„Fića” još čeka osiguranje

Izvor: Politika, 09.Apr.2012, 23:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Fića” još čeka osiguranje

U „Železnicama Srbije” kažu da sa njima još niko nije pregovarao o osiguranju vozova iz Kragujevca do Bara, a iz „Fijata” poručuju da će to za njih uraditi špediterska kuća „Grimaldi”

Sva roba i putnici koje prevoze „Železnice Srbije”, uključujući i automobile, koje će od juna transportovati iz Kragujevca do luke Bar ili Subotice, pokrivene su osnovnim obaveznim osiguranjem. Ukoliko „Fijat” >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << želi dodatno da osigura svoju robu on će, kako objašnjavaju u „Železnicama Srbije” sklopiti poseban ugovor sa osiguravajućom kućom.

U „Fijatu” kažu da nisu zaključili nikakve ugovore o osiguranju budući da su celokupnu logistiku transporta poverili „Grimaldiju”, međunarodnom špediteru.

To je, inače, uobičajena praksa, potvrđuju u „Železnicama”.

– Nigde se proizvođač ne bavi ugovaranjem prevoza. Obično se unajmljuje špediter koji je zadužen da u određenom roku prebaci robu sa jednog na drugo mesto. On sa „Železnicom” sklapa ugovor o prevozu, osigurava robu, carini je i završava sve administrativne procedure – navode u „Železnicama”.

Sva roba koja se natovari u vozove osigurana je od požara ili eksplozije, saobraćajne ili plovidbene nezgode (prevrnuće, sudar, udar, nasukavanje, potonuće, pad i slično). Zaštićena je i od elementarnih nepogoda poput poplava, provala oblaka, groma, oluja, snežnih mećava, odrona zemljišta, zemljotresa, vulkanske erupcije. Roba je osigurana i od krađa ili neisporuka do kojih dođe zbog nastupanja nekog od navedenih rizika. Ovo su takozvani osnovni rizici, koje „Železnice Srbije” osiguravaju kod „Dunav osiguranja”.

U ovoj osiguravajućoj kući ne žele da kažu kolika je premija osiguranja, već navode da se „procedura zaključivanja osiguranja ove vrste sastoji u sagledavanju svih faktora koji karakterišu jednu pošiljku: ukupne vrednosti, načina prevoza, relacije, a veliki uticaj ima svakako širina pokrića”.

Ukoliko proizvođač želi dodatno da obezbedi robu, on može da uplati dodatno osiguranje „svi transportni rizici” kojim je pokriven širok spektar rizika.

– Premija osiguranja, to jest cena osiguranja zavisi od nekoliko faktora, a pre svega od ukupne vrednosti pošiljki, procenjene vrednosti po prevoznom sredstvu, relacije i načina prevoza (drumski, železnički, rečni, pomorski ili kombinovani). Veliki uticaj svakako ima i širina pokrića, odnosno da li su obuhvaćeni samo „osnovni rizici” ili „svi transportni rizici” i još drugi faktori (potreba za produženim uskladištenjem) – navode u „Dunav osiguranju”.

Prema planu „Železnica Srbije” i „Fijata” tokom juna i jula meseca iz Kragujevca za Bar će svake nedelje kretati po jedan voz sa 200 automobila. U avgustu i septembru biće utrostručen broj vozova, dok će u oktobru iz Kragujevca kretati sedam vozova sedmično. U novembru i decembru broj nedeljnih vozova popeće se na devet. To znači da bi do kraja ove godine 132 teretna voza prevezla 26.400 automobila iz Šumadije do barske luke.

M. Avakumović

objavljeno: 10.04.2012
Pogledaj vesti o: Kragujevac,   Subotica

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Naš "fića" još čeka osiguranje

Izvor: B92, 10.Apr.2012, 10:55

Beograd -- U Železnicama Srbije kažu da sa njima niko nije pregovarao o osiguranju vozova iz Kragujevca do Bara, u Fijatu kažu da će to uraditi špediterska kuća Grimaldi...Sva roba i putnici koje prevoze "Železnice Srbije", uključujući i automobile, koje će od juna transportovati iz Kragujevca...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.