Izvor: Tech-Lifestyle.com, 11.Sep.2025, 12:00

Britanski novitet za ljubitelje brzine: ručni menjač, V12 motor i 9.000 obrtaja

Električni automobili su dokazali da mogu biti neverovatno brzi, ali u vrhu automobilske piramide, tamo gde vladaju ekskluzivni hiperautomobili, još uvek ima mnogo kupaca koji žele veliki V12 motor. To nisu vozači kojima je na pameti štednja goriva i praktičnost poput one u Toyota Priusu. Radi se o strastvenim entuzijastima koji traže emociju, zvuk i dramu.
Mnogi od njih možda voze električni automobil radnim danima, ali kada dođe vikend i vreme za omiljene krivudave puteve, žele sirovi osećaj benzinskog motora i angažovanost koju samo ručni menjač može pružiti. Upravo tu želju hoće da ispuni nova britanska kompanija Garagisti & Co. sa svojim prvim hiperautomobilom, modelom GP1. Poput sličnih projekata kao što su Nilu hypercar i P72 iz obnovljenog De Tomasa, GP1 je hrabra, analogna izjava u digitalnom vremenu.
Bivši Bugatti dizajner među autorima Garagisti GP1 Zanosne linije GP1 oblikovao je tim u kojem je i Ángel Guerra, čovek koji je radio na projektima za Bugatti i Rimac, uključujući i najnoviji Bugatti Tourbillon. Dizajn deluje sveže, a ipak poznato. Prednji deo podseca na električni hiperautomobil Pininfarina Battista, dok zadnji deo jasno vuče inspiraciju iz klasičnih Lamborghinija, posebno modela Countach.
Ta sličnost nije slučajna. Osnivač Garagistija, Mario Escudero, vlasnik je Countacha 25th Anniversary verzije, obojenog u istu nijansu narandžaste koja je prvobitno korištena na Miuri. Veruje se da su samo dva Countacha napustila fabriku u toj boji. Escudero kaže da GP1 predstavlja viziju kako bi legendarni supersportski automobili poput Countacha mogli izgledati danas da su prihvatili modernu tehnologiju, ali ostali potpuno analogni.
V12? Da. Ručni menjač? Da. Garagisti GP1 GP1 je izgrađen na karbonskoj monokok šasiji i koristi lagane materijale širom celog tela. Suva težina je samo 1.000 kilograma, otprilike kao Mazda MX-5 Miata. Jedan od razloga tako male mase je spartanski enterijer fokusiran isključivo na vozačko iskustvo. Ovde nećete pronaći ekran multimedije.
Snagu daje atmosferski V12 motor zapremine 6,6 litara, uparen sa šestostepenim ručnim menjačem iz Xtraca. Motor razvija 800 konjskih snaga i 700 Nm obrtnog momenta, a zavrti se preko 9.000 obrtaja u minuti. Nema turbina, nema hibridnog pojačanja. Samo čista visokookretna snaga koja ide isključivo na zadnje točkove. Motor je razvila kompanija Italtecnica Engineering, a šasiju DEXET Technologies. Među dobavljačima su i Brembo i Ohlins.
Ime Garagisti potiče od italijanske reči kojom su opisivani mali nezavisni timovi u ranim danima Formule 1. Plan je da se proizvede samo 25 primeraka GP1, a narudžbe su već otvorene. Početna cena iznosi 2,45 miliona funti, odnosno oko 3,2 miliona dolara, a konačna zavisi od nivoa personalizacije, koje će biti u izobilju. Proizvodnja će se odvijati u Velikoj Britaniji.

1 od 13



Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

Garagisti GP1

































Razvoj je i dalje u toku, a za sada automobil postoji samo u digitalnom obliku. Više detalja očekuje se kako se približava predstavljanje prvog pravog primerka.

Nastavak na Tech-Lifestyle.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Tech-Lifestyle.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Tech-Lifestyle.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.