Fiat
Fiat

Fiat fabrika Italiana Torino je italijanski proizvođač automobila sa sedištem u Torinu. Fiat je osnovan od strane veće grupe investitora, uključujući Giovani Agnelia. Tokom svoje dugogodišnje istorije Fiat je svakako proizvodio i železničke motore i vagone, kao i vojna vozila i avione. Od 2009. godine Fiat je bio najveći proizvođač automobila u Italiji i među prvih deset najvećih proizvođača u svetu.

Prvi brendiran Fiat automobil je izašao iz fabrike 1901. godine. Projektovan od strane talentovanog radnika Faciolia, kočiji nalik automobil koji je pokretao dvocilindrični arhaični bokser motor sa tri konjske snage. Glavni investitori su i pristupili Facioliu sa idejom razvoja vozila sa prednjim motorom. Facioliov odgovor nije bio očekivan, i on je potom podneo ostavku. Kao što bi svaka kompanija uradila zamena je tražena i odmah je ubrzo nađena. Enriko je preuzeo posao i u roku od godinu dana predstavio novi litarski četvorocilindrični model, razvijen pomoću Mercedesove pozajmljene tehnologije. Kako je vreme prolazilo firma je dobila na popularnosti koja je rasla iz dana u dan i bila sve jača, ona još uvek nije izašla iz njenog dugačkog razvoja i faze istraživanja.

Posle mnogih proba koristeći četvoro i šesto cilindrične modele, Fiat je konačno bio spreman da otkrije svoj prvi masovno proizveden automobil, 1912 Tipo Zero. Fiat je brend koji obuhvata više industrijskih društava proizašlih iz deoničkog društva Fabrika Italiana Automobil Torino, koji je osnovan 11. jula 1899. godine u Torinu u Italiji. Fiat je sada najjača italijanska privatna finansijska i industrijska grupa. U Srbiji od 2008. godine poseduje 67 odsto firme Fiat Automobili Srbija sa preko hiljadu radnika, a za 2011. godinu u planu je zapošljavanje još preko hiljadu radnika. Trenutno proizvodi model Fiat Punto Klasik, a u planu je proizvodnja i Fiat Multipla, Fiat Idee, i Lancia Muse. U Brazilu Fiat ima pogone od 1973. godine gde rade deset hiljada radnika, a u Argentini od 1995. godine zapošljava dve hiljade radnika.

U Poljskoj od 1992. godine radi pogon gde je zaposleno 6.113 radnika u Turskoj radi 5.831 radnika, a u pogonu Fiata već tri godine radi 1.389 ljudi. Zajedničko preduzeće Fiat automobili Srbija, osnovano je u skladu sa zakonom registrovano u agenciji za privredne registre.
Osnivanju i registraciji zajedničkog preduzeća prethodila je prvo telefonska sednica vlade Srbije na kojoj je usvojen ugovor o osnivanju zajedničkog privrednog društva za proizvodnju putničkih automobila Fiat automobili Srbija DOO sa sedištem u Kragujevcu, a na osnovu ugovora o zajedničkom ulaganju i saradnji između Republike Srbije i Fijat Grupe. U novoosnovanom preduzeću Republika Srbija ima svoj udeo u iznosu od 33 odsto, a Fijat grupa ima udeo od 67 odsto kapitala.

Početni osnivački kapital društva iznosi 700.000 evra, od čega Fijat uplaćuje 469.000 evra, dok je Republika Srbija uplatila 231.000 evra u dinarskoj protivrednosti. Ostatak osnivačkog kapitala društva je uplaćen od strane Fijata i Republike Srbije 2009. godine u skladu sa ugovorom i dogovorom, iz septembra 2009. godine. Ukupan ulog Fijata u novoj kompaniji predviđen ugovorom jeste i dvesta miliona evra u novcu, dok ulog Republike Srbije iznosi pedeset miliona evra u novcu i pedeset miliona evra u stvarima i pravima.

Fiat je italijanski kompleks sa sedištem u Torinu. Fiat je skraćenica od Fabrika Italiana Automobili Torino što znači Italijanska fabrika automobila Torino. Počeli su sa radom 11. jula 1899. godine pod nazivom Societa Anonima Fabrika Italiana Torino. Prva fabrika je otvorena 1900. godine u Korse Dante sa sto pedeset zaposlenih gde su proizveli 24 automobila sa tri cilindra i 12 KS. Fijatov logo je dizajnirao Biskareti 1904. godine, Fijat se 1908. godine proširio i izvan Italije i tako je postao dostupan u Americi i Nemačkoj. Danas je Fijat najveći proizvođač automobila u Italiji sa širokim spektrom modela, kao što su panda, bravo, idea, punto, kroma, ili doblo. Fabrika automobila Zastava iz Kragujevca je mnoge proizvode i modele radila po licenci.

Automobile kao što su fića, skala, stojadin, i sada najnoviji model po licenci Fijata jeste zastava 10. Fijat grupa kontroliše i druge poznate proizvođače automobila: lanča, alfa romeo, autobjanki, inočenti, abart i maserati. Takođe je vlasnik i ferarija, ali ferari ima drugačiju posebnu autonomiju. Automobili grupe Fijat su 11 puta proglašeni evropskim automobilom godine, više od bilo kojeg drugog proizvođača u svetu.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: Večernje novosti, 20.Jan.2019, 17:55

Der Čaba, ubica sa Banovog brda, našao utočište kod ovog mafijaškog klana!

Der Čaba, ubica sa Banovog brda, našao utočište kod ovog mafijaškog klana!

Potraga za ubicom rezultirala je prošle nedelje hapšenjem njegovog prijatelja iz detinjstva Alena Ciglera (40), osumnjičenog da je kobnog dana vozio pomenuti "fijat" Snimak likvidacije na kojoj se jasno vidi lice Čabe Dera kako izlazi iz belog "fijata" i ispaljuje nekoliko metaka u Nebojšu Markovića obišao je Srbiju. Fotografije ubice punile su novinske stupce u danima nakon ubistva, međutim on kao da je u zemlju propao. Potraga za ubicom rezultirala je prošle nedelje...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 19.Jan.2019, 09:35

Ovako bi mogao da izgleda Fiat Tipo Abarth

Ovako bi mogao da izgleda Fiat Tipo Abarth

Fiat je nedavno prikazao Tipo Sport ali se tu pre svega radi o stajling paketu, bez promena na mehanici. Ali šta ako bi u Fiatu ipak odlučili da naprave pravi sportski Tipo, i to u Abarth izdanju? Kao tema za razmišljanje stiže ovaj render nemačkog magazina Auto Bild na kome je prikazan upravo sportski Tipo Abarth. Tipo Abarth će najverovatnije ostati samo zanimljiva ideja, i to u vidu sportskog...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 19.Jan.2019

Fiat otvara 2019. godinu premijerom nove porodice modela Tipo

Fiat otvara 2019. godinu premijerom nove porodice modela Tipo

Fiat ulazi u 2019. godinu sa važnom premijerom. Dolazi nam nova Tipo postava, koju sada čine tri modela (sa 4 vrata, 5 vrata i karavan) sa četiri paketa opreme (Street, Mirror i novi S-Design i Sport), koji će zadovoljiti potrebe kupaca svih starosnih doba, ukusa i potreba. To posebno važi za nove S-Design i Sport verzije koje su namenjene mlađim i dinamičnijim vozačima koji žele automobil sa jedinstvenim dizajnom i sportskim karakterom, kojima se priključuju Mirror i Steret paketi opreme....

Detaljnije >>

Izvor: Danas, 18.Jan.2019, 22:11

Fijat – neispunjeno obećanje

Fijat – neispunjeno obećanje

Predsednici Srbije i Rusije, Aleksandar Vučić i Vladimir Vladimirovič Putin, tokom susreta u Beogradu ovog puta nisu ni pomenuli dugonajavljivani...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 18.Jan.2019

FIAT Tipo Sport " spolja moćan, ispod haube prosečan FOTO

FIAT Tipo Sport  spolja moćan, ispod haube prosečan FOTO

FIAT će kupcima ponuditi atraktivni, sportski paket opreme za Tipo hečbek koji, na žalost automobilskih entuzijasta, neće pratiti i odgovarajuća motorizacija.. Zahavljujući dodacima na spoljašnjosti, Tipo Sport izgleda agresivnije i sportskije, pa bi mnogi pomislili da se ispod površine krije potentan pogonski agregat. Međutim, FIAT je odlučio da se zadrži samo na kozmetičkim unapređenjima. Za osnovu je poslužio Tipo S-Design sa 5 vrata, a Sport verzija ima...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 17.Jan.2019, 20:06

Fiat Tipo Sport

Fiat Tipo Sport

Fiat nastavlja da širi ponudu modela Tipo, pa su tako prošle godine predstavljeni Tipo Mirror i Tipo Street, dok je početak 2019. rezervisan za Tipo Sport (na bazi Tipa S-Design). Bez obzira na njegovo ime, ovde se radi samo o vizuelnom doterivanju, bez izmena na mehanici. To znači da je Tipo Sport dobio aero body kit (izmenjeni prednji branik sa spojlerom, set pragova, zadnji krovni spojler, zadnji branik sa difuzorom), crne elemente (saćasta maska, okviri svetala za maglu, retrovizori, ručice...

Detaljnije >>

Izvor: Capital.ba, 16.Jan.2019, 14:40

Danas se nastavlja proizvodnja automobila u Fijatu

Danas se nastavlja proizvodnja automobila u Fijatu

KRAGUJEVAC, Poslije gotovo dvomjesečne pauze, nastavljena je proizvodnja u kragujevačkoj fabrici Fijat Krajsler automobili Srbija. Oko 2.600 radnika, od danas je ponovo u proizvodnim pogonima. Radi se u dvije smjene, po planu od 410 vozila Fijat 500 L, dnevno. Tokom 2018. godine, proizvodnja je često prekidana zbog usklađivanja sa potrebama tržišta, jer politika Fijata je, da ne pravi automobile za zalihe. Zaposleni...

Detaljnije >>