Izvor: B92, 26.Nov.2018, 13:48 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kotrlja se priča - spajaju se Ford i VW
Izgleda da stvarno sledi nova era u konsolidaciji automobilske industrije, baš kao što je i predvideo ranije pokojni Serđo Markione.
Sada se sve glasnije čuje o spajanju Forda i Folksvagena što je na neki način potvrda te teze.
Doduše, ovo spajanje bi bila malo drugačija konsolidacija jer Ford i VW ne planiraju klasično spajanje, ali žele da podele troškove stvarajući saveze na tržištima i u tehnologijama koje nalaze problematičnim, no iz kojih takođe >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ne žele da se potpuno povuku.
Tako se Ford u poslednje vreme potpuno fokusirao na Mondeo i zasad isključio mogućnost plasmana na tržište novih sedana. Istovremeno, VW ostaje igrač u profitabilnom segmentu američkih pick-up kamioneta. VW je ranije ove godine najavio kako prestaje s proizvodnjom legendarne Bube u sklopu priprema za buduće razdoblje u kojem će dominirati električna vozila.
Slični savezi već su postali trend. Honda i GM dogovorili su da će podeliti razvojne troškove autonomnih automobila dok Tojota i Mazda planiraju da slede Mercedes i Nisan u proizvodnji koja treba zadovoljiti NAFTA tržišta. Jaguar Land Rover traži saveznike u području pogonskih sklopova.
Proizvođači bi mogli da dele platforme i ostvare značajne uštede u razvoju, a "ušteđeni" novac da plasiraju u razvoj električnih modela. Iako je Ford najavljivao elektrifikaciju svojih modela, čini nam se kako VW u tom segmentu ipak predvodi budući da najavljuju celu liniju modela I.D. s električnim pogonom.
Konkretno, poznavaoci auto-industrije kažu da bi VW mogao da oslobodi kapacitete za električna vozila u svom pogonu u Hanoveru, dok bi proizvodnju transportnih kombija mogao da prebaci u Fordov pogon u Turskoj.
Pogledaj vesti o: Ford