Alfa Romeo
Alfa Romeo

Alfa romeo je simbol prestiža, stila i sportske lepe tradicije. Amblem alfe nije uvek izgledao kao danas. Alfa romeo je čuveni italijanski proizvođač koji se proslavio kroz istoriju auto sporta.

Prvi znak alfe jeste delo italijanskog kaligrafa Romana Katanea iz 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu stranu ugradio bisione, zmiju koja u ustima drži dete. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. S leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, kao zaštitni znak dvorca Sforca.
Kada je 1918. godine kupio firmu Nikola Romeo, znak je promenjen, dodat mu je obod plave boje sa tekstom Alfa Romeo Milano i ocilima kraljevske porodice Savoj. Amblem je promenjen 1925. godine, kada je Alfa osvojila svet i postala šampion, a dodat mu je i lovorov venac.

Sledeća promena se dogodila 1946. godine, kada je Italija postala republika a tada su kraljevski ocili zamenjeni linijama. Sa oboda amblema je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je kompanija otvorila svoju fabriku u Napulju. Danas je Alfa znak istinskih zaljubljenika, u automobilizam i oktanskih vatrenih obožavatelja.
Armija fanova, ili alfisti jedna je od najprivrženijih u svetu automobila.

Alfa romeo oduvek poseduje znak koji je privlačio mnoge ljude širom sveta, jer se na njemu mnogo toga dešava. Sa leve strane se nalazi crveni krst i to na beloj podlozi, dok se na desnoj strani nalazi zmija koja u ustima drži dečaka. Ipak mnogi zapravo i ne znaju koja je istorija ovog znaka, i kakva je priča u vezi njega. Italijanski kaligraf Romano Kataneo je nacrtao znak Alfa Romea 1910. godine, kada je ova italijanska kompanija zapravo i nastala.

Pre svega, Alfa Romeo kompanija je u početku osnovana kao Alfa dok je drugi deo imena Romeo dodat tek 1920. godine, sa automobilom Alfa 20-30 hp, jer je par godina pre toga Nikola Romeo, poznati i cenjeni italijanski preduzetnik preuzeo firmu kada je kompanija i dobila puno ime Alfa Romeo.

Kada je Nikola Romeo preuzeo kompaniju znak je promenjen. Dodata mu je plava oznaka sa tekstom Alfa Romeo Milano, amblem se promenio 1925. godine, kada je Alfa osvojila svetski šampionat, uz dodati lovorov venac.
Sledeća izmena se desila 1946. godine, samim tim kada je Italija postala republika kraljevske ocile su zamenjene linijama. Sa oboda je nestalo ime Milano 1970. godine, kada je firma otvorila svoju fabriku u Napulju. U avgustu 1915. godine, glavno mesto u menadžmentu Alfe preuzima napolitanski preduzetnik Nikola Romeo koji je posle pet godina upravljanja kompaniji poklonio svoje prezime. Tako je nastalo ime jedne od najpoznatijih marki automobila u svetu.

Alfa Romeo je svoju reputaciju i popularnost sticao na trkačkoj stazi kroz različite discipline motor sporta, počevši od predratnog Grand priks trkanja, preko Formule 1, trka Gt i turing automobila pa sve do nadmetanja u reliju.

Kompanija je uvek negovala dobro ime u automobilizmu, što je negovalo sportski imidž marke.

Iz Alfinog trkačkog odeljenja nastao je najpoznatiji trkački tim na svetu, sa najviše vernih obožavalaca i poklonika u automobilizmu. Radi se o Scuderia ferari timu, a sve je počelo 1929. godine, kada je Enco Ferari preuzeo volan i postao glavnokomandujući u Alfa Romeo Korse odeljenju.
.Snažna veza između ove dve kompanije još uvek traje, i u budućnosti će biti još jača. Model koji je Alfu približio milionima potencijalnih kupaca u devedesetima bio je onaj s oznakom 155, i to je nepobitna stavka.
Alfa 155 je jedan od večnih modela u koje se fanovi ove marke i dan danas kunu i dive, a tome je pomoglo takmičenje u jednoj od najfascinantnijih serija trka na svetu pod nazivom Dtm. Iako je 155 bila limuzina, Franko Sbaro je sa svojim timom naučnika napravio jedan primerak u obliku karavana.

Alfa Romeo je našao mesto u srcima mnogih automobilista koji cene tradicionalne vrednosti među kojima su dizajn, zvuk, izgled, i emocije tokom vožnje.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 25.Sep.2017, 16:47

Dodge Challenger i Charger stižu 2021. na Ghiblijevoj platformi?

Dodge Challenger i Charger stižu 2021. na Ghiblijevoj platformi?

Kompanija Fiat Chrysler Automobiles (FCA) navodno radi na prebacivanju naredne generacije Dodge Challenger i Charger modela na platformu Maserati Ghiblija. Ovim potezom ta dva modela postala bi lakša i samim tim bi manje trošila u odnosu na svoje prethodnike. Nove generacije očekuju se 2021. Dok ovaj brend u vlasništvu FCA ne bude spreman da predstavi nove modele Challengera i Chargera, 2019. će oni dobiti poslednji fejslift. U životu će...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017, 18:07

Alfa Romeo Giulia Coupe na tržištu možda već sledeće godine

Alfa Romeo Giulia Coupe na tržištu možda već sledeće godine

Prema navodima Automotive Newsa, direktan konkurent BMW Seriji 4, Audiju A5 i Mercedesovoj C-klasi Coupe trebalo bi da se na tržištu pojavi krajem 2018. godine. Već duže vreme se špekuliše o Coupe verziji Giulije, a Automotive news navodi da bi mogla da ugleda svetlo dana već krajem sledeće godine. Giulia Coupe biće direktan konkurent BMW Seriji 4, Audiju A5 i Mercedesovoj C-klasi Coupe. Zahvaljujući različitim renderima koji su se pojavili na internetu možemo videti kako bi otprilike...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017

Naslednik Alfa Romea 166 se neće pojaviti pre 2021.

Naslednik Alfa Romea 166 se neće pojaviti pre 2021.

Model više srednje klase kojim će Alfa Romeo konkurisati Audiju (A6), BMW-u (Serija 5) i Mercedesu (E-Klasa), na žalost poklonika italijanskog brenda, neće se pojaviti na tržištu pre 2021. godine. S obzirom da je kompanija Alfa Romeo proizvodnju svog najvećeg modela 166 završila sada već davne 2005. godine (2007. s upravljačem na desnoj strani), dok nekolicina drugih automobilskih kompanija bez prekida proizvodi i uspešno prodaje svoje modele više srednje klase, pomalo je neočekivana...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 23.Sep.2017

Giulietta Sport stigla u Srbiju

Giulietta Sport stigla u Srbiju

Alfa Romeo Giulietta dostupna je na našem tržištu sa novim paketom opreme - Sport, sa naglašenim stilskim karakterom. Početna cena u Srbiji kreće se od 18.090 evra, za verziju Giulietta Sport opremljenu 1.4 Turbo benzinskim motorom sa 120 ks.. Novi paket opreme obuhvata petokrake, 17 inčne alu felne, bočne spojlere, sportske branike sa crvenom trakom i izrazito velike izduvne cevi. Eksterijer je upotpunjen zatamnjenim zadnjim staklima i svetlima za maglu. Sportska...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017

Počinje prijem narudžbina za Alfa Romeo Giulietta Sport

Počinje prijem narudžbina za Alfa Romeo Giulietta Sport

•           Izgled brzog automobila garantuju 17-inčne, petokrake alu-felne, bočni spojleri, zatamnjena zadnja stakla, sportski branici sa crvenom trakom i velike izduvne cevi. •           Sportski karakter, ali uz potpun komfor: Giulietta Sport je standardno opremljena upravljanjem klimom, tempomatom, sistemom UconnectTM Live sa 5-inčnim displejom, rukonaslonom na prednjim sedištima, svetlima za maglu, Alfa DNA selektorom (sa elektronskim diferencijalom Q2 i dnevnim svetlima)...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017

Emisija SAT: Sajam automobila u Frankfurtu IAA 2017

Ekipa SAT-a se vratila sa salona automobila u Frankfurtu, a ove godine tamo su nedostajali Volvo, Peugeot, Nissan i njegova luksuzna divizija Infiniti, kao i Mitsubishi, dok je Fiat poslao samo svoja dva najskuplja brenda – Ferrari i Maserati,...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 23.Sep.2017

Motor Trend video: World's Greatest Drag Race 7

* Alfa Romeo Giulia, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet...

Detaljnije >>