Fijat i Krasjler planiraju elektricnu verziju modela 500

Izvor: S media, 15.Okt.2009, 15:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Fijat" i "Krasjler" planiraju elektricnu verziju modela 500

Italijanski "Fijat" i američki "Krajsler" planiraju električnu verziju odnovljenog modela "fijat 500", s tim što bi posao bio podeljen tako da "Fijat" izradi novu verziju poznatog "ćinkvećenta", a američka kompanija razvije električni prenosni mehanizam, javio je specijalizovani portal "Autokar".

Direktor "Krajslera" Alfredo Altavila izjavio je za "Autokar" da se čitav projekat "odvija veoma dobro". Prilikom >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << posete "Krajslerovoj" fabrici menjača, Altavila - koji je i član "Fijatovog" upravnog odbora - je potrdio da je "električni program" u razvoju i da na njemu udruženo rade "Krajsler" i "Fiat."

Budući da će se model 500 u SAD prodavati preko "Krajslerove" mreže, mnogi analtičari su zaključili da će mali "fijat" biti idealno prvo vozilo koje će se na tržištu direktno nadmetati sa električnim modelom "mini e", koga proizvodi BMW, a koji će debitovati na Sajmu automobila u Los Andjelesu idućeg meseca.

Koncept tog vozila vidjen je 2008. godine na britanskom sajmu automobila.

Detalji planova "Fijata" i "Grupacije Krajsler", na čijem je čelu direktor italijanske kompanije Serdjo Markione, biće poznati 4. novembra, kada će se pouzdano znati koji će se modeli izradjivati. Sudeći po informacijama koje su poznate, bar jedan električni automobil će biti deo tog projekta.

"Krajsler" u svom odljenju ENVI, koje se bavi električnim pogonom, ima čeiri modela - "dodž serkit", "džip patriot EV", "džip rengler anlimitid EV" i "krajsler taun end kantri EV". ENVI je objavio da će bar jedan električni model izaći na tržište 2010. godine, dok se tri očekuju do 2013.

"Fijat" i "Krajsler" imaju strateški ugovor o partnerstvu u okviru kojeg je italijanska kompanija preuzela 25 odsto "Krajslera", u zamenu za isporučivanje najnovije tehnologije za izradu manjih, ekoloških automobila. Tim ugovorom, uz podršku američke vlade, "Krajsler" je izbegao bankrot pošto je nagomilao milijarde dolara gubitaka zbog recesije i loše prodaje vozila.

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.