Izvor: B92, 21.Dec.2023, 12:12
Konačno dogovorena Euro 7 norma: Automobili ipak neće biti skuplji
Auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem Euro 7 standardu i to je dobila.
Evropski savet i Evropski parlament dogovorili su Euro 7 normu za homologaciju motornih vozila. Nova uredba pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila po prvi put u jednom zakonu.
Iako je prvobitni predlog predviđao jačanje graničnih vrednosti emisija koje ne bi trebalo da se prekorače, realnost je da nisu uključene nikakve značajne promene, tako da aktuelni tekst >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Euro 7 generalizuje donje pragove postavljene standardom Euro 6.
Prevedeno, čini se da je pobedio lobi auto-industrije, koji je bio za minimalne promene. Euro 7 takođe postavlja uslove za električne automobile. Privremeni sporazum će zadržati ograničenja emisija Euro 6 za automobile i kombije, ali će povećati ograničenja za autobuse i kamione.
Pored emisije gasova, uvode se ograničenja za čestice koje nastaju abrazivnim delovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima, i postavljaju zahtevi za trajanje baterije EV.
Što se tiče emisija čestica, takođe poznatih kao fine čestice (PM10), uvedena su nova ograničenja. U slučaju automobila i kombija, postavljene su sledeće granice: 3 mg/km za električna vozila i 7 mg/km za vozila sa hibridnim pogonom i vodoničnim gorivnim ćelijama.
Što se tiče trajanja baterije, Euro 7 postavlja minimalne granice degradacije kojih se proizvođači moraju pridržavati. Propisi nalažu da EV baterije moraju ispuniti sledeća dva uslova: zadržati najmanje 80% svog prvobitnog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.
Zatm, održati najmanje 72% svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
U slučaju kombija, postavljaju se različiti parametri: 75% kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara i najmanje 67% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.
Granice emisije azotnih oksida (NOx), ugljen-monoksida i ugljovodonika, kao i masa čestica ostaju nepromenjene u poređenju sa Euro 6: 60 mg/km za vozila na benzin i 80 mg/km za dizel vozila.
Euro 7 ograničava emisiju čvrstih čestica prečnika od 10 nm (PN10), umesto 23 nm u normi Euro 6.
Uglavnom, auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem standardu Euro 7. Ukoliko bi se uvela restriktivnija ograničenja, bila bi neophodna velika ulaganja u nove tehnologije za smanjenje štetnih gasova.
Cena automobila bi porasla, a posebno bi bili ugroženi mali automobili (ili, bolje rečeno, njihovi kupci), kao što su, na primer, Volkswagen Polo ili Renault Clio, koji bi bili preskupi, odnosno cena bi im porasla i do 4.000 evra zbog novih katalizatori i sistema za smanjenje emisija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.
KONAČNA ODLUKA: Evo da li će poskupeti automobili zbog EURO 7 NORME
Izvor: SrbijaDanas.com, 21.Dec.2023
Auto-industrija je insistirala na najblažem mogućem standardu i to je dobila...Evropski savet i Evropski parlament dogovorili su Euro 7 normu za homologaciju motornih vozila. Nova uredba pokriva automobile, kombije i teška teretna vozila po prvi put u jednom zakonu...Iako je prvobitni predlog predviđao...