Žutim trakama protiv kolapsa

Izvor: B92, 17.Mar.2011, 10:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Žutim trakama protiv kolapsa

Rekonstrukcija Gazele nije se u sredu odrazila na saobraćaj u gradu kao dan pre. Vozila gradskog prevoza kasnila su najviše desetak minuta, pa su otpravnici uspevali da ih, kako kažu u GSP, "ukalupe” u red vožnje.

U saobraćajnoj policiji ističu da su već prvog dana napisali 18 kazni vozačima zbog vožnje žutom trakom, kuda je dozvoljen prolazak isključivo vozilima GSP-a i taksistima.

Uprava Grada apeluje na korišćenje vozila GSP da bi se izbegli kolapsi, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << a saobraćajni stručnjaci smatraju da bi žute trake trebalo bolje "razmestiti”.

Na Brankovom mostu, glavnoj alternativi Gazeli, u jutarnjem špicu bile su kolone vozila, ali je gradski prevoz funkcionisao zadovoljavajuće, upravo zahvaljujući žutoj traci.

- Sve linije iz pravca opštine Novi Beograd stizale su gotovo u minut tačno, ali su kasnili autobusi koji su na Zeleni venac stizali iz Zemuna. Do kašnjenja nije došlo zbog gužvi na Brankovom mostu, već zbog radova u Ulici 22. oktobar u Zemunu - kažu dispečeri GSP "Beograd”.

Zbog negativnog iskustva prvog dana radova na Gazeli mnogi Beograđani u sredu su poslušali apel i krenuli gradskim prevozom na posao. Ali, saobraćaj u blizini Trga republike i u Bulevaru kralja Aleksandra gotovo je stao na 10 minuta. Na tim saobraćajnicama nema žute trake.

- Na brojnim raskrsnicama saobraćaj su kontrolisali policajci, pa su naše vozače na pojedinim linijama čak preusmeravali da bi izbegli gužve u špicu. Na liniji 24 nisu skretali iz Cara Dušana u Francusku, već nastavljali pravo da bi izbegli kolone kod Trga - kažu u GSP.

Saobraćajci su pojačali nadzor na najvažnijim saobraćajnicama u gradu, a GSP ima apsolutni prioritet.

- U jutarnjem i popodnevnom špicu svakodnevno 44 policajaca i šest oficira kontroliše saobraćajnice sa žutom trakom. Posebnu pažnju obraćamo na bulevare vojvode Mišića i Mihajla Pupina, te Brankovu ulicu, pošto su tamo najveće gužve - kažu u saobraćajnoj policiji. Kazna za vožnju žutom trakom je 5.000 dinara.

Žuta traka je svakako doprinela bržem gradskom prevozu na Brankovom mostu. Ali, te trake u Terazijskom tunelu nema. Saobraćajni stručnjaci ističu da proces obeležavanja žutih traka u gradu nije završen.

- Neophodno je tu sprovesti promene. Na primer, u Sarajevskoj je žuta traka u krajnjoj desnoj traci, ali je ujedno i dozvoljeno parkiranje na trotoaru. Zato se dešava da mnogi vozači voze nedozvoljenom trakom da bi našli parking. Slično je i na potezu od Crvenog krsta do Konjarnika. S druge strane, u Bulevaru vojvode Mišića žuta traka počinje od "Mostara”, iako vozači koji žele na Sajam moraju da voze upravo tom trakom da bi skrenuli za parking - kaže saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija.

Izvor - BlicOnline

Pročitajte naš vodič za preživljavanje saobraćajnog kolapsa

Pogledajte plan radova na Gazeli narednih 9 meseci

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.