Koraci od sedam milja – TEST: Hyundai i30

Izvor: Tech-Lifestyle.com, 31.Maj.2018, 14:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Koraci od sedam milja – TEST: Hyundai i30

Jak i štedljiv motor, opremljen poslednjom tehnikom
Ekstremno nemaštovit UX multimedije, mlako ozvučenje – nedostaju basevi i snaga




Južna Koreja je dom Samsung-a i LG-a, ali i dve „bratske“ auto kuće – Kia i Hyundai. Ovaj poslednji je na tržištu dovoljno dugo da ga znaju i stariji vozači. U regionu smo viđali (pra)stare modele u veoma dobrom stanju. Voze ih ljudi koji paze svoju imovinu i redovno je održavaju. Zauzvrat, automobili im vraćaju dugim radnim vekom. Pre i30, Hyundai je u ponudi imao manji Getz i limuzinu Accent. Uspešna prodaja tih modela dovela je do automobila iz zlatne sredine.

Pre samo 11 godina videli smo prvu generaciju modela i30, a njegova treća iteracija je stigla pred kupce. Svaki je na predstavljanju u svoj segment donosio nepojmljivo mnogo komocije i luksuza (naspram konkurencije iz Evrope). Time se obraćao korisnicima koji retko kupuju automobile, ali ih dugo eksploatišu – vozačima koji ne žele često da menjaju limenog ljubimca, već da se druže sa autom koji je dovoljno dobar da izgura barem deceniju. U dosadašnjoj istoriji, Hyundai se pokazao kao proizvođač dostojan takvog izazova. Retko, ali stvarno retko kad je bilo nezadovoljnih korisnika. Novi i30 za razumnu količinu novca daje više od očekivanog. Pre svega jak i štedljiv motor, a nikako ne smemo da zaboravimo ni svu multimediju za vozača i ostale saputnike.
Testirali smo dizel motor, od 1,6 l i 136 KS, koji je s punim pravom top model u Hyundai-u. Štedljiv je, a u isto vreme jak u svakoj situaciji. Za njega nema dovoljno strme uzbrdice, niti previše tereta u gepeku. Pokazao se kao sjajno rešenje za svaku situaciju.
Predviđen je za pet putnika, i unutra može komotno da stane isto toliko odraslih osoba. Drugačije rečeno, ima dovoljno prostora i za noge i za glave na svih pet sedišta! Još jedan plus je instalirana ventilacija na centralnom grebenu, za zadnju klupu. Dodatno, kad su pozadi samo dve osobe, imaju na raspolaganju naslon za ruke pametno podignut za nekoliko centimetara, zajedno sa dva ležišta za piće, kako bi podlaktica taman „legla“ na naslon.

Na vozačko mesto se stiže bez po muke; vrata se otvaraju široko, a krov je dovoljno visok da ne smeta. Obruč volana je dovoljno mali da se njime lako upravlja, a dovoljno veliki da se kroz njega vidi komandna tabla i svi instrumenti na njoj. Levo i desno od „trube“, gde je smešten i vazdušni jastuk, je sijaset tastera, za skoro svaku funkciju. Raspored tastera na upravljaču i njihov kvalitet je među najboljima koje smo sreli. Centralna tabla, koju vide svi putnici, ima dovoljno veliki ekran s obaveštenjima. UX multimedije je vrlo nemaštovit. Svi elementi su gde treba da budu, ali primenjena grafika je … malo starijeg dizajna. Oko ekrana su tasteri za brz pristup glavnim upravljačkim celinama, a skroz na dnu su tasteri za podešavanje dvozonske klime. Na očekivanom mestu – taman gde stiže šaka – je manuelni menjač. On je, kao i obruč upravljača, obložen kožom. Zajedno su vrlo upravljivi. U svakom momentu reaguju na vaše pokrete baš kako biste vi to hteli. Skroz dole kraj butine je digitalna ručna kočnica, koja se ne može isključiti ako niste vezali pojas.
Na taster uključujemo motor (ključ nam je u džepu) i krećemo. Zahvaljujući zadnjoj kameri i senzorima za blizinu koji su svuda oko vozila imali smo dobar osećaj gde su prepreke naspram nas, i lako smo se isparkirali. Kamera je slabe rezolucije, a na ekranu se kraj snimka kamere vidi amorfno polje oko auta, koje u bojama semafora označava blizinu prepreka.
LED svetla osvetljavaju put bez pardona. U mrklom mraku je kao u sred dana. Kada skrećete volan, pale se bočna svetla, ne bi li bolje videli neposredan put pred vama. Ako se iza vas zatekne vozilo sa farovima koji svetle direktno u kabinu, zatamnjeni retrovizori vam čuvaju oči.
Po hladnim zimskim danima putnička kabina se brzo zagreje, što je plus. Minus bi zabeležili za start-stop sistem, koji kao da se gasi pre nego što se vozilo zaustavi. Svaki put bi i30 prešao poslednjih par centimetara s isključenim motorom. U početku smo mislili da nam se čini, ali smo kasnije shvatili da je stvarno tako.
Ako zanemarimo ovo poslednje, i30 je auto kome predviđamo dobru prodaju. Implementirano je bezbroj sitnica koje se primete tokom vožnje i koje je čine lakšom, boljom i udobnijom. Hyundai se potrudio da se i30 treće generacije ravnopravno bori s konkurencijom. Sigurni smo da će stari korisnici Hyundai-a, i30 staviti na vrh liste pri kupovini sledećeg auta. Za to ima mnogo razloga.

Hyundai i30
Motor: dizel, 1.582 ccm, 136 KS
Menjač: ručni, 6 stepeni prenosa
Ubrzanje: 10,6 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Potrošnja (na testu): 6,8l / 100 km
Dimenzije: 4.300 x 1.795 x 1.455mm, 1.293 kg
Kapacitet prtljažnika: 395 l
Cena: od 13.690, testirani 17.790 EUR
Kontakt: www.hyundai.rs

Pogledaj vesti o: Samsung,   KIA

Nastavak na Tech-Lifestyle.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Tech-Lifestyle.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Tech-Lifestyle.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.