BMW
BMW

Bmv je osnovan 7. marta 1916. godine u vreme Prvog svetskog rata, a prvi novac je zarađen proizvodnjom motora.
Mnogi misle da simbol propelera na logou zapravo datira iz vremena kada je Bmv proizvodio avionske motore. Ipak boje koje se nalaze na poznatoj znački su bavarske nacionalne boje u formi preuzetoj sa logoa Rapp kompanije. Ime B Motoren Verke je usvojena godinu dana kasnije, zajedno sa slavnim grbom sa belim elisama koje se okreću na nebu.

Prvi samostalni model bio je Bmv 3,20. Bmv je nemački proizvođač automobila, motora, i bicikala sa sedištem u Minhenu, rani početak kompanije se nije zasnivao na automobilima, već na motorima za avione, među kojima je najpoznatiji bio V12 za Austro daimler, koji je korišćen u mnogim avionima tokom Prvog svetskog rata. T
Tokom 1917. godine Karl Rapp je napustio firmu koju je osnovao i kompanija je postala Baj Motoren Verke Gmbh ili skraćeno Bmv. Nemačkoj kao poraženoj državi posle rata 1918. godine nije bilo dozvoljeno da nastavi proizvodnju aviona, pa se Bmv okrenuo proizvodnji motora. Prvi proizvod je pokrenut 1923. godine, dok su automobili usledili pet godina kasnije, kada je Bmv kupio malu firmu Diksi koja je prodavala svoje verzije Austin sevena.

Do 1933. godine Bmv je proizvodio automobile sa sopstvenim dizajnom, koji su bili veliki i skupi. Posebno se istakao model 328, koji je dominirao u raznim klasama širom Evrope, sve dok Drugi svetski rat nije zaustavio njegovu proizvodnju 1939. godine. Tokom rata Bmv se opet okrenuo vojnoj proizvodnji, da bi bila stopirana 1945. godine kada su amerikanci i britanci preuzeli kompaniju. Novi predsednik Bmv Kurt Donat dobija dozvolu za proizvodnju motora, dok su automobili pokrenuti četiri godine kasnije. Period pedesetih godina prošlog veka je bio težak za Bmv, pa se njihovi proizvodi nisu prodavali u velikim ciframa.

U tom periodu kompanija je imala gubitke, proizvodila je automobile u takozvanoj 500 ponudi koja je imala 501 sedan, 503 kupe, i 507 rodster. Zbog velike cene sva tri modela su koštala previše da bi napravili razliku na tržištu, od oporavka od rata kupovina nije išla. Predsednik kompanije Donat je pokušao da privuče novac i kupce sa Isetta mikroautomobilom pod licencom italijanskog Iso a uskoro je usledio veći 700. Veliki rival Daimler Benz je bio zainteresovan da kupi Bmv, ali tokom 1960. godine braća Herbert i Harald Kvant preuzimaju većinske akcije kompanije. Njih dvojica su na čelna mesta postavili svoje ljude i Nova klasa je napravljena koja je postala najbolji model kompanije. Neue Klasse je počela sa prodajom od 9.425 maraka, u jeftinoj kategoriji.

Do 1969. godine Neue Klasse je stabilizovao situaciju u kompaniji i Bmv odlučuje da ne želi da se takmiči sa Fordom, Opelom i Volksvagenom, već je cilj da kompanija ima proizvod za koji kupci neće žaliti da plate veću cenu. Tako nešto nije do tada bio Bmv stil, iako je Neue Klasse sedan bio praktičan automobil, on se svakako nije mogao pohvaliti lepim dizajnom. Bmv se takođe nije mogao pohvaliti ni egzotičnim proizvodima, i konačna odluka je pala da se kompanija koncentriše na ukrase i uređenja. Znajući da ništa ne može da podigne imidž sportskih automobila kao uspesi na stazama, Bmv je doneo odluku da se oproba u sportu. Rani pokušaji da sa malom kompanijom Alpina stignu uspesi nisu protekli dobro, a onda je u maju 1972. godine debitovao 3.0 CSL i u potpunosti promenio standarde. E9 će opstati u proizvodnji sve do kraja 1975. Godine, do kada će biti prodato 13.696 primeraka sa rednim četvorocilindarskim motorom i 30.546 primeraka sa rednim šestakom. Od navedenog hiljadu primeraka su bili retki CSL modeli. Zamena će stići u vidu serije 6, koja će takođe imati mnogo uspeha na tržištu, koja se proizvodi i danas.

Bmv je trenutno najveći proizvođač premijum automobila na svetu, a svoju imperiju je stvorio kroz krilaticu ultimativna vozačka mašina. Kupci vole podatak i kvalitet da Bmv u poslednjih pedeset godina izbacuje samo pobednike i da ne poznaje neuspeh, a sve je počelo sa E9. Kompanija sa sedištem u Minhenu je uknjižila profit od 1,95 milijardi evra na prihode od 25 milijardi evra, predsednik Bmv Harald Kruger je izjavio da rezultat kompanije predstavlja novi rekord što otvara put za ostvarenje poslovnih ciljeva u celoj 2016. godini. Prodaja tri marke automobila Bmv, Minija, i Rols Rojsa je skočila za 5,7 odsto od aprila do juna na 605.534 vozila.

To je donelo profit iz poslovanja od 2,7 milijarde evra, što je osam procenata više nego u istom kvartalu prošle godine, kompanija je jedna od vodećih u svetu, cilj je ostvaren da se automobili Bmv prodaju u celom svetu svake godine sve više.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: Nezavisne Novine, 23.Jul.2018, 09:36

BMW razmatra M modele sa prednjim pogonom

Njemački BMW razmatra mogućnost da ponudi pogon na prednjoj osvovini u svojim M sportskim modelima.. BMW je relativno skoro uveo pogon na sva četiri točka, pored godinama standardnog zadnjeg pogona, a sada razmatra i treću varijantu. Fanatični ljubitelji BMW ne treba da strijepe da će nova generacija M3 ili M4 izgubiti svoj zaštitni znak, već gigant iz Bavarske razmatra mogućnost da uvede posebne M Performance modele sa pogonom na prednjoj osovini. Direktor...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 23.Jul.2018, 08:51

BMW razmatra M modele sa prednjim pogonom

BMW razmatra M modele sa prednjim pogonom

Nemački BMW razmatra mogućnost da ponudi pogon na prednjoj osvovini u svojim M sportskim modelima.. BMW je relativno skoro uveo pogon na sva četiri točka, pored godinama standardnog zadnjeg pogona, a sada razmatra i treću varijantu. Fanatični ljubitelji BMW ne treba da strepe da će nova generacija M3 ili M4 izgubiti svoj zaštitni znak, već gigant iz Bavarske razmatra mogućnost da uvede posebne M Performance modele sa pogonom na prednjoj osovini. Direktor...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Jul.2018, 01:44

Promo video: Novi BMW X4

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Jul.2018, 01:12

Citroen C-Zero najjeftinije EV za održavanje u Evropi

Citroen C-Zero najjeftinije EV za održavanje u Evropi

Prema istraživanju koje je sprovela specijalizovana kuća HPI, iako deluje da BMW i3 ima najprimamljiviju tabelu neophodnog redovnog održavanja, ispostavlja se da je Citroen C-Zero najisplativiji za svoje vlasnike, sa ovog aspekta. Nedostatak informacija u pogledu redovnog održavanja čisto električnih vozila je veoma zbunjujuće za nove korisnike ovog tipa...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 22.Jul.2018, 20:12

Kako napraviti M verziju od BMW modela sa pogonom na prednje točkove?

Kako napraviti M verziju od BMW modela sa pogonom na prednje točkove?

Kao što smo već pisali, elektrifikovana budućnost M verzija je sasvim izvesna, ali ono što najviše podstiče na razmišljanje čelnike BMW-a u Minhenu, predstavlja pitanje kako prilagoditi buduće generacije vozila nižih segmenata, na način da budu dostojni nosioci M amblema. Glavni...

Detaljnije >>

Izvor: SrbijaDanas.com, 22.Jul.2018

To nije ptica, to nije avion, to je - BMW M8! Isplivao snimak ove zverke u akciji - DRUMSKA POSLASTICA (VIDEO)

To nije ptica, to nije avion, to je - BMW M8! Isplivao snimak ove zverke u akciji - DRUMSKA POSLASTICA (VIDEO)

Brrrmmmmmmmm! S obzirom da su predstavljene regularna i M Performance verzije novog BMW Serije 8, bavarski brend sada ima više vremena da se posveti M8 modelu. Sa ciljem da bude glavni rival modelu Mercedes-AMG S63 i njemu sličnima, ovaj performantni model je nedavno snimljen prilikom testiranja na čuvenoj stazi Nirburgring. Iako je potpuno prekriven kamuflažom, možemo videte da će M8 imati nešto agresivniji dizajn u odnosu na standardne modele iz Serije...

Detaljnije >>