Alfa Romeo
Alfa Romeo

Alfa romeo je simbol prestiža, stila i sportske lepe tradicije. Amblem alfe nije uvek izgledao kao danas. Alfa romeo je čuveni italijanski proizvođač koji se proslavio kroz istoriju auto sporta.

Prvi znak alfe jeste delo italijanskog kaligrafa Romana Katanea iz 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu stranu ugradio bisione, zmiju koja u ustima drži dete. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. S leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, kao zaštitni znak dvorca Sforca.
Kada je 1918. godine kupio firmu Nikola Romeo, znak je promenjen, dodat mu je obod plave boje sa tekstom Alfa Romeo Milano i ocilima kraljevske porodice Savoj. Amblem je promenjen 1925. godine, kada je Alfa osvojila svet i postala šampion, a dodat mu je i lovorov venac.

Sledeća promena se dogodila 1946. godine, kada je Italija postala republika a tada su kraljevski ocili zamenjeni linijama. Sa oboda amblema je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je kompanija otvorila svoju fabriku u Napulju. Danas je Alfa znak istinskih zaljubljenika, u automobilizam i oktanskih vatrenih obožavatelja.
Armija fanova, ili alfisti jedna je od najprivrženijih u svetu automobila.

Alfa romeo oduvek poseduje znak koji je privlačio mnoge ljude širom sveta, jer se na njemu mnogo toga dešava. Sa leve strane se nalazi crveni krst i to na beloj podlozi, dok se na desnoj strani nalazi zmija koja u ustima drži dečaka. Ipak mnogi zapravo i ne znaju koja je istorija ovog znaka, i kakva je priča u vezi njega. Italijanski kaligraf Romano Kataneo je nacrtao znak Alfa Romea 1910. godine, kada je ova italijanska kompanija zapravo i nastala.

Pre svega, Alfa Romeo kompanija je u početku osnovana kao Alfa dok je drugi deo imena Romeo dodat tek 1920. godine, sa automobilom Alfa 20-30 hp, jer je par godina pre toga Nikola Romeo, poznati i cenjeni italijanski preduzetnik preuzeo firmu kada je kompanija i dobila puno ime Alfa Romeo.

Kada je Nikola Romeo preuzeo kompaniju znak je promenjen. Dodata mu je plava oznaka sa tekstom Alfa Romeo Milano, amblem se promenio 1925. godine, kada je Alfa osvojila svetski šampionat, uz dodati lovorov venac.
Sledeća izmena se desila 1946. godine, samim tim kada je Italija postala republika kraljevske ocile su zamenjene linijama. Sa oboda je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je firma otvorila svoju fabriku u Napulju. U avgustu 1915. godine, glavno mesto u menadžmentu Alfe preuzima napolitanski preduzetnik Nikola Romeo koji je posle pet godina upravljanja kompaniji poklonio svoje prezime. Tako je nastalo ime jedne od najpoznatijih marki automobila u svetu.

Alfa Romeo je svoju reputaciju i popularnost sticao na trkačkoj stazi kroz različite discipline motor sporta, počevši od predratnog Grand priks trkanja, preko Formule 1, trka Gt i turing automobila pa sve do nadmetanja u reliju.

Kompanija je uvek negovala dobro ime u automobilizmu, što je negovalo sportski imidž marke.

Iz Alfinog trkačkog odeljenja nastao je najpoznatiji trkački tim na svetu, sa najviše vernih obožavalaca i poklonika u automobilizmu. Radi se o Scuderia ferari timu, a sve je počelo 1929. godine, kada je Enco Ferari preuzeo volan i postao glavnokomandujući u Alfa Romeo Korse odeljenju.
.Snažna veza između ove dve kompanije još uvek traje, i u budućnosti će biti još jača. Model koji je Alfu približio milionima potencijalnih kupaca u devedesetima bio je onaj s oznakom 155, i to je nepobitna stavka.
Alfa 155 je jedan od večnih modela u koje se fanovi ove marke i dan danas kunu i dive, a tome je pomoglo takmičenje u jednoj od najfascinantnijih serija trka na svetu pod nazivom Dtm. Iako je 155 bila limuzina, Franko Sbaro je sa svojim timom naučnika napravio jedan primerak u obliku karavana.

Alfa Romeo je našao mesto u srcima mnogih automobilista koji cene tradicionalne vrednosti među kojima su dizajn, zvuk, izgled, i emocije tokom vožnje.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 20.Apr.2018

Vrele Gume test: Alfa Romeo Stelvio Super 2.2 JTDm 210 Q4

Vrele Gume test: Alfa Romeo Stelvio Super 2.2 JTDm 210 Q4

Stelvio, prvi SUV u bogatoj istoriji Alfa Romea, namerio se na nemačku premijum trojku. Teoretski gledano još jedan talentovani autsajder, osuđen na drugorazrednu ulogu. Ipak, zahvaljujući svom latinskom šarmu i nespornim kvalitetima, pokazao se kao ozbiljan konkurent Nakon decenijske letargije Alfa se probudila iz zimskog sna! Godinu dana posle Giulie, na scenu je stupio Stelvio. Ovaj sjajno izvajan SUV direktni je konkurent jednom Porsche Macanu, upravo kao u Audiju Q5, BMW X3 i Mercedesu GLC....

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Apr.2018

Pogea Ferrari 488 FPlus Corsa i Pogea Alfa Romeo 4C Nemesis

Pogea Ferrari 488 FPlus Corsa i Pogea Alfa Romeo 4C Nemesis

Pogea Racing je za ovogodišnje izdanje događaja Top Marques u Monaku pripremio modifikovani Ferrari 488 GTB, nazvan Pogea FPlus Corsa. U paketu imamo kompletan aero body kit od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, zadnji spojler, zadnji difuzor...), set 21 inčnih točkova sa Michelin gumama, modifikovano oslanjanje i izduvni sistem, jače kočnice, kao i pojačani 3,8 litarski V8 motor.Motor sada raspolaže sa 820KS i 900 Nm, a imajući u vidu i da je težina automobila za 48 kg manja...

Detaljnije >>