Izvor: Blic, 21.Okt.2009, 06:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Traljav dogovor i carina koče „punto“

Banjaluka - Mada je prva isporuka subvencionisanih „punta" u RS trebalo da stigne početkom septembra, prodajni prostor ovlašćenog dilera „Samaks" u Banjaluci još zjapi prazan. Banjalučanka Đ. G. jedna je od zainteresovanih kupaca, koja kaže da ima „juga" i voljna je da preda u zamenu za subvencionisani „punto".

„Najavljivali su da će sve krenuti od septembra, a ja sam se prijavila >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << još u julu, tako da već mesecima čekam da stignu ta vozila. Ne znam zašto sve kasni", kaže ona.

Naime, pompezno najavljivana saradnja između Vlade Srbije i Vlade RS i afere oko isporuke IMT traktora opet se pretvorila u lakrdiju. Potpisujući sporazum o saradnji delegacije dve vlade zaboravile su da definišu ko će da plati puni iznos carina, tako da iz 1.000 evra koliko daje RS i 613 evra koliko daje Vlada Srbije za transport i osiguranje - nedostaje još 321 evro. Prvobitno je Vlada Srbije pristala da plati troškove transporta i osiguranja i predvidela iznos od 613 evra. U međuvremenu je ta uredba izmenjena, pa je dodano „i ostale troškove za izvoz vozila", ali suma nije povećana. Pošto tih 613 evra ne „pokriva" iznos carine, pitanje ko će da plati taj iznos sada visi u zraku. Niko ne može da preda stari automobil, niti da uzme predračun na osnovu kojeg traži kredit od banaka.

Ovlašćeni diler „punta" „Samaks" pre nekoliko dana obavestio je Ministarstvo trgovine i turizma RS o nastalim problemima vezanim za dodatne troškove, na osnovu čega je ovo ministarstvo predložilo novi sastanak delegacija dve vlade koji još nije zakazan. Ukupan iznos carine se plaća zato što se vozilo proizvodi u Srbiji, ali da bi bilo oslobođeno carine po ugovoru CEFTA mora da bude domaći proizvod, odnosno da ima 60 odsto domaćih delova. U vozilo se ugrađuju delovi iz Italije, ali se ne može smatrati ni italijanskim jer se sklapa u Srbiji.

I kada dočekaju prvu isporuku, građani koji žele da kupe „punto" dolaziće do vozila po principu „ko prvi devojci, njegova devojka". Naime, u RS bi trebalo da stigne 300 vozila, a već sada ima duplo više zainteresovanih kupaca, pa ko prvi reši papirologiju i dobije kredit u banci - dobiće i auto. Uslov za dobijanje automobila imaju građani sa prebivalištem u RS i koji poseduju stari automobil bilo koje marke proizveden pre 1. januara 1999. koji ne ispunjava standarde evro 3, registrovan i u voznom stanju. Iz reciklažnog centra treba uzeti potvrdu da je vozilo reciklirano, a nakon toga automobil se odjavljuje u policiji. Tek potom se može uzeti predračun iz „Samaksa". U Ministarstvu ekonomskih odnosa i regionalne saradnje RS, čija je ministarka Jasna Brkić potpisnica sporazuma sa delegacijom Vlade Srbije, kažu da su oni bili zaduženi samo za okvirni sporazum, a da je za sve ostale poslove u vezi sa nabavkom „punta" nadležno Ministarstvo trgovine RS. U tom ministarstvu nam, pak, nisu odgovorili na pitanja da li će uredba biti izmenjena i da li će Vlada RS plaćati iznos carine uz objašnjenje da „imaju tekuće aktivnosti i obaveze". Uprkos insistiranju „EuroBlica" i upornim pozivima, ni u Ministarstvu za ekonomije i regionalnog razvoja Srbije nismo dobili odgovore da li Vlada Srbije namerava da plati carinu.

Modeli bez opreme

„Punto aktual" koji se nudi po subvencionisanoj ceni nema vazdušni jastuk za suvozača, elektronske podizače stakala, centralnu bravu, servo volan, klima-uređaj niti mogućnost ugradnje radija. Ima vazdušni jastuk za vozača, rezervni točak i obične čelične felne.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.