Fiat
Fiat

Fiat fabrika Italiana Torino je italijanski proizvođač automobila sa sedištem u Torinu. Fiat je osnovan od strane veće grupe investitora, uključujući Giovani Agnelia. Tokom svoje dugogodišnje istorije Fiat je svakako proizvodio i železničke motore i vagone, kao i vojna vozila i avione. Od 2009. godine Fiat je bio najveći proizvođač automobila u Italiji i među prvih deset najvećih proizvođača u svetu.

Prvi brendiran Fiat automobil je izašao iz fabrike 1901. godine. Projektovan od strane talentovanog radnika Faciolia, kočiji nalik automobil koji je pokretao dvocilindrični arhaični bokser motor sa tri konjske snage. Glavni investitori su i pristupili Facioliu sa idejom razvoja vozila sa prednjim motorom. Facioliov odgovor nije bio očekivan, i on je potom podneo ostavku. Kao što bi svaka kompanija uradila zamena je tražena i odmah je ubrzo nađena. Enriko je preuzeo posao i u roku od godinu dana predstavio novi litarski četvorocilindrični model, razvijen pomoću Mercedesove pozajmljene tehnologije. Kako je vreme prolazilo firma je dobila na popularnosti koja je rasla iz dana u dan i bila sve jača, ona još uvek nije izašla iz njenog dugačkog razvoja i faze istraživanja.

Posle mnogih proba koristeći četvoro i šesto cilindrične modele, Fiat je konačno bio spreman da otkrije svoj prvi masovno proizveden automobil, 1912 Tipo Zero. Fiat je brend koji obuhvata više industrijskih društava proizašlih iz deoničkog društva Fabrika Italiana Automobil Torino, koji je osnovan 11. jula 1899. godine u Torinu u Italiji. Fiat je sada najjača italijanska privatna finansijska i industrijska grupa. U Srbiji od 2008. godine poseduje 67 odsto firme Fiat Automobili Srbija sa preko hiljadu radnika, a za 2011. godinu u planu je zapošljavanje još preko hiljadu radnika. Trenutno proizvodi model Fiat Punto Klasik, a u planu je proizvodnja i Fiat Multipla, Fiat Idee, i Lancia Muse. U Brazilu Fiat ima pogone od 1973. godine gde rade deset hiljada radnika, a u Argentini od 1995. godine zapošljava dve hiljade radnika.

U Poljskoj od 1992. godine radi pogon gde je zaposleno 6.113 radnika u Turskoj radi 5.831 radnika, a u pogonu Fiata već tri godine radi 1.389 ljudi. Zajedničko preduzeće Fiat automobili Srbija, osnovano je u skladu sa zakonom registrovano u agenciji za privredne registre.
Osnivanju i registraciji zajedničkog preduzeća prethodila je prvo telefonska sednica vlade Srbije na kojoj je usvojen ugovor o osnivanju zajedničkog privrednog društva za proizvodnju putničkih automobila Fiat automobili Srbija DOO sa sedištem u Kragujevcu, a na osnovu ugovora o zajedničkom ulaganju i saradnji između Republike Srbije i Fijat Grupe. U novoosnovanom preduzeću Republika Srbija ima svoj udeo u iznosu od 33 odsto, a Fijat grupa ima udeo od 67 odsto kapitala.

Početni osnivački kapital društva iznosi 700.000 evra, od čega Fijat uplaćuje 469.000 evra, dok je Republika Srbija uplatila 231.000 evra u dinarskoj protivrednosti. Ostatak osnivačkog kapitala društva je uplaćen od strane Fijata i Republike Srbije 2009. godine u skladu sa ugovorom i dogovorom, iz septembra 2009. godine. Ukupan ulog Fijata u novoj kompaniji predviđen ugovorom jeste i dvesta miliona evra u novcu, dok ulog Republike Srbije iznosi pedeset miliona evra u novcu i pedeset miliona evra u stvarima i pravima.

Fiat je italijanski kompleks sa sedištem u Torinu. Fiat je skraćenica od Fabrika Italiana Automobili Torino što znači Italijanska fabrika automobila Torino. Počeli su sa radom 11. jula 1899. godine pod nazivom Societa Anonima Fabrika Italiana Torino. Prva fabrika je otvorena 1900. godine u Korse Dante sa sto pedeset zaposlenih gde su proizveli 24 automobila sa tri cilindra i 12 KS. Fijatov logo je dizajnirao Biskareti 1904. godine, Fijat se 1908. godine proširio i izvan Italije i tako je postao dostupan u Americi i Nemačkoj. Danas je Fijat najveći proizvođač automobila u Italiji sa širokim spektrom modela, kao što su panda, bravo, idea, punto, kroma, ili doblo. Fabrika automobila Zastava iz Kragujevca je mnoge proizvode i modele radila po licenci.

Automobile kao što su fića, skala, stojadin, i sada najnoviji model po licenci Fijata jeste zastava 10. Fijat grupa kontroliše i druge poznate proizvođače automobila: lanča, alfa romeo, autobjanki, inočenti, abart i maserati. Takođe je vlasnik i ferarija, ali ferari ima drugačiju posebnu autonomiju. Automobili grupe Fijat su 11 puta proglašeni evropskim automobilom godine, više od bilo kojeg drugog proizvođača u svetu.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Fiat zadržao poziciju najprodavanijeg brenda Stellantisa

Fiat zadržao poziciju najprodavanijeg brenda Stellantisa

Nakon sumiranja rezultata za 2023. godinu, Fiat je saopštio da je zadržao poziciju najprodavanijeg brenda Stellantisa treću godinu zaredom.Globalna prodaja italijanskog proizvođača automobila je prošle godine dostigla 1,35 miliona jedinica, što predstavlja povećanje od 12 odsto u odnosu na 2022. godinu. Četiri ključna tržišta su igrala važnu ulogu u Fiatovom uspehu, sa impresivnim tržišnim udelom, i to Brazil (21,8 odsto), Italija (12,8 odsto), Turska (15,7 odsto) i Alžir (78,6...

Izvor: AutoBlog, 23.Feb.2024, 02:40

Detaljnije >>

Ne cvetaju mu ruže u Evropi, ali u jednoj zemlji ima tržišni udeo od 78%

Ne cvetaju mu ruže u Evropi, ali u jednoj zemlji ima tržišni udeo od 78%

Fiat je možda senka onoga što je nekad bio na Starom kontinentu, ali zato trijumfuje u drugim delovima sveta.. Italijanska marka saopštila je da je tražnja za njihovim automobilima u 2023. porasla za 12 odsto u odnosu na 2022. godinu, dostigavši 1,35 miliona prodatih vozila. Međutim, Fiatov udeo na domaćem tržištu u Italiji iznosio je samo 12,8 odsto, ili 11,1 odsto ako uključimo samo putničke automobile. Rastu prodaje doprineli su drugi regioni. Tržišni...

Izvor: B92, 22.Feb.2024, 12:48

Detaljnije >>

Udes u centru Bora, „punto“ završio na bok

Udes u centru Bora, „punto“ završio na bok

Mlađi muškarac povređen je u saobraćajnoj nezgodi koja se večeras dogodila u ulici Moše Pijade u samom centru Bora. Prema prvim informacijama, vozač automobila marke „fiat punto“ izgubio je kontrolu nad vozilom,...

Izvor: Bor030.net, 21.Feb.2024, 23:54

Detaljnije >>

Standardizacija EV punjenja: Svi proizvođači automobila prelaze na Teslin standard

Standardizacija EV punjenja: Svi proizvođači automobila prelaze na Teslin standard

Poslednji veliki proizvođač automobila koji je sada podržao NACS priključak je Stellantis. NACS postaje pravi zajednički standard Stellantis je najnoviji proizvođač koji se obavezao da će koristiti Teslin NACS standard za punjenje. Stellantis je bio poslednji preostali proizvođač među velikim proizvođačima automobila. Ovo sada praktično znači da NACS postaje pravi zajednički standard.Prema saopštenju za medije, električna vozila Stellantis brendova (koji uključuju Dodge, Chrysler,...

Izvor: AutoBlog, 21.Feb.2024

Detaljnije >>

Stiže nova Dacia: Poboljšani Spring ili nešto potpuno drugačije? FOTO

Stiže nova Dacia: Poboljšani Spring ili nešto potpuno drugačije? FOTO

Dacia Spring, najpristupačniji električni automobil na evropskom tržištu, suočava se sa jakom konkurencijom novog Citroena e-C3 i drugih najavljenih EV poput Fiat Pande.

Izvor: B92, 19.Feb.2024, 15:16

Detaljnije >>

Amerikanci se opraštaju od dva moćna Alfe Romeo modela

Amerikanci se opraštaju od dva moćna Alfe Romeo modela

Autoindustrija se menja, a to uključuje i promenu proizvodne politike. Sportski automobilski entuzijasti u Americi uskoro će poslednji put mahnuti modelima Alfa Romea, Giuliji Quadrifoglio i Stelviju Quadrifoglio. Tako je najavio Larry Dominique, viši potpredsednik Alfa Romea i Fiata za Severnu Ameriku. Dakle, proizvodnja ova dva modela za Amerikance prestaje u junu ove godine. To međutim nije kraj deteline s četiri lista na Alfinim automobilima, ali ubuduće će ona odlikovati električne sportske...

Izvor: AutoBlog, 17.Feb.2024, 02:14

Detaljnije >>