Audi
Audi

Avgust Horh je rođen 12. oktobra 1868. godine u Viningenu na Mozelu i to kao sin kovača iz ugledne porodice. Posle studija na Tehnikumu u Mitvajdi Avgust se 1896. godine pridružio Karlu Bencu u Manhajmu gde je do 1899. godine radio kao direktor odeljenja za proizvodnju motornih vozila i aktivno učestvovao i oblikovao sam početak konstruisanja automobila.
Osamostalio se 1899. godine otvaranjem male radnje za popravku motornih vozila u Kelnu. 1901. godine konstruisao je svoj prvi sopstveni automobil.

1902. godine preselio je preduzeće u Rajhenbah u Fogtlandu da bi dve godine kasnije za sedište kompanije Horh Verke izabrao Cvikau. Avgust Horh je 1909. godine nakon nesuglasica napustio preduzeće koje je osnovao i nakon nekoliko nedelja posle toga osnovao drugo preduzeće za proizvodnju automobila kome je 1910. godine dao naziv Audi, prema latinskom prevodu svoga prezimena. 1920. godine podneo je ostavku na mesto u upravnom odboru Audiverke AG, i zatim je postao veštak i stručnjak u oblasti tehnike motornih vozila. Osnivanjem kompanije Auto Union AG juna 1932. godine Avgust Horh je postavljen za upravnika nadzornog odbora kompanije. 3. februara 1951. godine Avgust Horh je preminuo u Minhebergu u pokrajini Oberfranken. Audi Ag se osvrće na uzbudljiv i raznolik istorijat, njegova tradicija u proizvodnji automobila i motora seže unazad do 19. veka.

Početno mesto u istoriji pripada Avgustu Horhu, jednom od nemačkih inženjera pionira u proizvodnji automobila. Kao apsolvent tehnike u saksonskom mestu Mitvajdi prvo je radio kao konstruktor motora, kasnije kao rukovodilac odeljenja za proizvodnju motora kod Karla Benca u Manhajmu. 1899. godine on se osamostalio i 14. novembra iste godine u Kelnu je osnovao kompaniju Horh i Cie. 1902. godine Horh je stigao u Saksoniju prvo u Rajhenbah i 1904. godine u Cvikau gde je firma preimenovana u akcionarsko društvo. Zbog razlika u upravnom odboru Avgust je 1909. godine napustio preduzeće.

Međutim odmah nakon toga on je osnovao u Cvikauu još jednu firmu za proizvodnju automobila. Pošto je njegovo ime već bilo upotrebljeno i zaštićeno kao robna marka, kao novo ime firme je izabrao latinski prevod svog prezimena, i tako je prezime Horh postalo u prevodu Audi. Ideja o upotrebi latinske nemačke reči Hore kao osluškuj je došla od sina jednog poslovnog prijatelja Avgusta koji se kao učesnik latinskog uključio u potragu za novim nazivom firme. U vremenu koje je dolazilo Avgust Horh je svoju marku potpisivao sa vaš Audi Horhe.
U decembru 1914. godine kompanija Audi Automobilverke Gmbh je postala akcionarsko društvo. Po najnovijim rezultatima i odrađenim anketama najbolji proizvođač automobila po mišljenju ljudi jeste Audi. Audi je nedavno predstavio koncept novog sistema proizvodnje, koji bi trebao da omogući povećanje i do 20 procenata u odnosu na dosadašnji sistem, a svodi se na uvođenje modularnih proizvodnih mesta, odnosno radnih stanica za svakog radnika posebno kojima će dronovi i roboti donositi neophodne delove. Audi je tokom proteklih 20 godina proizveo preko pet miliona TDI motora, a TDI principi danas pogone svaki drugi putnički automobil u Evropi. Audi radi i na povećanju efikasnosti korišćenjem sistema za prikupljanje odbačene energije i korišćenjem start stop sistema.

Tu su i napredni procesi korišćenja novih i lakših legura, kao i korišćenjem LED tehnologije koji troše manje električne energije. Novi vrlo efikasni klima uređaji troše još manje energije nego ranije, baš kao i efikasniji sistemi za navigaciju. Audi u ovom trenutku poseduje i ima 33 modela sa CO2 emisijama, manjim od 140 km, a skoro svi su na pogone i tdi motore, nakon dvadeset godina rada na Tdi motorima Audi nastavlja razvoj u pravcu čiste dizel tehnologije, i tako umanjujući količinu štetnih materija u izduvnim gasovima. Novi sistemi uz pomoć posebnih hemijskih supstanci pretvara azotne okside u vodonik i vodu. Novi motor zapremine 3.0 litara uz pomoć ove tehnologije zadovoljava najstrožije ekološke standarde u Americi i Evropi, uključujući i Euro šest standard novi, koji je pušten u prodaju od 2014. godine. Ovaj savremeni motor se već nalazi u modelima Ku7 i A4.

Velika multimedijalna prezentacija TDI tehnologije je posebna i oduševila je mnoge ljude širom sveta, Audi je proslavio dvadeset godina postojanja, i kompanija je danas zadovoljna sve većim brojem kupaca i obožavaoca koji vole Audi i potražuju ga širom sveta.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: B92, 25.Mar.2019, 11:42

Auto godine u Srbiji je Peugeot 508 FOTO

Auto godine u Srbiji je Peugeot 508 FOTO

Francuski "lav" pobedio je u konkurenciji devet modela.. Žiri Asocijacije automobilskih novinara dodelio je titulu "Auto godine u Srbiji 2019" modelu Peugeot 508. Druga generacija francuske limuzine odnela je pobedu ispred ostalih osam finalista izbora, među kojima su bili Audi A6, BMW X5, Honda CR-V, Mercedes A klase, VW Touareg, Škoda Karoq, Ford Focus i Toyota Corolla. Za razliku od ranijih godina kada su birana četiri automobila u različitim...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 24.Mar.2019, 20:04

Audi obradovao fanove - tri premijere na sajmu

U hali 5 Beogradskog sajma njemački premijum proizvođač izložio je prvi put u Srbiji drugu generaciju modela A1 Sportback, novi Q3 i potpuno novi SUV model – Q8.

Detaljnije >>

Izvor: B92, 24.Mar.2019

Audi obradovao fanove - tri premijere na sajmu FOTO

Audi obradovao fanove - tri premijere na sajmu FOTO

U hali 5 Beogradskog sajma nemački premijum proizvođač izložio je prvi put u Srbiji drugu generaciju modela A1 Sportback, novi Q3 i potpuno novi SUV model – Q8.. Kada je reč o modelu A1 Sportback, druga generacija najmanjeg Audija u verziji sa 5 vrata obeležena je markantnim dizajnom, a cena na našem tržištu startuje od 21.454 evra. Novi Audi Q3 je praktični nego ranije, s obzirom da u zavisnosti od položaja zadnjeg sedišta i naslona, prtljažni...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 22.Mar.2019, 19:03

Volkswagen predstavio svoj najnoviji SUV na sajmu Beogradu FOTO

Volkswagen predstavio svoj najnoviji SUV na sajmu Beogradu FOTO

Na 54. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu nemački proizvođač predstavio je ponudu svojih modela u hali 5. Među izloženim automobilima izdvaja se novitet T-Cross.. Vozilo koje je premijerno prikazano, stiglo je direktno iz Volfsburga, a u pitanju je najmlađi član SUV game Volkswagen - novi model T-Cross, pozicioniran ispod modela T-Roc, baziran na MQB platformi koju deli sa modelima poput VW Polo, Audi A1, Seat Ibiza. Prodaja na srpskom tržištu počinje...

Detaljnije >>

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 22.Mar.2019

Medijska analiza Digital Element-a: Škoda najprodavanija, VW medijski najprisutniji a BMW, Audi i Mercedes sa najviše komentara

Medijska analiza Digital Element-a: Škoda najprodavanija, VW medijski najprisutniji a BMW, Audi i Mercedes sa najviše komentara

Da u Srbiji raste interesovanje za kupovinom novih automobila pokazuju i zvanični podaci Asocijacije uvoznika automobila i auto-delova. Prema zvaničnim podacima prošle godine ukupno je registovano 25.177 novih putničkih vozila, što u odnosu na 2017. godinu predstavlja povećanje za čak sedam odsto. Što se brendova tiče, među putničkim vozilima, najviše je prodato automobila marke Škoda. Ukupno 4.666 automobila popularnog češkog brenda je prodato prošle godine u Srbiji. Kompanija...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 22.Mar.2019

Vozimo Škodu, sanjamo Volkswagen, Mercedes, BMW, Audi

Vozimo Škodu, sanjamo Volkswagen, Mercedes, BMW, Audi

Da u Srbiji raste prodaja novih automobila pokazuju i zvanični podaci Asocijacije uvoznika automobila i auto-delova. Prema zvaničnim podacima prošle godine ukupno je registovano 25.177 novih putničkih vozila, što u odnosu na 2017. predstavlja povećanje za čak sedam odsto.. Što se brendova tiče, među putničkim vozilima, najviše je prodato automobila marke Škoda. Prošle godine je u Srbiji isporučeno ukupno 4.666 automobila ovog češkog brenda. Top...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 22.Mar.2019

Audi u Beogradu predstavio novi A1

Automobilski brend iz Ingloštata, kompanija Audi, je na Sajmu automobila u Beogradu premijerno predstavila nove generacije modela A1 i Q3.

Detaljnije >>