Renault Koleos 2.0 dCi

Izvor: B92, 15.Nov.2011, 17:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Renault Koleos 2.0 dCi

Renault Koleos pojavio se na tržištu 2008. godine. Nakon tri godine proizvodnje, u francuskoj kompaniji odlučili su se za prvi facelift ovog crossovera.

Tekst i foto: Aleksandar Babić

Koleos je tipičan proizvod Renault-Nissan alijanse: Renaultovog dizajna, sa velikim doprinosom Nissanove tehnologije i južnokorejske izrade (fabrika Renault >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Samsung motors u Busanu).

Intervencije na prednjem delu učinile su Koleos ozbiljnijim i konvencionalnijim, tako da facelift uvodi ovaj crossover u novu eru postojanja.

Hromirana maska hladnjaka, koja je u skladu sa rukopisom viđenim na modelu Latitude, daje Koleosu veću dozu elegancije.Takvom utisku doprinosi i redizajnirana prednja svetlosna grupa.

Izmenjena je još jedna pozicija na ovom delu automobila: bočni pokazivači pravca dobili su LED osvetljenje i sada su smešteni u retrovizore.

Na zadnjoj strani vozila nema izmena, tako da ako posmatrate Koleos iz ovog ugla on se ne razlikuje od prethodne verzije.

U Renaultu su razmišljali o uvođenju „klasičnih" jednodelnih umesto „preklopnih", horizontalno deljivih, petih vrata. Ipak, zbog praktičnosti pri manipulaciji na skučenim parkinzima, inženjeri Renaulta odustali su od pomenute ideje i ostali pri sadašnjem konceptu.

Prtljažnik ima zapreminu od 450 litara, ali deluje prilično plitko. Preklapanjem sedišta, zapremina tovarnog prostora raste do 1 380 litara.

Kabinu Koleosa krase prostranost i preglednost. U prilog upotrebnoj vrednosti vozila govori i podatak da sva mesta za odlaganje sitnica u unutrašnjosti ukupno zapremaju 70 litara.

Sedišta su izdašno tapacirana, a komfor je zadovoljavajući i na zadnjoj klupi. Enterijer je obogaćen aplikacijama sa efektom hroma i brušenog aluminijuma. Ipak, komandna tabla nije posebno inventivna, niti šarmantna - pred očima je naprosto previše plastike.

U enterijeru postoji još jedna manja novina: brzinomer, obrtomer i pokazivači temperature rashladne tečnosti i količine goriva sada sijaju belom svetlošću.

U kraćoj vožnji putevima severne Šumadije pokazalo se da je automatski menjač prilično trom u radu i utisak je da bi dvolitarski dizel agregat pružio daleko više uživanja da nije sputan ovakvom transmisijom.

Četvorocilindraš je za nijansu glasniji nego što bi prijalo uhu, a prostor namenjen putnicima nije pošteđen huka strujanja vazduha oko auta i kontakta guma s asfaltom.

Kao kompenzaciju na planu akustike, vlasnici verzije sa najskupljim paketom opreme dobiće Bose audio sistem

Iako ima podignuto težišta, Koleos na putu ne ispoljava posebnu težnju ka naginjanju oko uzdužne ose. Mada je namera proizvođača bila je da oslanjanje bude mekše nego na prvoj generaciji, stiče se utisak da je restilizovani model i dalje tvrd.

Minimalne tehničke izmene izvršene su na planu povećanja bezbednosti i tešnjem povezivanju 4x4 pogona i sigurnosnih sistema. Pažnja je posvećena i poboljšanju ekonomičnosti i dostizanju viših ekoloških standarda, a pre svega smanjenju CO2 emisije. Stoga svaki Koleos, bez obzira da li je izveden u 4x2 ili 4x4 varijanti, pri polasku iz mesta koristi pogon na svim točkovima.

U Srbiji se ovaj automobil može kupiti isključivo kao dizelaš, uvoz benzinca nije u planu. U ponudi su dve verzije dvolitarskog agregata, jedna od 150 ks i druga od 175 ks.

U kombinaciji sa automatski ili šestostepeni manuelni menjač, a Koleso se isporučuje u paketima opreme Dynamique ili Privilege.

Dynamique je već prilično bogat i uključuje kartica-ključ, aluminijumske točkoveod 17 inča i TomTom navigacioni sistem. Pored toga volan i ručica menjača presvučeni su kožom, a dobijaju su i krovni nosači, zatamnjena bočna i zadnje staklo i dvozonski automatski klima uređaj. U ovaj paket uključena su i prednja svetla za maglu, kao i funkcija pomoći pri pokretanju na uzbrdici i kontrole brzine na nizbrdici (kod vozila sa 4x4 pogonom).

Koleos standardno ima ABS, sistem pomoći pri naglom kočenju, šest vazdušnih jastuka i program kontrole stabilnosti vozila. Takođe, svaki model poseduje zaštitne obloge podvozja, koji dobro dođu u situacijama kada njegovi vlasnici napuste asfaltne puteve. U takvim slučajevima bitna je i informacija da je prilazni ugao 27, a odlazni 31 stepen.

Iskorak u Privilege nivo opreme, između ostalog, donosi i dvostruke ksenonske farove, grejana sedišta, pomenuti Bose audio uređaj, aluminijumske pragove vrata, elektropodesivo vozačevo sedište, Bluetooth i točkove od 18 inča.

U opcije koje treba doplatiti spadaju svetli (bež) enterijer i panoramski krov površine 0,75 m2. Paralelno sa fejsliftom, paleta boja Koleosa postala je bogatija za još jednu nijansu, „javor crvenu".

Restilizovani Koleos nudi se kupcima u četrdesetak zemalja, a cene kod nas počinju od 22 999 €, koliko stoji verzija sa pogonom na prednjim točkovima, motorom od 150 ks i paketom opreme Dynamique.

Jednako opremljen model, ali sa jačim agregatom (175 KS), 4x4 pogonom i pripadajućim sistemima košta 24 999 evra.

Privilege paket startuje sa 27 999 evra (4x4, 175 ks, manuelni menjač), dok najskuplji model u gami ima pogon na svim točkovima, snagu od 150 ks i automatsku transmisiju i košta 29 199 evra.

Pogledajte kompletan cenovnik

Pogledajte sve tehničke karakteristike

Više o modelu Reanault Koleos možete saznati ovde

Posetite sajt Renaulta
Pogledaj vesti o: Nissan

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.