BMW
BMW

Bmv je osnovan 7. marta 1916. godine u vreme Prvog svetskog rata, a prvi novac je zarađen proizvodnjom motora.
Mnogi misle da simbol propelera na logou zapravo datira iz vremena kada je Bmv proizvodio avionske motore. Ipak boje koje se nalaze na poznatoj znački su bavarske nacionalne boje u formi preuzetoj sa logoa Rapp kompanije. Ime B Motoren Verke je usvojena godinu dana kasnije, zajedno sa slavnim grbom sa belim elisama koje se okreću na nebu.

Prvi samostalni model bio je Bmv 3,20. Bmv je nemački proizvođač automobila, motora, i bicikala sa sedištem u Minhenu, rani početak kompanije se nije zasnivao na automobilima, već na motorima za avione, među kojima je najpoznatiji bio V12 za Austro daimler, koji je korišćen u mnogim avionima tokom Prvog svetskog rata. T
Tokom 1917. godine Karl Rapp je napustio firmu koju je osnovao i kompanija je postala Baj Motoren Verke Gmbh ili skraćeno Bmv. Nemačkoj kao poraženoj državi posle rata 1918. godine nije bilo dozvoljeno da nastavi proizvodnju aviona, pa se Bmv okrenuo proizvodnji motora. Prvi proizvod je pokrenut 1923. godine, dok su automobili usledili pet godina kasnije, kada je Bmv kupio malu firmu Diksi koja je prodavala svoje verzije Austin sevena.

Do 1933. godine Bmv je proizvodio automobile sa sopstvenim dizajnom, koji su bili veliki i skupi. Posebno se istakao model 328, koji je dominirao u raznim klasama širom Evrope, sve dok Drugi svetski rat nije zaustavio njegovu proizvodnju 1939. godine. Tokom rata Bmv se opet okrenuo vojnoj proizvodnji, da bi bila stopirana 1945. godine kada su amerikanci i britanci preuzeli kompaniju. Novi predsednik Bmv Kurt Donat dobija dozvolu za proizvodnju motora, dok su automobili pokrenuti četiri godine kasnije. Period pedesetih godina prošlog veka je bio težak za Bmv, pa se njihovi proizvodi nisu prodavali u velikim ciframa.

U tom periodu kompanija je imala gubitke, proizvodila je automobile u takozvanoj 500 ponudi koja je imala 501 sedan, 503 kupe, i 507 rodster. Zbog velike cene sva tri modela su koštala previše da bi napravili razliku na tržištu, od oporavka od rata kupovina nije išla. Predsednik kompanije Donat je pokušao da privuče novac i kupce sa Isetta mikroautomobilom pod licencom italijanskog Iso a uskoro je usledio veći 700. Veliki rival Daimler Benz je bio zainteresovan da kupi Bmv, ali tokom 1960. godine braća Herbert i Harald Kvant preuzimaju većinske akcije kompanije. Njih dvojica su na čelna mesta postavili svoje ljude i Nova klasa je napravljena koja je postala najbolji model kompanije. Neue Klasse je počela sa prodajom od 9.425 maraka, u jeftinoj kategoriji.

Do 1969. godine Neue Klasse je stabilizovao situaciju u kompaniji i Bmv odlučuje da ne želi da se takmiči sa Fordom, Opelom i Volksvagenom, već je cilj da kompanija ima proizvod za koji kupci neće žaliti da plate veću cenu. Tako nešto nije do tada bio Bmv stil, iako je Neue Klasse sedan bio praktičan automobil, on se svakako nije mogao pohvaliti lepim dizajnom. Bmv se takođe nije mogao pohvaliti ni egzotičnim proizvodima, i konačna odluka je pala da se kompanija koncentriše na ukrase i uređenja. Znajući da ništa ne može da podigne imidž sportskih automobila kao uspesi na stazama, Bmv je doneo odluku da se oproba u sportu. Rani pokušaji da sa malom kompanijom Alpina stignu uspesi nisu protekli dobro, a onda je u maju 1972. godine debitovao 3.0 CSL i u potpunosti promenio standarde. E9 će opstati u proizvodnji sve do kraja 1975. Godine, do kada će biti prodato 13.696 primeraka sa rednim četvorocilindarskim motorom i 30.546 primeraka sa rednim šestakom. Od navedenog hiljadu primeraka su bili retki CSL modeli. Zamena će stići u vidu serije 6, koja će takođe imati mnogo uspeha na tržištu, koja se proizvodi i danas.

Bmv je trenutno najveći proizvođač premijum automobila na svetu, a svoju imperiju je stvorio kroz krilaticu ultimativna vozačka mašina. Kupci vole podatak i kvalitet da Bmv u poslednjih pedeset godina izbacuje samo pobednike i da ne poznaje neuspeh, a sve je počelo sa E9. Kompanija sa sedištem u Minhenu je uknjižila profit od 1,95 milijardi evra na prihode od 25 milijardi evra, predsednik Bmv Harald Kruger je izjavio da rezultat kompanije predstavlja novi rekord što otvara put za ostvarenje poslovnih ciljeva u celoj 2016. godini. Prodaja tri marke automobila Bmv, Minija, i Rols Rojsa je skočila za 5,7 odsto od aprila do juna na 605.534 vozila.

To je donelo profit iz poslovanja od 2,7 milijarde evra, što je osam procenata više nego u istom kvartalu prošle godine, kompanija je jedna od vodećih u svetu, cilj je ostvaren da se automobili Bmv prodaju u celom svetu svake godine sve više.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: B92, 25.Mar.2019, 12:26

Šef iz snova: Radniku za godišnjicu rada poklonio BMW i luksuzan sat

Šef iz snova: Radniku za godišnjicu rada poklonio BMW i luksuzan sat

Vernost i višegodišnji predani rad zaista se isplate.. To je potvrdio slučaj Ivana Mezge, Međimurca zaposlenog u Austriji, koga je šef za dvadesetogodišnji rad nagradio automobilom marke BMW i skupocenim satom. Ivan Mezga (48) iz Dekanovca zaposlen je u kompaniji za proizvodnju vina Strablegg-Leitner u Austriji, a nedavno je od strane svog poslodavca nagrađen BMW-om 320d iz 2010. godine i skupocenim ručnim satom, prenosi...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 25.Mar.2019, 11:42

Auto godine u Srbiji je Peugeot 508 FOTO

Auto godine u Srbiji je Peugeot 508 FOTO

Francuski "lav" pobedio je u konkurenciji devet modela.. Žiri Asocijacije automobilskih novinara dodelio je titulu "Auto godine u Srbiji 2019" modelu Peugeot 508. Druga generacija francuske limuzine odnela je pobedu ispred ostalih osam finalista izbora, među kojima su bili Audi A6, BMW X5, Honda CR-V, Mercedes A klase, VW Touareg, Škoda Karoq, Ford Focus i Toyota Corolla. Za razliku od ranijih godina kada su birana četiri automobila u različitim...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 24.Mar.2019, 18:07

Čuveni BMW-ov klasik vraćen u život

BMW-ova serija 02 ubraja se među najpoželjnije klasike iz bogate istorije bavarskog proizvođača, a sada nam se predstavlja u savremenoj interpretaciji.

Detaljnije >>

Izvor: B92, 24.Mar.2019

Spreman je za proizvodnju: Čuveni BMW-ov klasik vraćen u život FOTO

Spreman je za proizvodnju: Čuveni BMW-ov klasik vraćen u život FOTO

BMW-ova serija 02 ubraja se među najpoželjnije klasike iz bogate istorije bavarskog proizvođača, a sada nam se predstavlja u savremenoj interpretaciji.. Nemački Everytimer Automobile predstavio je u krajem prošle godine prototip retro kabrioleta zasnovanog na BMW-u Serije 1 koji se dizajnerski itekako oslanja na legendarni 2002. Prepoznatljiva okrugla svetla napred i pozadi, uz posebne felne, prvo su što upada u oči na modelu ETA 02 Convertible. I da, "bubrezi"...

Detaljnije >>

Izvor: SrbijaDanas.com, 24.Mar.2019

TRAMP PRETI EVROPSKIM GIGANTIMA: Uskoro zabrana uvoza za BMW i Mercedes?

TRAMP PRETI EVROPSKIM GIGANTIMA: Uskoro zabrana uvoza za BMW i Mercedes?

Predsednik SAD Donald Tramp kritikovao je evropske proizvođače automobila, sugerišući da bi mogao da uvede carine na uvoz vozila kompanija kao što su BMV i Mercedes, osim ako ne budu gradili više fabrika na američkom tlu.. U intervjuu sa Marijom Bartiromo, iz kompanije Foks Biznis Netvork, Tramp je rekao da je odbacio predloge Evropske unije kojima bi se auto tarife sa obe strane svele na nulu. - Oni imaju BMV, imaju Mercedes, imaju dosta dobrih automobila koje...

Detaljnije >>

Izvor: Capital.ba, 24.Mar.2019

Tramp: Carine za BMW i Mercedes ako ne otvore fabrike u SAD

Tramp: Carine za BMW i Mercedes ako ne otvore fabrike u SAD

VAŠINGTON – Predsjednik SAD Donald Tramp kritikovao je evropske proizvođače automobila, sugerišući da bi mogao da uvede carine na uvoz vozila kompanija kao što su BMV i Mercedes, osim ako ne budu gradili više fabrika na američkom tlu. U intervjuu sa Marijom Bartiromo, iz kompanije Foks Biznis Netvork, Tramp je rekao da je odbacio prijedloge Evropske unije kojima bi se auto tarife sa obije strane svele na nulu. “Oni imaju BMV, imaju Mercedes, imaju dosta dobrih automobila koje uvozimo“,...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 23.Mar.2019, 19:03

Tramp: Carine za BMW i Mercedes ako ne otvore fabrike u SAD

VAŠINGTON - Predsjednik SAD Donald Tramp kritikovao je evropske proizvođače automobila, sugerišući da bi mogao da uvede...

Detaljnije >>