Citroen
Citroen

Sitroen je automobil koji proizvodi francuska fabrika automobila Sitroen. Andre Citroen je rođen u Parizu 5. februara 1878. godine od oca Levie Citroen, velikog trgovca poljskog porekla.
Andre je ostao bez oca sa šest godina. Diplomirao je Politehniku kada je imao dvadeset dve godine, a 1914. se oženio sa Georginom Bingen ćerkom jednog od italijanskih bankara. Andre Citroen je preminuo 3. maja 1935. godine i Francuska je puno izgubila. Budući da je osnovana fabrika čiji proizvodi će nepovratno promeniti lice Francuske. 1912. godine osniva fabriku za proizvodnju dvostruko spiralnih zupčanika.

Izbijanjem rata 1914, Citroen proizvodi više od 50.000 granata na dan. 1919, Citroen je započeo izgradnju posebnih automobila. On je primenio do tada nepoznatu masovnu proizvodnju, pozajmljenu od Henri Forda iz Amerike i u roku od jedne godine proizvodi sto automobila dnevno. Zatim je stvorio mrežu trgovaca, izuzetan poslodavac koji je postavljao medicinske i zubarske objekte, škole u njegovim krajevima pružajući radnicima sigurnost i napredak. Kasnije Ande Citroen postaje masovni proizvođač automobila s modernim dizajnom i inovativnom tehnologijom. Prvi je u masovnu proizvodnju stavio automobil s prednjim pogonom 1934. godine. do 1980. godine firma je slavila po svom atraktivnom dizajnu automobile i mnogobrojne novosti sve do danas. Nakon što je završio tehničku školu Andre je utemeljio 1902. godine uz pomoć dva prijatelja malu radionicu, a nakon toga u Greneleu otvara fabriku zupčanika gde izrađuje zupčanike okruglog oblika.

U maju 1919. godine proizvodi prvi automobil TIP A 8HP koji je ostao zapamćen i kao prvi automobil proizveden na pokretnoj traci u Evropi. Iste te godine zupčanici postaju simbolom nadolazećeg automobilskog magnata, a 1932. godine biće uvećani i smešteni na prednjoj maski automobila. Taj simbol će u daljoj istoriji postati poznat kao zaštitni znak jednog od najprodavanijih automobila. Citroen C6 G Interieure iz 1923. godine jedan je od najprodavanijih opremljen s motorom, od šest cilindra i vozilo koje je opremljeno s visećim motorom. Citroen 5 CV Tip C3 kabriolet iz 1924. godine prvi put je predstavljen 1921. godine, sportski kabriolet je išao 60 km a lakoća upravljanja učinile su ga prvim automobilom omiljenim kod ženskog roda, Citroen B14 kabriolet iz 1927. godine je prvo vozilo sa servo kočnicama išao je 80 km, Citroen B2 kadi sport torpedo je nastao 1931. godine. Ova četiri automobila su na aeromitingu okruživala Citroenov helikopter. Način na koji je Citroen otkrio vrhunska dostignuća iz svoje istorije predstavljaju firmu ljubiteljima mehanike i kao takvi rade na dostignućima kako bi obradovali svoje potrošače.

Helikopter koji je oduševio narod jeste rađen 1971. godine s dvostrukim rotacijskim motorom jačine 190ks. Kako ne bi nedostajalo noviteta oko centralnog mesta okupilo se tridesetak ljudi i članova kluba Citroena i napravili su novi neizostavni model C3
.
Ova uspešna auto kompanija imala je mnogo podviga iza sebe i predstavila je svetu najbolje automobile kao što su: Najpopularniji modeli i to Citroen B2 koji je 1921. godine prvi prošao pustinjom Sahara, 1931. godine napravljen je prvi Citroenov autobus s 22 mesta na bazi C6 motora, 1936. godine prvi nacrti budućeg 2CV Spačeka je prototip Tpv zasnovan na ideji najmanjeg automobila Francuske, ekonomičan i dobar, 1948. godine na Pariskom auto salonu je predstavljen 2CV Spaček dvocilindrični zračno hlađen motor od tada je proizvedeno isto takvih preko 6.000.000 primeraka.

1955. godine je posebno najavljivana i predstavljena svetu kao posebna dizajnirana DS 19 ajkula koja ubrzo postaje standardna oprema svih automobila. 1960. godine Citroen otvara svoju kompaniju u Kopru. 1967. godine je proizvedena Ajkula kojoj se prednji farovi okreću i predstavljena je Dajana 4 aerodinamična sa zadnjim većim, vratima, 1972. godine se udružuju Tomas i Iskra nastaje potom Cimos. 1976. godine prestaje sa proizvodnjom Spaček i počinje iznenada masovna prodaja Dajane. 1980. godine Visa super e je napravljena. 1984. godine u Rumuniji se proizvodi Aksel i postaje brend. 1988. godine više se ne proizvodi Dajana u Francuskoj.

1998. godine je predstavljen C3 kojeg su zbog jajastog oblika nazivali novim odličnim Spačekom.
1999. godine je krenulo sve ka uspehu sa modelima C prateći siluetu C1, C2, C3, C4, C5, C6.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 15.Nov.2018, 20:36

1974 Citroen 2CV Furgon AK400

1974 Citroen 2CV Furgon AK400

Za razliku od civilnih automobila, kombiji, furgoni i pikapi iz davnih vremena često ne dožive zasluženu penziju. Oni gotovo nikada nisu bili članovi porodice, već službene mašine koje su svakodnevno obavljale svoje teške poslove do samog kraja. Dotrajale i umorne, ove rage na točkovima menjane su novijim, svežijim i sposobnijim i padale su u zaborav. Zbog toga, danas je prava retkost videti...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 14.Nov.2018, 23:03

Vrele Gume test: Peugeot Partner i Citroen Berlingo VU

Vrele Gume test: Peugeot Partner i Citroen Berlingo VU

Preko dve decenije Peugeot Partner i Citroen Berlingo lideri su u kategoriji lakih dostavnih vozila. Nova generacija donosi brojna poboljšanja i inovacije, što joj je odmah donelo titulu "Van of the year" za 2019. godinu. «Perica (u Francuskoj imenice se ne menjaju kroz padeže), da li vas interesuju komercijalna vozila», odnosno VU (vehicule utilitaire), kako ih ovde nazivaju? Naravno da me interesuju, čak se i razumem...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 14.Nov.2018

Kamion udario u auto u zaustavnoj traci na "9. Januaru"

DOBOJ - Saobraćajna nezgoda u kojoj je učestvovalo teretno vozilo man i parkirano teretno vozilo citroen...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 13.Nov.2018, 09:16

Novi Citroen C4 Cactus i sa elektropogonom

Mada je C4 Cactus nedavno obnovljen, u Citroenu već najavljuju njegovu potpuno novu generaciju za 2020. godinu.

Detaljnije >>

Izvor: B92, 12.Nov.2018, 18:07

C4 Cactus biće prvi potpuno električni Citroen

C4 Cactus biće prvi potpuno električni Citroen

Francuski Citroen najavio je za 2020. godinu novu generaciju C4 Cactusa koji će osim nove dizajnerske linije imati i novi pogon.. Osim standardnih motora na fosilna goriva, C4 Cactus će biti i prvi potpuno električni Citroen. Nakon njega svaki novi model francuskog proizvođača će do 2025. dobiti električnu verziju. Citroen C4 Cactus će biti izgrađen na CMP platformi PSA grupacije na kojoj će biti napravljeni novi Opel Corsa i Peugeot 208 sledeće godine.

Detaljnije >>