Audi
Audi

Avgust Horh je rođen 12. oktobra 1868. godine u Viningenu na Mozelu i to kao sin kovača iz ugledne porodice. Posle studija na Tehnikumu u Mitvajdi Avgust se 1896. godine pridružio Karlu Bencu u Manhajmu gde je do 1899. godine radio kao direktor odeljenja za proizvodnju motornih vozila i aktivno učestvovao i oblikovao sam početak konstruisanja automobila.
Osamostalio se 1899. godine otvaranjem male radnje za popravku motornih vozila u Kelnu. 1901. godine konstruisao je svoj prvi sopstveni automobil.

1902. godine preselio je preduzeće u Rajhenbah u Fogtlandu da bi dve godine kasnije za sedište kompanije Horh Verke izabrao Cvikau. Avgust Horh je 1909. godine nakon nesuglasica napustio preduzeće koje je osnovao i nakon nekoliko nedelja posle toga osnovao drugo preduzeće za proizvodnju automobila kome je 1910. godine dao naziv Audi, prema latinskom prevodu svoga prezimena. 1920. godine podneo je ostavku na mesto u upravnom odboru Audiverke AG, i zatim je postao veštak i stručnjak u oblasti tehnike motornih vozila. Osnivanjem kompanije Auto Union AG juna 1932. godine Avgust Horh je postavljen za upravnika nadzornog odbora kompanije. 3. februara 1951. godine Avgust Horh je preminuo u Minhebergu u pokrajini Oberfranken. Audi Ag se osvrće na uzbudljiv i raznolik istorijat, njegova tradicija u proizvodnji automobila i motora seže unazad do 19. veka.

Početno mesto u istoriji pripada Avgustu Horhu, jednom od nemačkih inženjera pionira u proizvodnji automobila. Kao apsolvent tehnike u saksonskom mestu Mitvajdi prvo je radio kao konstruktor motora, kasnije kao rukovodilac odeljenja za proizvodnju motora kod Karla Benca u Manhajmu. 1899. godine on se osamostalio i 14. novembra iste godine u Kelnu je osnovao kompaniju Horh i Cie. 1902. godine Horh je stigao u Saksoniju prvo u Rajhenbah i 1904. godine u Cvikau gde je firma preimenovana u akcionarsko društvo. Zbog razlika u upravnom odboru Avgust je 1909. godine napustio preduzeće.

Međutim odmah nakon toga on je osnovao u Cvikauu još jednu firmu za proizvodnju automobila. Pošto je njegovo ime već bilo upotrebljeno i zaštićeno kao robna marka, kao novo ime firme je izabrao latinski prevod svog prezimena, i tako je prezime Horh postalo u prevodu Audi. Ideja o upotrebi latinske nemačke reči Hore kao osluškuj je došla od sina jednog poslovnog prijatelja Avgusta koji se kao učesnik latinskog uključio u potragu za novim nazivom firme. U vremenu koje je dolazilo Avgust Horh je svoju marku potpisivao sa vaš Audi Horhe.
U decembru 1914. godine kompanija Audi Automobilverke Gmbh je postala akcionarsko društvo. Po najnovijim rezultatima i odrađenim anketama najbolji proizvođač automobila po mišljenju ljudi jeste Audi. Audi je nedavno predstavio koncept novog sistema proizvodnje, koji bi trebao da omogući povećanje i do 20 procenata u odnosu na dosadašnji sistem, a svodi se na uvođenje modularnih proizvodnih mesta, odnosno radnih stanica za svakog radnika posebno kojima će dronovi i roboti donositi neophodne delove. Audi je tokom proteklih 20 godina proizveo preko pet miliona TDI motora, a TDI principi danas pogone svaki drugi putnički automobil u Evropi. Audi radi i na povećanju efikasnosti korišćenjem sistema za prikupljanje odbačene energije i korišćenjem start stop sistema.

Tu su i napredni procesi korišćenja novih i lakših legura, kao i korišćenjem LED tehnologije koji troše manje električne energije. Novi vrlo efikasni klima uređaji troše još manje energije nego ranije, baš kao i efikasniji sistemi za navigaciju. Audi u ovom trenutku poseduje i ima 33 modela sa CO2 emisijama, manjim od 140 km, a skoro svi su na pogone i tdi motore, nakon dvadeset godina rada na Tdi motorima Audi nastavlja razvoj u pravcu čiste dizel tehnologije, i tako umanjujući količinu štetnih materija u izduvnim gasovima. Novi sistemi uz pomoć posebnih hemijskih supstanci pretvara azotne okside u vodonik i vodu. Novi motor zapremine 3.0 litara uz pomoć ove tehnologije zadovoljava najstrožije ekološke standarde u Americi i Evropi, uključujući i Euro šest standard novi, koji je pušten u prodaju od 2014. godine. Ovaj savremeni motor se već nalazi u modelima Ku7 i A4.

Velika multimedijalna prezentacija TDI tehnologije je posebna i oduševila je mnoge ljude širom sveta, Audi je proslavio dvadeset godina postojanja, i kompanija je danas zadovoljna sve većim brojem kupaca i obožavaoca koji vole Audi i potražuju ga širom sveta.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: B92, 17.Maj.2021, 14:58

Ovo su najbolje ocenjena vozila VIDEO

Ovo su najbolje ocenjena vozila VIDEO

Lista najbolje ocenjenih vozila iz 2021. godine.. Prošao je prvi kvartal 2021. godine i ekipa sa Motor1 je odradila određena ispitivanja i nakon svih testova odredila deset najbolje ocenjenih automobila ove godine. Najniža ocena je bila devetka (na skali do 10), a 9,7 je najviša ocena i evo kako izgleda njihova lista. 10. 2021 Volkswagen ID.4: 9.0/10. 9. 2021 Toyota RAV4 Prime: 9.0/10. 8. 2022 Acura MDX: 9.1/10. 7. 2020 Land...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 17.Maj.2021, 14:32

VIDEO: Test Audi RS e-tron GT

Detaljnije >>

Izvor: B92, 17.Maj.2021, 12:58

Koliko brzo može da ide Cupra Formentor? VIDEO

Koliko brzo može da ide Cupra Formentor? VIDEO

Najjači Formentordonedavno je bio onaj sa 2.0-litarskim četvorocilindarskim turbo-benzincim od 310 KS (228 kW), a Cupra je ponudu svog krosovera sada obogatila verzijom koja snagu dobija od moćnog petocilindraša. "Donor" je naravno Audi, koji je kao i Cupra pod kapom VW grupe, a motor je 2.5-litarski agregat koji nemački proizvođač koristi u nekoliko svojih modela sa RS značkom. Ovaj petocilindraš proizvodi 390 KS (287 kW) i 480 Nm, a snaga se standardno prenosi...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 17.Maj.2021, 10:42

Vozio bez vozačke, oduzet mu auto zbog duga od 14.950 KM

BIJELJINA - Policajci iz Bijeljine juče su u ulici 27 Marta u Bijeljini zaustavili su audi kojim je upravljao lice S....

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 17.Maj.2021, 09:01

VIDEO: BMW M4 Competition vs Audi RS6 Avant

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 15.Maj.2021, 07:33

Goodyear pneumatici za Audi – Nastavak saradnje dve vrhunske kompanije

Goodyear pneumatici za Audi – Nastavak saradnje dve vrhunske kompanije

Audi je već 2019. godine za prvu opremu svojih sportskih terenskih vozila e-tron izabrao Goodyear-ove pneumatike, a dolazak novog, potpuno električnog vozila Gran Turismo predstavlja još jednu važnu prekretnicu u saradnji ove dve kompanije. Naime, Goodyear-ov vrhunski letnji pneumatik Eagle F1 Asymmetric 5 izabran je za prvu opremu obe verzije ovog uzbudljivog električnog automobila, tako da će krasiti, kako model e-tron GT quattro, tako i sportski model RS e-tron GT. Zahvaljujući Goodyear-ovim...

Detaljnije >>