Premijerno predstavljen prvi hibridni super sportski 2015 Ferrari FXX K model

Izvor: Moto.rs, 04.Dec.2014, 09:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Premijerno predstavljen prvi hibridni super sportski 2015 Ferrari FXX K model

Ferrari je zvaničnim putem predstavio FXX model pred njegov debi na Dinali Mondiali događaju u Abu Dabiju. Poznat prethodno kao Ferrari LaFerrari XX ovaj model je baziran na LaFerrari modelu, prvom hibridnom Ferrari vozilu i biće dostupan od naredne godine.

Slovo K u njegovom nazivu ukazuje na LERS sistem rekuperacije kinetičke energije koji ovaj model usvaja. FXX K nikada neće biti korišćen na takmičenjima >> Pročitaj celu vest na sajtu Moto.rs << i dizajniran je da bude „potpuno beskompromisno vozilo koje inkorporiše tehnološke inovacije“. Ovaj model će biti ponuđen ekskluzivnoj grupi klijenata sa kojima će kompanija pokrenuti test program u naredne dve godine.

Kako što je ranije bilo objavljeno pre svega u vidu glasina ovaj model razvoja maksimalnu snagu od 1050ks zahvaljujući V12 motoru koji razvija 860ks snage odnosno električnom motoru koji razvija 190ks snage. Maksimalni obrtni momenat ovog vozila je viši od 900Nm. 6.2L V12 motor ovog modela poseduje nova bregasta vratila kao i modifikovani pogon ventila sa mehaničkim a ne hidrauličkim podizanjem. Usisnici su redizajnirani i dobili su specijalni tip tretmana poliranja. Izduvni sistem je takođe modifikovan pa su njegovi prigušivači eliminisani.

Optimizovani HY-KERS sistem ima kontrolnu jedinicu preko koje vozač može da odabere neki od četiri različita režima. Qualify režim daje maksimalne performanse u okviru ograničenog broja obrtaja, Long Run nudi optimizaciju konzistentnosti performansi, Manual Boost režim obezbeđuje trenutni maksimalni obrtni momenat dok Fast Charge režim je pogodan za brzo punjenje baterije vozila. U smislu dizajna, prednjim krajem vozila dominira prednji spojler kao i veliki spliter koji je za 30mm veći nego kod standardnog modela.

Dva para vertikalnih elemenata zajedno sa vertikalnim perom kanališu vazduh tako da kreiraju longitudinalni vrtlog sa ciljem kreiranja lokalizovane depresije. Sa bočnih strana možemo videti nove bočne dodatke, dok je vozilo sada dobilo nešto viši zadnji kraj i mobilni spojler sa malim krilom sa svake strane. Ferrari navodi da ove promene donose za 50% poboljšanja kada je reč o potisnoj sili što rezultira vrednošću potisne sile od 540kg,što je više nego duplo više u odnosu na potisnu silu kod putničke verzije kod koje iznosi 230kg.

Italijanska kompanija je ovaj model opremila i specijalnim Pirelli pneumaticima sa senzorima koji nadgledaju longitudinalno, bočno i radijalno ubrzavanje kao i temperaturu i pritisak. Petostepeni Manettino taster na upravljaču služi kao kontrolna jedinica za nivo intervenisanja E-Diff elektronskog diferencijala, F1Track kontrole vučne sile kao i ABS sistema visokih performansi. Cena i broj jedinica ovog modela koji će se proizvesti će biti naknadno objavljeni.

Nastavak na Moto.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Moto.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Moto.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.