Izvor: Blic, 11.Jul.2008, 07:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kad porastem, biću „ferari“
„Alfa" nikada nije konkurisala u B segmentu tržišta (veći gradski modeli), iako joj je kao članu „Fijatove" grupacije mnogo toga stajalo na raspolaganju - pre svega ogromno iskustvo u proizvodnji malih vozila. Trend smanjenja dimenzija karoserija i zapremina motora, kao odgovor na aktuelnu naftnu krizu, ali i uspeh koji su ostvarili neki sportski orijentisani automobili ove klase („mini" u prvom redu), naveo je menadžment „Alfe" da konačno uđe u trku.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Novitet je dobio zgodnu oznaku „mito", koja ne samo da sugeriše mit u nastajanju već govori i o saradnji dva italijanska grada - Milana (prestonice mode i dizajna) i Torina (sedišta „Fijata"). U toj kovanici sadržana je sva suština ovog vozila. Visok stil i osećaj za detalj s najsvežijim idejama italijanskih inženjera predstavljaju osnovu na kojoj „Alfa" traži put ka vrhu klase. Ambicije su zaista velike, a s koliko optimizma nastupa fabrički menadžment možda najbolje govori podatak da je deo probnih vožnji za predstavnike specijalizovanih medija priređen na čuvenom autodromu u Monci.
S „FERARIJEM" U MISLIMA
Ideja da se prvi kilometri naprave na mestu brojnih „Ferarijevih" uspeha nije jedina veza ovog automobila i perjanice italijanske (svetske) auto-industrije. Kao stilska osnova za „mito" poslužio je model „8C kompeticione", najprestižnija „alfa" koju pokreće „Ferarijev" V8 motor.
„Mito", naravno, ima upola manji broj cilindara i tri puta manje konja, ali budućim vlasnicima može da ponudi i uređaj za podešavanje parametara vožnje koji je nastao po ugledu na takođe „Ferarijev" - „manjetino".
Vozaču su na raspolaganju tri različita moda kreirana za jurnjavu na otvorenom putu, probijanje kroz gradske gužve i kretanje u otežanim vremenskim uslovima. Taster se nalazi ispred ručice menjača, a informacije o izabranoj opciji osim svetlosne indikacije dostupne su i na instrument tabli.
Enterijer je dizajniran u prepoznatljivom „Alfinom" stilu. Sedišta imaju naglašene bokove, upravljač tri kraka (nešto deblja nego što bi trebalo), iluminacija je jarkocrvena... a u odnosu na neke ranije radove jedino štrči portabl navigacija za koju nije bilo dovoljno mesta na centralnoj konzoli. Zbog takve pozicije preglednost na kolor displeju nije bogzna kakva, pogotovu po jakom suncu, ali tu su zvučna upozorenja koja su tokom vožnje svakako važnija. Ko, uostalom, kupuje „alfa romeo" da bi se igrao s navigacijom kad mu sportsko okruženje omogućava viši nivo uživanja.
MALI, ALI PRGAV
„Mito" jeste najmanji model u ponudi italijanskog proizvođača, ali njegova mehanika i prateća elektronika opravdavaju epitet sportski u svakom segmentu vožnje.
Sistem oslanjanja i upravljački mehanizam obezbeđuju adekvatan odziv na komande vozača u svim situacijama, a kada se s brzinom pretera uskače sva sila elektronskih uređaja koji brinu o stabilnosti, proklizavanju pogonskih točkova, dobrom kočenju, kretanju po strmom putu...
„Alfa" je ponudila i elektronski „šper" - Q2 (dejstvuje uz pomoć kočnog aparata), koji znatno olakšava kontrolu prilikom delimičnog gubitka kontakta s podlogom (blokira točak koji se vrti u prazno i preraspodeljuje obrtni moment).
Kada se sve to ima u vidu, jasno je da se potencijal ponuđenih motora može iskoristiti do maksimuma. Osnovnu ponudu čine turbo motori - dizel sa zajedničkim vodom i direktnim ubrizgavanjem goriva, radne zapremine 1,6 litara i maksimalne snage 120 konja, i benzinac od 1,4 l (155 KS).
Na nekim tržištima biće dostupan i klasičan benzinac od 1,4 l (78 KS) za varijantu „junior", koja je namenjena manje zahtevnim vozačima - kako na polju performansi, tako i luksuza. Sve varijante „mita" opremljene su menjačima sa šest stepeni prenosa.
Treba, međutim, istaći da se pravi biser tek očekuje. Za sledeću godinu najavljena je GTA varijanta koja će s motorom od 230 konja postati najjači automobil u klasi.
„Alfa", dakle, ulazi u B segment u velikom stilu, a kako će „mito" biti prihvaćen umnogome zavisi i od reakcije potencijalne klijentele na njegovu cenu. Ona je ozbiljna, baš kao i sam automobil, pa tako na italijanskom tržištu benzinska verzija startuje od 17.950, dizel od 18.950, a utešni „junior" košta 15.350.
Malo ili mnogo - zavisi od dubine džepa i, naravno, emotivnog naboja.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
MiTo
1.4 TB
1.6 JTD M
motor
četvorocilindrični
četvorocilindrični
zapremina
1.368 ccm
1.598 ccm
maks. snaga
114 kW (155 KS)
88 kW (120 KS)
pri 5.500 o/min
pri 3.750 o/min
maks. obr. moment
230 Nm pri
320 Nm pri
3.000 o/min
1.750 o/min
pogon
napred
napred
menjač
šestostepeni
šestostepeni
dužina
4.063 mm
4.063 mm
širina
1.720 mm
1.720 mm
visina
1.446 mm
1.446 mm
međuos. rastojanje
2.511 mm
2.511 mm
masa
1.145 kg
1.205 kg
prtljažnik
270 l
270 l
rezervoar
45 l
45 l
pneumatici
195/55 R16
195/55 R16
maks. brzina
215 km/h
198 km/h
0-100 km/h
8,0 s
9,9 s
potrošnja (pros.)
6,5 l /100 km
4,8 l/100 km
gorivo
bezolovni benzin
evrodizel