Izvor: Tech-Lifestyle.com, 28.Dec.2025, 22:42
Best buy: Renault Symbioz – Kompaktni SUV sa velikim ambicijama
Renault je modelom Symbioz otvorio sasvim novo poglavlje u svojoj SUV gami. Iako se čini da francuski proizvođač već ima više nego dovoljno krosovera – od manjeg Captura do većeg Australa – pojavila se praznina između ova dva modela. Upravo nju popunjava Symbioz, automobil koji kombinuje praktičnost i kompaktnost gradskog SUV-a sa prostranošću i udobnošću većih porodičnih vozila. U osnovi, ovo je automobil za vozače kojima Captur više nije dovoljan, a Austral im deluje prevelik i preskup.
Osmišljen na CMF-B HS platformi, koju deli s Capturom i Nissan Jukeom, Symbioz donosi produženo međuosovinsko rastojanje, veći prtljažnik i isključivo hibridni pogon. Time Renault želi da se dodatno istakne u segmentu gde su efikasnost, modularnost i praktičnost ključne vrednosti.
Spoljašnji dizajn
Renault Symbioz
Symbioz izgleda zrelije i smirenije od Captura, sa linijama koje odišu samouverenošću i odmerenošću. Prednji deo je oblikovan u skladu s novim Renaultovim jezikom dizajna, sa tankim LED farovima i prepoznatljivim svetlosnim potpisom u obliku slova C. Masivna prednja maska, u kombinaciji s izraženim branicima, daje automobilu dozu ozbiljnosti i stabilnosti.
Bočna linija je čista i elegantna, s diskretnim prelomima koji naglašavaju dužinu od 4,41 metar. Međuosovinsko rastojanje od 2,64 metra doprinosi skladnim proporcijama i osigurava dovoljno prostora u kabini, barem za četiri odrasle osobe. Krov blago pada prema zadnjem delu, što automobilu daje aerodinamičniji izgled, a opciono SolarBay panoramsko staklo, koje može postati ’zatamnjeno’ pritiskom na dugme, dodatno pojačava osećaj prozračnosti. Stavili smo navodnike na zatamnjeno jer ako krov nije providan, postaje beo. Možete birati između pokrivanja prednje klupe, zadnje klupe, ili da ceo krov ne bude proziran. Kako postaje beo, u svim varijantama ima dovoljno svetla u kabini.
Zadnji deo je funkcionalan, sa širokim otvorom prtljažnika i LED svetlima koja prate liniju bokova. Iako dizajn nije agresivan, deluje čvrsto i moderno, s naglaskom na praktičnost. Poklopac prtljažnika se može otvoriti električno, što olakšava svakodnevnu upotrebu.
Unutrašnjost i prostor
Renault Symbioz
Kabina Renaulta Symbioz odaje utisak ozbiljnog porodičnog automobila. U središtu se nalazi vertikalni ekran dijagonale 10,4 inča s Google operativnim sistemom i integrisanim mapama, dok je ispred vozača digitalna instrument tabla od 10,3 inča. Grafika je čista, a odziv brz. Kvalitet materijala je na visokom nivou; ima mekane panele, tkanine prijatne na dodir i diskretne aluminijumske detalje koji stvaraju dobar utisak.
Prednja sedišta nude solidan komfor i pravilnu ergonomiju, iako bi sedalni deo mogao biti nešto duži za vozače višeg rasta. Položaj za upravljačem je prirodan, preglednost vrlo dobra, a komandna tabla je intuitivno raspoređena.
Zadnja klupa je posebno zanimljiva jer se može pomerati do 16 centimetara napred i nazad. Kada je u zadnjem položaju, putnici pozadi imaju izdašan prostor za noge i glavu, dok pomeranjem klupe unapred raste zapremina prtljažnika – od osnovnih 492 do impresivnih 624 litra. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta dobija se gotovo ravna podnica i više od 1500 litara korisnog prostora, što Symbioz čini izuzetno praktičnim partnerom za porodične putne avanture.
Renault Symbioz
Pored toga, kabina nudi obilje pretinaca: velike pregrade u vratima, držače za čaše, praktičan centralni naslon sa dodatnim prostorom, USB-priključke napred i pozadi, kao i bežični punjač za telefon. Sve je promišljeno i podređeno svakodnevici.
Harman Kardon audiosistem je ’must-have’ dodatak. Tokom dugih vožnji u špicu saobraćaja smo samo odvrnuli muziku i razmišljali o nečem drugom umesto o stiskanju sa ostalim limenim ljubimcima oko nas. Ako imate kvalitetan input, preko telefona možete puštati šta vam je volja i veseliti se svakoj noti, zahvaljujući dobro raspoređenim 8.1 zvučnicima. Što se tiče instaliranog FM/DAB prijemnika… viđali smo i bolje. Naime, DAB stanice umeju da se pauziraju ili samo nestanu, a lista FM radio stanica je često bila izlistana samo sa frekvencom, pa je traženje u tom opsegu bilo na slepo.
Vožnja i pogon
Renault Symbioz
Symbioz koristi hibridni E-Tech pogon koji kombinuje 1,8-litarski benzinski motor sa elektromotorom. Ukupna sistemska snaga iznosi oko 145 konjskih snaga, što je dovoljno za sigurno i uverljivo kretanje u svim uslovima. Pogon je uparen sa automatskim menjačem koji radi tiho i glatko, a u gradskoj vožnji automobil se vrlo često kreće isključivo na struju. To ćete primetiti tek kada isključite muziku.
Prva reakcija na gas je brza, iako pri naglim ubrzanjima motor zna da se oglasi primetnijim zvukom. Ubrzanje do 100 km/h traje oko devet sekundi, što Symbioz svrstava u sredinu klase, ali u realnosti automobil deluje živahnije nego što brojke sugerišu. Ogibljenje je manje mekano no što bi od francuza očekivali, a opet dovoljno stabilno pri višim brzinama. Na lošijim putevima kontrolisano upija neravnine, a upravljač pruža dovoljno povratnih informacija.
Adaptivni tempomat lepo radi; auto dobro drži traku i podešava brzinu prema situaciji na putu. Nekad smo pomislili da kasno koči zbog vozila ispred, ali smo se nepotrebno brinuli – Symbioz je sve radio kako treba.
Pogon je optimizovan za ekonomičnost. U praksi potrošnja iznosi oko šest litara na 100 kilometara, dok se u gradskoj vožnji, uz pažljivo rukovanje, može spustiti i ispod pet litara. Rezervoar od 48 litara omogućava autonomiju koja bez problema prelazi 800 kilometara, što je odličan rezultat za porodični SUV srednje veličine.
Renault Symbioz
Zaključak
Renault Symbioz je model koji jasno pokazuje smer u kojem francuska marka ide: racionalan, tehnološki napredan i izuzetno funkcionalan automobil. On uspešno kombinuje komfor i praktičnost s niskom potrošnjom i prijatnim ponašanjem na putu.
Njegove najveće prednosti su modularna unutrašnjost, velik prtljažnik, uglađen hibridni pogon i udobnost vožnje. Mana je možda nešto suzdržaniji dizajn i prosečna dinamičnost, ali u svetu gde je porodična praktičnost važnija od sportskih ambicija, to i nije nedostatak. Tokom vožnje su nas više pita zaustavljali i hvalili ga da je baš lep.
Renault Symbioz
Symbioz je u suštini automobil koji želi da olakša život – tih, udoban, štedljiv i svestran. I upravo u toj jednostavnoj formuli krije se njegova najveća vrednost.
Renault Symbioz full hybrid E-Tech 160 hp specifikacije:
Motori
4 cilindra, benzin, 1.798cc, 80 kW, 109 KS, 170 Nm, EURO E06X
eMotor
36 kW, 50 KS
Ukupno
105 kW, 145 KS
Baterija
litijum-jonska, 1,4 kWh
Menjač
robotizovani, multi-mode
Ubrzanje
9,1 s
Maksimalna brzina
180 km/h
Potrošnja (na testu)
5,9 l/100 km
Dimenzije
4.413 x 1.575 x 1.797 mm, 1.473 kg
Kapacitet prtljažnika;
Zapremina rezervoara
492l do 624l;
48I
Plus
Tvrđi nego ostatak Renault game, Dobra simbioza SUS i elektro motora, Mala potrošnja
Minus
Kvalitet prikaza zadnje kamere, Preglednost preko retrovizora, Ograničen prostor za trećeg odraslog putnika na zadnjoj klupi
Saznaj više
Cena: od 21.990 EUR, testirani 37.710 EUR
Pogledaj vesti o: Nissan
Nastavak na Tech-Lifestyle.com...








