Audi
Audi

Avgust Horh je rođen 12. oktobra 1868. godine u Viningenu na Mozelu i to kao sin kovača iz ugledne porodice. Posle studija na Tehnikumu u Mitvajdi Avgust se 1896. godine pridružio Karlu Bencu u Manhajmu gde je do 1899. godine radio kao direktor odeljenja za proizvodnju motornih vozila i aktivno učestvovao i oblikovao sam početak konstruisanja automobila.
Osamostalio se 1899. godine otvaranjem male radnje za popravku motornih vozila u Kelnu. 1901. godine konstruisao je svoj prvi sopstveni automobil.

1902. godine preselio je preduzeće u Rajhenbah u Fogtlandu da bi dve godine kasnije za sedište kompanije Horh Verke izabrao Cvikau. Avgust Horh je 1909. godine nakon nesuglasica napustio preduzeće koje je osnovao i nakon nekoliko nedelja posle toga osnovao drugo preduzeće za proizvodnju automobila kome je 1910. godine dao naziv Audi, prema latinskom prevodu svoga prezimena. 1920. godine podneo je ostavku na mesto u upravnom odboru Audiverke AG, i zatim je postao veštak i stručnjak u oblasti tehnike motornih vozila. Osnivanjem kompanije Auto Union AG juna 1932. godine Avgust Horh je postavljen za upravnika nadzornog odbora kompanije. 3. februara 1951. godine Avgust Horh je preminuo u Minhebergu u pokrajini Oberfranken. Audi Ag se osvrće na uzbudljiv i raznolik istorijat, njegova tradicija u proizvodnji automobila i motora seže unazad do 19. veka.

Početno mesto u istoriji pripada Avgustu Horhu, jednom od nemačkih inženjera pionira u proizvodnji automobila. Kao apsolvent tehnike u saksonskom mestu Mitvajdi prvo je radio kao konstruktor motora, kasnije kao rukovodilac odeljenja za proizvodnju motora kod Karla Benca u Manhajmu. 1899. godine on se osamostalio i 14. novembra iste godine u Kelnu je osnovao kompaniju Horh i Cie. 1902. godine Horh je stigao u Saksoniju prvo u Rajhenbah i 1904. godine u Cvikau gde je firma preimenovana u akcionarsko društvo. Zbog razlika u upravnom odboru Avgust je 1909. godine napustio preduzeće.

Međutim odmah nakon toga on je osnovao u Cvikauu još jednu firmu za proizvodnju automobila. Pošto je njegovo ime već bilo upotrebljeno i zaštićeno kao robna marka, kao novo ime firme je izabrao latinski prevod svog prezimena, i tako je prezime Horh postalo u prevodu Audi. Ideja o upotrebi latinske nemačke reči Hore kao osluškuj je došla od sina jednog poslovnog prijatelja Avgusta koji se kao učesnik latinskog uključio u potragu za novim nazivom firme. U vremenu koje je dolazilo Avgust Horh je svoju marku potpisivao sa vaš Audi Horhe.
U decembru 1914. godine kompanija Audi Automobilverke Gmbh je postala akcionarsko društvo. Po najnovijim rezultatima i odrađenim anketama najbolji proizvođač automobila po mišljenju ljudi jeste Audi. Audi je nedavno predstavio koncept novog sistema proizvodnje, koji bi trebao da omogući povećanje i do 20 procenata u odnosu na dosadašnji sistem, a svodi se na uvođenje modularnih proizvodnih mesta, odnosno radnih stanica za svakog radnika posebno kojima će dronovi i roboti donositi neophodne delove. Audi je tokom proteklih 20 godina proizveo preko pet miliona TDI motora, a TDI principi danas pogone svaki drugi putnički automobil u Evropi. Audi radi i na povećanju efikasnosti korišćenjem sistema za prikupljanje odbačene energije i korišćenjem start stop sistema.

Tu su i napredni procesi korišćenja novih i lakših legura, kao i korišćenjem LED tehnologije koji troše manje električne energije. Novi vrlo efikasni klima uređaji troše još manje energije nego ranije, baš kao i efikasniji sistemi za navigaciju. Audi u ovom trenutku poseduje i ima 33 modela sa CO2 emisijama, manjim od 140 km, a skoro svi su na pogone i tdi motore, nakon dvadeset godina rada na Tdi motorima Audi nastavlja razvoj u pravcu čiste dizel tehnologije, i tako umanjujući količinu štetnih materija u izduvnim gasovima. Novi sistemi uz pomoć posebnih hemijskih supstanci pretvara azotne okside u vodonik i vodu. Novi motor zapremine 3.0 litara uz pomoć ove tehnologije zadovoljava najstrožije ekološke standarde u Americi i Evropi, uključujući i Euro šest standard novi, koji je pušten u prodaju od 2014. godine. Ovaj savremeni motor se već nalazi u modelima Ku7 i A4.

Velika multimedijalna prezentacija TDI tehnologije je posebna i oduševila je mnoge ljude širom sveta, Audi je proslavio dvadeset godina postojanja, i kompanija je danas zadovoljna sve većim brojem kupaca i obožavaoca koji vole Audi i potražuju ga širom sveta.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

VIDEO: Novi i polovni Audi RS3

Video: Carwow.co.uk

Izvor: AutoBlog, 11.Jul.2025, 21:12

Detaljnije >>

VIDEO: Vlasnici prozivaju Audi u viralnom filmu

VIDEO: Vlasnici prozivaju Audi u viralnom filmu

 Foto: Auditography/InstagramFilm očajne zajednice Audija - "Audi, sada ili nikad!", tako je najavljen novi film na kanalu posvećenom ljubiteljima Audija.Auditography je poslednjih godina bio redovno mesto gde su brojni fanovi Audija nalazili videozapise o najatraktivnijim Audijevim modelima u novijoj istoriji marke. Autor, dugogodišnji fotograf i videograf koji je već 30 godina povezan s Audijem, tvrdi da su u poslednjih 7 godina donete neke "upitne odluke" koje su uznemirile zajednicu.Kako...

Izvor: AutoBlog, 10.Jul.2025, 01:00

Detaljnije >>

VIDEO: Audi Q5

 Video: Carwow.co.uk 

Izvor: AutoBlog, 09.Jul.2025, 12:05

Detaljnije >>

Većina proizvođača automobila odbila da instalira novu verziju Apple Car Playa

Većina proizvođača automobila odbila da instalira novu verziju Apple Car Playa

Previše zadire u ključne sisteme…Appleov novi automobilski softver ne zanima proizvođače vozila. Financial Times piše da se Mercedes, Audi, Volvo, Polestar i Renault, između ostallih, uzdržavaju od korišćenja Car Play Ultra, suprotno prethodnim Appleovim najavama.Trenutno je Aston Martin jedina automobilska kompanija koja je instalirala ovaj softver u svoj sistem infotainmenta. Ultra verzija softvera ne samo da odražava sadržaj pametnog telefona na ekranu vozila, već i snažnije interveniše...

Izvor: AutoBlog, 03.Jul.2025, 15:01

Detaljnije >>

Evo kako izgleda najjeftiniji Audi Q3

Evo kako izgleda najjeftiniji Audi Q3

 Nedavno predstavljeni novi Audi Q3 ima brojne kvalitete i prednosti nad konkurencijom. Cena verovatno nije jedna od njih.Motor solidan, ostalo skromnoAudi je na nemačkom tržištu ponudio konfigurator za novi Q3. Ponuda kreće od 44.600 evra za baznu verziju sa 1.5 TFSI benzincem od 150 KS i 250 Nm u kombinaciji sa S tronic menjačem. Baznoj opciji je potrebno 9,1 sekundi za sprint do 100 km/h a postiže 209 km/h maksimalne brzine. Prosečna potrošnja je 6,4 l/100 km. Dodajmo svemu solidnu prostranost...

Izvor: AutoBlog, 01.Jul.2025, 19:46

Detaljnije >>