Alfa Romeo
Alfa Romeo

Alfa romeo je simbol prestiža, stila i sportske lepe tradicije. Amblem alfe nije uvek izgledao kao danas. Alfa romeo je čuveni italijanski proizvođač koji se proslavio kroz istoriju auto sporta.

Prvi znak alfe jeste delo italijanskog kaligrafa Romana Katanea iz 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu stranu ugradio bisione, zmiju koja u ustima drži dete. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. S leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, kao zaštitni znak dvorca Sforca.
Kada je 1918. godine kupio firmu Nikola Romeo, znak je promenjen, dodat mu je obod plave boje sa tekstom Alfa Romeo Milano i ocilima kraljevske porodice Savoj. Amblem je promenjen 1925. godine, kada je Alfa osvojila svet i postala šampion, a dodat mu je i lovorov venac.

Sledeća promena se dogodila 1946. godine, kada je Italija postala republika a tada su kraljevski ocili zamenjeni linijama. Sa oboda amblema je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je kompanija otvorila svoju fabriku u Napulju. Danas je Alfa znak istinskih zaljubljenika, u automobilizam i oktanskih vatrenih obožavatelja.
Armija fanova, ili alfisti jedna je od najprivrženijih u svetu automobila.

Alfa romeo oduvek poseduje znak koji je privlačio mnoge ljude širom sveta, jer se na njemu mnogo toga dešava. Sa leve strane se nalazi crveni krst i to na beloj podlozi, dok se na desnoj strani nalazi zmija koja u ustima drži dečaka. Ipak mnogi zapravo i ne znaju koja je istorija ovog znaka, i kakva je priča u vezi njega. Italijanski kaligraf Romano Kataneo je nacrtao znak Alfa Romea 1910. godine, kada je ova italijanska kompanija zapravo i nastala.

Pre svega, Alfa Romeo kompanija je u početku osnovana kao Alfa dok je drugi deo imena Romeo dodat tek 1920. godine, sa automobilom Alfa 20-30 hp, jer je par godina pre toga Nikola Romeo, poznati i cenjeni italijanski preduzetnik preuzeo firmu kada je kompanija i dobila puno ime Alfa Romeo.

Kada je Nikola Romeo preuzeo kompaniju znak je promenjen. Dodata mu je plava oznaka sa tekstom Alfa Romeo Milano, amblem se promenio 1925. godine, kada je Alfa osvojila svetski šampionat, uz dodati lovorov venac.
Sledeća izmena se desila 1946. godine, samim tim kada je Italija postala republika kraljevske ocile su zamenjene linijama. Sa oboda je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je firma otvorila svoju fabriku u Napulju. U avgustu 1915. godine, glavno mesto u menadžmentu Alfe preuzima napolitanski preduzetnik Nikola Romeo koji je posle pet godina upravljanja kompaniji poklonio svoje prezime. Tako je nastalo ime jedne od najpoznatijih marki automobila u svetu.

Alfa Romeo je svoju reputaciju i popularnost sticao na trkačkoj stazi kroz različite discipline motor sporta, počevši od predratnog Grand priks trkanja, preko Formule 1, trka Gt i turing automobila pa sve do nadmetanja u reliju.

Kompanija je uvek negovala dobro ime u automobilizmu, što je negovalo sportski imidž marke.

Iz Alfinog trkačkog odeljenja nastao je najpoznatiji trkački tim na svetu, sa najviše vernih obožavalaca i poklonika u automobilizmu. Radi se o Scuderia ferari timu, a sve je počelo 1929. godine, kada je Enco Ferari preuzeo volan i postao glavnokomandujući u Alfa Romeo Korse odeljenju.
.Snažna veza između ove dve kompanije još uvek traje, i u budućnosti će biti još jača. Model koji je Alfu približio milionima potencijalnih kupaca u devedesetima bio je onaj s oznakom 155, i to je nepobitna stavka.
Alfa 155 je jedan od večnih modela u koje se fanovi ove marke i dan danas kunu i dive, a tome je pomoglo takmičenje u jednoj od najfascinantnijih serija trka na svetu pod nazivom Dtm. Iako je 155 bila limuzina, Franko Sbaro je sa svojim timom naučnika napravio jedan primerak u obliku karavana.

Alfa Romeo je našao mesto u srcima mnogih automobilista koji cene tradicionalne vrednosti među kojima su dizajn, zvuk, izgled, i emocije tokom vožnje.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Alfa Romeo "mijenja ploču"

Sve više proizvođača odustaje od ranije zacrtanih ciljeva koji se tiču prelaska na potpuno električna vozila - posljednji u nizu koji se "pokajao" je Alfa Romeo.

Izvor: Nezavisne Novine, 19.Okt.2024, 10:06

Detaljnije >>

Alfa Romeo će zadržati motore SUS ukoliko to kupci budu zahtevali

Čini se da nova Giulia i Stelvio ipak neće u potpunosti biti čisto električna afera, nakon svega. U avgustu 2021., Stellantis je saopštio da će Alfa Romeo u regionima proširene Evrope, Severne Amerike i Kine do 2027. u ponudi imati isključivo električna vozila.Međutim, ukoliko premotamo dešavanja do oktobra 2024., uvidećemo da Alfin šef, Žan-Filip Imparato, sugeriše da bi moglo da se desi da do toga ne dođe. Govoreći na Salonu automobila u Parizu, pedeset osmogodišnji direktor,...

Izvor: AutoBlog, 18.Okt.2024

Detaljnije >>

Veliki Alfa Romeo SUV stiže 2027. godine

Veliki Alfa Romeo SUV stiže 2027. godine

Peta linija modela Alfa Romea biće veliko vozilo E-segmenta koje će biti na vrhu ponude. Odlazeći izvršni direktor Žan-Filip Imparato je potvrdio da će automobil najverovatnije biti SUV, što znači da će biti konkurent BMW-u iX i Porscheu Cayenne, ali će dozvoliti njegovoj zameni Santu Ficiliju da razmisli o odluci pre nego što budu objavljeni dodatni detalji. „Može da razmisli o ovom predlogu E-segmenta u narednim mesecima“, rekao je Imparato novinarima na sajmu automobila u...

Izvor: AutoBlog, 16.Okt.2024, 15:04

Detaljnije >>

Week of Miracles - Najbolja nedelja za kupovinu automobila

Week of Miracles - Najbolja nedelja za kupovinu automobila

Od 14. do 19. oktobra u ovlašćenim dilerstvima brendova FIAT, ALFA ROMEO i JEEP širom Srbije tradicionalna prodajna manifestacija Nedelja čuda donosi čak dve premijere, specijalne ograničene ponude, i akciju reciklaže.Kompanija Crossroad Adria, članica OMR grupe, sa ponosom najavljuje veliki događaj, tradicionalnu prodajnu manifestaciju pod nazivom Nedelja čuda (The Week of Miracles), koja se ove godine po šesti put organizuje u našoj zemlji. Od 14. do 19. oktobra 2024. godine, kupcima...

Izvor: AutoBlog, 09.Okt.2024, 15:04

Detaljnije >>