Izvor: Tech-Lifestyle.com, 12.Nov.2017, 00:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Digitalno pismen auto – TEST: Toyota C-HR

Prelep iz svakog ugla, Siguran i bezbedan u vožnji
Pogon samo na prednjim točkovima, Nema start-stop sistem










Auto koji će se svideti svima, bez izuzetka! Da, pišemo o Toyoti. Pleni prisustvom i izaziva oblikom. Sigurno zato što se nije mnogo izmenio od koncepta do realnosti. Dizajnerima niko nije rekao da budu manje maštoviti, i dobili smo C-HR. Možda je čak i lepši nego koncept! Nemojte ga maziti svaki put kada prolazite pored, osim ako ste sigurni da vas niko ne gleda.

Kada otključate auto, iz retrovizora se na asfalt projektuje „Toyota C-HR“. Priznaćete, vrlo neobično za automobil. Ulazak u njega je po meri starijih osoba, ali su i mlađi oduševljeni. Niti je nisko kao u sportskim modelima, niti visoko kao u kamionima već, zahvaljujući povišenom sedištu, taman kako treba. Sedi se prijatno, sigurno i udobno.
Površina unutrašnjih materijala je mekana, nesvakidašnja (jedinstvena), sa interesantnim šarama na plafonu i „dijamantskoj“ teksturi na vratima. Ima čak i šljokice na crnoj plastici na komandnoj tabli – vrlo diskretno, ali primetno. Između vozača i suvozača ima mesta na pretek, kao da je MPV, a ne Crossover.

Komandna tabla se sastoji od velikog ekrana, s pomoćnim tasterima pored, a ispod su komande za klimu. Tasteri kraj ekrana nisu najsretnije rešenje – traže dodatnu pažnju pri korišćenju. Sam ekran je dosta intuitivan. Brzo se uče meniji i lako pamte. Kada povežete telefon s autom, stižu vam pozivi, SMS i e-mail poruke. Kada je C-HR u mirovanju, možete pročitati i odgovoriti na poruke, kucajući na ekranu odgovor. Još jedna veza s internetom je preko mapa. Postoji opcija da se otvori Google Street View (prevlačenjem čovečuljka u željeni deo mape), kada imate prikaz okruženja snimljen kamerom. Ostaje upozorenje da se tako znatno više troši protok podataka preko mobilnog operatora. Definitivno je pravljen za potrebe Milenijalaca!
Osećaj na zadnjoj klupi je pomalo klaustrofobičan, zbog malih prozora. Pozadi ima dovoljno prostora za dvoje, dok će treći putnik morati da se snađe za svoje mesto. JBL ozvučenje je izvrsno u celoj kabini. Ujednačeno se čuje svuda, pa se neće desiti da putnici pozadi ne čuju razgovor napred. Nemamo zamerki, osim možda da nisu potrebni zvučnici u gepeku iako smo ih i tamo zatekli.

U vožnji ćete primetiti slabu preglednost pozadi, kao i između „B“ i „C“ stubova. Rešenje je u kameri za vožnju unazad i signalnim lampicama za vozilo u mrtvom uglu, smeštenim u retrovizorima. Motor lepo radi mada je zapremine 1,2 litra. Kada su u vozilu samo vozač (i eventualno suvozač), odziv je vrlo dobar. Ako ga opteretite putnicima na zadnjoj klupi, hoće malo da se oznoji na uzbrdici, ili da se pobuni ako tražite da bude žustriji. Kako je u gradskoj vožnji retko kad više od dva putnika, Toyota je izračunala da je datih 116 „konja“ sasvim dovoljno, što se pokazalo kao tačno. Dobro se nosi i sa dodatnim Tech i Sound paketima opreme, koje smo imali u testiranom vozilu.

Toyota C-HR
Motor: benzin Euro 6, 1,197 ccm, 116 KS
Menjač: ručni, 6 stepeni prenosa
Ubrzanje: 10,9 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja (na testu): 7,1
Dimenzije: 4.360 x 1.795 x 1.565 mm, 1.845 kg
Kapacitet prtljažnika: 377 l
Cena: od 20.990 EUR, testirani 24.000 EUR
Kontakt: www.toyota.rs

Nastavak na Tech-Lifestyle.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Tech-Lifestyle.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Tech-Lifestyle.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.