Direktor Poršea: Zagreb vidim kao evropski IT centar

Izvor: B92, 25.Apr.2021, 11:48

Direktor Poršea: Zagreb vidim kao evropski IT centar

Sada u Porsche Digital Croatia radi 30-ak ljudi, a u sledećih šest meseci planira se zaposliti još toliko.

U septembru 2020. Porsche Digital otvorio je novu lokaciju u Zagrebu. Zajedno s hrvatskom tehnološkom kompanijom Infinumom, podružnica proizvođača automobila iz Štutgarta pokrenula je zajedničku kompaniju Porsche Digital Croatia.

U intervjuu za Večernji list Stefan Zerweck, COO u Porsche Digital-u i Tomislav Car, direktor Infinuma, osvrću >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << se na prve mesece rada zajedničke kompanije, projekte na kojima rade i otkrivaju kako se razvija saradnja. Porsche Digital ima kanclarije po celom svetu. Od septembra prošle godine toj se mreži digitalnih developera priključio i tim iz Zagreba.

"Porsche Digital radi na razvoju novih digitalnih poslovnih modela, a svojim kupcima nudimo digitalne usluge vrhunskog nivoa. Pritom nastojimo da razmišljamo globalno i delujemo u skladu s potrebama tržišta. Zato smo strateški razvili globalnu mrežu na različitim lokacijama – uključujući tržišta poput SAD-a i Kine, ali i središta digitalnog razvoja u Evropi i Izraelu. Vidimo Zagreb kao jedan od inovacionih centara na kontinentu koji najviše obećavaju. Zahvaljujući lokalnom univerzitetu koji je fokusiran na obrazovanje u području IT i prirodnih nauka, grad ima raznovrsne talente na tehnološkoj i developerskoj sceni. Uz to, u Infinumu smo pronašli odličnog partnera – rekao je Stefan Zerweck.

Infinum, pak, zapošljava oko 300 ljudi širom Evrope i SAD-a. Njegovi timovi dizajniraju i razvijaju digitalne proizvode koji klijentima omogućavaju efikasnije poslovanje, dok korisnicima pojednostavljuju život. I sada je tu i partnerstvo s Porsche Digitalom koji je zainteresovan za aktivno uključivanje na tržište u Hrvatskoj.

"Dugoročno, fokus Porsche Digitala Croatia je proširenje postojeće mreže međunarodnih stručnjaka koji će raditi na poboljšanju kvaliteta i učestvovati u izradi novih digitalnih rešenja koje koriste i pojedinci i kompanije. Nastavićemo podizati kvalitet postojećih proizvoda i usluga u Porsche-ovom portfoliju, te izrađivati potpuno nova tehnološka rešenja. Ciljamo na poboljšanje digitalnog iskustva i načina života Porsche-ovih kupaca i klijenata", kazao je Tomislav Car.

Objasnio je kako je, na primer, zadatak dizajnirati i razvijati softver, s posebnim naglaskom na veštačku inteligenciju, strojno učenje i unapređivanje korisničkog iskustva s tehnologijom.

Četiri projekta

"Sada u Porsche Digital Croatia radi 30-ak ljudi, a u sledećih šest meseci planiramo zaposliti još toliko, u skladu s tim kako nam se povećava broj projekata na kojima radimo. Osim inženjera, developera i dizajnera koji imaju priliku da rade na projektima koji se globalno koriste, zapošljavamo i stručnjake i osobe koji nisu nužno tehnološki potkovane, ali imaju iskustvo u organizaciji poslovanja i upravljanju", rekao je Car.

Hoće li onda Porše promeniti način na koji prodaje vozila? Mogu li se automobili poput Poršea prodavati onlajn, bez direktnog kontakta s kupcem?

"Kupci danas očekuju da smo im dostupni 24/7, gde god da se nalazili. Način na koji kombinujemo naše kanale i formate ono je što čini razliku. Zajedno s našim prodajnim zastupnicima ulažemo u fizičku, ali i digitalnu prodaju. Samo u 2020. godini primili smo više od 28.000 onlajn upita i porudžbina za vozila kroz kanale digitalne prodaje. Istovremeno, Porsche centri ostaju kamen temeljac naše prodaje. Zato smatramo obećavajućim pristup koji u obzir uzima sve kanale", kaže Stefan Zerweck.

Hrvatski medij saoznao je i na čemu se konkretno već radi u novoj kompaniji Porsche Digital Croatia.

"Radi se na 4 različita projekta, jedan od njih je mobilna aplikacija My Porsche, koja će kupcima omogućiti praćenje raznih karakteristika automobila, poput njegove potrošnje ili punjenja, pa sve do plaćanja parkiranja. PDC radi i na projektima koji se tiču podatka, odnosno Data Science i Data Engineering. Obrađuju se i strukturiraju ogromne količine podataka koji omogućavaju stvaranje još boljih proizvoda ili usluga za Porsche-ove korisnike i kupce. Timovi u Zagrebu tako rade na analizi podataka koje na primer prikuplja jedan Porsche-ov Taycan. Tim se podacima unapređuju i novi i postojeći automobili putem nadogradnje softvera, čime se osigurava još bolje iskustvo kupcima", otkrio je direktor Infinuma.

Stefan Zerweck naglasio je i kako je Hrvatska zemlja bogate baštine i slikovite kulture koja u poslednje vreme postaje sedište razvoja softvera, s posebnim naglaskom na automobilsku industriju.

"U Infinumu imamo izvrsnog profesionalnog partnera koji je jako dobro umrežen na lokalnoj sceni. Uz iskustvo koje su stekli radeći godinama u multifunkcionalnim i međunarodnim timovima, saradnja s njima itekako nam odgovara", objasnio je glavni operativni direktor Porsche Digital-a te dodao kako je u globalu fokus dveju kompanija na nekoliko poslovnih područja: s jedne strane, šire svoj startap ekosistem, na primer preko Forward31 kojim pomažu kompanijama da se postave na noge ili akcelerator APX – zajedničku kompaniju koju su osnovali s medijskom kućom Axel Springer, a s druge, razvijaju tehnološka rešenja kako bi ubrzali prelazak poslovnih procesa i iskustva korisnika u digitalno doba. U Zagrebu se primarno fokusiraju na ovo drugo.

Podružnice na devet lokacija

Porsche Digital ima podružnice na devet lokacija širom sveta, pandemija je, jasno, komunikaciju i saradnju bitno otežala, no ranija iskustva u takvom poslovanju znatno su pomogla.

"Izazovi s kojima smo se susreli u protekloj godini ubrzali su rimout (remote) način rada u našoj industriji. Kako nam je struktura međunarodna, a postojala je i pre pandemije, te otvaranjem lokacije u Zagrebu, stekli smo dosta iskustva u decentraliziranoj saradnji među timovima. Tu su i različite vremenske zone u Nemačkoj, SAD-u i Kini. Verujemo da saradnja mora da funkcioniše savršeno bez obzira na to na kojoj se lokaciji timovi nalazili, pogotovo kada govorimo o razvoju digitalnih proizvoda. Bez obzira na to, smatram da je važno osigurati i prostor za ličnu i fizičku razmenu – cilj nam je uspostaviti najbolju kombinaciju između virtuelnih susreta i susreta licem u lice", tvrdi Zerweck.

Ni za Infinum takva situacija nije nova, no promena će biti što će se rad od kuće zadržati i nakon pandemije.

"Imali smo sreće što smo i pre početka pandemije radili na nekoliko lokacija. U poslednjih nekoliko godina otvorili smo kancelarije u različitim zemljama, od SAD-a do Slovenije, pa su naši timovi naviknuti na to da posao koji se inače radi u kancelariji, rade i od kuće", kazao je šef Infinuma.

Kako je Porše sada najvažniji ulagač u Rimac Automobile, logično je bilo pitanje ima li planova za saradnju i s tom hrvatskom kompanijom.

"Trenutno, Porsche Digital i Rimac ne sarađuju ni na jednom projektu. Uprkos tome, drago nam je da je Mate Rimac prvotno bio taj koji nas je spojio s Infinumom. A uzbudljivih zajedničkih projekata možda bude u budućnosti. Radujemo se tome", rekao je Zerweck.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.