BMW
BMW

Bmv je osnovan 7. marta 1916. godine u vreme Prvog svetskog rata, a prvi novac je zarađen proizvodnjom motora.
Mnogi misle da simbol propelera na logou zapravo datira iz vremena kada je Bmv proizvodio avionske motore. Ipak boje koje se nalaze na poznatoj znački su bavarske nacionalne boje u formi preuzetoj sa logoa Rapp kompanije. Ime B Motoren Verke je usvojena godinu dana kasnije, zajedno sa slavnim grbom sa belim elisama koje se okreću na nebu.

Prvi samostalni model bio je Bmv 3,20. Bmv je nemački proizvođač automobila, motora, i bicikala sa sedištem u Minhenu, rani početak kompanije se nije zasnivao na automobilima, već na motorima za avione, među kojima je najpoznatiji bio V12 za Austro daimler, koji je korišćen u mnogim avionima tokom Prvog svetskog rata. T
Tokom 1917. godine Karl Rapp je napustio firmu koju je osnovao i kompanija je postala Baj Motoren Verke Gmbh ili skraćeno Bmv. Nemačkoj kao poraženoj državi posle rata 1918. godine nije bilo dozvoljeno da nastavi proizvodnju aviona, pa se Bmv okrenuo proizvodnji motora. Prvi proizvod je pokrenut 1923. godine, dok su automobili usledili pet godina kasnije, kada je Bmv kupio malu firmu Diksi koja je prodavala svoje verzije Austin sevena.

Do 1933. godine Bmv je proizvodio automobile sa sopstvenim dizajnom, koji su bili veliki i skupi. Posebno se istakao model 328, koji je dominirao u raznim klasama širom Evrope, sve dok Drugi svetski rat nije zaustavio njegovu proizvodnju 1939. godine. Tokom rata Bmv se opet okrenuo vojnoj proizvodnji, da bi bila stopirana 1945. godine kada su amerikanci i britanci preuzeli kompaniju. Novi predsednik Bmv Kurt Donat dobija dozvolu za proizvodnju motora, dok su automobili pokrenuti četiri godine kasnije. Period pedesetih godina prošlog veka je bio težak za Bmv, pa se njihovi proizvodi nisu prodavali u velikim ciframa.

U tom periodu kompanija je imala gubitke, proizvodila je automobile u takozvanoj 500 ponudi koja je imala 501 sedan, 503 kupe, i 507 rodster. Zbog velike cene sva tri modela su koštala previše da bi napravili razliku na tržištu, od oporavka od rata kupovina nije išla. Predsednik kompanije Donat je pokušao da privuče novac i kupce sa Isetta mikroautomobilom pod licencom italijanskog Iso a uskoro je usledio veći 700. Veliki rival Daimler Benz je bio zainteresovan da kupi Bmv, ali tokom 1960. godine braća Herbert i Harald Kvant preuzimaju većinske akcije kompanije. Njih dvojica su na čelna mesta postavili svoje ljude i Nova klasa je napravljena koja je postala najbolji model kompanije. Neue Klasse je počela sa prodajom od 9.425 maraka, u jeftinoj kategoriji.

Do 1969. godine Neue Klasse je stabilizovao situaciju u kompaniji i Bmv odlučuje da ne želi da se takmiči sa Fordom, Opelom i Volksvagenom, već je cilj da kompanija ima proizvod za koji kupci neće žaliti da plate veću cenu. Tako nešto nije do tada bio Bmv stil, iako je Neue Klasse sedan bio praktičan automobil, on se svakako nije mogao pohvaliti lepim dizajnom. Bmv se takođe nije mogao pohvaliti ni egzotičnim proizvodima, i konačna odluka je pala da se kompanija koncentriše na ukrase i uređenja. Znajući da ništa ne može da podigne imidž sportskih automobila kao uspesi na stazama, Bmv je doneo odluku da se oproba u sportu. Rani pokušaji da sa malom kompanijom Alpina stignu uspesi nisu protekli dobro, a onda je u maju 1972. godine debitovao 3.0 CSL i u potpunosti promenio standarde. E9 će opstati u proizvodnji sve do kraja 1975. Godine, do kada će biti prodato 13.696 primeraka sa rednim četvorocilindarskim motorom i 30.546 primeraka sa rednim šestakom. Od navedenog hiljadu primeraka su bili retki CSL modeli. Zamena će stići u vidu serije 6, koja će takođe imati mnogo uspeha na tržištu, koja se proizvodi i danas.

Bmv je trenutno najveći proizvođač premijum automobila na svetu, a svoju imperiju je stvorio kroz krilaticu ultimativna vozačka mašina. Kupci vole podatak i kvalitet da Bmv u poslednjih pedeset godina izbacuje samo pobednike i da ne poznaje neuspeh, a sve je počelo sa E9. Kompanija sa sedištem u Minhenu je uknjižila profit od 1,95 milijardi evra na prihode od 25 milijardi evra, predsednik Bmv Harald Kruger je izjavio da rezultat kompanije predstavlja novi rekord što otvara put za ostvarenje poslovnih ciljeva u celoj 2016. godini. Prodaja tri marke automobila Bmv, Minija, i Rols Rojsa je skočila za 5,7 odsto od aprila do juna na 605.534 vozila.

To je donelo profit iz poslovanja od 2,7 milijarde evra, što je osam procenata više nego u istom kvartalu prošle godine, kompanija je jedna od vodećih u svetu, cilj je ostvaren da se automobili Bmv prodaju u celom svetu svake godine sve više.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 26.Sep.2017, 06:56

VIDEO: 3D Design BMW Serije 5

VIDEO: 3D Design BMW Serije 5

Tjuning program japanske kompanije 3D Design za novi BMW Serije 5 (G30) sadrži set...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 26.Sep.2017, 03:52

Nova Mazda 6 prelazi na zadnji pogon?

Nova Mazda 6 prelazi na zadnji pogon?

Alfa Romeo Giulia je dokazala da se uvođenjem zadnjeg pogona može naglasiti dinamika pa Japanci isto žele da primenei kod nove Mazde 6. U tom slučaju koristiće platformu koncepta RX-Vision. Time bi Mazda privukla brojne nove potencijalne kupce, kojima se sviđa sadašnji dizajn, ali ne kupuju njihove modele jer im nedostaje vozačkog užitka. Nova Mazda 6 bi prelaskom na zadnji pogon postigla osetno bolji raspored mase, što doprinosi stabilnosti. Uvođenjem bar jednog snažnijeg benzinca...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 26.Sep.2017, 03:21

BMW M modeli imat će 4-cilindraše i elektromotor

BMW M modeli imat će 4-cilindraše i elektromotor

Više uopše nema dileme da će svi BMW M modeli u budućnosti postati hibridi, ali javna je tajna da će tim preobražajem uvesti 4-cilindraše. Naime, kada bi, primera radi, aktuelni BMW M3 i BMW M4 dobili elektromotor i baterijski paket masa bi se povećala za najmanje 200, a verovatno blizu 300 kg, što bi osetno izmenilo sve dinamičke karakteristike i u svakom pogledu otupelo oštricu u peglanju krivina. Gubitak glavne karakteristike – savršenog balansa mase...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 26.Sep.2017, 00:17

Dahler BMW 440i

Dahler BMW 440i

Tek što je nedavno modifikovao BMW M4 Competition Package, švajcarski Dahler nam predstavlja i svoj kit za doterivanje BMW-a 440i (u Coupe, Cabrio i Gran Coupe verzijama). Ukratko, 3.0 litarski šestocilindrični motor je pojačan na 380KS i 560 Nm (Level 1), na 400KS i 580 Nm (Level 2) ili na 415KS i 610 Nm (Level 3).U ponudi su...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 25.Sep.2017

G-Power BMW X5 M Typhoon

G-Power BMW X5 M Typhoon

Tjuner G-Power u svojoj ponudi ima i Typhoon verziju BMW-a X5 M. U najkraćem, G-Power je 4,4 litarski V8 twin-turbo motor u X5 M Typhoonu pojačao na 551 kW/750KS i 980 Nm obrtnog momenta.Podatak o ubrzanju do 100 km/h se u kratkoj vesti ne navodi, ali je saopšteno da je najveća brzina veća od 300 km/h, kao i da četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,5 sekundi.U ponudi su takođe i Hurricane RR alu točkovi...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 25.Sep.2017

BMW uvodi bežične punjače baterija

Bavarski proizvođač ponudiće od 2018. vlasnicima plug-in hibridnog modela 530e mogućnost bežične dopune pogonskih baterija. Novi punjači funkcionišu tako što vozač doveze automobil direktno iznad punjača koji se nalazi u nivou tla. Vozilo se navodi na tačnu poziciju pomoću uputstva na displeju multimedijalnog sistema. Kada se automobil zaustavi, vozač isključuje elektromotor,...

Detaljnije >>