Opremite automobil ili SPREMITE PARE ZA KAZNE: Zimske gume nisu jedina obavezna oprema kada ima snega i leda

Izvor: Press, 28.Nov.2018, 15:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Opremite automobil ili SPREMITE PARE ZA KAZNE: Zimske gume nisu jedina obavezna oprema kada ima snega i leda

Pored zimskih guma, odgovarajuća priprema automobila za vremenske neprilike podrazumeva i održavanje delova koji su naročito na udaru kiše, leda i snega i od čijeg stanja zavisi i bezbednost vozača.
Foto:Blic
Kao što smo već pisali, zimske gume obavezne su od 1. novembra do 1. aprila, i to ako na putu ima snega, leda i susnežice, >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << i ukoliko ih još niste montirali, možete platiti kaznu između 10.000 i 800.000 dinara, a u određenom slučaj čak i završiti u zatvoru 12 godina! Ipak, to nije jedina zimska oprema koju morate imati u vozilu da biste bili bezbedni, ali i da biste izbegli drakonske kazne.
Kada i gde su lanci obavezni
Odgovor na pitanje koje muči mnoge vozače - šta je od zimske opreme obavezno, pored zimskih guma, po snegu i ledu su - lanci.
Ipak, lanci su potrebni samo za vožnju u snežnim uslovima van naselja. Obavezu da imaju lance za sneg nemaju vozači koji saobraćaju u naselju. Lanci za sneg postavljaju se na delu puta koji je pod snegom i gde postoji oznaka da je dozvoljeno korišćenja takve opreme ili na kolovozu pod snegom van naselja.
Inače, ko nema lance za sneg, a saobraća u zimskim uslovima van naselja rizikuje kaznu od 3.000 dinara.


Šta još morate da uradite zimi na vozilu
Ipak, ne treba zaboraviti da vam je zimska oprema neophodna prvenstveno zbog bezbednosti, a ne samo da biste izbegli kazne.
Bezbednost vozila podrazumeva pripremu, održavanje i osposobljavanje i drugih delova za vožnju u zimskim uslovima bez obzira na to što ne postoji pretnja kazne. Recimo, četvorotočkašima treba redovno kontrolisati sistem za upravljanje i zajedno s njim prednji i zadnji trap nezavisno od vremenskih neprilika, a pogotovo na jesen i zimu.
Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija
Vožnja u zimskim uslovima zahteva besprekorno siguran automobil

- Zbog mokrog i ledenog terena, geometrija točkova umnogome utiče na ponašanje vozila, pa je s te strane značajno proveriti položaj zadnjeg i prednjeg trapa, koji ukoliko su u nepravilnom položaju mogu nagrizati gume. Stabilnosti vozila doprinose balans štangle i amortizeri, a kod novijih automobila neophodno je kontrolisati i ABS senzore jer se dešava da i najmanji kamenčić upadne u njega i zablokira čitav sistem - objašnjavaju u jednom poznatom beogradskom servisu i dodaju da se korišćenje zimskih guma isplati već nakon dve godine.
Kontrola sistema kočenja
Kada je reč o kočionom sistemu, vozačima se predlaže da na svake dve godine menjaju kočionu tečnost pošto na njen kvalitet utiče vlaga.
- Pored dotrajalog ulja, problem mogu da predstavljaju i kočione pločice, čija je trajnost u današnje vreme znatno smanjena zbog prirode materijala od kojeg se prave. Vlažno vreme smanjuje i performanse celokupnog sistema za startovanje vozila, a najviše ispaštaju svećice i akumulatori, koji u zimskim uslovima rade i do 20 odsto smanjenim intenzitetom. Zbog toga je poželjno akumulator menjati na svake tri godine. Niske temperature mogu biti naročito opasne za starije akumulatore i to na vozilima čiji vlasnici ne voze toliko često. Savet je da i u tom slučaju vlasnici startuju motor na svaka dva dana kako bi se akumulator sam dopunio - objašnjavaju naši sagovornici.
Foto: Mitar Mitrović / RAS Srbija
Ulaganje u automobil nije bačena para, to je važano zbog vaše i bezbednosti svih učesnika u saboraćaju

Što se tiče vlasnika dizel automobila, oni bi zimi značajnu pažnju morali da posvete proveri grejača koji potpomažu paljenje.
- Treba redovno menjati i filter za dizel gorivo, da prljavština i mraz ne bi uticali na prohodnost goriva - kažu u servisu.
Antifriz menjati na četiri godine
U zimskim uslovima na automobilima je, pored grejača, podjednako bitan i sistem za hlađenje.
- Značajnu ulogu igra rashladna tečnost koja na minusu sprečava smrzavanje i pucanje cevi u krajnjem bloku motora. Antifriz je potrebno menjati najviše na četiri godine, jer ako nije dovoljno kvalitetan, voda u hladnjacima može da se zaledi i ošteti hladnjak ili blok motora - poručuju serviseri.

Stakla se čiste tečnošću
Skoro svakodnevni problem koji vozači zimi imaju sa kolima je čišćenje vetrobranskog stakla. Mnogi u takvoj sistuaciji pribegavaju neadekvatnim metodama.
Neki uklanjaju led vrućom vodom, pa se događa da im pukne staklo, dok drugi žele da uklone led metlicama i tako ga oštećuju. U takvim situacijama najefikasnijom se pokazala tečnost za čišćenje stakla.

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.