Jaguar
Jaguar

Jaguar se pojavio 1922. godine pod drugim imenom kompanije i sa drugačijim dizajnom. Kompaniju su osnovali Vilijam Lajon i Vilijam Velmsi pod imenom Svalov Sajdkar. Prvi jaguar je proizveden 1932. godine i sve do 1945. godine svi automobili su nosili inicijale fabrike SS, kada su uklonjeni zbog sličnosti sa nacističkim simbolima i novo ime je postalo samo Jaguar.

Jaguar kars poznatiji kao Jaguar, jeste britanski proizvođač luksuznih automobila. Firma je nastala 1922. godine pod upravom Vilijama Lajonsa pod imenom Svolov sajder kompani, a današnji naziv je dobila posle Drugog svetskog rata zbog skraćenice SS koja je tokom rata postala nepopularna.

Kompanija je u proizvodnji više bila fokusirana na glamurozan stil nego na performanse i pouzdanost automobila. Zbog toga su trpeli jednak broj kritika kao i pohvala u javnosti. Sa sedištem u Koventriju u Velikoj Britaniji, glavna jaguarova fabrika se danas uglavnom bavi samo dizajnom i montažom.

Nakon što su proizveli niz luksuznih vozila tokom tridesetih godina, kao što su 1932 SS1 i sportski model SS90, jaguar je zadivio automobilsku industriju lansiranjem IksK120, najbržim automobilom tog doba. Sportski 3.4 litarski motor sa 180 konjskih snaga IksK je mogao da dostigne samo iz mesta 125 milja po satu za manje od pet sekundi. Njegova lepota, dostupnost i sportski izgled dali su ovom automobilu status ikone i večnosti.

IksK 120 je proizveden u preko 10.000 primeraka i postao je prvi Jaguarov najbolji izvozni model. Kao nadograđene verzije usledili su Iksk 140 i Iksk 150.

Tokom pedesetih jaguar je ostavio svoj naglasak na proizvodnju salonskih automobila. Prvi nov model je bio Mk sedam, ali uprkos tome što je posedovao odlični Iksk motor, nije bio tražen ni popularan. Mk dva je dokazao suprotno postavši drugi najprodavaniji jaguarov model tog vremena. Proizveden je u oko 123.000 modela. Do 60 ih jaguar je izgradio snažnu reputaciju koja je ojačana lansiranjem E tip modela. Zvanično predstavljen na Ženevskom salonu automobila 1961. godine, E tip je postao tražen i pobrao je sve simpatije i srušio sve rekorde. Lep za oko i neverovatno brz mogao je da razvije neverovatnih 150 milja po satu. Naslednik C i D tip modela je bio nešto što se do sad nije videlo. E tip je bio poboljšan u odnosu na svoje prethodnike sa sportskim motorom, kočionim diskovima na sva četiri točka i nezavisnim zadnjim vešanjem. Bio je noćna mora za trkačke staze, nadmašio je i Ferari.
Nakon što je proizvedeno preko 70.000 modela proizvodnja je stala 1975. godine, kada je zamenjen sa ne baš uspešnim IksJS modelom. Penzionisanje direktora Lajsona 1972. godine je bio veliki udarac za kompaniju koja nije bila sposobna da raste na temeljima, koje su postavili sami osnivači.

Od bankrota ih je spasila Lejland kompanija. Od 1989. godine, Jaguar je postao deo Ford motor kompanije zajedno sa Britiš land roverom.
Od 2008. godine, jaguar i land rover su u vlasništvu indijske kompanije tata motors. Jaguarova trenutna linija se sastoji od luksuznih modela kao što su IksJ, osvežena verzija IksF kao zamena za S tip, sportski model Iksk i Iks tip model. Iako će IksJ u početku da ostvari veliki uspeh, do sredine 1970. godine, jaguar će upasti u krizu zajedno sa celom britanskom auto industrijom.

Njegovo vlasništvo će se promeniti nekoliko puta, a danas je u rukama indijske Tate. Markiks 420G danas je mnogo cenjen klasik, a jedan od modela koji je bio u vlasništvu Džona Lenona, je pre nekoliko godina prodat za sumu od preko milion dinara. Mnogi će se složiti da je mark iks 420G bio poslednji pravi Jaguar pravi i da zaslužuje posebno mesto u istoriji.

Osnovan pre više od devedeset godina jaguar je imao ulogu i u filmovima, koa što je Italijanski posao. On ima veliko nasleđe proizvodnje najelegantnijih sportskih automobila na svetu kao i mnogobrojne uspehe u velikim trkama automobila. Jaguar je nedavno na potpuno spektakularan način predstavio svoj najnoviji model Ksf tako što su probnu vožnju izveli na visokim žicama iznad reke Temze u Londonu. Kaskader Džim Davdol, koji je najpoznatiji po svojim ulogama u filmovima o Džejms Bondu, vozio je automobil na žici širine 34 milimetara.

Čitava svrha ovakve vrste reprezentovanja je bila da se prikaže automobilova lakoća, koji teži svega 1.380 kilograma, kao i njegova školjka koja se sastoji od sedamdeset pet odsto aluminijuma. Jaguar F pejs je zvanično najbolji i najlepši automobil 2017. godine.
Ovaj model jaguara je imao dvostruki uspeh na Sajmu u Njujorku, gde je dobio dva priznanja, za najlepši dizajn godine i za najbolji automobil godine.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 23.Maj.2018, 08:09

VIDEO: Jaguar I-Pace eTrophy

VIDEO: Jaguar I-Pace eTrophy

Sem standardne verzije električnog modela I-Pace, Jaguar je pripremio i trkačku varijantu nazvanu eTrophy. Ovo je dakle high-performance električno vozilo sa agresivnijim eksterijerom u odnosu na standardni model, što između ostalog podrazumeva i drugačiji prednji spojler, upadljivi zadnji difuzor i veliki zadnji spojler.

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 22.Maj.2018, 07:31

Novi Jaguar XK se neće pojaviti pre 2021. godine

Novi Jaguar XK se neće pojaviti pre 2021. godine

Britanski mediji pišu da u Jaguaru razmatraju mogućnost da kupcima ponude novi 2+2 coupe model, a ako dobije zeleno svetlo taj novi XK bi se proizvodio zajedno sa novom generacijoim F-Type modela. To je nagovestio i Hanno Kirner, šef strategije proizvoda u JLR, koji je potvrdio i da u kompaniji rade na predlogu za kompletnu porodicu sportskih vozila. Jaguar XK je prestao da se proizvodi 2014. godine, dok bi njegov naslednik bio baziran na modifikovanoj verziji platforme koju će...

Detaljnije >>

Izvor: RTV Pink, 22.Maj.2018

Jaguar sa kraljevskog venčanja košta 400.000 EVRA! A ono što piše na tablicama je apsolutni HIT! (FOTO+VIDEO)

Jaguar sa kraljevskog venčanja košta 400.000 EVRA! A ono što piše na tablicama je apsolutni HIT! (FOTO+VIDEO)

Princ Hari i njegova supruga Megan Markl provozali su se automobilom koji košta neverovatnih 400.000 evra.

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 21.Maj.2018, 22:53

Najbolji dio kraljevskog vjenčanja: Jaguar E-Type Concept Zero

Pazilo se na svaki detalj, tražilo se sve najbolje, te ne čudi da su Harry i Meghan odabrali oživljeni ponos domaće auto industrije.... Sviđalo vam se to ili ne, čak i da ste pokušali izbjeći sve te medijske natpise i izvještaje, neke ste stvari zasigurno vidjeli. U tu rubriku "must see" definitivno ide i Jaguar E-Type Concept Zero, s kojim se mladi tek vjenčani par uputio dalje kroz ceremoniju. Jaguar...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 21.Maj.2018

Da li Alfa može i protiv AMG-ove limuzine?

Da li Alfa može i protiv AMG-ove limuzine?

Mnogi se pitaju da li prva AMG-ova limuzina može da budu najbrža u klasi kada je pakao Nirburgringa u pitanju. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je dugo držala titulu najbrže limuzine, i to s vremenom od 7:32 min. S trona ju je zbacio strogo limitirani, ali brutalni Jaguar XE SV Project 8 s vremenom 7:21 min. Sada dolazi i AMG GT-4Door, ali neće biti najbrži. Bar ako je verovati šefu AMG-a Tobiasu Moersu, koji je u intervjuu za Automobile izjavio da je njihovoj limuzini za krug zelenog pakla...

Detaljnije >>

Izvor: SrbijaDanas.com, 20.Maj.2018, 12:57

Jaguar sa kraljevskog venčanja košta 400.000 EVRA! A ono što piše na tablicama je apsolutni HIT! (VIDEO)

Jaguar sa kraljevskog venčanja košta 400.000 EVRA! A ono što piše na tablicama je apsolutni HIT! (VIDEO)

Važi za najlepši električni auto na svetu.. Engleski princ Hari i njegova supruga Megan Markl juče su se venčali, izazivajući ogromnu pažnju čitave planete. Maltene svaki detalj sa jučerašnje ceremonije bio je pod lupom medija, a nikako nije mogao da prođe nezapaženi ni automobil u kojem se novopečeni bračni par provozao. Reč je o vozilu koje košta neverovatnih 350.000 funti, to jest preko 400.000 evra. Princ Hari bio je za volanom ekološkog "jaguar",...

Detaljnije >>