Fiat
Fiat

Fiat fabrika Italiana Torino je italijanski proizvođač automobila sa sedištem u Torinu. Fiat je osnovan od strane veće grupe investitora, uključujući Giovani Agnelia. Tokom svoje dugogodišnje istorije Fiat je svakako proizvodio i železničke motore i vagone, kao i vojna vozila i avione. Od 2009. godine Fiat je bio najveći proizvođač automobila u Italiji i među prvih deset najvećih proizvođača u svetu.

Prvi brendiran Fiat automobil je izašao iz fabrike 1901. godine. Projektovan od strane talentovanog radnika Faciolia, kočiji nalik automobil koji je pokretao dvocilindrični arhaični bokser motor sa tri konjske snage. Glavni investitori su i pristupili Facioliu sa idejom razvoja vozila sa prednjim motorom. Facioliov odgovor nije bio očekivan, i on je potom podneo ostavku. Kao što bi svaka kompanija uradila zamena je tražena i odmah je ubrzo nađena. Enriko je preuzeo posao i u roku od godinu dana predstavio novi litarski četvorocilindrični model, razvijen pomoću Mercedesove pozajmljene tehnologije. Kako je vreme prolazilo firma je dobila na popularnosti koja je rasla iz dana u dan i bila sve jača, ona još uvek nije izašla iz njenog dugačkog razvoja i faze istraživanja.

Posle mnogih proba koristeći četvoro i šesto cilindrične modele, Fiat je konačno bio spreman da otkrije svoj prvi masovno proizveden automobil, 1912 Tipo Zero. Fiat je brend koji obuhvata više industrijskih društava proizašlih iz deoničkog društva Fabrika Italiana Automobil Torino, koji je osnovan 11. jula 1899. godine u Torinu u Italiji. Fiat je sada najjača italijanska privatna finansijska i industrijska grupa. U Srbiji od 2008. godine poseduje 67 odsto firme Fiat Automobili Srbija sa preko hiljadu radnika, a za 2011. godinu u planu je zapošljavanje još preko hiljadu radnika. Trenutno proizvodi model Fiat Punto Klasik, a u planu je proizvodnja i Fiat Multipla, Fiat Idee, i Lancia Muse. U Brazilu Fiat ima pogone od 1973. godine gde rade deset hiljada radnika, a u Argentini od 1995. godine zapošljava dve hiljade radnika.

U Poljskoj od 1992. godine radi pogon gde je zaposleno 6.113 radnika u Turskoj radi 5.831 radnika, a u pogonu Fiata već tri godine radi 1.389 ljudi. Zajedničko preduzeće Fiat automobili Srbija, osnovano je u skladu sa zakonom registrovano u agenciji za privredne registre.
Osnivanju i registraciji zajedničkog preduzeća prethodila je prvo telefonska sednica vlade Srbije na kojoj je usvojen ugovor o osnivanju zajedničkog privrednog društva za proizvodnju putničkih automobila Fiat automobili Srbija DOO sa sedištem u Kragujevcu, a na osnovu ugovora o zajedničkom ulaganju i saradnji između Republike Srbije i Fijat Grupe. U novoosnovanom preduzeću Republika Srbija ima svoj udeo u iznosu od 33 odsto, a Fijat grupa ima udeo od 67 odsto kapitala.

Početni osnivački kapital društva iznosi 700.000 evra, od čega Fijat uplaćuje 469.000 evra, dok je Republika Srbija uplatila 231.000 evra u dinarskoj protivrednosti. Ostatak osnivačkog kapitala društva je uplaćen od strane Fijata i Republike Srbije 2009. godine u skladu sa ugovorom i dogovorom, iz septembra 2009. godine. Ukupan ulog Fijata u novoj kompaniji predviđen ugovorom jeste i dvesta miliona evra u novcu, dok ulog Republike Srbije iznosi pedeset miliona evra u novcu i pedeset miliona evra u stvarima i pravima.

Fiat je italijanski kompleks sa sedištem u Torinu. Fiat je skraćenica od Fabrika Italiana Automobili Torino što znači Italijanska fabrika automobila Torino. Počeli su sa radom 11. jula 1899. godine pod nazivom Societa Anonima Fabrika Italiana Torino. Prva fabrika je otvorena 1900. godine u Korse Dante sa sto pedeset zaposlenih gde su proizveli 24 automobila sa tri cilindra i 12 KS. Fijatov logo je dizajnirao Biskareti 1904. godine, Fijat se 1908. godine proširio i izvan Italije i tako je postao dostupan u Americi i Nemačkoj. Danas je Fijat najveći proizvođač automobila u Italiji sa širokim spektrom modela, kao što su panda, bravo, idea, punto, kroma, ili doblo. Fabrika automobila Zastava iz Kragujevca je mnoge proizvode i modele radila po licenci.

Automobile kao što su fića, skala, stojadin, i sada najnoviji model po licenci Fijata jeste zastava 10. Fijat grupa kontroliše i druge poznate proizvođače automobila: lanča, alfa romeo, autobjanki, inočenti, abart i maserati. Takođe je vlasnik i ferarija, ali ferari ima drugačiju posebnu autonomiju. Automobili grupe Fijat su 11 puta proglašeni evropskim automobilom godine, više od bilo kojeg drugog proizvođača u svetu.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: AutoBlog, 22.Jan.2018, 07:25

TestAutomobila video: Fiat Grande Punto + Lancia Musa

1. Fiat Grande Punto iz 2006-e,...

Detaljnije >>

Izvor: Capital.ba, 21.Jan.2018, 07:30

Italijani ćute, niko ne zna šta će biti sa Fijatom u Srbiji

Italijani ćute, niko ne zna šta će biti sa Fijatom u Srbiji

KRAGUJEVAC, Italijanski auto-gigant još nije saopštio plan proizvodnje za 2018. godinu u Srbiji, piše dnevni list Danas. Pregovori o novom ugovoru Srbije i kompanije Fijat Krajsler automobili (FCA), kao i o novom modelu za fabriku FCA u Kragujevcu, trebalo bi, prema posljednjim informacijama iz srpske vlade, da počnu tokom predstojećeg ljeta. Aktuelni ugovor države i Fijata koji je potpisan u septembru 2008. i kojim je predviđena zajednička fabrika automobila u Kragujevcu, u kojoj italijanska...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 21.Jan.2018

FCA u 2017. povećao prodaju u Evropi za 5.2%

FCA u 2017. povećao prodaju u Evropi za 5.2%

Kompanija FCA je saopštila da je u 2017. godini na evropskom tržištu prodala više od milion svojih vozila. Tačnije, Evropljani su prošle godine kupili 1.044.714 vozila iz ponude FCA, što predstavlja rast od 5.2 odsto u poređenju sa 2016....

Detaljnije >>

Izvor: SEEbiz.eu, 20.Jan.2018, 18:24

Fiat još nema ovogodišnji plan proizvodnje za Kragujevac

Fiat još nema ovogodišnji plan proizvodnje za Kragujevac

BEOGRAD - Italijanska kompanija Fiat Chrysler Automobiles (FCA) još nije saopštio plan proizvodnje za 2018. godinu u Srbiji, piše dnevni list Danas.. Pregovori o novom ugovoru Srbije i kompanije FCA, kao i o novom modelu za fabriku FCA u Kragujevcu, trebalo bi, prema poslednjim informacijama iz srpske vlade, da počnu tokom predstojećeg leta. Aktuelni ugovor države i Fiata koji je potpisan u septembru 2008. i kojim je predviđena zajednička fabrika automobila u Kragujevcu,...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 20.Jan.2018

Test bezbjednosti auta: Ko je podbacio?

Na posljednjem Euro NCAP testu bezbjednosti vremešni Fiat Punto je sa 0 osvojenih zvjezdica pao na ispitu. Opravdanja za za ovako loš...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 19.Jan.2018, 18:13

Pregovori o novom ugovoru sa Fijatom od leta?

Pregovori o novom ugovoru sa Fijatom od leta?

Italijanski auto-gigant još nije saopštio plan proizvodnje za 2018. godinu u Srbiji Pregovori o novom ugovoru Srbije i kompanije Fijat Krajsler automobili (FCA), kao i o novom modelu za fabriku FCA u Kragujevcu, trebalo bi, prema poslednjim informacijama iz srpske vlade, da počnu tokom predstojećeg leta. Aktuelni ugovor države i Fijata koji je potpisan u septembru 2008. i kojim je predviđena zajednička fabrika automobila u Kragujevcu, u kojoj italijanska strana ima 67, a srpska 33 odsto kapitala,...

Detaljnije >>

Izvor: Nezavisne Novine, 18.Jan.2018, 08:02

Dok rivali ulažu 90 milijardi, FIAT neće električni auto

Izvršni predsjednik kompanije FIAT Chrysler automobili (FCA) Serđo Markjone smatra da su električni automobili neisplativi, osim u segmentu superautomobila.. Markjone je na Sajmu automobila u Detroitu, gde je FCA stigao sa nekoliko noviteta, naglasio da segment električnih automobila trenutno ne pokazuje znak osvajanja većeg dijela tržišta pa nisu isplativa investicija. "Nijedan proizvođač ne zna šta donosi budućnost električnih vozila i robotike. Ne znam ni...

Detaljnije >>