
Izvor: TopSpeed.rs, 18.Sep.2014, 12:18 (ažurirano 02.Apr.2020.)
JOŠ JEDAN „ŠTEDLJIVKO“: Citroen C4 Cactus Airflow 2L
Citroen je za Salon automobila u Parizu spremio koncept baziran na C4 Cactus, koji nosi naziv Airflow 2L, a obećava izuzetno malu prosečnu potrošnju goriva od svega dve litre...
Foto: Citroen
Nakon što je Renault za Salon automobila u Parizu najavio svoj revolucionarni koncept EOLAB, koji bi trebao da troši svega jednu litru goriva na 100 pređenih kilometara, još jedan >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << francuski proizvođač automobila, Citroen, sprema svoju verziju, pod nazivom C4 Cactus Airflow 2L.
Foto: Citroen
Kao što samo ime govori, baziran je na aktuelnom, futurističkom modelu C4 Cactus, a obećava prosečnu potrošnju od dve litre. Automobil ima masu od svega 865 kg, što je za oko 100 kilograma manje u odnosu na „obični“ Cactus, dok se za pogon brine isti agregat koji će pokretati i Peugeot 2008 Hybrid Air.
Foto: Citroen
U pitanju je trocilindarski 1,2-litarski Puretech benzinac od 82 konjske snage, a pored njega, sistem čine i specijalna hidraulična pumpa, kao i rezervoar komprimovanog vazduha, po čemu je pogonska jedinica i dobila naziv. Omogućena su tri režima rada – samo na benzin, samo na vazduh, kao i kombinovani mod.
Foto: Citroen
Istovremeno, ni performanse nisu za potcenjivanje, budući da „sprint“ do 100 km/h traje 9,5 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi oko 195 km/h. Iako još uvek kao koncept, konstruisan prema specifikacijama francuskih vlasti da se do 2020. ponudi vozilo sa prosečnom potrošnjom od 2 l/100 km, C4 Cactus Airflow nije daleko od serijske proizvodnje, budući da je baziran na već aktuelnom modelu, za razliku od Renaultove studije EOLAB.
Izvor: Citroen/TopSpeed
Pogledaj vesti o: Citroen, Pariz