Poslednji Mohikanac: Auto koji tvrdoglavo odbija da se penzioniše FOTO

Izvor: B92, 10.Mar.2020, 10:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Poslednji Mohikanac: Auto koji tvrdoglavo odbija da se "penzioniše" FOTO

Lancia Ypsilon i u 2020. nastavlja da brani boje tog italijanskog brenda, kao jedni preostali model u gami. I ne samo to - od sada je ovaj automobil dostupan i sa hibridnim pogonom.

Aktuelna Lancia Ypsilon ne samo da opstaje na tržištu skoro čitavu deceniju, već je ovaj model bitno unapređen za 2020. godinu. Poput FIAT-a 500 i modela Panda, i Ypsilon je dobio hibridni pogon.

Kao što >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << smo najavili tokom vikenda, Ypsilon Hybrid koristi trocilindarski 1.0-litarski benzinac sa 70 KS (51 kW) i 92 Nm, a električnu komponentu takozvanog "blagog" hibridnog sistema čini 12-voltni starter-generator i mala litijum-jonska baterija.

Zahvaljujući novom pogonskom sistemu, deo energije usporavanja i kočenja automobila transformiše se u električnu energiju koja se čuva u pomenutoj bateriji.

Rekuperacija ove energije, koja bi inače bila izgubljena, automobilu pruža dodatnu snagu u određenim trenucima kada je to potrebno prilikom ubrzavanja, a električna energija pomaže i radu start/stop sistema, kažu u italijanskom proizvođaču.

Osim toga, vožnja ovakog automobila je ekonomičnija u odnosu na model sa konvencionalnim pogonom.

Kada je reč o performansama, čini se da se hibridnim pogonom nije dobilo baš mnogo, s obzirom da automobila 0-100 km/h sada ubrzava za 14,2 s, dok je sa starim 1.2-litarskim benzincem istu brzinu dostizao za 15,5 s. Maksimalna brzina je 163 km/h.

Ipak, hibridni pogon sa novim 1.0 benzincem trebalo bi da sa odrazi na smanjenje potrošnje goriva. Lancia je saopštila da je prosečna potrošnja u kombinovanom režimu 4,0-4,1 l/100 km, doduše prema starom, optimističnom NEDC mernom ciklusu.

Cena hibridne varijante modela Ypsilon u Italiji stratuje od 14.450 evra, za paket Silver, odnosno 15.570 evra za paket Gold.

Pored hibridne verzije, kupcima će u 2020. biti dostupne još dve ekološki prihvatljive verzije, 1.2-litarski benzinac koji može da koristi i tečni naftni gas (plin) i 0.9-litarski benzinac koji može da se vozi i na komprimovani prirodni gas (metan).

Kao trenutno jedini model nekada legendarne italijanske automobilske marke, Ypsilon se dobro držao i u 2019. godini, kada je kupcima isporučeno skoro 60.000 ovih vozila, mada se ovaj auto praktično prodaje samo na matičnom italijanskom tržištu.

Početni rezultati u 2020. takođe obećavaju, s obzirom da je u januaru Lancia Ypsilon pronašao 6.254 nova vlasnika.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Auto koji tvrdoglavo odbija da se "penzioniše"

Izvor: Nezavisne Novine, 10.Mar.2020

Lancia Ypsilon i u 2020. nastavlja da brani boje tog italijanskog brenda, kao jedni preostali model u gami. I ne samo to - od sada je ovaj automobil dostupan i sa hibridnim pogonom.

Nastavak na Nezavisne Novine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.