Prva vožnja: Ford Transit (redizajn)

Izvor: B92, 15.Dec.2019, 14:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prva vožnja: Ford Transit (redizajn)

Unapređena i redizajnirana Ford Transit gama dobila je elektrifikovane motore ali i plag-ih hibridnu verziju modela Transit Custom i Turneo.

Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Ford je još jednom potvrdio da je među najvećim igračima u oblasti dostavnih vozila.

Prilagođavanje na nove standarde emisija izduvnih gasova iskoristio je da među prvima >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << u klasi elektrifikuje motore, ali i da predstavi plag-in hibridnu varijantu modela Transit Custom i Turneo.

Tokom procesa redizajna zamenjeno je više od 4600 komponenti, što je omogućilo uštedu u masi i smanjenje potrošnje od sedam procenata u realnim uslovima vožnje kada su u pitanju standardni 2.0 "eko-blu" dizelaši.

Novi sistem ubrizgavanja goriva sada postiže pritisak i do 2200 bara u cilju efikasnijeg sagorevanja smeše.

Tako, na primer, veliki "tranzit ven" postiže prosek od 7,6 litara u realnim uslovima vožnje i emisiju ugljen-dioksida od 200 grama po kilometru.

Verzija od dve tone sada ima električni servo volana, izvedena su poboljšanja na aerodinamici a start-stop funkcija je standard u kompletnoj gami.

Ekipa Auto magazina uputila se u Švedsku, gde su na putevima oko Stokholma održane test vožnje unapređenih Transit modela.

Na raspolaganju nam je bila gotovo kompletna gama, pa smo na licu mesta mogli da se uverimo u sva poboljšanja.

Prvo smo testirali najmanji među njima – Custom, opremljen elektrifikovanim 2.0 "eko-blu" dizelašem od 185 "konja".

To je prvo pojavljivanje lako-hibridne tehnologije u segmentu. Reč je o elektrifikaciji uvođenjem starter-generatora, koji pomaže prilikom ubrzanja, uz istovremeno vraćanje kinetičke u električnu energiju kroz proces rekuperacije.

Kompletan sistem radi na 48 volti. Za vozača jedina razlika u odnosu na klasične dizelaše se oseti u start-stop režimu.

Kada vozilo stoji, motor je isključen. Neće se startovati čak ni kada pritisnete kvačilo, nego tek kad počnete da ga puštate.

Nema klasičnog "verglanja", već motor jednostavno počne da radi, kao kod klasičnih hibrida.

Iako je vozilo bilo dopola opterećeno u vidu džakova sa peskom, njegovih 185 "konja" i čak 415 njutn-metara maksimalnog obrtnog momenta je učinilo da se teret praktično i ne oseća.

Performanse su takve da sa njim bez problema možete da se upustite u preticanje na "autobanu" i to na deonicama bez ograničenja brzine. Zato i ne čudi sufiks "sport" u nazivu modela.

Osim verzije od 185 KS, laki hibridi su i motori sa 170 i 130 "konja", koji su dostupni i u varijanti bez elektrifikacije.

U tom slučaju je, razume se, nešto veća potrošnja.

Mi smo uspeli da postignemo prosek od 6,5 l/100 km na deonici od tridesetak kilometara, što je čak nešto ispod fabrički deklarisanog podatka od 6,7 l/100 km po novim WLTP standardima.

Na lokalnim putevima oko Stokholma imali smo prilike da isprobamo adaptivni tempomat sa inteligentnim ograničenjem brzine.

Kada bi kamera snimila novi saobraćajni znak, tempomat bi automatski uskladio brzinu prema ograničenju. Od velike pomoći je i kontrola mrtvog ugla koja funkcioniše čak i sa prikolicom.

Tu je i aktivna pomoć za prevenciju nenamernog napuštanja saobraćajne trake koja vraća volan u slučaju da priđete liniji. Sistem za automatsko kočenje prepoznaje i pešake, a za one koji nisu vični parkiranju kombija Ford je ugradio sistem za automatsko parkiranje.

Sledeći koji smo testirali je Transit Van sa srednjim međuosovinskim rastojanjem i srednjom visinom krova, u takozvanoj "L2H2" veličini.

Kao i kod prethodno testiranog Transita Custom, i ovde je primetno mnogo novih detalja na komandnoj tabli.

Više je pregrada za sitnice, posebno za velike mobilne uređaje kao što su tableti i slično. Jedna od takvih je ispod komandi "klime", dok se na samom vrhu do vetrobrana nalaze još tri velike pregrade.

Razlog zašto smo odabrali ovu verziju sa prednjim pogonom je kombinacija standardnog "eko-blu" dizelaša od 130 KS i šestostepenog automatskog menjača.

Ford je, inače, najavio uvođenje automatika sa čak deset brzina, koji bi trebalo da se pojavi od proleća 2020. u verzijama sa zadnjim pogonom.

Na njemu će biti primenjena funkcija koju smo testirali i na šestostepenom. Osim što je u rangu sa najinteligentnijim automaticima na putničkim automobilima, menjač ima sposobnost da se prilagodi individualnom stilu vozača.

Na samoj ručici menjača se nalazi taster sa dva položaja – naviše i naniže. Kada vozač proceni da bi stepen prenosa mogao da bude viši ili niži, dovoljno je da klikne na taster, koji mu je svakako na dohvat ruke. Ovakav sistem u velikoj meri olakšava posao.

Inače, standardni dizelaš od 130 "konja" bez elektrifikacije je pokazao da ima više nego dovoljno snage za vožnju regionalnim putevima sa 650 kilograma tereta, uz zabeležen prosek od 6,9 l/100 km na istoj deonici na kojoj smo vozili i Custom Sport.

Red je stigao i na najveći novitet u gami – Transit Custom i Turneo sa plag-in hibridnim pogonom.

S obzirom da se radi o teretnoj i putničkoj verziji istog vozila, za vožnju do centra Stokholma ipak smo odabrali putnički.

Još jednom smo potvrdili da je, kao u slučaju Customa Sport, udobnost kabine na nivou putničkih automobila. Čak se i lakše vozi zbog visoke pozicije sedenja i sjajne preglednosti. Međutim, ono što je najvažnije je pogon.

Čini ga kombinacija trocilindarskog "ekobust" motora zapremine 999 kubika od 120 KS i elektromotora. Ukupna snaga sistema je 126 KS.

Kao i ostali plag-in hibridi, može da se vozi samo na struju, uz maksimalnu brzinu od 120 km/h i domet od oko pedesetak kilometara ukoliko je baterija potpuno napunjena.

Vozaču je na raspolaganju nekoliko modova vožnje koji mu omogućavaju da štedi struju za zone grada gde je obavezna vožnja samo na struju, zatim da vozi u klasičnom hibridnom mogu gde će se maksimalno koristiti elektro-pogon, a ako zatreba, tu je i mogućnost punjenja baterije tokom vožnje uz pomoć benzinca koji služi kao agregat.

Ova poslednja opcija se nije pokazala naročito efikasno s obzirom na veoma sporo punjenje baterije, tako da smo vrlo brzo prebacili na automatski režim.

Sve u svemu, uz vožnju samo na struju a kasnije i na benzin kada su se baterije ispraznile, prosek je bio kao da vozimo dizel.

Ipak, prednosti hibrida na Zapadu su brojne i pre svega se odnose na razne subvencije i olakšice. Na kraju krajeva, benzin je jeftiniji od dizela a i redovno održavanje košta manje.

Kako stvari stoje u našoj zemlji, proći će još mnogo vremena dok ova vrsta pogona postane zanimljiva kupcima. Ipak, vredelo je probati i uživati u relaksiranoj vožnji uz lepa međuubrzanja i brzu reakciju na komandu gasa.

Ford je pokazao da Transit može da bude i vrlo luksuzan šatl prevoz, a pre svega efikasan partner u poslu.

Prednji, zadnji i pogon na sva četiri točka mogu da se iskombinuju u preko 450 varijanti, sa raznim verzijama međuosovinskog rastojanja, različitim karoserijama i šasijom, uz različitu opremu koja uključuje najnoviju multimediju, alu-felne, bi-ksenonske farove…

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.