Alfa Romeo
Alfa Romeo

Alfa romeo je simbol prestiža, stila i sportske lepe tradicije. Amblem alfe nije uvek izgledao kao danas. Alfa romeo je čuveni italijanski proizvođač koji se proslavio kroz istoriju auto sporta.

Prvi znak alfe jeste delo italijanskog kaligrafa Romana Katanea iz 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu stranu ugradio bisione, zmiju koja u ustima drži dete. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. S leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, kao zaštitni znak dvorca Sforca.
Kada je 1918. godine kupio firmu Nikola Romeo, znak je promenjen, dodat mu je obod plave boje sa tekstom Alfa Romeo Milano i ocilima kraljevske porodice Savoj. Amblem je promenjen 1925. godine, kada je Alfa osvojila svet i postala šampion, a dodat mu je i lovorov venac.

Sledeća promena se dogodila 1946. godine, kada je Italija postala republika a tada su kraljevski ocili zamenjeni linijama. Sa oboda amblema je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je kompanija otvorila svoju fabriku u Napulju. Danas je Alfa znak istinskih zaljubljenika, u automobilizam i oktanskih vatrenih obožavatelja.
Armija fanova, ili alfisti jedna je od najprivrženijih u svetu automobila.

Alfa romeo oduvek poseduje znak koji je privlačio mnoge ljude širom sveta, jer se na njemu mnogo toga dešava. Sa leve strane se nalazi crveni krst i to na beloj podlozi, dok se na desnoj strani nalazi zmija koja u ustima drži dečaka. Ipak mnogi zapravo i ne znaju koja je istorija ovog znaka, i kakva je priča u vezi njega. Italijanski kaligraf Romano Kataneo je nacrtao znak Alfa Romea 1910. godine, kada je ova italijanska kompanija zapravo i nastala.

Pre svega, Alfa Romeo kompanija je u početku osnovana kao Alfa dok je drugi deo imena Romeo dodat tek 1920. godine, sa automobilom Alfa 20-30 hp, jer je par godina pre toga Nikola Romeo, poznati i cenjeni italijanski preduzetnik preuzeo firmu kada je kompanija i dobila puno ime Alfa Romeo.

Kada je Nikola Romeo preuzeo kompaniju znak je promenjen. Dodata mu je plava oznaka sa tekstom Alfa Romeo Milano, amblem se promenio 1925. godine, kada je Alfa osvojila svetski šampionat, uz dodati lovorov venac.
Sledeća izmena se desila 1946. godine, samim tim kada je Italija postala republika kraljevske ocile su zamenjene linijama. Sa oboda je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je firma otvorila svoju fabriku u Napulju. U avgustu 1915. godine, glavno mesto u menadžmentu Alfe preuzima napolitanski preduzetnik Nikola Romeo koji je posle pet godina upravljanja kompaniji poklonio svoje prezime. Tako je nastalo ime jedne od najpoznatijih marki automobila u svetu.

Alfa Romeo je svoju reputaciju i popularnost sticao na trkačkoj stazi kroz različite discipline motor sporta, počevši od predratnog Grand priks trkanja, preko Formule 1, trka Gt i turing automobila pa sve do nadmetanja u reliju.

Kompanija je uvek negovala dobro ime u automobilizmu, što je negovalo sportski imidž marke.

Iz Alfinog trkačkog odeljenja nastao je najpoznatiji trkački tim na svetu, sa najviše vernih obožavalaca i poklonika u automobilizmu. Radi se o Scuderia ferari timu, a sve je počelo 1929. godine, kada je Enco Ferari preuzeo volan i postao glavnokomandujući u Alfa Romeo Korse odeljenju.
.Snažna veza između ove dve kompanije još uvek traje, i u budućnosti će biti još jača. Model koji je Alfu približio milionima potencijalnih kupaca u devedesetima bio je onaj s oznakom 155, i to je nepobitna stavka.
Alfa 155 je jedan od večnih modela u koje se fanovi ove marke i dan danas kunu i dive, a tome je pomoglo takmičenje u jednoj od najfascinantnijih serija trka na svetu pod nazivom Dtm. Iako je 155 bila limuzina, Franko Sbaro je sa svojim timom naučnika napravio jedan primerak u obliku karavana.

Alfa Romeo je našao mesto u srcima mnogih automobilista koji cene tradicionalne vrednosti među kojima su dizajn, zvuk, izgled, i emocije tokom vožnje.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 27.Maj.2020, 19:29

“Storie Alfa Romeo” 6. epizoda: Duetto, italijanski pauk osvaja Holivud

“Storie Alfa Romeo” 6. epizoda: Duetto, italijanski pauk osvaja Holivud

•           Model Giulietta Spider prikazan je u italijanskim filmovima sa početka 60-ih godina prošlog veka, režiranih od strane Felinija i Antonionija: ovo su bile probe pre nego što je harizma „napravljenog u Italiji“ (Made in Italy) osvojila Holivud i SAD.•           Njen naslednik i potomak je osvojio Stiva Mekvina, Dastina Hofmana i Muhameda Alija: Alfa Romeo Duetto je bio neodoljiv.•           Veran tradiciji brenda Alfa Romeo, ovaj model je bio...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 23.Maj.2020, 16:11

Porsche Turbo, Audi RS ili Alfa Quadrifoglio VIDEO

Porsche Turbo, Audi RS ili Alfa Quadrifoglio VIDEO

Nova trka ubrzanja znači nova uzbuđenja.. Ova trka ubrzanja donosi nam SUV okršaj u kome će učestvovati po jedan Porsche, Audi i Alfa Romeo. Porsche Macan Turbo pokreće 2.9-litarski turbo V6 motor koji može da isporuči 440 KS i 580 Nm najvećeg obrtnog momenta, dok je težak otprilike 2,2 tone. Što se tiče Alfa Romea Quadrifoglio, njega takođe pokreće...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Maj.2020, 15:11

„Storie Alfa Romeo“, peta epizoda: Alfa Romeo sportske limuzine u službi zakona

„Storie Alfa Romeo“, peta epizoda: Alfa Romeo sportske limuzine u službi zakona

•           Peta epizoda „Storie Alfa Romeo“ serijala je smeštena u posleratnu Italiju, od obnove do ekonomskog procvata. •           Tokom tih godina, Alfa Romeo je potvrdio svoj status legende: najbrži automobili na stazi i van nje, oni su postali statusni simboli kao i savršena vozila za državnu službu, u bojama državne policije i Karabinijera. •           Od modela 1900 iz 1950. godine, do današnjeg modela Giulia, tokom godina policijske snage su...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 20.Maj.2020

Istorija: Alfa Romeo sportske limuzine u službi zakona

Istorija: Alfa Romeo sportske limuzine u službi zakona

Od Alfa Romea 1900 iz 1950. godine do današnjeg modela Giulia, policijske snage su tokom sedam decenija koristile najznačajnije automobile ovog italijanskog brenda.. Najnovija epizoda serijala "Storie Alfa Romeo" smeštena je u posleratnu Italiju. Tokom godina kroz koje je ta zemlja prošla od obnove izazvane ratnim stradanjima, pa do ekonomskog procvata, Alfa Romeo je potvrdio svoj status legende. Najbrži automobili na stazi i van nje postali su statusni simboli kao...

Detaljnije >>

Izvor: Blic, 15.Maj.2020, 15:00

PREKRŠAJNA PRIJAVA NIŠLIJI ZBOG PLAŠENJA PROLAZNIKA Gasnim pištoljem mahao kroz prozor automobila

Policija je podnela prekršajnu prijavu protiv D. I. (29) iz Niša jer je sinoć na uglu Obrenovićeve i Dušanove ulice mahao gasnim pištoljem kroz prozor automobila...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 13.Maj.2020, 20:57

Evropska unija do 17. juna iznosi mišljenje o spajanju FCA i PSA

Evropska unija do 17. juna iznosi mišljenje o spajanju FCA i PSA

Kako pišu Vrele Gume, regulatorno antimonopolsko telo Evropske unije do 17. juna daće konačno mišljenje o spajanju grupacije Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group, vrednog 50 milijardi dolara, navodi se u izveštaju Evropske komisije od ponedeljka. Kompanije su u decembru prošle godine potpisale  sporazum o stvaranju četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila, stavljajući pod jedan krov brendove kao što su Fiat, Jeep, Chrysler, Alfa Romeo, Abarth, Dodge, Ram i Maserati sa jedne,...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 13.Maj.2020

Električni BYD Han stiže i na evropsko tržište

Električni BYD Han stiže i na evropsko tržište

Nedavno je već bilo reči o modelu BYD Han koji je još jedan u dugačkom nizu električnih automobila iz Kine (ovde treba naglasiti da je njegov dizajn realizovan pod komandom Wolfganga Eggera koji je nekada radio za Audi i Alfa Romeo). Ono što sada privlači pažnju je najava iz BYD-a da će Han biti ponuđen i na evropskom tržištu, po ceni od 45.000 do 55.000 evra. BYD Han će inače kineskim kupcima biti dostupan od sledećeg meseca, dok detalji oko starta prodaje u Evropi tek slede. Han...

Detaljnije >>