NBS: Gradjani se sve više žale na rad banaka

Izvor: Capital.ba, 22.Nov.2018, 18:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NBS: Gradjani se sve više žale na rad banaka

BEOGRAD, Od 1. januara do 30. septembra 2018. godine, Narodna banka Srbije dobila je 1.470 pritužbi na rad finansijskih institucija, što je za 11,2 odsto više nego u istom periodu prošle godine.Kako Kamatica saznaje, najveći broj pritužbi, 58,6 procenata odnosilo se na rad društava za osiguranje, 41 odsto na rad banaka, dok se 0,2 odsto odnosi na rad davalaca finansijskog lizinga, a 0,1 procenat na rad platnih institucija kao i >> Pročitaj celu vest na sajtu Capital.ba << na rad društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima. Broj pritužbi u bankama Tekući računi 144 Gotovinski krediti 111 Kreditna kartica 80 Stambeni krediti 71 Ostale vrste kredita 51 Devizna štednja 22 Prema podacima iz izveštaj o podnetim pritužbama i prigovorima sektora za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije u istom periodu primljeno je 603 pritužbe na rad banaka, što je za 8,45 odsto više nego prethodne godine. Prema tom izvještaju najveći broj pritužbi na rad banaka odnosi se na kredite 43,9 odsto, zatim na platne račune 30,8 procenata kao i na platne kartice 19,1 odsto. Kako su iz NBS-a rekli za portal Kamaticu u prvih devet mjeseci ove godine građani su poslali 1953 pritužbe, 261 predlog za posredovanje kao i 863 pitanja. Najveći broj pritužbi odnosile su se na rad društava za osiguranje – 58,6 procenata, zatim na rad banaka – 41 odsto, na rad davalaca finansijskog lizinga 0,2 procenta, a na rad platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima po 0,1 odsto. Manje kredita, najveći pad kod privrede Broja preuranjenih pritužbi od početka godine pa do kraja septembra iznosi 483, što je manje od prosječnog broja preuranjenih pritužbi u istom periodu u poslednjih deset godina, a najveći broj pritužbi odnosio se na rad banaka, čak 81 odsto. Od početka godine NBS je kaznila 12 banaka za koje je utvrđeno da nisu postupale u skladu s pojedinim odredbama zakona kojima se uređuje oblast zaštite korisnika finansijskih usluga. Iz Narodne banke Srbije za Kamaticu još jednom objašnjavaju da je prema propisanoj proceduri, neophodno da se korisnik prigovorom prvo obrati instituciji na čiji rad ima primjedbu, a ako se sporni odnos ne riješi u tom postupku, može podnijeti pritužbu Narodnoj banci Srbije. Inače, sa druge strane, svega po jedan klijent banke se žalio na dinarsku štednju, kredite za preduzetnike kao i menjačke poslove. Mali broj pritužbio bio je i za kredite za poljoprivrednike kao i za refinansiranje. Kamatica

Nastavak na Capital.ba...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Capital.ba. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Capital.ba. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.