BMW
BMW

Bmv je osnovan 7. marta 1916. godine u vreme Prvog svetskog rata, a prvi novac je zarađen proizvodnjom motora.
Mnogi misle da simbol propelera na logou zapravo datira iz vremena kada je Bmv proizvodio avionske motore. Ipak boje koje se nalaze na poznatoj znački su bavarske nacionalne boje u formi preuzetoj sa logoa Rapp kompanije. Ime B Motoren Verke je usvojena godinu dana kasnije, zajedno sa slavnim grbom sa belim elisama koje se okreću na nebu.

Prvi samostalni model bio je Bmv 3,20. Bmv je nemački proizvođač automobila, motora, i bicikala sa sedištem u Minhenu, rani početak kompanije se nije zasnivao na automobilima, već na motorima za avione, među kojima je najpoznatiji bio V12 za Austro daimler, koji je korišćen u mnogim avionima tokom Prvog svetskog rata. T
Tokom 1917. godine Karl Rapp je napustio firmu koju je osnovao i kompanija je postala Baj Motoren Verke Gmbh ili skraćeno Bmv. Nemačkoj kao poraženoj državi posle rata 1918. godine nije bilo dozvoljeno da nastavi proizvodnju aviona, pa se Bmv okrenuo proizvodnji motora. Prvi proizvod je pokrenut 1923. godine, dok su automobili usledili pet godina kasnije, kada je Bmv kupio malu firmu Diksi koja je prodavala svoje verzije Austin sevena.

Do 1933. godine Bmv je proizvodio automobile sa sopstvenim dizajnom, koji su bili veliki i skupi. Posebno se istakao model 328, koji je dominirao u raznim klasama širom Evrope, sve dok Drugi svetski rat nije zaustavio njegovu proizvodnju 1939. godine. Tokom rata Bmv se opet okrenuo vojnoj proizvodnji, da bi bila stopirana 1945. godine kada su amerikanci i britanci preuzeli kompaniju. Novi predsednik Bmv Kurt Donat dobija dozvolu za proizvodnju motora, dok su automobili pokrenuti četiri godine kasnije. Period pedesetih godina prošlog veka je bio težak za Bmv, pa se njihovi proizvodi nisu prodavali u velikim ciframa.

U tom periodu kompanija je imala gubitke, proizvodila je automobile u takozvanoj 500 ponudi koja je imala 501 sedan, 503 kupe, i 507 rodster. Zbog velike cene sva tri modela su koštala previše da bi napravili razliku na tržištu, od oporavka od rata kupovina nije išla. Predsednik kompanije Donat je pokušao da privuče novac i kupce sa Isetta mikroautomobilom pod licencom italijanskog Iso a uskoro je usledio veći 700. Veliki rival Daimler Benz je bio zainteresovan da kupi Bmv, ali tokom 1960. godine braća Herbert i Harald Kvant preuzimaju većinske akcije kompanije. Njih dvojica su na čelna mesta postavili svoje ljude i Nova klasa je napravljena koja je postala najbolji model kompanije. Neue Klasse je počela sa prodajom od 9.425 maraka, u jeftinoj kategoriji.

Do 1969. godine Neue Klasse je stabilizovao situaciju u kompaniji i Bmv odlučuje da ne želi da se takmiči sa Fordom, Opelom i Volksvagenom, već je cilj da kompanija ima proizvod za koji kupci neće žaliti da plate veću cenu. Tako nešto nije do tada bio Bmv stil, iako je Neue Klasse sedan bio praktičan automobil, on se svakako nije mogao pohvaliti lepim dizajnom. Bmv se takođe nije mogao pohvaliti ni egzotičnim proizvodima, i konačna odluka je pala da se kompanija koncentriše na ukrase i uređenja. Znajući da ništa ne može da podigne imidž sportskih automobila kao uspesi na stazama, Bmv je doneo odluku da se oproba u sportu. Rani pokušaji da sa malom kompanijom Alpina stignu uspesi nisu protekli dobro, a onda je u maju 1972. godine debitovao 3.0 CSL i u potpunosti promenio standarde. E9 će opstati u proizvodnji sve do kraja 1975. Godine, do kada će biti prodato 13.696 primeraka sa rednim četvorocilindarskim motorom i 30.546 primeraka sa rednim šestakom. Od navedenog hiljadu primeraka su bili retki CSL modeli. Zamena će stići u vidu serije 6, koja će takođe imati mnogo uspeha na tržištu, koja se proizvodi i danas.

Bmv je trenutno najveći proizvođač premijum automobila na svetu, a svoju imperiju je stvorio kroz krilaticu ultimativna vozačka mašina. Kupci vole podatak i kvalitet da Bmv u poslednjih pedeset godina izbacuje samo pobednike i da ne poznaje neuspeh, a sve je počelo sa E9. Kompanija sa sedištem u Minhenu je uknjižila profit od 1,95 milijardi evra na prihode od 25 milijardi evra, predsednik Bmv Harald Kruger je izjavio da rezultat kompanije predstavlja novi rekord što otvara put za ostvarenje poslovnih ciljeva u celoj 2016. godini. Prodaja tri marke automobila Bmv, Minija, i Rols Rojsa je skočila za 5,7 odsto od aprila do juna na 605.534 vozila.

To je donelo profit iz poslovanja od 2,7 milijarde evra, što je osam procenata više nego u istom kvartalu prošle godine, kompanija je jedna od vodećih u svetu, cilj je ostvaren da se automobili Bmv prodaju u celom svetu svake godine sve više.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: MozzartSport.com, 24.Nov.2017, 08:21

LUDI TIKET (-), petak, 1.083.612 dinara: Albanci poništili četiri sjajna pogotka

LUDI TIKET (-), petak, 1.083.612 dinara: Albanci poništili četiri sjajna pogotka

Pobeda Skenderbega nad Dinamom odnela milion, verovatno i BMW-a. Bio je ovo još jedan ozbiljan pretendent na prvo mesto u takmičenju POGODI NAJVEĆU KVOTU, samim tim i na BMW-a serije 4. Tiket sastavljen onlajn, preko sajta mozzartbet.com, imao je kvotu 21.041, i sve je dobro išlo do Albanije... Ovaj kladilac tipovao je pet mečeva Lige Evrope i na svima je birao tipove s ogromnim kvotama. Na utakmicama koje su se igrale od 19.00 pogodio je...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 24.Nov.2017, 06:46

BMW M priprema hibride

BMW M priprema hibride

Ni bavarski sportisti više ne mogu izbeći elektrifikaciju Da, došao je i taj dan za BMW, odnosno za M odeljenje. Turbo benzinci više neće biti usamljeni ispod poklopca motora. Strogi ekološki propisi naterali su sportsko odeljenje bavarskog automobilskog proizvođača da počne da se okreće struji. Šef M odeljenja Dirk Hacker je izjavio da njegovi inženjeri već ozbiljno...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Nov.2017

BMW M2 CS sa 410KS

BMW M2 CS sa 410KS

Već duže vreme je poznato da će BMW, kao odgovor na zahteve entuzijasta za snažnijom verzijom modela M2 (fabrički ima 370KS i 465 Nm), tokom sledeće godine odgovoriti jačom varijantom. Neke vesti kažu da naziv tog modela neće biti M2 CS, već jednostavno M2 Competition. Kako bilo, automobil će se odlikovati sa više snage, modifikovanim oslanjanjem i 19-inčnim točkovima. Pod haubom će biti 3,0 litarski šestocilindrični motor iz modela M3/M4, ali ovde sa snagom od 410 konja (u kombinaciji...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 23.Nov.2017

Pogledajte evoluciju popularnog BMW M3

Na internetu se pojavio još jedan interesantan video snimak, na kome je ispričana evolucija jedne od ikona bavarske autoindustrije, BMW M3.. Mali broj automobila uživa istu popularnost danas, kao dana kada su se prvi put pojavili. Jedan od njih je i BMW M3, pa je zato ekipa iz Donut Media, na You Tube-u postavila desetominutni snimak koji pokriva skoro sve što bi trebalo da znate o ovom modelu, uključujući i zanimljive činjenice o nekoliko specijalnih verzija koje su takođe...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Nov.2017

Jedna od samo 57 ALPINA B12 se nudi za 400.000 evra

Jedna od samo 57 ALPINA B12 se nudi za 400.000 evra

BMW je nedavno objavio da će na tržište ponovo plasirati Seriju 8, a na nemačkom sajtu za prodaju polovnih vozila osvanula je prva generacija. I to ne bilo koja verzija, već Alpinina modifikacija. Zvaničnog imena Alpina B12 5.7 Coupe, ovaj primerak je jedan od samo 57 proizvedenih. Nemačkom tjuneru je kao osnova poslužio 850CSi, a snaga 5,7 litarskog V12 motora je povećana na 416KS što mu omogućava postizanje maksimalnu brzine od 300 km.Da stvar bude bolja, ovaj primerak je opremljen...

Detaljnije >>

Izvor: MozzartSport.com, 23.Nov.2017

LUDI TIKET, četvrtak, 601.428 dinara: Dobio 5.000 evra, ali je zbog 30 dinara ostao bez BMW-a?!

LUDI TIKET, četvrtak, 601.428 dinara: Dobio 5.000 evra, ali je zbog 30 dinara ostao bez BMW-a?!

Pogodio kvotu preko 26.000, ali nije izbio na prvo mesto takmičenja POGODI NAJVEĆU KVOTU. Kada se probudio u četvrtak, kreator ovog tiketa verovatno nije znao da li da se smeje ili plače! Na 20 uloženih dinara zaradio je 600.000 odnosno skoro 5.000 evra, ali je pogodio kvotu preko 26.000 i nije izbio na prvo mesto takmičenja POGODI NAJVEĆU KVOTU jer u njemu učestvuju tiketi s minimalnom uplatom od 50 dinara. S obzirom na to da je trenutno vodeći...

Detaljnije >>