
Izvor: Tech-Lifestyle.com, 24.Avg.2025, 15:31
Top Tech: Toyota C-HR 2.0 HEV – Hibrid koji vožnju pretvara u umetnost štednje
Tišina električnog starta, munjevit odziv hibridnog sistema i osećaj potpune kontrole, to je prvi susret sa Toyota C-HR 2.0 HEV.
U gradu klizi bez napora, na magistrali pruža samouvereno ubrzanje, a na auto-putu umesto vas brinu adaptivni tempomat i sistem zadržavanja u traci. Ovo je hibrid koji dokazuje da ekonomičnost ne mora značiti dosadnu vožnju.
Spoljašnji dizajn
Toyota C-HR 2.0 HEV
Novi C-HR nastavlja da provocira svojom avangardnom pojavom — oštre linije, skulpturisane površine i dramatično spušten krov čine ga jednim od najupečatljivijih modela u segmentu. Prednji deo dominira velikim, zatamnjenim maskama i tankim LED farovima koji se protežu gotovo od blatobrana do blatobrana. Bočni profil naglašavaju skrivene kvake u stubovima zadnjih vrata i izražene bokove, dok zadnji deo krase masivni spojler i svetlosna traka koja spaja LED stop-svetla.
Kao kupe-SUV, C-HR ima kompaktnu siluetu, ali dovoljno povišen klirens da se ne osećate sputano ni na lošijim putevima. Dizajn nije samo vizuelno agresivan, aerodinamički elementi i precizno oblikovani detalji doprinose i smanjenju potrošnje goriva pri većim brzinama.
Unutrašnjost koja kombinuje futurizam i praktičnost
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV iznutra izgleda jednako odvažno kao spolja. Kokpit je blago orijentisan ka vozaču, što odmah stvara sportski utisak, dok mekani materijali na dodir i precizne završne obrade odaju osećaj premium segmenta. Prednja sedišta su profilisana i dobro podupiru telo (skoro kao ’kadice,’ što povećava sportski osećaj u vožnji), pa i posle višesatne vožnje nema umora. Podesiva potpora za leđa i širok raspon podešavanja volana olakšavaju pronalaženje idealne pozicije, bilo da ste visoki ili niži vozač. Čak je spuštanjem sedišta na minimalnu visinu moguće stvoriti osećaj kao da ste u limuzini.
Zadnja sedišta su udobna, ali nešto viša bočna linija karoserije i manji prozori znače da putnici pozadi imaju osećaj zatvorenijeg prostora. Ipak, prostor za kolena i glavu je solidan za segment, a naslon zadnje klupe ima prijatan nagib za duža putovanja. Rekli bi idealan.
Toyota C-HR 2.0 HEV
Raspored komandi i UX (user experience) su intuitivni: fizički tasteri za najčešće funkcije ostaju tu gde ih očekujete — klima, audio, grejanje sedišta — dok centralni 12,3-inčni ekran donosi moderan UI (user interface) sa jasnim ikonama, logičnim menijima i brzim odzivom na dodir. Toyota je očigledno slušala vozače: nema beskrajnog „kopanja“ kroz menije da biste uključili osnovne funkcije. Ekran je dovoljno veliki da ima mesta za osnovni meni u levom uglu, dok dalje u nastavku imate sve druge informacije. Primetili bi da malo podseća na komande u popularnim tabletima sličnih dijagonala. Jedino što je ekran širok i pljosnat pa su njegove proporcije 21:9. Najveći strah vozača kod ’pljosnatih’ ekrana je loš prikaz navigacije. Toyota je to rešila 3D perspektivom prikazom ulica, pa je daljina i dalje dobro vidljiva.
———————- box ——————–
Zvuk koji osvaja: kako ozvučenje doprinosi doživljaju vožnje?
U savremenom automobilu, zvuk nije samo posledica motora ili putne buke — on je ključni deo ukupnog doživljaja i komfora. Toyota C-HR 2.0 HEV to odlično razume i zato je pažljivo dizajnirala i audio sistem koji će zadovoljiti i najzahtevnije ljubitelje muzike.
Izolacija buke u kabini je visoko efikasna, što omogućava da svaki ton i svaki detalj iz zvučnika dođu do vas čistije i jasnije. Toyota u višim paketima opreme ugrađuje vrhunski JBL zvučni sistem, poznat po preciznom i bogatom zvuku, sa pažljivo pozicioniranim zvučnicima koji stvaraju prostran i balansiran zvučni ambijent.
Sistem ozvučenja ne dominira, već se skladno uklapa u ukupni enterijer i vozačko iskustvo — muzika prati vaše putovanje, prateći i dinamične i mirne momente vožnje. Kada podižete jačinu zvuka, jasno se oseća i precizna kontrola, gde je maksimum podešen na 63 koraka.
Ova granica od 63 nije slučajna — ona potiče iz digitalnog sveta kontrole jačine zvuka, gde se koristi 6-bitna rezolucija, što znači da je ukupno dostupno 64 nivoa jačine (od 0 do 63). Ovakav sistem omogućava glatke prelaze između nivoa zvuka, preciznu i pouzdanu kontrolu, bez „skokova“ ili iznenadnih promena.
Zahvaljujući ovom sistemu, Toyota C-HR ne samo da je automobil za svakodnevne potrebe, već i mali koncertni prostor na točkovima, u kojem svaki putnik može da uživa u savršenom spoju tehnologije i estetike.
______________________________
Toyota C-HR 2.0 HEV
Zvučnici su više nego ok. Muzika se može odvrnuti na max (63), a da se zvuk ne izobliči već da baš uživate u pesmi koja vas he pogodila. U praksi nam je nedostajao točkić za kontrolu jačine zvuka. Na volanu se džojstik, a ispod centralnog ekrana Plus i Minus. Na volanu su mnogo nisko postavljene komande za kontrolu zvuka i izbor radio stanica/pesama.
Head-Up Display (HUD) projektuje ključne informacije direktno na vetrobran (brzinu, ograničenje, navigacione smernice i statuse asistencija) u jasnim, kontrastnim bojama. To znači manje skretanja pogleda sa puta, a to je posebno korisno na auto-putu.
Toyota C-HR 2.0 HEV
Preglednost unapred i u stranu je vrlo dobra zahvaljujući tankim A stubovima i povišenoj poziciji sedenja. Pozadi, masivne C stubove i suženi zadnji prozor uspešno nadomešćuju velika bočna ogledala i kamera za vožnju unazad, a viši paketi nude i 360° pogled. Kamera u testiranom vozilu nije bila na nivou ostatka paketa, pa je prikaz bio ’krzav’. Dodatno nam je smetalo što su linije za pomoć pri parkiranju bile statične, tj. nisu se okretale i prilagođavale smeru upravljača.
Ako zanemarimo prikaz kamere, rezultat je unutrašnjost koja spaja moderan dizajn, udobnost i promišljen raspored komandi, čineći da vozač može da se fokusira na ono što je najbitnije, a to je naravno vožnja.
Prtljažnik
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV nudi oko 388 litara zapremine prtljažnika, što je dovoljno za svakodnevne potrebe, vikend putovanja ili veće kupovine. Obaranjem zadnjih sedišta prostor se značajno povećava, iako visina utovarnog praga znači da teži predmeti zahtevaju malo više pažnje pri ubacivanju.
Motor
Toyota je odavno sinonim za hibride, a najnovija generacija C-HR-a u verziji sa 2.0 HEV motorom pokazuje koliko je ta tehnologija sazrela. U središtu pogona nalazi se 2,0-litarski benzinski četvorocilindraš u Atkinsonovom ciklusu, razvijen da radi maksimalno efikasno, uparen sa snažnim elektromotorom i sofisticiranom CVT transmisijom.
Zajedno isporučuju 197 KS (145 kW), što znači da C-HR ne samo da štedi gorivo, već i pruža ozbiljnu dozu performansi. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 8 sekundi, što ga svrstava među najbrže hibride u klasi.
Toyota C-HR 2.0 HEV
U gradu, C-HR 2.0 HEV briljira: startuje tiho, gotovo bešumno, zahvaljujući električnom motoru, a prelazak na benzinski motor je toliko gladak da ga primetite samo ako pogledate pokazivač snage. Mekano ogibljenje i direktan upravljač olakšavaju manevrisanje, dok regenerativno kočenje dodaje osećaj kontrole i štednje energije.
Na magistrali, snaga od 2.0 litra dolazi do izražaja pri preticanju. Pritisak na gas donosi odlučno ubrzanje, a kombinacija benzinca i elektromotora pruža momentalan odziv. Upravljanje je precizno, a automobil ostaje stabilan čak i u bržim krivinama, zahvaljujući zadržavanju trake.
Na auto-putu, vožnja postaje pravo opuštanje zahvaljujući adaptivnom tempomatu i već pomenutom sistemu za zadržavanje u traci. C-HR sam održava zadatu brzinu i distancu od vozila ispred, prilagođavajući se saobraćajnom toku, dok Lane Tracing Assist suptilno koriguje upravljač kako bi automobil ostao centriran u traci. Na dugim putovanjima to znači manje umora i više fokusa na put. Adaptivni tempomat je taman, dovoljno mekan ali ne previše mekan. Dodali bi da ga je moguće koristiti i u gradu, po dugačkim bulevarima. Poželeli smo da ima ugrađen V2I, ili V2X, kako bi još manje obraćali pažnju na put. Podsećamo da je to komunikacija vozila sa okruženjem. V2I je Vehicle-to-Infrastructure, a V2X Vehicle-to-Everything, iliti malo širi pojam. V2I označava komunikaciju vozila sa saobraćajnom infrastrukturom, poput semafora, saobraćajnih znakova, senzora na putevima i sl. V2X uključuje i komunikaciju između vozila i infrastrukture, drugih vozila, pešaka i mreža. Kod Toyote je za sada V2X uglavnom u fazi testiranja i pilot programa, ali očekuje se da će u narednim godinama postati deo serijske opreme. Da bi to u Srbiji funkcionisalo, potrebna je i pametna infrastruktura, ne samo pametno vozilo.
Toyota je unapredila i bateriju — sada je kompaktnija, ali kapaciteta dovoljnog za duže gradske vožnje na struju. Sistem samostalno bira optimalan režim rada, a prosečna potrošnja se lako drži u granicama 4,5–5,0 l/100 km bez posebnog odricanja u stilu vožnje.
Sve to dolazi upakovano u prepoznatljivo, avangardno dizajnirano kupe-SUV telo C-HR-a, sa izuzetno dobro izolovanom kabinom i obiljem tehnoloških pomagala.
Toyota C-HR 2.0 HEV je automobil koji uspeva da spoji stil, udobnost, efikasnost i performanse, bilo da vozite kroz gradske ulice, krivudave magistrale ili beskrajne auto-puteve.
Tišina električnog starta, munjevit odziv hibridnog sistema i osećaj potpune kontrole, to je prvi susret sa Toyota C-HR 2.0 HEV. U gradu klizi bez napora, na magistrali pruža samouvereno ubrzanje, a na auto-putu umesto vas brinu adaptivni tempomat i sistem zadržavanja u traci. Ovo je hibrid koji dokazuje da ekonomičnost ne mora značiti dosadnu vožnju.
Zaključak
Toyota C-HR 2.0 HEV uspeva da spoji odvažan dizajn, efikasan i snažan hibridni pogon, modernu kabinu i pametnu tehnologiju. Jednako dobro se snalazi u gradskoj gužvi, na magistralama i auto-putevima, a pri tome troši iznenađujuće malo goriva. To je automobil za vozače koji žele da se istaknu, a da pritom voze štedljivo, udobno i moderno.
1 od 12
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR 2.0 HEV
Toyota C-HR specifikacije:
Motor
Benzin, četiri cilindra, 1987 cm³, 152 kW, 92 KS, Euro 6 EA
Električni motor
Motor sa stalnim magnetom; 83 kW, 206 Nm
Ukupna snaga hibridnog sistema
145 kW, 197 KS
Menjač
CVT
Ubrzanje
8,1 s
Maksimalna brzina
180 km/h
Potrošnja (na testu)
5,2l/100 km
Dimenzije
4.362 x 1.832 x 1.558 mm, 1.575 kg
Kapacitet prtljažnika
388 l
Plus
Moćan hibridni paket motora, Adaptivni tempomat, UX i veliki široki centralni ekran
Minus
Slaba rezolucija kamere i statični prikaz linija, Nema točkić za jačinu zvuka
Saznaj više
Cena: od 29.990 EUR, testirani oko 43.900.EUR
Nastavak na Tech-Lifestyle.com...