Fiat
Fiat

Fiat fabrika Italiana Torino je italijanski proizvođač automobila sa sedištem u Torinu. Fiat je osnovan od strane veće grupe investitora, uključujući Giovani Agnelia. Tokom svoje dugogodišnje istorije Fiat je svakako proizvodio i železničke motore i vagone, kao i vojna vozila i avione. Od 2009. godine Fiat je bio najveći proizvođač automobila u Italiji i među prvih deset najvećih proizvođača u svetu.

Prvi brendiran Fiat automobil je izašao iz fabrike 1901. godine. Projektovan od strane talentovanog radnika Faciolia, kočiji nalik automobil koji je pokretao dvocilindrični arhaični bokser motor sa tri konjske snage. Glavni investitori su i pristupili Facioliu sa idejom razvoja vozila sa prednjim motorom. Facioliov odgovor nije bio očekivan, i on je potom podneo ostavku. Kao što bi svaka kompanija uradila zamena je tražena i odmah je ubrzo nađena. Enriko je preuzeo posao i u roku od godinu dana predstavio novi litarski četvorocilindrični model, razvijen pomoću Mercedesove pozajmljene tehnologije. Kako je vreme prolazilo firma je dobila na popularnosti koja je rasla iz dana u dan i bila sve jača, ona još uvek nije izašla iz njenog dugačkog razvoja i faze istraživanja.

Posle mnogih proba koristeći četvoro i šesto cilindrične modele, Fiat je konačno bio spreman da otkrije svoj prvi masovno proizveden automobil, 1912 Tipo Zero. Fiat je brend koji obuhvata više industrijskih društava proizašlih iz deoničkog društva Fabrika Italiana Automobil Torino, koji je osnovan 11. jula 1899. godine u Torinu u Italiji. Fiat je sada najjača italijanska privatna finansijska i industrijska grupa. U Srbiji od 2008. godine poseduje 67 odsto firme Fiat Automobili Srbija sa preko hiljadu radnika, a za 2011. godinu u planu je zapošljavanje još preko hiljadu radnika. Trenutno proizvodi model Fiat Punto Klasik, a u planu je proizvodnja i Fiat Multipla, Fiat Idee, i Lancia Muse. U Brazilu Fiat ima pogone od 1973. godine gde rade deset hiljada radnika, a u Argentini od 1995. godine zapošljava dve hiljade radnika.

U Poljskoj od 1992. godine radi pogon gde je zaposleno 6.113 radnika u Turskoj radi 5.831 radnika, a u pogonu Fiata već tri godine radi 1.389 ljudi. Zajedničko preduzeće Fiat automobili Srbija, osnovano je u skladu sa zakonom registrovano u agenciji za privredne registre.
Osnivanju i registraciji zajedničkog preduzeća prethodila je prvo telefonska sednica vlade Srbije na kojoj je usvojen ugovor o osnivanju zajedničkog privrednog društva za proizvodnju putničkih automobila Fiat automobili Srbija DOO sa sedištem u Kragujevcu, a na osnovu ugovora o zajedničkom ulaganju i saradnji između Republike Srbije i Fijat Grupe. U novoosnovanom preduzeću Republika Srbija ima svoj udeo u iznosu od 33 odsto, a Fijat grupa ima udeo od 67 odsto kapitala.

Početni osnivački kapital društva iznosi 700.000 evra, od čega Fijat uplaćuje 469.000 evra, dok je Republika Srbija uplatila 231.000 evra u dinarskoj protivrednosti. Ostatak osnivačkog kapitala društva je uplaćen od strane Fijata i Republike Srbije 2009. godine u skladu sa ugovorom i dogovorom, iz septembra 2009. godine. Ukupan ulog Fijata u novoj kompaniji predviđen ugovorom jeste i dvesta miliona evra u novcu, dok ulog Republike Srbije iznosi pedeset miliona evra u novcu i pedeset miliona evra u stvarima i pravima.

Fiat je italijanski kompleks sa sedištem u Torinu. Fiat je skraćenica od Fabrika Italiana Automobili Torino što znači Italijanska fabrika automobila Torino. Počeli su sa radom 11. jula 1899. godine pod nazivom Societa Anonima Fabrika Italiana Torino. Prva fabrika je otvorena 1900. godine u Korse Dante sa sto pedeset zaposlenih gde su proizveli 24 automobila sa tri cilindra i 12 KS. Fijatov logo je dizajnirao Biskareti 1904. godine, Fijat se 1908. godine proširio i izvan Italije i tako je postao dostupan u Americi i Nemačkoj. Danas je Fijat najveći proizvođač automobila u Italiji sa širokim spektrom modela, kao što su panda, bravo, idea, punto, kroma, ili doblo. Fabrika automobila Zastava iz Kragujevca je mnoge proizvode i modele radila po licenci.

Automobile kao što su fića, skala, stojadin, i sada najnoviji model po licenci Fijata jeste zastava 10. Fijat grupa kontroliše i druge poznate proizvođače automobila: lanča, alfa romeo, autobjanki, inočenti, abart i maserati. Takođe je vlasnik i ferarija, ali ferari ima drugačiju posebnu autonomiju. Automobili grupe Fijat su 11 puta proglašeni evropskim automobilom godine, više od bilo kojeg drugog proizvođača u svetu.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Izvor: Nezavisne Novine, 20.Sep.2018, 15:33

FIAT uljepšao 500L

Nova verzija nosi oznaku S-Design i predstavlja kragujevački FIAT u elegantnom izdanju.

Detaljnije >>

Izvor: B92, 20.Sep.2018

FIAT ulepšao 500L FOTO

FIAT ulepšao 500L FOTO

Nova verzija nosi oznaku S-Design i predstavlja kragujevački FIAT u elegantnom izdanju.. U iščekivanju novih informacija o budućem modelu koji FIAT planira da proizvodi u svojoj fabrici u Srbiji, iz te kompanije stiže vest o unapređenoj verziji postojećeg 500L. S-Design varijanta zasnovana je na modelu 500L Cross, a karakteriše je mat braon spoljašnjost sa crnim krovom. Crni su i ukrasni detalji na karoseriji, poput kućišta retrovizora, kvaka na...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 20.Sep.2018

1967 Ford Mustang convertible

1967 Ford Mustang convertible

Kada se govori o najvećim automobilskim ikonama, period između četrdesetih i šezdesetih godina se čini najplodonosnijim. Godine oporavka nakon Drugog svetskog rata, te globalnog prosperiteta donele su automobile koji nikada neće biti zaboravljeni. Svaki od njih je iza sebe imao kompleksnu istoriju i sklop okolnosti koje...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 19.Sep.2018, 13:28

Fiat 500L S-Design

Fiat 500L S-Design

Kragujevački 500L je još jedan Fiatov model koji je dobio S-Design verziju, nakon što su već ranije predstavljeni 500X, Tipo hatchback i 124 Spider S-Design. Fiat 500L S-Design je pre svega namenjen mlađim kupcima u urbanim sredinama, a baziran je na Cross varijanti kako bi se naglasila dinamičnost.Italijani su za 500L S-Design između ostalog predvideli ekskluzivnu mat bronzanu boju, gloss black krov, detalje u Myron finišu (bočne lajsne, ručice na vratima, okviri zadnjih svetla, retrovizori),...

Detaljnije >>

Izvor: AutoBlog, 18.Sep.2018, 20:59

Fiat ostaje u Kragujevcu i neće biti otpuštanja radnika

Fiat ostaje u Kragujevcu i neće biti otpuštanja radnika

Fijat ostaje u Kragujevcu i neće biti otpuštanja radnika, a do kraja godine proizvodnja automobila "500L" će biti prema "operativnom planu" odnosno usklađivaće se prema potražnji na mesečnom nivou, rekao je agenciji Beta predsednik Samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu Zoran Marković. On je tu informaciju dobio na sastanku predstavnika sindikata FCA u Kragujevcu sa menadžmentom kompanije na čelu sa direktorom Silvijom Verneti koji je održan u Beogradu. "Time su prekinute spekulacije...

Detaljnije >>

Izvor: Beta, 18.Sep.2018

Sindikat FCA: Fijat nastavlja rad u Kragujevcu, neće biti otpuštanja radnika

Sindikat FCA: Fijat nastavlja rad u Kragujevcu, neće biti otpuštanja radnika

Fijat ostaje u Kragujevcu i neće biti otpuštanja radnika, a do kraja godine proizvodnja automobila "500L" će biti prema "operativnom planu" odnosno uskladjivaće se prema potražnji na mesečnom nivou, rekao je agenciji Beta predsednik Samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu Zoran Marković.On je tu informaciju dobio na današnjem sastanku predstavnika sindikata FCA u Kragujevcu sa menadžmentom kompanije na čelu sa direktorom Silvijom Verneti koji je održan u Beogradu."Time su prekinute spekulacije...

Detaljnije >>

Izvor: Blic, 18.Sep.2018

NOV MODEL U KRAGUJEVCU Šta je FIAT 601 koji dolazi u pogon?

Srpsku automobilsku javnost zaintrigirala je vest da Fiat Chrysler Automobiles (FCA) grupacija planira da uvede nov model u proizvodnju u pogonu u Kragujevcu.

Detaljnije >>