Citroen
Citroen

Sitroen je automobil koji proizvodi francuska fabrika automobila Sitroen. Andre Citroen je rođen u Parizu 5. februara 1878. godine od oca Levie Citroen, velikog trgovca poljskog porekla.
Andre je ostao bez oca sa šest godina. Diplomirao je Politehniku kada je imao dvadeset dve godine, a 1914. se oženio sa Georginom Bingen ćerkom jednog od italijanskih bankara. Andre Citroen je preminuo 3. maja 1935. godine i Francuska je puno izgubila. Budući da je osnovana fabrika čiji proizvodi će nepovratno promeniti lice Francuske. 1912. godine osniva fabriku za proizvodnju dvostruko spiralnih zupčanika.

Izbijanjem rata 1914, Citroen proizvodi više od 50.000 granata na dan. 1919, Citroen je započeo izgradnju posebnih automobila. On je primenio do tada nepoznatu masovnu proizvodnju, pozajmljenu od Henri Forda iz Amerike i u roku od jedne godine proizvodi sto automobila dnevno. Zatim je stvorio mrežu trgovaca, izuzetan poslodavac koji je postavljao medicinske i zubarske objekte, škole u njegovim krajevima pružajući radnicima sigurnost i napredak. Kasnije Ande Citroen postaje masovni proizvođač automobila s modernim dizajnom i inovativnom tehnologijom. Prvi je u masovnu proizvodnju stavio automobil s prednjim pogonom 1934. godine. do 1980. godine firma je slavila po svom atraktivnom dizajnu automobile i mnogobrojne novosti sve do danas. Nakon što je završio tehničku školu Andre je utemeljio 1902. godine uz pomoć dva prijatelja malu radionicu, a nakon toga u Greneleu otvara fabriku zupčanika gde izrađuje zupčanike okruglog oblika.

U maju 1919. godine proizvodi prvi automobil TIP A 8HP koji je ostao zapamćen i kao prvi automobil proizveden na pokretnoj traci u Evropi. Iste te godine zupčanici postaju simbolom nadolazećeg automobilskog magnata, a 1932. godine biće uvećani i smešteni na prednjoj maski automobila. Taj simbol će u daljoj istoriji postati poznat kao zaštitni znak jednog od najprodavanijih automobila. Citroen C6 G Interieure iz 1923. godine jedan je od najprodavanijih opremljen s motorom, od šest cilindra i vozilo koje je opremljeno s visećim motorom. Citroen 5 CV Tip C3 kabriolet iz 1924. godine prvi put je predstavljen 1921. godine, sportski kabriolet je išao 60 km a lakoća upravljanja učinile su ga prvim automobilom omiljenim kod ženskog roda, Citroen B14 kabriolet iz 1927. godine je prvo vozilo sa servo kočnicama išao je 80 km, Citroen B2 kadi sport torpedo je nastao 1931. godine. Ova četiri automobila su na aeromitingu okruživala Citroenov helikopter. Način na koji je Citroen otkrio vrhunska dostignuća iz svoje istorije predstavljaju firmu ljubiteljima mehanike i kao takvi rade na dostignućima kako bi obradovali svoje potrošače.

Helikopter koji je oduševio narod jeste rađen 1971. godine s dvostrukim rotacijskim motorom jačine 190ks. Kako ne bi nedostajalo noviteta oko centralnog mesta okupilo se tridesetak ljudi i članova kluba Citroena i napravili su novi neizostavni model C3
.
Ova uspešna auto kompanija imala je mnogo podviga iza sebe i predstavila je svetu najbolje automobile kao što su: Najpopularniji modeli i to Citroen B2 koji je 1921. godine prvi prošao pustinjom Sahara, 1931. godine napravljen je prvi Citroenov autobus s 22 mesta na bazi C6 motora, 1936. godine prvi nacrti budućeg 2CV Spačeka je prototip Tpv zasnovan na ideji najmanjeg automobila Francuske, ekonomičan i dobar, 1948. godine na Pariskom auto salonu je predstavljen 2CV Spaček dvocilindrični zračno hlađen motor od tada je proizvedeno isto takvih preko 6.000.000 primeraka.

1955. godine je posebno najavljivana i predstavljena svetu kao posebna dizajnirana DS 19 ajkula koja ubrzo postaje standardna oprema svih automobila. 1960. godine Citroen otvara svoju kompaniju u Kopru. 1967. godine je proizvedena Ajkula kojoj se prednji farovi okreću i predstavljena je Dajana 4 aerodinamična sa zadnjim većim, vratima, 1972. godine se udružuju Tomas i Iskra nastaje potom Cimos. 1976. godine prestaje sa proizvodnjom Spaček i počinje iznenada masovna prodaja Dajane. 1980. godine Visa super e je napravljena. 1984. godine u Rumuniji se proizvodi Aksel i postaje brend. 1988. godine više se ne proizvodi Dajana u Francuskoj.

1998. godine je predstavljen C3 kojeg su zbog jajastog oblika nazivali novim odličnim Spačekom.
1999. godine je krenulo sve ka uspehu sa modelima C prateći siluetu C1, C2, C3, C4, C5, C6.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: B92, 24.Sep.2017

Novi Citroen C5 stiže u Evropu tek 2020, nakon SUV-a

Novi Citroen C5 stiže u Evropu tek 2020, nakon SUV-a

Francuski proizvođač ne namerava da predstavi treću generaciju modela C5 pre kraja ove dekade, iako je prethodna verzija prestala da se proizvodi za evropsko tržište u proleće 2017.. Vest o najnovijim planovima Citroena preneo je Automotive News, pozivajući se na izjavu direktorke te kompanije, Linde Džekson, datu na sajmu automobila u Frankfurtu. I dok će C5 biti uskraćen kupcima na Starom kontinentu, bar još 3 godine, u Kini je početkom 2017. predstavljena...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017

Peugeot 208, 2008 i DS 3 Crossback sa električnim verzijama, novi Citroen C5 stiže 2020.

Peugeot 208, 2008 i DS 3 Crossback sa električnim verzijama, novi Citroen C5 stiže 2020.

PSA Grupa nastavlja elektrifikaciju svojih modela pa za 2019. godinu priprema dva potpuno električna modela, a to su Peugeot 208 i DS 3 Crossback. Zvaničnici grupacije su otkrili planove proizvodnje investitorima ranije ove nedelje, a prema tim informacijama Peugeot će novu generaciju modela 208 predstaviti u septembru 2019. godine i ponudiće ga i kao električno vozilo s dometom oko 300 km. Naravno, verzije s konvencionalnim motorima će takođe biti dostupne. Nekoliko meseci pre toga će luksuzni...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 22.Sep.2017, 23:07

Citroen C3 Feel Edition – Najviše opreme do sada

Citroen C3 Feel Edition – Najviše opreme do sada

Kompanija Avtonova KAB, ekskluzivni uvoznik Citroën vozila u našoj zemlji, započela je sjajnu jesenju kampanju za svoj najtraženiji model Citroën C3. Dva najatraktivnija nivoa opreme nude se u specijalnoj EDITION verziji, gde kupci dobijaju mnogo više za svoj novac. Novi Citroën C3 pleni svojim izgledom, a osim uzbudljive i neobične spoljašnjosti u sličnom stilu je urađen i enterijer koji predstavlja pravo osveženje. Obiluje modernim sistemima i najnovijim tehnologijama kada je reč o...

Detaljnije >>

Izvor: Večernje novosti, 22.Sep.2017

NAPAD U CENTRU BEOGRADA: Pretučen šipkom vozač GSP-a, privedene dve osobe

NAPAD U CENTRU BEOGRADA: Pretučen šipkom vozač GSP-a, privedene dve osobe

Vozač autobusa na liniji 79, S. T. (35) pretučen je danas oko 14 časova od strane dvojice muškaraca K. N. (32) i F. M. (32) u ulici Tadeuša Koćuškog VOZAČ autobusa na liniji 79, S. T. (35) pretučen je danas oko 14 časova od strane dvojice muškaraca K. N. (32) i F. M. (32) u ulici Tadeuša Koćuškog. Kako "Novosti" nezvanično saznaju incident se dogodio nakon manje saobraćajne nesreće u kojoj je učestvovao autobus i automobil makre "citroen", beogradskih registarskih...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 20.Sep.2017, 19:00

Nova generacija Citroena C5 stiže 2020. godine

Kompanija Citroen je obustavila proizvodnju modela C5 u aprilu ove godine. Međutim, nova verzija ovog modela će se pojaviti u Evropi tokom 2020. godine, najavila je Linda Džekson, šef kompanije.. Naravno, riječ je o modelu koji će biti namijenjen evropskom tržištu, jer se trenutna verzija modela C5 i dalje prodaje u Kini, gdje je on i osvježen početkom godine. To osvježenje je donijelo niz promjena kao što su novi izgled farova i zadnjih svjetala, nešto izmijenjena prednja...

Detaljnije >>