KONAČNA ODLUKA: Evo da li će poskupeti automobili zbog EURO 7 NORME

Izvor: SrbijaDanas.com, 21.Dec.2023, 18:35

KONAČNA ODLUKA: Evo da li će poskupeti automobili zbog EURO 7 NORME

Auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem standardu i to je dobila.

Evropski savet i Evropski parlament dogovorili su Euro 7 normu za homologaciju motornih vozila. Nova uredba pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila po prvi put u jednom zakonu.

Iako je prvobitni predlog predviđao jačanje graničnih vrednosti emisija koje ne bi trebalo da se prekorače, realnost je da nisu uključene nikakve značajne promene, tako da aktuelni tekst Euro 7 generalizuje >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << donje pragove postavljene standardom Euro 6.

Prevedeno, čini se da je pobedio lobi auto-industrije, koji je bio za minimalne promene. Euro 7 takođe postavlja uslove za električne automobile. Privremeni sporazum će zadržati ograničenja emisija Euro 6 za automobile i kombije, ali će povećati ograničenja za autobuse i kamione.

Pored emisije gasova, uvode se ograničenja za čestice koje nastaju abrazivnim delovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima, i postavljaju zahtevi za trajanje baterije EV.

Što se tiče emisija čestica, takođe poznatih kao fine čestice (PM10), uvedena su nova ograničenja. U slučaju automobila i kombija, postavljene su sledeće granice: 3 mg/km za električna vozila i 7 mg/km za vozila sa hibridnim pogonom i vodoničnim gorivnim ćelijama.

Što se tiče trajanja baterije, Euro 7 postavlja minimalne granice degradacije kojih se proizvođači moraju pridržavati. Propisi nalažu da EV baterije moraju ispuniti sledeća dva uslova: zadržati najmanje 80% svog prvobitnog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Zatm, održati najmanje 72% svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.

U slučaju kombija, postavljaju se različiti parametri: 75% kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara i najmanje 67% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.

Granice emisije azotnih oksida (NOx), ugljen-monoksida i ugljovodonika, kao i masa čestica ostaju nepromenjene u poređenju sa Euro 6: 60 mg/km za vozila na benzin i 80 mg/km za dizel vozila.

Euro 7 ograničava emisiju čvrstih čestica prečnika od 10 nm (PN10), umesto 23 nm u normi Euro 6.

Uglavnom, auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem standardu Euro 7. Ukoliko bi se uvela restriktivnija ograničenja, bila bi neophodna velika ulaganja u nove tehnologije za smanjenje štetnih gasova.

Cena automobila bi porasla, a posebno bi bili ugroženi mali automobili (ili, bolje rečeno, njihovi kupci), kao što su, na primer, Volkswagen Polo ili Renault Clio, koji bi bili preskupi, odnosno cena bi im porasla i do 4.000 evra zbog novih katalizatori i sistema za smanjenje emisija.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.