Jan.2019

Audi Q4 ili Q3 Sportback, pitanje je sad? FOTO

Audi Q4 ili Q3 Sportback, pitanje je sad? FOTO

Novi Audijev SUV proizvodiće se u Mađarskoj, ali naziv ovog modela još nije zvanično obelodanjen.. Novi krosover-kupe, koji su paparaci nedavno fotografisali tokom testova vožnje u zimskim uslovima, zasnovan je na Audiju Q3, a u medijima se najčešće spominje kao Audi Q4. Osim ovog imena, u opticaju je i oznaka Q3 Sportback, pa u javnosti još postoji dilema kako će se vozilo na kraju zvati. Veruje se da će naziv ipak biti Q4, s...

Detaljnije >>