Izvor: SrbijaDanas.com, 30.Maj.2020, 23:02

IBARSKA MAGISTRALA ZABRANJENA ZA ŠLEPERE! Drobnjak: Imamo ideju da uvedemo naplatu putarine za teretna vozila

IBARSKA MAGISTRALA ZABRANJENA ZA ŠLEPERE! Drobnjak: Imamo ideju da uvedemo naplatu putarine za teretna vozila

Uvođenjem putarine vozači mnogih teretnjaka opredelili bi se za auto-put, čime bi se kretanje opterećenim magistralama znatno olakšalo

Za vozače teretnih vozila čija ukupna težina prelazi 12 tona treba uvesti naplatu putarine na magistralnim putevima, posebno radi bezbednosti i rasterećenja ovih frekventnih puteva, smatra direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.

Drobnjak je nedavno gostujući na RTS istakao da bi se uvođenjem putarine vozači mnogih teretnjaka >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << opredelili za auto-put, čime bi se kretanje opterećenim magistralama znatno olakšalo.

- Na Ibarskoj magistrali nije rasterećen saobraćaj, već je put pun vozila. Imamo opterećenje i od Lazarevca do Beograda. Posebno ima dosta kamiona koji izbegavaju da plaćaju putarinu na auto-putu, pa biraju magistralni put. Zato imamo ideju da uvedemo obaveznu naplatu putarine za teretna vozila čija težina premašuje 12 tona, kako bismo vozače naterali da koriste auto-put - rekao je direktor "Puteva Srbije".

On je naveo i da bi ta naplata prevashodno uticala na bezbednost saobraćaja.

- Imamo preporuku od Svetske banke da tako uradimo. Ibarska magistrala je vrlo opasna jer ima mnogo teških teretnih vozila. Njihovim pomeranjem ti putevi bi bili kvalitetniji za vožnju, što bi direktno uticalo na povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju, a naplatom bi se obezbedio i novac za održavanje puteva - rekao je Zoran Drobnjak.

- O mogućnosti realizacije ideje uvođenja naplate putarine na magistralnim putevima, tj. državnim putevima prvog B reda, javnost će biti blagovremeno obaveštena - rečeno je iz odeljenja za odnose sa javnošću ovog preduzeća.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić pozdravlja ovaj predlog i ističe da devizu ko se više vozi, treba više i da plati treba primeniti i u našoj zemlji.

- Teretna vozila težine preko 3,5 tona najviše oštećuju puteve, tako da bi bilo logično uvesti putarinu, koja će kasnije biti uložena u održavanje tih istih magistrala. Svakako, rasterećenje do kojeg bi došlo jer bi vozači češće birali auto-put takođe je dobra stvar. Podržavam ideju, mislim da je ona najpoštenija za sve, jer nikako ne bi trebalo da se plaća isto ukoliko neko stalno prelazi jedan te isti put i neko ko ga pređe jednom. Dobro rešenje postoji u Sloveniji, gde su uvedene markice, koje za jedan prelaz preko određenog puta koštaju 15 evra, dok za godinu dana one iznose 80 evra. Što se tiče slobode kretanja, ona može biti samo uslovna, onako kako je predviđeno zakonom, te smatram da je ova ideja ne bi prekršila - naveo je Vujanić.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.