Dizel je ipak prava stvar, zar ne?

Izvor: Blic, 03.Dec.2015, 11:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dizel je ipak prava stvar, zar ne?

Nedavno smo testirali „Tojotin“ najpopularniji model „rav4“ sa dvolitarskim benzinskim motorom, ali smo posle dobijenih komentara stekli utisak da je posetiocima „Blicovog“ sajta srcu više prirasla dizel verzija. Iskreno, nismo iznenađeni reakcijom jer je oznaka „D-4D“ verni pratilac imena „rav4“ već pune dve decenije.

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic <<
Postavi oglas na www.mojauto.rs

Aktuelni "rav4" je dugačak 4,57 metara, dok je međuosovinsko rastoanje 2,66 metara

Razlika u odnosu na prethodne generacije je ugradnja novog 2,0-litarskog dizel agregata sa 124 KS, dostupnog sa prednjim pogonom, odnosno AWD pogonom kao u našem slučaju. Iako 124 „konja“ nije brojka koja uliva strahopoštovanje,

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

moramo priznati da je „Tojota“ realno sagledala i ispoštovala aktuelne trendove koji se ne mere maksimalnom brzinom, već ekonomičnom potrošnjom, niskom emisijom štetnih gasova i bogatom serijskom opremom (naročito po pitanju bezbednosti).

Sa našom infrastrukturom, „2.0 D-4D“ predstavlja pravu meru: motor snažno ubrzava od 1.600 obrtaja i to je područje u kojem ćete provesti najviše vremena. Na auto-putu, pri 130 km/h i 2.000 obrtaja, motor se gotovo i ne čuje u kabini a prosečna potrošnja je oko šest litara. Pri 70-80 km/h zvučna izolacija motorskog i kabinskog prostora sjajno odrađuje svoj zadatak, dok potrošnja pada na oko 5,5 litara u petom stepenu prenosa. U gradu, ako menjate brzine na 2.000 obrtaja, računajte na prosečnih 7-7,5 litara.

Kao vlasnik „rav4“ iz 2006. godine, do sada sam više puta shvatio da je 2.000 obrtaja čarobna vrednost za „D-4D“ motor. Preko tog broja obrtaja potrošnja i buka rastu, a ako stepene prenosa prebacujete na 1.500-1.700 obrtaja, motor radi ispod optimalnih vrednosti i bori se da izađe na kraj sa masom automobila. Sve verzije sa 2.0 dizel motorom nisu serijski opremljene start-stop sistemom, koji je dostupan samo kod modela sa prednjim pogonom.

„Rav4“ sa 4x4 pogonom nema klasičan reduktor već se elektronika brine da svaki od točkova u pravovremenom trenutku dobija potrebnu snagu i obrtni momenat. To znači da se po suvom kolovozu 100 odsto koristi prednja osovina kako bi se čuvalo gorivo i smanjilo habanje pneumatika. Ako dođe do podupravljanja ili u trenutku kada naletite na mokru ili klizavu podlogu, do 50 odsto momenta odlazi na zadnju osovinu. Kompletan proces se obavlja automatski, bez angažovanja vozača.

Takođe, pritiskom na dugme aktivira se sistem zaključavanja 4x4 pogona koji se koristi u teškim „off-road“ situacijama, i pri brzini do 40 kilometara na sat. Više puta smo imali priliku da testiramo ovaj sistem i svaki put su rezultati bili iznad očekivanja. U kombinaciji sa gumama za terensku vožnju i sa iskusnim vozačem za upravljačem, „rav4“ se ponaša kao umanjeni „lend kruzer“. Ipak, zbog manjeg klirensa i činjenice da je (prevashodno) stvoren za vožnju po asfaltnoj podlozi, terenske avanture trebalo bi svesti na minimum, odnosno na korišćenje samo u situacijama kad nema drugog rešenja. Ako preterate, lako se može dogoditi da oštetite branike ili delove karoserije, a onda je đavo odneo šalu.

Sve ostalo je, naravno, identično kao kod verzije sa benzinskim motorom, a nabrojaćemo samo osnovne karakteristike: „rav4“ je jedan od najprostranijih modela u klasi, pogotovo na zadnjim sedištima, prtljažnik je veliki (zapremina 547 litara) a vrata se sada otvaraju nagore (umesto u stranu), moderno je dizajniran i za ovako veliki automobil je izuzetno pregledan. Novitet je i multimedijalni sistem sa 6,1-inčnim ekranom na dodir, veoma je intuitivan i jednostavan za korišćenje. Zamerke i dalje odlaze na izgled nemaštovitog i „hladnog“ kokpita, odnosno na jeftinu imitaciju karbona na delu oko ručice menjača i prekidača za otvaranje stakala na vratima. Međutim, očekuje se da će „Tojota“ u skorije vreme da blago redizajnira „rav4“ a pretpostavlja se da će upravo enterijer doživeti najveće promene.

Dok se to ne dogodi, „Tojota“ je za kupce u Srbiji pripremila specijalnu ponudu koja se odnosi upravo na testiranu verziju sa paketom opreme „elegant“ (sedam vazdušnih jastuka, automatski klima-uređaj, alu točkovi od 18 inča, ekran osetljiv na dodir, ksenonska svetla, sistem automatskog otključavanja i pokretanja motora na dugme…) čija je cena 28.990 evra (redovna cena 30.990 evra).

Za ljubitelje dizel motora ovo je možda i poslednja prilika da kupe „rav4“ sa 4x4 pogonom jer je japanski proizvođač najavio da će posle redizajna pogon na svim osovinama imati samo benzinske i hibridne verzije.

Tehnički podaci

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.