Konačno dogovorena Euro 7 norma: Automobili ipak neće biti skuplji

Izvor: B92, 21.Dec.2023, 12:12

Konačno dogovorena Euro 7 norma: Automobili ipak neće biti skuplji

Auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem Euro 7 standardu i to je dobila.

Evropski savet i Evropski parlament dogovorili su Euro 7 normu za homologaciju motornih vozila. Nova uredba pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila po prvi put u jednom zakonu.

Iako je prvobitni predlog predviđao jačanje graničnih vrednosti emisija koje ne bi trebalo da se prekorače, realnost je da nisu uključene nikakve značajne promene, tako da aktuelni tekst >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Euro 7 generalizuje donje pragove postavljene standardom Euro 6.

Prevedeno, čini se da je pobedio lobi auto-industrije, koji je bio za minimalne promene. Euro 7 takođe postavlja uslove za električne automobile. Privremeni sporazum će zadržati ograničenja emisija Euro 6 za automobile i kombije, ali će povećati ograničenja za autobuse i kamione.

Pored emisije gasova, uvode se ograničenja za čestice koje nastaju abrazivnim delovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima, i postavljaju zahtevi za trajanje baterije EV.

Što se tiče emisija čestica, takođe poznatih kao fine čestice (PM10), uvedena su nova ograničenja. U slučaju automobila i kombija, postavljene su sledeće granice: 3 mg/km za električna vozila i 7 mg/km za vozila sa hibridnim pogonom i vodoničnim gorivnim ćelijama.

Što se tiče trajanja baterije, Euro 7 postavlja minimalne granice degradacije kojih se proizvođači moraju pridržavati. Propisi nalažu da EV baterije moraju ispuniti sledeća dva uslova: zadržati najmanje 80% svog prvobitnog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Zatm, održati najmanje 72% svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.

U slučaju kombija, postavljaju se različiti parametri: 75% kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara i najmanje 67% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.

Granice emisije azotnih oksida (NOx), ugljen-monoksida i ugljovodonika, kao i masa čestica ostaju nepromenjene u poređenju sa Euro 6: 60 mg/km za vozila na benzin i 80 mg/km za dizel vozila.

Euro 7 ograničava emisiju čvrstih čestica prečnika od 10 nm (PN10), umesto 23 nm u normi Euro 6.

Uglavnom, auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem standardu Euro 7. Ukoliko bi se uvela restriktivnija ograničenja, bila bi neophodna velika ulaganja u nove tehnologije za smanjenje štetnih gasova.

Cena automobila bi porasla, a posebno bi bili ugroženi mali automobili (ili, bolje rečeno, njihovi kupci), kao što su, na primer, Volkswagen Polo ili Renault Clio, koji bi bili preskupi, odnosno cena bi im porasla i do 4.000 evra zbog novih katalizatori i sistema za smanjenje emisija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

KONAČNA ODLUKA: Evo da li će poskupeti automobili zbog EURO 7 NORME

Izvor: SrbijaDanas.com, 21.Dec.2023

Auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem standardu i to je dobila...Evropski savet i Evropski parlament dogovorili su Euro 7 normu za homologaciju motornih vozila. Nova uredba pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila po prvi put u jednom zakonu...Iako je prvobitni predlog predviđao...

Nastavak na SrbijaDanas.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.