Izvor: Tech-Lifestyle.com, 05.Avg.2025, 18:40

TEST: Toyota Yaris Cross – Savršen za grad, spreman za sve

Za one koji žele više od obične vožnje, tu je Yaris Cross – siguran, elegantan i uvek spreman na nove priče. SUV za svakodnevicu koja ima dušu.  
Prosečan broj članova domaćinstva u Srbiji je manji od tri, a prosečan broj dece po porodici je manji od dva. Koji je onda automobil pogodan za takvo (realno) stanje na terenu? Mali gradski auto. Zašto gradski? Trenutno odnos grad/selo iznosi 57/43, a u godinama pred nama će nas u gradu biti više. Dakle, mali crossover je idealan za prosečnog čoveka na ovim prostorima. Jedan od automobila sa najjačim adutima u pomenutoj klasi je Toyota Yaris Cross. Crossover ili samo mali gradski auto iz B klase? Želja za višom pozicijom u saobraćaju i lakši ulazak u vozilo daje prednost autu „na štiklama.“
Toyota Yaris Cross Prostor i praktičnost Dalje, prošle godine je Yaris Cross bio treći po prodaji u Srbiji. Na istoj poziciji je bio i u Poljskoj, dok je u Finskoj osvojio drugo mesto. Prvo mesto i zlatnu medalju je zaslužio za prodaju u Grčkoj. Šta je to što su Grci apsolvirali, a mi dobro znamo?
Mladi parovi sa jednim do dvoje male dece će znati kako u potpunosti da iskoriste sve što nudi Yaris Cross. Nema smisla da se poredi sa „običnim“ Yarisom, koji je bar pola klase manji auto, ako ne i za celu klasu. Cross je veći po svim dimenzijama i ima pristojno veći gepek. Sa ukupno 4180mm dužine on nudi pristojno mesta u oba reda sedišta, ali sa naglaskom na uslovno. Toyota pazi da je slobodan prostor kod putnika samo ako ti isti putnici sede pravilno i ne pomeraju se mnogo. I ako nisu klaustrofobični. Kada putnici napred podese sedišta kako im odgovara, B stub im je preblizu glava, što će reći da su sedišta pomerena skoro maksimalno unazad. Logično, tada pozadi ima mesta samo teorijski. Skupe li se putnici napred, pozadi će tih dva-tri centimetra mnogo značiti. Ok, kada se svi smeste (i ne zanovetaju), ima dovoljno mesta. Zadnja klupa je knap, nije ni previše uspravna, a ni mnogo položena. Leđa će izdržati nekoliko stotina kilometara u komadu. Ionako svi savetuju da pravite pauze na svakih 200 km. Yaris Cross sigurno omogućava toliko udobnosti. Malo razgibavanja i spremni ste za nastavak putovanja.
Toyota Yaris Cross Da li je onda gepek najviše profitirao? Donekle. Imao oko 400 litara, na dva nivoa. Donji je oko 100, a resto je na prizemlju. Skoro da je ravan i to umnogome pomaže da se stvari s lakoćom unose i iznose iz prtljažnika.
U kolima ima uslovno dovoljno mesta; međuprostor je prilično stisnut raznim elementima. Umetnički rečeno, nema dovoljno funkcionalno praznog prostora.
Bezbednost i sigurnost Toyota Yaris Cross Kad se smestite za vozačko mesto i pokrenete motor, suočavate se sa Toyotinom kombinacijom benzinskog i elektro motora. Ta simbioza traje decenijama, i trenutno je aktuelna peta generacija. Po potrebi se uključuju jedan, drugi, ili oba motora, a na vama je samo da pritiskate gas ili kočnicu, i šaltate volanom. Ukratko, nema potrebe za studiranjem nauke koja vam je data. Ako pak želite da se igrate dok vozite, i pokušate da budete što finiji u vožnji, Toyota ima prikaz koji vas informiše kako vozite i ujedno vas ocenjuje. Funkcije „Eko zona“ i „Eko rezultat“ su dizajnirane da promovišu navike vožnje koje štede gorivo pružanjem povratnih informacija u realnom vremenu o korišćenju papučice gasa. „Eko zona“ pokazuje opseg rada papučice gasa optimalan za efikasnost goriva, dok „Eko rezultat“ procenjuje mekoću pokretanja, krstarenja i zaustavljanja, dajući ocenu od 1 do 100. Na vama je da pokušate stići do stotke. Mi smo osvojili maksimalno 97 bodova. Što ste bolji u ovoj igri, to je potrošnja manja.
Igrali se, ili bili ozbiljni, motor sjajno radi. Jednog putnika prevozi ko od šale, dvoje takođe. Troje korpulentnih i dalje može da poveze, s mišlju da ne mora jurcati. Ako ga maksimalno opteretite, tako će se i ponašati. Stižete do destinacije, ali nema žara u ubrzanjima i brzim krivinama.
Vožnja je još lakša ako uključite adaptivni tempomat. Auto sam ubrzava i koči, ne bi li bio na bezbednom odstojanju od vozila ispred vas. Čini nam se da na krivinama sam proporcionalno koči, ne bi li ih komfornije prošao. Ili je radar video prepreku pred vama (drveće pored puta) i zato je auto odustao od maksimalne zadate brzine? Na magistralnim putevima ume biti krivudavo, i nije svaka krivina za 80 km/h, pa nam je prijala nešto niža brzina.
Toyota Yaris Cross Sledeći nivo je uključivanje „zadržavanje u traci,“ kada Yaris umesto vas i volan okreće. Čemu onda vaša funkcija na vozačkom mestu? Realno je sve manja potreba za vozačima, ali vas Toyota ipak ne izbacuje s te pozicije. Zasmetalo nam je što nas je vozilo upozoravalo da treba da držimo volan čak i kada smo ga držali. Izgleda da ga morate jako stisnuti, u gornjoj polovini, ne bi li odustao od iritantnih i glasnih zvučnih upozorenja. Ili da isključite zadržavanje u traci? Tada se Cross ne javlja uopšte; pušta vas da okrećete volan i sami birate pravac kretanja.
Volan lepo leži u ruci, Cross ima dobru zvučnu izolaciju, i vožnja je uopšteno govoreći veoma prijatna. Toyota je poznata smirenom radu adaptivnog tempomata. Putnici se neće cimati ni trzati na putovanju. Jedino će (možda?) vozača malo potresti kada auto umereno ubrzava pred praznim putem, kada se vozilo ispred vas pomeri. Sve je podređeno udobnosti i nema mesta brizi.
Stil enterijera, infotainment i dodaci Toyota Yaris Cross Ako ne verujete Toyotinoj navigaciji (a nema razloga za to), možda povezati Android telefon putem kabla i na njemu uključiti Google mape, i/ili pustiti neku muziku s telefona ili preko telefona putem neke online aplikacije. Sve informacije se prikazuju na velikom centralnom ekranu i ima dovoljno prostora da se vide svi potrebni detalji, pa čak i ako se podeli ekran na 2/3 i 1/3 za dve aplikacije. Imate dva type C priključka – jedan za punjenje telefona, a drugi za upravljanje aplikacijom Android auto. Apple telefoni ne zahtevaju kabl za povezivanje. Kod njih je dovoljno da uparite telefon u podešavanjima, i svaki sledeći put kada uđete u auto, vaš iPhone će se sam automatski povezati. Kada telefoni nisu „na kablu,“ mogu se lako postaviti na Qi‑kompatibilni wireless charging pad ležište za bežično punjenje, sa maksimalnim outputom 15 W, čime podržava brzo Qi punjenje za kompatibilne uređaje. Dovoljno je postaviti telefon na ležište; nema nikakvog tastera za uključivanje/isključivanje punjenja.
Toyota Yaris Cross Moramo pohvaliti Toyotim korisnički interfejs. Komande su jasno vidljive i ne daju vam razlog da se pogrešno krećete kroz opcije. Ikonice su lepo nacrtane i čitke, te vam je sve dostupno u nekoliko koraka.
Na kraju vožnje, kada postavite menjač u P položaj, ručna kočnica se sama uključuje. Lepo je kada neko drugi umesto vas misli o sitnicama koje znače. Toyota nije slučajno najveći proizvođač automobila kontinuirano od 2020. godine.

1 od 12



Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross


Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross































Toyota Yaris Cross specifikacije:
Segment


   Opis


   
Motor


   Benzin, tri cilindra, 1490 cm³, 68 kW, 92 KS, Euro 6


   
Električni motor


   Sinhroni na naizmeničnu struju, trajni magnet; 59 kW, 141 Nm


   
Ukupna snaga hibridnog sistema


   85 kW, 116 KS


   
Menjač


   CVT


   
Ubrzanje


   11,2 s


   
Maksimalna brzina


   170 km/h


   
Potrošnja (na testu)


   4,2l/100 km


   
Dimenzije


   4.190 x 1.765 x 1.585 mm, 1.355 kg


   
Kapacitet prtljažnika


   397 l


   
Plus








   Dovoljno snage i dobra zvučna izolacija, veliki gepek & duplo dno, adaptivni tempomat


   
Minus








   Za lakat nema mesta na vratima, dosta tvrde plastike, tamna unutrašnjost


   
   
Saznaj više








   
Cena: od 23.990 EUR, testirani oko 34.000.EUR


   

Nastavak na Tech-Lifestyle.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Tech-Lifestyle.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Tech-Lifestyle.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.