Fiat
Fiat

Fiat fabrika Italiana Torino je italijanski proizvođač automobila sa sedištem u Torinu. Fiat je osnovan od strane veće grupe investitora, uključujući Giovani Agnelia. Tokom svoje dugogodišnje istorije Fiat je svakako proizvodio i železničke motore i vagone, kao i vojna vozila i avione. Od 2009. godine Fiat je bio najveći proizvođač automobila u Italiji i među prvih deset najvećih proizvođača u svetu.

Prvi brendiran Fiat automobil je izašao iz fabrike 1901. godine. Projektovan od strane talentovanog radnika Faciolia, kočiji nalik automobil koji je pokretao dvocilindrični arhaični bokser motor sa tri konjske snage. Glavni investitori su i pristupili Facioliu sa idejom razvoja vozila sa prednjim motorom. Facioliov odgovor nije bio očekivan, i on je potom podneo ostavku. Kao što bi svaka kompanija uradila zamena je tražena i odmah je ubrzo nađena. Enriko je preuzeo posao i u roku od godinu dana predstavio novi litarski četvorocilindrični model, razvijen pomoću Mercedesove pozajmljene tehnologije. Kako je vreme prolazilo firma je dobila na popularnosti koja je rasla iz dana u dan i bila sve jača, ona još uvek nije izašla iz njenog dugačkog razvoja i faze istraživanja.

Posle mnogih proba koristeći četvoro i šesto cilindrične modele, Fiat je konačno bio spreman da otkrije svoj prvi masovno proizveden automobil, 1912 Tipo Zero. Fiat je brend koji obuhvata više industrijskih društava proizašlih iz deoničkog društva Fabrika Italiana Automobil Torino, koji je osnovan 11. jula 1899. godine u Torinu u Italiji. Fiat je sada najjača italijanska privatna finansijska i industrijska grupa. U Srbiji od 2008. godine poseduje 67 odsto firme Fiat Automobili Srbija sa preko hiljadu radnika, a za 2011. godinu u planu je zapošljavanje još preko hiljadu radnika. Trenutno proizvodi model Fiat Punto Klasik, a u planu je proizvodnja i Fiat Multipla, Fiat Idee, i Lancia Muse. U Brazilu Fiat ima pogone od 1973. godine gde rade deset hiljada radnika, a u Argentini od 1995. godine zapošljava dve hiljade radnika.

U Poljskoj od 1992. godine radi pogon gde je zaposleno 6.113 radnika u Turskoj radi 5.831 radnika, a u pogonu Fiata već tri godine radi 1.389 ljudi. Zajedničko preduzeće Fiat automobili Srbija, osnovano je u skladu sa zakonom registrovano u agenciji za privredne registre.
Osnivanju i registraciji zajedničkog preduzeća prethodila je prvo telefonska sednica vlade Srbije na kojoj je usvojen ugovor o osnivanju zajedničkog privrednog društva za proizvodnju putničkih automobila Fiat automobili Srbija DOO sa sedištem u Kragujevcu, a na osnovu ugovora o zajedničkom ulaganju i saradnji između Republike Srbije i Fijat Grupe. U novoosnovanom preduzeću Republika Srbija ima svoj udeo u iznosu od 33 odsto, a Fijat grupa ima udeo od 67 odsto kapitala.

Početni osnivački kapital društva iznosi 700.000 evra, od čega Fijat uplaćuje 469.000 evra, dok je Republika Srbija uplatila 231.000 evra u dinarskoj protivrednosti. Ostatak osnivačkog kapitala društva je uplaćen od strane Fijata i Republike Srbije 2009. godine u skladu sa ugovorom i dogovorom, iz septembra 2009. godine. Ukupan ulog Fijata u novoj kompaniji predviđen ugovorom jeste i dvesta miliona evra u novcu, dok ulog Republike Srbije iznosi pedeset miliona evra u novcu i pedeset miliona evra u stvarima i pravima.

Fiat je italijanski kompleks sa sedištem u Torinu. Fiat je skraćenica od Fabrika Italiana Automobili Torino što znači Italijanska fabrika automobila Torino. Počeli su sa radom 11. jula 1899. godine pod nazivom Societa Anonima Fabrika Italiana Torino. Prva fabrika je otvorena 1900. godine u Korse Dante sa sto pedeset zaposlenih gde su proizveli 24 automobila sa tri cilindra i 12 KS. Fijatov logo je dizajnirao Biskareti 1904. godine, Fijat se 1908. godine proširio i izvan Italije i tako je postao dostupan u Americi i Nemačkoj. Danas je Fijat najveći proizvođač automobila u Italiji sa širokim spektrom modela, kao što su panda, bravo, idea, punto, kroma, ili doblo. Fabrika automobila Zastava iz Kragujevca je mnoge proizvode i modele radila po licenci.

Automobile kao što su fića, skala, stojadin, i sada najnoviji model po licenci Fijata jeste zastava 10. Fijat grupa kontroliše i druge poznate proizvođače automobila: lanča, alfa romeo, autobjanki, inočenti, abart i maserati. Takođe je vlasnik i ferarija, ali ferari ima drugačiju posebnu autonomiju. Automobili grupe Fijat su 11 puta proglašeni evropskim automobilom godine, više od bilo kojeg drugog proizvođača u svetu.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 19.Nov.2017, 18:26

MobilAutoTV - FCA besplatna provera automobila pred zimu

Iz kompanije FCA Srbija pozivaju sve vlasnike vozila Fiat,...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Nov.2017, 22:52

Žališ li, Srbijo: Pre 32 godine ostali smo bez "nacionalne klase"

Žališ li, Srbijo: Pre 32 godine ostali smo bez nacionalne klase

Početak motorizacije nekadašnje SFR Jugoslavije, ratom uništene zemlje koja je nezadrživo išla ka industrijalizaciji i razvoju, vezana je za automobil kragujevačke Zastave – „Fiću“. Prvi „fića“ je izašao sa proizvodnih traka „Zastave“ 18. oktobra 1955. godine po licenci italijanskog „Fijata“ i proizvodio se narednih 30 godina. Do novembra 1985. godine, kada je iz „Zastave“ izašao poslednji „fića“, ukupno je proizvedeno 923.487 primeraka ovog automobila koji...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 18.Nov.2017

Žalimo li: Pre 32 godine ubili smo "fiću"

Žalimo li: Pre 32 godine ubili smo fiću

Početak motorizacije SFR Jugoslavije, ratom uništene koja je išla ka industrijalizaciji i razvoju, vezana je za automobil kragujevačke Zastave – "Fiću“.. Prvi „fića“ je izašao sa proizvodnih traka „Zastave“ 18. oktobra 1955. godine po licenci italijanskog „Fijata“ i proizvodio se narednih 30 godina. Do novembra 1985. godine, kada je iz „Zastave“ izašao poslednji „fića“, ukupno je proizvedeno 923.487 primeraka ovog automobila koji je...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Nov.2017

U Italiji proizveden milioniti primerak aktuelne Fiat Pande

U Italiji proizveden milioniti primerak aktuelne Fiat Pande

Jedna kratka vest iz Fiata koji je u fabrici Pomigliano d'Arco obeležio proizvodnju milionitog primerka aktuelne generacije modela Panda. Milioniti primerak je Panda City Cross u beloj boji i...

Detaljnije >>

Izvor: B92, 16.Nov.2017, 10:19

Cronos - novi FIAT koji nećemo viđati na našim putevima

Cronos - novi FIAT koji nećemo viđati na našim putevima

FIAT je objavio “tizer” fotografiju nove male limuzine namenjene južnoameričkom tržištu.. Novi model dobioje oznaku Cronos, preuzetu iz starogrčke mitologije, a u osnovi predstavlja sedan varijantu hečbeka Argo sa 5 vrata, koji je FIAT predstavio u proleće 2017, takođe za kupce u Južnoj Americi. Na zatamnjenoj fotografiji vidi se siliueta novog FIAT-a, čiji dizajn predstavlja kombinaciju modela Argo i limuzine Tipo, koja se prodaje na evropskom tržištu.

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 16.Nov.2017

MUP RS prodaje vozila, u ponudi i blindirana lanča

BANJALUKA - MUP Republike Srpske raspisao je javni oglas o prodaji 26 polovnih vozila putem licitacije, koja su zajedno procijenjena na 101.650 KM.. Vozila, koja su razvrstana po tipu i vrstama, stara su od četiri do 18 godina (godišta od 1999. do 2013), a interesantno, među njima je i jedno blindirano. Riječ je o automobilu lanča (2008. godište) talijanskog proizvođača FIAT, koja je procijenjena na 15.000 KM. Među ovih 26 vozila po ugledu i cijeni najvredniji...

Detaljnije >>

Izvor: MozzartSport.com, 15.Nov.2017, 22:34

Cedevita pregazila Torino, Budućnost pala u Ređo Emiliji

Cedevita pregazila Torino, Budućnost pala u Ređo Emiliji

Polovičan učinak predstavnika Jadranske lige u šestom kolu Evrokupa. Polovičan učinak imali su predstavnici Jadranske lige u Evrokupu u sredu uveče u šestom kolu na gostovanjima u Italiji. Budućnost je poražena na kod Ređo Emilije sa 77:71, dok je Cedevita slavila u Torinu protiv Fijata sa 87:65. Ekipa Aleksandra Džikića dobro se držala do same završnice utakmice, a onda je Ređo Emilija prelomila duel. Prvo su vezali domaći dve trojke preko Manučara...

Detaljnije >>