Brand Finance Global 2020: Amazon najvredniji, Ferrari najsnažniji brend na svetu

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 29.Jan.2020, 15:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Brand Finance Global 2020: Amazon najvredniji, Ferrari najsnažniji brend na svetu

Kako se navodi u izveštaju „Brand Finance“, vrednost robne marke Amazon je probila do sada nedostižan prag od 200 milijardi američkih dolara.

Naime, vrednost brenda Amazon je sa prošlogodišnjih 187,9 milijardi dolara porasla za 18 procenata ove godine, na 220,8 milijardi dolara, nadmašivši za preko 60 milijardi dolara drugoplasirani Google, i za 80 milijardi dolara Apple, koji je na trećem mestu.

Na četvrtoj poziciji najvrednijih svetskih brendova nalazi se Microsoft, >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << peti je južnokorejski Samsung, slede kineski ICBC (6), Facebook (7), Volmart (8), a listu prvih deset najvrednijih zaokružuju još dva kineska brenda – Ping An i Huawei.

Ferrari je, s druge strane, najsnažniji svetski brend među samo 12 robnih marki na rang listi, sa indeksom snage od 94,1 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA +. Snaga brenda uticala je i na rast vrednosti robne marke Ferrari za 9,0 odsto na 9,1 milijardi dolara.

Na drugom mestu po snazi brenda je Disney, treći je kineski WeChat, a u top 10 su i Sberbanka, Deloitte, Coca-Cola, Tencent, Rolex, PwC i PayPal.

Rivalski diskontni lanci supermarketa, Lidl (12,4 milijardi dolara) i Aldi (14,3 milijarde dolara) su najbrže rastući maloprodajni brendovi i nalaze se među ovogodišnjih 10 prvih najbrže rastućih, sa skokom vrednosti od 40 i 37 procenata respektivno.

Na rang listu su ove godine uvršćena i 44 nova učesnika, a najvrijedniji među „pridošlicama“ je naftni gigant Saudi Aramko sa vrednošću robne marke od 46,8 milijardi dolara.

Kada je reč o Evropi, nemački brendovi su nadmašili druge zemlje. Među 10 najvrednijih robnih marki na Starom kontrinentu, čak šest je nemačkih, a na firme iz te zemlje takođe otpada 6,0 procenata ukupne vrednosti 500 rangiranih svetskih brendova.

To se u velikoj meri pripisuje rastućoj nemačkoj automobilskoj industriji, koju predvodi „Mercedes-Benc“ sa procenjenom vrednošću brenda od 65 milijardi dolara.

Vrednost brenda ove kompanije porasla je za 8,0 odsto ove godine, zahvaljujući povećanju prodaje od 1,3 procenta na 2,34 miliona vozila tokom 2019.

Evropski sektor luksuzne mode takođe beleži značajan rast vrednosti, pri čemu je robna marka Louis Vuitton ojačala za 21 posto na 16,5 milijardi dolara, Gucci za 20 procenata na 17,6 milijardi, a Chanel za 19 odsto na 13,7 milijardi dolara.

Izvor: Tanjug

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.