NBS: Građani se žale na rad banaka

Izvor: S media, 01.Jun.2011, 14:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NBS: Građani se žale na rad banaka

Za tri meseca 213 prigovora na rad banaka. Gradjani se najviše žale na promenu kamatne stope na stambene kredite u otplati.

Centar za korisnike finansijskih usluga Narodne banke Srbije za prva tri meseca 2011. godine primio je 273 prigovora gradjana, od čega 213 na rad banaka, objavila je NBS.

U izveštaju Centra je navedeno da su 52 prigovora upućena na rad osiguravajućih kompanija, >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << a osam prigovora na rad lizing kuća.

Od ukupnog broja upućenih prigovora na rad finsijskih institucija 84 su osnovani prigovori, 75 su neosnovani, a u toku je ispitivanje 114 prigovora.

Postupanje je završeno u 58 odsto upućenih prigovora, medju kojima je 53 odsto osnovanih, a 47 odsto neosnovanih prigovora.

Od 68 pristiglih osnovanih prigovora na rad banaka 24 su pozitivno rešena, a 44 negativno. U postupku rešavanja su 84 prigovora.

Najveći broj prigovora klijenta banaka, 51 odsto, odnosilo se na kredite, zatim na tekuće račune 21 odsto, i platne kartice 19 odsto.

Na rad šest banaka odnosilo se 59 odsto prigovora, pri čemu se na dve banke odnosilo 28 odsto prigovora, ali nije navedeno koje su to banke.

Gradjani su se najviše žalili na promenu kamatne stope na stambene kredite u otplati, kao i na neobaveštavanje ili nepotpuno obaveštavanje o razlozima te promene.



Čest razlog prigovora bio je neblagovremeno obaveštavanje jemaca o neizmirenim obavezama dužnika pre što su im naplaćene te obaveze, kao i nemogućnost zamene jemaca.

Šoškić: Imamo zdrav finansijski sistem

Banke da snize kamate!

Veći broj prigovora odnosio se na nemogućnost refinansiranja i problema pri prevremenoj otplati kredita, zatim obračun kamate na dug po kreditnoj kartici i neobaveštavanje o naknadi i naplaćivanju naknade za održavanje računa iako nisu aktivni.

Centar za korisnike finansijskih usluga je u prvom kvartalu ove godine zakazao 75 medijacija na osnovu pristiglih prigovora, što je 2,3 puta više nego prošle godine. Od ukupnog broja medijacija 59 odsto se odnosilo na rad jedne banke.

Postupak je okončan u 30 slučajeva, pri čemu je u 40 odstozavršenih medijacija postignut sporazum izmedju finansijskih institucija i njihovih klijenta.

(Beta)

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.