Audi
Audi

Avgust Horh je rođen 12. oktobra 1868. godine u Viningenu na Mozelu i to kao sin kovača iz ugledne porodice. Posle studija na Tehnikumu u Mitvajdi Avgust se 1896. godine pridružio Karlu Bencu u Manhajmu gde je do 1899. godine radio kao direktor odeljenja za proizvodnju motornih vozila i aktivno učestvovao i oblikovao sam početak konstruisanja automobila.
Osamostalio se 1899. godine otvaranjem male radnje za popravku motornih vozila u Kelnu. 1901. godine konstruisao je svoj prvi sopstveni automobil.

1902. godine preselio je preduzeće u Rajhenbah u Fogtlandu da bi dve godine kasnije za sedište kompanije Horh Verke izabrao Cvikau. Avgust Horh je 1909. godine nakon nesuglasica napustio preduzeće koje je osnovao i nakon nekoliko nedelja posle toga osnovao drugo preduzeće za proizvodnju automobila kome je 1910. godine dao naziv Audi, prema latinskom prevodu svoga prezimena. 1920. godine podneo je ostavku na mesto u upravnom odboru Audiverke AG, i zatim je postao veštak i stručnjak u oblasti tehnike motornih vozila. Osnivanjem kompanije Auto Union AG juna 1932. godine Avgust Horh je postavljen za upravnika nadzornog odbora kompanije. 3. februara 1951. godine Avgust Horh je preminuo u Minhebergu u pokrajini Oberfranken. Audi Ag se osvrće na uzbudljiv i raznolik istorijat, njegova tradicija u proizvodnji automobila i motora seže unazad do 19. veka.

Početno mesto u istoriji pripada Avgustu Horhu, jednom od nemačkih inženjera pionira u proizvodnji automobila. Kao apsolvent tehnike u saksonskom mestu Mitvajdi prvo je radio kao konstruktor motora, kasnije kao rukovodilac odeljenja za proizvodnju motora kod Karla Benca u Manhajmu. 1899. godine on se osamostalio i 14. novembra iste godine u Kelnu je osnovao kompaniju Horh i Cie. 1902. godine Horh je stigao u Saksoniju prvo u Rajhenbah i 1904. godine u Cvikau gde je firma preimenovana u akcionarsko društvo. Zbog razlika u upravnom odboru Avgust je 1909. godine napustio preduzeće.

Međutim odmah nakon toga on je osnovao u Cvikauu još jednu firmu za proizvodnju automobila. Pošto je njegovo ime već bilo upotrebljeno i zaštićeno kao robna marka, kao novo ime firme je izabrao latinski prevod svog prezimena, i tako je prezime Horh postalo u prevodu Audi. Ideja o upotrebi latinske nemačke reči Hore kao osluškuj je došla od sina jednog poslovnog prijatelja Avgusta koji se kao učesnik latinskog uključio u potragu za novim nazivom firme. U vremenu koje je dolazilo Avgust Horh je svoju marku potpisivao sa vaš Audi Horhe.
U decembru 1914. godine kompanija Audi Automobilverke Gmbh je postala akcionarsko društvo. Po najnovijim rezultatima i odrađenim anketama najbolji proizvođač automobila po mišljenju ljudi jeste Audi. Audi je nedavno predstavio koncept novog sistema proizvodnje, koji bi trebao da omogući povećanje i do 20 procenata u odnosu na dosadašnji sistem, a svodi se na uvođenje modularnih proizvodnih mesta, odnosno radnih stanica za svakog radnika posebno kojima će dronovi i roboti donositi neophodne delove. Audi je tokom proteklih 20 godina proizveo preko pet miliona TDI motora, a TDI principi danas pogone svaki drugi putnički automobil u Evropi. Audi radi i na povećanju efikasnosti korišćenjem sistema za prikupljanje odbačene energije i korišćenjem start stop sistema.

Tu su i napredni procesi korišćenja novih i lakših legura, kao i korišćenjem LED tehnologije koji troše manje električne energije. Novi vrlo efikasni klima uređaji troše još manje energije nego ranije, baš kao i efikasniji sistemi za navigaciju. Audi u ovom trenutku poseduje i ima 33 modela sa CO2 emisijama, manjim od 140 km, a skoro svi su na pogone i tdi motore, nakon dvadeset godina rada na Tdi motorima Audi nastavlja razvoj u pravcu čiste dizel tehnologije, i tako umanjujući količinu štetnih materija u izduvnim gasovima. Novi sistemi uz pomoć posebnih hemijskih supstanci pretvara azotne okside u vodonik i vodu. Novi motor zapremine 3.0 litara uz pomoć ove tehnologije zadovoljava najstrožije ekološke standarde u Americi i Evropi, uključujući i Euro šest standard novi, koji je pušten u prodaju od 2014. godine. Ovaj savremeni motor se već nalazi u modelima Ku7 i A4.

Velika multimedijalna prezentacija TDI tehnologije je posebna i oduševila je mnoge ljude širom sveta, Audi je proslavio dvadeset godina postojanja, i kompanija je danas zadovoljna sve većim brojem kupaca i obožavaoca koji vole Audi i potražuju ga širom sveta.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: B92, 20.Jan.2022, 18:54

Prodaja automobila u Srbiji porasla za 16%. Za Mercedes, Audi i BMW nema zime

Prodaja automobila u Srbiji porasla za 16%. Za Mercedes, Audi i BMW nema zime

"Kupci biraju automobile prema mogućnostima, a ne prema potrebama.". U Srbiji je tokom 2021. godine prodato 30.416 novih automobila, što je za 16 procenata više u odnosu na nivo iz 2020, rekao je u četvrtak za Tanjug predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Milan Belin. On je kazao da je protekla godina bila vrlo izazovna kada je u pitanju prodaja novih automobila u Srbiji, ali da je situacija slična i na globalnom nivou. "Uspeli...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Jan.2022

Fotografija Audija iz Hrvatske osvojila internet

Fotografija Audija iz Hrvatske osvojila internet

Imotski je poznat kao mesto s najviše Mercedesa u odnosu na broj stanovnika, ali jedan Audi je privukao svu slavu. A kad kažemo "najviše", to svejedno znači da neki voze i automobile koji nisu izašli iz Mercedesa. Ponekad idu korak dalje pa biraju glavne rivale - BMW i Audi. A kad je potonji u pitanju, pojedini vlasnici žele da svoju ljubav prema Audiju pokažu na poseban način, piše Index.hr. Konkretni vlasnik iz Imotskog je odlučio da to pokaže kroz "blago" doterani logo marke. Audi...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 19.Jan.2022, 18:05

Bentley u čvrstom zagrljaju Audija

Audi polako, ali sigurno preuzima dominantnu ulogu u Volkswagen grupaciji. Nakon što je uspješno uveo...

Detaljnije >>

Izvor: Istinomer.rs, 19.Jan.2022

Bager ili audi – izaberite sami #Retrovizor

Predsednik Republike preduhitrio je RIK, pretrčao je četrdeset dva kilometara, i doneo vest o pobedi, srećom se istorija nakon Maratonske bitke nije u celosti ponovila, naš glasonoša je i uoči i nakon obznane...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 19.Jan.2022

Audi preuzima kontrolu nad prestižnom britanskom markom

Audi preuzima kontrolu nad prestižnom britanskom markom

Lamborghini i Ducati ostaju pod kontrolom diva iz Ingolstadta Audi polako, ali sigurno preuzima dominantnu ulogu u Volkswagen koncernu. Nakon što je vrlo uspešno uveo Lamborghini i Ducati u novo doba, sada će to nastojati da ponovi i s prestižnom britanskom markom. Bentley je pod kapom VW-a već godinama, a njegovim poslovanjem je sve do sada dosta labavo upravljao Porsche. Malo ko bi to rekao jer je Bentley imao itekako veliku slobodu u kreiranju poslovne politike. Međutim, stigla je pandemija,...

Detaljnije >>