Chevrolet
Chevrolet

Ševrolet je osnovan od strane švajcarskog vozača trka Luisa Chevroleta i bivšeg šefa Gm Viliama Duranta.
Jedna od teorija kaže da je logotip projektovan po plakatu koji je Durant video u francuskom hotelu, dok druga tvrdi da je ta leptir mašna zapravo stilizovani prikaz švajcarske zastave.

Model D je pokrenut 1918. godine i posedovao je V8 motor sa 35 ks koji je zamenjen manjim, sa šest cilindara onim koji su se pokazali naročito uspešni na komercijalnim automobilima. Motor je stekao reputaciju zbog svoje visoke izdržljivosti i dobio nadimak gvozdeno čudo. Nekoliko godina kasnije Ševi je izbacio Suv model vozila, Suburban carial. Sportski terenac sa osam sedišta i težinom od pola tone, što je označilo početak budućih Ševrolet Suv linija. Ševrolet nastavlja svoju uspešnu seriju inovaciju uvođenjem Poverglajd automatskog sistema prenosa 1950. godine, postavši tako prva fabrika koja proizvodi vozila sa automatskim menjačima, po niskim cenama za svetsku prodaju.

Ubrzo nakon uvođenja automatskih menjača pojavila se i legendarna Korveta. Korveta je postala prvi američki sportski automobil za masovnu proizvodnju. Takođe su premijerno prvi put korišćeni laki materijali za telo auta kao što je plastika. Nakon priznanja dobijenih zahvaljujući proizvodnji Korvete, Ševi je pokrenuo i nekoliko novih modela, uključujući sjajnu Impalu i Corvair sa vazdušnim hlađenjem.

Tokom šesdesetih godina Ševrolet je dostigao svoj prodajni vrhunac. Ševi je poslednjih godina smanjio prodaju ali su zato njegovi stariji modeli postali večiti klasici i vredni kolekcionarski primerci. Trijumf ševroleta u 21. veku je njegovo ponovno pojavljivanje u Evropi. Dok su automobili uvek bili dostupni i van njihovog glavnog američkog tržišta, rezultati prodaje u Evropi su bili veoma slabiji. Akvizicija kompanije Daevo motors od strane General motora 2001. Godine je omogućila pristup već uspostavljenoj evropskoj maloprodajnoj mreži i snažnoj proizvodnoj bazi. Na početku 2005. godine brend Ševrolet je ponovo lansiran u Evropi, nudeći niz malih automobila baziranih na proizvodima bivšeg brenda.

Proizvodnja je ponovo započela sa otvaranjem novih fabrika u Sankt Petersburgu, u Rusiji i nekoliko zajedničkih kompanija u istočnoj Evropi i Poljskoj. Ševrolet je proslavio svoju stogodišnjicu poslovanja sa istim vrednostima koje je oduvek gajio: pouzdana dobra tehnologija, izražajan dizajn, i velika vrednost. A kao rođendanski poklon sebi i celom svetu, kompanija se uhvatila u koštac sa ekološkim pitanjima današnjice i sutrašnjice sa svojim inovativnim modelom Volt. Ovo je prvi električni automobil sa proširenim dosegom. Ovo je smela i odlična tehnologija koja dokazuje da Ševrolet želi da promeni i vodi svet automobilske industrije u drugom veku svog postojanja, kao što je i u prvom. Ševrolet je najveći globalni trend General Motorsa sa godišnjom prodajom od oko 3,5 miliona vozila u preko 130 zemalja.

To je četvrti globalni brend vozila po prodaji, a takođe je i jedan od najbrže rastućih brendova u svetu. Ševrolet automobili ujedinjuju smeo dizajn, udobnost i prktičnost. Nakon lansiranja brenda u Evropi Ševrolet je udvostručio prodaju dostižući 500.000 vozila 2008. godine kao rekord. 2010. godine kompanija je povećala udeo na evropskom tržištu na 2,5% i zabeležena je prodaja od oko 430.000 vozila. Ševrolet mreža obuhvata 2900 dilera i servisa u Evropi. Ševrolet je 2011. godine lansirao sedam novih automobila, potpuno novi orlando, porodični minivolumen, novi kaptiva suv, korveta grand sport, novi aveo sa petoro vrata, kruze sa petoro vrata, kamaro kup, i kabriolet, i dobitnika priznanja svih većih u klasi, i električni volt automobil.

Najveća Ševrolet tržišta u Evropi su Rusija, Italija, Španija, Nemačka, Turska i Francuska. Osnovan u Americi od strane švajcarskog emigranta 1911. godine brend slavi svake godine sve veće pobede. Ševrolet je američki proizvođač vozila, koji se naziva i Ševi, od 1918. godine je deo general motorsa koncepta. Od 1963. godine kompanija je izbacila u prodaju tri automobila a vozila koja su se brzo prodavala nosila su značku Ševroleta.
U najpoznatije modele spadaju: Suburban koji je u startu bio karavan predstavljen 1963. godine, a od osamdesetih godina ime se označava za najveće terence u prodaji, Korveta je jedan od najpoznatijih sportskih američkih automobila, i na tržištu je prisutan od 1953. godine, do sada je proizveden u šest generacija, Kamaro je još jedan poznat sportski automobil i proizvodio se u četiri generacije od 1967. godine do 2002. godine.

Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017, 00:42

Motor Trend video: World's Greatest Drag Race 7

* Alfa Romeo Giulia, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 12.Sep.2017, 08:50

Električni Nissan SUV na sajmu u Tokiju

Električni Nissan SUV na sajmu u Tokiju

Sledećeg meseca Nissan će na tokijskom salonu premijerno pokazati svoju zlatnu koku na tržištu EV-a. Stiže naime Nissanov električni SUV. Baziraće se na istoj platformi kao i najnovija generacija Leafa, a dimenzijama će biti nešto veći od Qashqaija. Srce automobila biće baterija od 40 kWh s kojom će se moći da pređe...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 04.Sep.2017, 03:39

Chevrolet Camaro ZL1 1LE se neće prodavati u Evropi

Chevrolet Camaro ZL1 1LE se neće prodavati u Evropi

Chevrolet Camaro ZL1 1LE je možda sposoban da krug oko Nirburgringa prođe za 7:16:04, ali taj auto nikad nećete videti na evropskim putevima. Zašto? Kako piše Motor Trend, zbog bezbednosnih standarda za pešake koji važe u Evropi. Naime, prema pravilima u EU-u, dizajn ovog novog Camara je opasan za pešake zbog ogromnog ispupčenog prednjeg branika i velikih...

Detaljnije >>