Kad porastem, biću „ferari“

Izvor: Blic, 11.Jul.2008, 07:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kad porastem, biću „ferari“

„Alfa" nikada nije konkurisala u B segmentu tržišta (veći gradski modeli), iako joj je kao članu „Fijatove" grupacije mnogo toga stajalo na raspolaganju - pre svega ogromno iskustvo u proizvodnji malih vozila. Trend smanjenja dimenzija karoserija i zapremina motora, kao odgovor na aktuelnu naftnu krizu, ali i uspeh koji su ostvarili neki sportski orijentisani automobili ove klase („mini" u prvom redu), naveo je menadžment „Alfe" da konačno uđe u trku.


>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Novitet je dobio zgodnu oznaku „mito", koja ne samo da sugeriše mit u nastajanju već govori i o saradnji dva italijanska grada - Milana (prestonice mode i dizajna) i Torina (sedišta „Fijata"). U toj kovanici sadržana je sva suština ovog vozila. Visok stil i osećaj za detalj s najsvežijim idejama italijanskih inženjera predstavljaju osnovu na kojoj „Alfa" traži put ka vrhu klase. Ambicije su zaista velike, a s koliko optimizma nastupa fabrički menadžment možda najbolje govori podatak da je deo probnih vožnji za predstavnike specijalizovanih medija priređen na čuvenom autodromu u Monci.

S „FERARIJEM" U MISLIMA

Ideja da se prvi kilometri naprave na mestu brojnih „Ferarijevih" uspeha nije jedina veza ovog automobila i perjanice italijanske (svetske) auto-industrije. Kao stilska osnova za „mito" poslužio je model „8C kompeticione", najprestižnija „alfa" koju pokreće „Ferarijev" V8 motor.

„Mito", naravno, ima upola manji broj cilindara i tri puta manje konja, ali budućim vlasnicima može da ponudi i uređaj za podešavanje parametara vožnje koji je nastao po ugledu na takođe „Ferarijev" - „manjetino".

Vozaču su na raspolaganju tri različita moda kreirana za jurnjavu na otvorenom putu, probijanje kroz gradske gužve i kretanje u otežanim vremenskim uslovima. Taster se nalazi ispred ručice menjača, a informacije o izabranoj opciji osim svetlosne indikacije dostupne su i na instrument tabli.

Enterijer je dizajniran u prepoznatljivom „Alfinom" stilu. Sedišta imaju naglašene bokove, upravljač tri kraka (nešto deblja nego što bi trebalo), iluminacija je jarkocrvena... a u odnosu na neke ranije radove jedino štrči portabl navigacija za koju nije bilo dovoljno mesta na centralnoj konzoli. Zbog takve pozicije preglednost na kolor displeju nije bogzna kakva, pogotovu po jakom suncu, ali tu su zvučna upozorenja koja su tokom vožnje svakako važnija. Ko, uostalom, kupuje „alfa romeo" da bi se igrao s navigacijom kad mu sportsko okruženje omogućava viši nivo uživanja.

MALI, ALI PRGAV

„Mito" jeste najmanji model u ponudi italijanskog proizvođača, ali njegova mehanika i prateća elektronika opravdavaju epitet sportski u svakom segmentu vožnje.

Sistem oslanjanja i upravljački mehanizam obezbeđuju adekvatan odziv na komande vozača u svim situacijama, a kada se s brzinom pretera uskače sva sila elektronskih uređaja koji brinu o stabilnosti, proklizavanju pogonskih točkova, dobrom kočenju, kretanju po strmom putu...

„Alfa" je ponudila i elektronski „šper" - Q2 (dejstvuje uz pomoć kočnog aparata), koji znatno olakšava kontrolu prilikom delimičnog gubitka kontakta s podlogom (blokira točak koji se vrti u prazno i preraspodeljuje obrtni moment).

Kada se sve to ima u vidu, jasno je da se potencijal ponuđenih motora može iskoristiti do maksimuma. Osnovnu ponudu čine turbo motori - dizel sa zajedničkim vodom i direktnim ubrizgavanjem goriva, radne zapremine 1,6 litara i maksimalne snage 120 konja, i benzinac od 1,4 l (155 KS).

Na nekim tržištima biće dostupan i klasičan benzinac od 1,4 l (78 KS) za varijantu „junior", koja je namenjena manje zahtevnim vozačima - kako na polju performansi, tako i luksuza. Sve varijante „mita" opremljene su menjačima sa šest stepeni prenosa.

Treba, međutim, istaći da se pravi biser tek očekuje. Za sledeću godinu najavljena je GTA varijanta koja će s motorom od 230 konja postati najjači automobil u klasi.

„Alfa", dakle, ulazi u B segment u velikom stilu, a kako će „mito" biti prihvaćen umnogome zavisi i od reakcije potencijalne klijentele na njegovu cenu. Ona je ozbiljna, baš kao i sam automobil, pa tako na italijanskom tržištu benzinska verzija startuje od 17.950, dizel od 18.950, a utešni „junior" košta 15.350.

Malo ili mnogo - zavisi od dubine džepa i, naravno, emotivnog naboja.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

MiTo

1.4 TB

1.6 JTD M

motor

četvorocilindrični

četvorocilindrični

zapremina

1.368 ccm

1.598 ccm

maks. snaga

114 kW (155 KS)

88 kW (120 KS)

pri 5.500 o/min

pri 3.750 o/min

maks. obr. moment

230 Nm pri

320 Nm pri

3.000 o/min

1.750 o/min

pogon

napred

napred

menjač

šestostepeni

šestostepeni

dužina

4.063 mm

4.063 mm

širina

1.720 mm

1.720 mm

visina

1.446 mm

1.446 mm

međuos. rastojanje

2.511 mm

2.511 mm

masa

1.145 kg

1.205 kg

prtljažnik

270 l

270 l

rezervoar

45 l

45 l

pneumatici

195/55 R16

195/55 R16

maks. brzina

215 km/h

198 km/h

0-100 km/h

8,0 s

9,9 s

potrošnja (pros.)

6,5 l /100 km

4,8 l/100 km

gorivo

bezolovni benzin

evrodizel

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.