Citroen
Citroen

Sitroen je automobil koji proizvodi francuska fabrika automobila Sitroen. Andre Citroen je rođen u Parizu 5. februara 1878. godine od oca Levie Citroen, velikog trgovca poljskog porekla.
Andre je ostao bez oca sa šest godina. Diplomirao je Politehniku kada je imao dvadeset dve godine, a 1914. se oženio sa Georginom Bingen ćerkom jednog od italijanskih bankara. Andre Citroen je preminuo 3. maja 1935. godine i Francuska je puno izgubila. Budući da je osnovana fabrika čiji proizvodi će nepovratno promeniti lice Francuske. 1912. godine osniva fabriku za proizvodnju dvostruko spiralnih zupčanika.

Izbijanjem rata 1914, Citroen proizvodi više od 50.000 granata na dan. 1919, Citroen je započeo izgradnju posebnih automobila. On je primenio do tada nepoznatu masovnu proizvodnju, pozajmljenu od Henri Forda iz Amerike i u roku od jedne godine proizvodi sto automobila dnevno. Zatim je stvorio mrežu trgovaca, izuzetan poslodavac koji je postavljao medicinske i zubarske objekte, škole u njegovim krajevima pružajući radnicima sigurnost i napredak. Kasnije Ande Citroen postaje masovni proizvođač automobila s modernim dizajnom i inovativnom tehnologijom. Prvi je u masovnu proizvodnju stavio automobil s prednjim pogonom 1934. godine. do 1980. godine firma je slavila po svom atraktivnom dizajnu automobile i mnogobrojne novosti sve do danas. Nakon što je završio tehničku školu Andre je utemeljio 1902. godine uz pomoć dva prijatelja malu radionicu, a nakon toga u Greneleu otvara fabriku zupčanika gde izrađuje zupčanike okruglog oblika.

U maju 1919. godine proizvodi prvi automobil TIP A 8HP koji je ostao zapamćen i kao prvi automobil proizveden na pokretnoj traci u Evropi. Iste te godine zupčanici postaju simbolom nadolazećeg automobilskog magnata, a 1932. godine biće uvećani i smešteni na prednjoj maski automobila. Taj simbol će u daljoj istoriji postati poznat kao zaštitni znak jednog od najprodavanijih automobila. Citroen C6 G Interieure iz 1923. godine jedan je od najprodavanijih opremljen s motorom, od šest cilindra i vozilo koje je opremljeno s visećim motorom. Citroen 5 CV Tip C3 kabriolet iz 1924. godine prvi put je predstavljen 1921. godine, sportski kabriolet je išao 60 km a lakoća upravljanja učinile su ga prvim automobilom omiljenim kod ženskog roda, Citroen B14 kabriolet iz 1927. godine je prvo vozilo sa servo kočnicama išao je 80 km, Citroen B2 kadi sport torpedo je nastao 1931. godine. Ova četiri automobila su na aeromitingu okruživala Citroenov helikopter. Način na koji je Citroen otkrio vrhunska dostignuća iz svoje istorije predstavljaju firmu ljubiteljima mehanike i kao takvi rade na dostignućima kako bi obradovali svoje potrošače.

Helikopter koji je oduševio narod jeste rađen 1971. godine s dvostrukim rotacijskim motorom jačine 190ks. Kako ne bi nedostajalo noviteta oko centralnog mesta okupilo se tridesetak ljudi i članova kluba Citroena i napravili su novi neizostavni model C3
.
Ova uspešna auto kompanija imala je mnogo podviga iza sebe i predstavila je svetu najbolje automobile kao što su: Najpopularniji modeli i to Citroen B2 koji je 1921. godine prvi prošao pustinjom Sahara, 1931. godine napravljen je prvi Citroenov autobus s 22 mesta na bazi C6 motora, 1936. godine prvi nacrti budućeg 2CV Spačeka je prototip Tpv zasnovan na ideji najmanjeg automobila Francuske, ekonomičan i dobar, 1948. godine na Pariskom auto salonu je predstavljen 2CV Spaček dvocilindrični zračno hlađen motor od tada je proizvedeno isto takvih preko 6.000.000 primeraka.

1955. godine je posebno najavljivana i predstavljena svetu kao posebna dizajnirana DS 19 ajkula koja ubrzo postaje standardna oprema svih automobila. 1960. godine Citroen otvara svoju kompaniju u Kopru. 1967. godine je proizvedena Ajkula kojoj se prednji farovi okreću i predstavljena je Dajana 4 aerodinamična sa zadnjim većim, vratima, 1972. godine se udružuju Tomas i Iskra nastaje potom Cimos. 1976. godine prestaje sa proizvodnjom Spaček i počinje iznenada masovna prodaja Dajane. 1980. godine Visa super e je napravljena. 1984. godine u Rumuniji se proizvodi Aksel i postaje brend. 1988. godine više se ne proizvodi Dajana u Francuskoj.

1998. godine je predstavljen C3 kojeg su zbog jajastog oblika nazivali novim odličnim Spačekom.
1999. godine je krenulo sve ka uspehu sa modelima C prateći siluetu C1, C2, C3, C4, C5, C6.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: Nezavisne Novine, 12.Mar.2019, 15:16

Citroen na sajmu u Beogradu slavi 100. rođendan

Godina 1919. predstavlja jednu od važnijh za francusku, ali i svjetsku automobilsku industriju. Naime, tada je počela proizvodnja...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 11.Mar.2019, 13:32

Citroen na sajmu u Beogradu slavi 100. rođendan, uz dve premijere

Citroen na sajmu u Beogradu slavi 100. rođendan, uz dve premijere

Godina 1919. predstavlja jednu od važnijh za francusku, ali i svetsku automobilsku industriju. Naime, tada je počela proizvodnja vozila pod imenom Citroën, brenda koji će svetu kasnije podariti mnoge nezaboravne i revolucionarne modele.. Na ovogodišnjem Međunarodnom salonu automobila u Beogradu Citroën započinje i u našoj zemlji proslavu svoje stogodišnjice. Tom prilikom, na sajmu će biti predstavljeno pregršt noviteta i biće ponuđeni specijalni uslovi kupovine.

Detaljnije >>

Izvor: AutoMagazin, 11.Mar.2019

11.03.2019 ::: Citroen sajamska ponuda - slavimo zajedno prvih 100 godina

11.03.2019 ::: Citroen sajamska ponuda - slavimo zajedno prvih 100 godina

Godina 1919 predstavlja jednu od najznačajnijih u automobilskoj industriji, sve do današnjih dana. Naime, te...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 07.Mar.2019, 19:26

Spaček dobio nasljednika, ovako je predstavljen u Ženevi

Kad je Citroen u pitanju, od njih smo svašta očekivali, pa i da ožive legendarno ime podsjećajući na jednu drugu istorijsku "ličnost".

Detaljnije >>

Izvor: Capital.ba, 26.Feb.2019, 17:43

Opel se vraća na rusko tržište

Opel se vraća na rusko tržište

MOSKVA – Njemački proizvođač automobila Opel, koji je dio francuske grupe PSA, vratiće se na rusko tržište, saopšteno je iz francuske automobilske grupe. U saopštenju se navodi da je cilj PSA da poveća prodaju automobila izvan Evrope za 50 odsto do 2021. godine i da svoje marke plasira na nova tržišta. “Grupa planira da plasira Peugeot na tržište Sjeverne Amerike, Citroen u Indiji, a Opel u Rusiji”, ističe se u saopštenju. Izvršni potpredsjednik PSA Janik Bezard izjavio je...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 20.Feb.2019, 14:42

Citroen se vraća imenu Ami i nasleđu "Spačeka" VIDEO

Citroen se vraća imenu Ami i nasleđu Spačeka VIDEO

Francuski proizvođač predstaviće na ženevskom auto-salonu svoju viziju individualnog urbanog prevoza budućnosti – koncept Ami One.. Ovaj mali gradski automobil, dužine svega 2,5 m, širine 1,5 m i visine 1,5 m, ima masu od 425 kg. Pogoni ga električni motor, a maksimalna brzina je 45 km/h, što znači da u nekim zemljama za njega nije potrebna vozačka dozvola B kategorije. Električna energija skladišti se u litijum-jonskim baterijama ispod poda kabine,...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 20.Feb.2019

Citroen vraća legendarni Ami

Citroen je odlučio da oživi legendarno ime nakon četiri decenije duge pauze, i to tako što će na predstojećem salonu u Ženevi prikazati jedan izuzetan projekt automobila.

Detaljnije >>