Prvi Ford Focus benzinac sa emisijom CO2 ispod 100 g/km

Izvor: B92, 13.Avg.2013, 12:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prvi Ford Focus benzinac sa emisijom CO2 ispod 100 g/km

Ford je najavio novu verziju Focusa sa 1.0 litarskim trocilindričnim EcoBoost motorom, za koji tvrdi da će biti prvi porodični automobil u Evropi pogonjen benzinskim motorom sa emisijom CO2 od 99 g/km.

Prema rečima ljudi iz Forda, Focus opremljen ovom pogonskom jedinicom imaće i vodeću u klasi potrošnju goriva od 4,3 l/100 km. Opremljen specijalno kalibrisanom verzijom Fordovog nagrađivanog motora od 100 KS, novi Focus 1.0 EcoBoost će takođe imati i Ford >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ECOnetic tehnologiju, koja uključuje pneumatike sa ultra niskim otporom kotrljanja, jedinstvenu aerodinamiku ispod automobila i revidiran prenosni odnos.

Sve to treba da doprinese da, kada se pojavi u prodaji početkom 2014. godine, Ford ponudi svoj do sada najekonomičniji porodični automobil pokretan benzinskim motorom.

"Čak i samo pre par godina tek nekoliko ljudi moglo je da pomislili da je moguće da srednje veliki automobil sa benzinskim motorom može da savlada barijeru CO2 ispod 100 g/km", kaže Barb Samardzich, potpredsednica za razvoj proizvoda u kompaniji Ford Evropa.

"Jednolitarski EcoBoost menja očekivanja o tome šta može da isporuči jedan benzinski motor", dodaje ona.

Fordov 1.0 litarski EcoBoost motor, proglašen Međunarodnim motorom godine 2012. i 2013. godine, omogućava da nova verzija bude snažnija od prve generacije Ford Focusa sa 1.6 litarskim motorom od pre desetak godina, dok je emisija CO2 niža za 47 odsto.

Nova verzija, koja će se proizvoditi u Saarlouisu, u Nemačkoj, proširiće na tri broj Focusa koji će se nuditi sa 1.0 litarskim EcoBoost motorom, pored standardne varijante od 100 KS sa emisijom CO2 od 109 g/km i verzije od 125 KS koja ima emisiju CO2 od 114 g/km.

Uveden 2013. godine u Fiestu, B-MAX, C-MAX i Grand C-MAX sa sedam sedišta,1.0 litarski EcoBoost motor biće proširen i na SUV model EcoSport, komercijalna vozila Transit Connect i Transit Courier, kombinovana vozila za prevz putnika i tereta Tourneo Connect i Tourneo Courier, a kasnije i na potpuno novi Mondeo.

Fordov 1.0 litarski EcoBoost motor koristi turbo punjač niske inercije, podeljen rashladni sistem i direktno ubrizgavanje goriva što omogućava da isporuči iznenađujući nivo performansi iz motora sa tri cilindra.

Novi Focus 1.0 EcoBoost sa emisijom ugljen-dioksida od 99 g/km takođe će koristiti niz energetski efikasnih Ford ECOnetic tehnologija, koje, između ostalog, uključuju Auto-Stopt-Start sistem, pametno regenerativno punjenje akumulatora, aktivan poklopac na rešetki hladnjaka i Ford EcoMode koji podržava ekonomičniji i ekološki podobniji stil vožnje.

Kompanija je nedavno u ponudu uvela i Focus Electric sa nultom emisijom, a takođe nudi dizel Focus ECOnetic sa potrošnjom od 3,4 l/100 km i emisijom CO2 od 88 g/km.

Cene za Focus 1.0 EcoBoost sa emisijom CO2 od 99 g/km biće saopštena neposredno pred njegovo uvođenje u ponudu u Evropi – početkom 2014. godine.

Pročitajte više o nagrađenom Fordovom 1.0 EcoBoost motoru.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.