28.09.2015 ::: Testirali smo: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Izvor: AutoMagazin, 28.Sep.2015, 03:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

28.09.2015 ::: Testirali smo: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Pogledajte fotografije: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT - Test 2015.

Dizajn
>> Pročitaj celu vest na sajtu AutoMagazin << />
Na modernom dizajnu treće generacije "šestice", predstavljene 2013. godine, nije se puno toga promenilo. Redizajnirana je maska hladnjaka i prednji branik, čiji izgled je inspirisan koncekpom Takeri. Hromirane lamele oko maske hladnjaka su veće, a izmenjen je i veliki znak ovog japanskog proizvođača smešten u centralni deo. Svetla za maglu smeštena u same uglove branika dobile su hromirani okvir, koji doprinosi utisku elegancije. Pažnju privlače i nova LED dnevna svetla smeštena u glavne svetlosne grupe. Atraktivan dizajn zaokružuju i felne prečnika 19 inča, na koje su montirani pneumatici dimenzija 225/45 R19.

reklama

Enterijer

Arhitektura unutrašnjosti izvedena od modela CX-5 je zadržana, ali uz brojne modifikacije detalja. Srednji deo table je kompletno redizajniran, uključujući i ventilacione otvore i kontrolne komande. U bolje opremljenim verzijama (kao što je bila "naša"), Mazda6 je opremljena velikim displejom dijagonale 7 inča, za razliku od prethodne u kojoj je displej bio manji i integrisan u gornji deo instrument table. To je uticalo i na premeštanje komande za startovanje motora prema gore, upravo pored displeja. Materijali su odličnog kvaliteta i slobodno ih možemo uporediti sa onim u nemačkim sedanima srednje klase. Isto možemo reći i za završnu obradu, čiji kvalitet dobija palac nagore od nas. Ergonomija je na visokom nivou, vozeći na autoputu, osetili smo da je zvučna izolacija poboljšana. Sedišta su, takođe redizajnirana i obezbeđuju odličnu udobnost za vozača i putnike.

U skladu sa današnjim trendovima, modernizovana "šestica" je dobila i moderne tehnologije, kao što je sistem zadržavanja vozila u kolovoznoj traci (LKA). Sistem ne samo da upozorava na nekontrolisano napuštanje trake (LDWS), već ispravlja volan umesto vas. Ako počnete skretati u susednu traku, sistem vas zvučnim signalom upozorava i automatski ispravlja upravljač kako biste nastavili sa bezbednom vožnjom. Tu su i sistemu za praćenja pažnje vozača (DAA) i adaptivni tempomat, inteligentni sistem kočenja u gradskoj vožnji, koji radi pri brzinama od 4 do 30 km/h...

Recimo i to, da će prostor u kabini zadovoljiti i potrebe petočlane porodice, koja neće imati problem da ponese sve što je potrebno za nedeljni odmor. Zapremina prtljžnog prostora iznosi 502 litra. Istina, nije najveći u klasi karavana srednje klase, ali je odlično iskorišćen. Svidelo nam se i lagano obaranje zadnjih sedišta jednim potezom preko komande u prtljažniku, čime se dobija ravna površina sa prtljažnikom. Putnici na prednjim sedištima imaju dovoljno prostora za kolena, sedišta su udobna i dobro drže telo u krivinama. Ostava za sitnice i telefona ima svuda, ispred i iza menjača i u vratima. Možemo slobodno reći, da je pozicija vozača za volanom idealna. Čak je naš webmaster visok 192 centimetra, bez problema pronašao optimalnu poziciju za volanom.

Motor

Modernizovana Mazda6 na srpskom tržištu je dostupna sa tri motora serije Skyactiv: benzinski 4-cilindarski motori 2.0 i 2.5 l i turbodizel zapremine 2.2 litra koji su dostupni u različitim nivoima snage. Na testu smo imali najsnažjiju šesticu u ponudi - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP, koju pokreće dizelski agregat zapremine 2.2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 129 kW (175 KS) pri 4.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 420 Nm pri 2.000 o/min. Agregat je u našem test vozilu uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Zanimljivo je, da se sistem pogona na sve točkove (tip Haldex) može dobiti samo u dizelskom karavanu, dok u sedan verziji nije dostupan, kao ni uz benzinske motore. Zanimljivo je, da ovaj turbodizel motor ima isti kompresioni odnos (14,0:1) kao i benzinski dvolitarski agregat. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos, laku konstrukciju i sistem varijabilnog razvoda ventila - kao prvi dizel motor na svetu.

Menjač odlično "sarađuje" sa menjačem i pogonom na sve točkove. Nema trzaja i "nus efekata", snaga se prenosi glatko, a prenosni odnosi se menjaju veoma brzo, odnosno bez kašnjenja. Motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min. Najbolje ga je eksploatisati u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, što je odličan rezultat za automobil težak 1.430 kilograma. Moramo da pohvalimo Mazdu za pravilno podešen manuelni mod automatizovanog menjača - od sebe vozač bira niži stepen, ka sebi je viši stepen prenosa.

U vožnji

Upravljanje automobilom je veoma dobro. Upravljački sistem vozaču pruža osećaj apsolutne kontrole. Međutim, kao i kod prethodne "šestice", velike (i teške) felne prečnika 19 inča u kombinaciji sa laganom "šasijom" (masu povećava automatizovani menjač i pogon na sve točkove), pružaju odličan odećaj u vožnji samo na kvalitetnom putu. Za naše puteve sigurno su bolji izbor felne prečnika 18 ili čak 17 inča, jer bi sa njima prelasci preko poprečnih neravnina ili rupa bili "bezbolniji". Što se tiče vožnje po autoputu, amortizeri odlično "filtriraju" neravnine i udobnost je na vrhunskom nivou. Po krivadovom putu, posebno u zimskim uslovima, kada je prekriven snegom, najveći značaj imaće pogon na sve točkove. Pogon je podešen tako da pruža neutralne prolaske kroz krivine, dakle, preupravljanje zaboravite. Zato će u snežnim uslovima, putovanje do zimskih planinskih centara biti pravo uživanje. Recimo i to, da je verzija sa pogonom na sve točkove za 60 kilograma teža od verzije sa pogonom na prednje točkove (masa automobila iznosi 1.485 kg), pa ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje 9,1 sekunu, što je pola sekunde sporije od ubrzanja verzije sa prednjim pogonom. Maksimalna manja je za 6 km/h i iznosi 209 km/h.

Cena

Prvi "plus" koji moramo da dodelimo ceni Mazde6, jeste činjenica da je za karavan potrebno izdvojiti istu cumu novca kao i za sedan, što će sigurno obradovati mnoge ljubitelje velikih kofera. Cena baznog modela - Mazda6 G145 Emotion, kojeg pokreće benzinski 2.0-litarski motor, iznosi 21.990 evra. Za najskuplju verziju, koju smo imali na testu - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Rev. TOP, koja uključuje i crnu kožu i pogon na sve točkove, potrebno je izdvojiti 35.890 evra.

Cenovnik možete pogledati na sajtu www.mazda-rs.com.

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:

Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd

Tel: +381 11 234-1174

Web: dipem.mazda-rs.com

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Nastavak na AutoMagazin...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoMagazin. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoMagazin. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.