Zakotrljao se novi Peugeot 208

Izvor: B92, 24.Jun.2019, 09:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zakotrljao se novi Peugeot 208

Francuski proizvođač započeo je proizvodnju druge generacije modela 208 u novoj fabrici u Maroku.

PSA grupa uložila je 557 miliona evra u svoj novi pogon u Kenitri, u Maroku u kome će izrađivati modele bazirane na CMP mehaničkoj platformi, a kapacitet fabrike je 200.000 vozila godišnje. U pogonu u Maroku ukupno će raditi 4.500 ljudi, a očekuje se da svoj pun proizvodni kapacitet fabrika dostigne u naredne dve godine.

PSA procenjuje da će ovo postrojenje direktno >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i indirektno uposliti oko 20.000 radnika, uključujući kooperante. Maroko je interesantan za francuske auto-kompanije zbog niskih plata tamošnjih radnika i nižih troškova proizvodnje, ali i državnih subvencija, pa Renault u toj zemlji već ima dve fabrike, u Tandžiru i Kazablanki.

Inače, Peugeot novu 208-icu osim u Maroku proizvodi i u Trnavi, u Slovačkoj.

Za početak, Peugeot će kupcima ponuditi trocilindarski 1.2 litarski turbo benzinac i 1.5 litarski dizelaš sa 4 cilindra.

Benzinska jedinica proizvodi 75 ks i isporučuje se isključivo sa 5-brzinskim manuelnim menjačem. Dizel motor raspolaže sa 100 konjskih snaga, a uparen je sa 6-brzinskim manuelnim menjačem.

Peugeot će kasnije proširiti ponudu sa još dva benzinca - verzija sa 100 ks za prenos snage koristiće 6-brzinski manuelni menjač ili opcioni osmostepeni automatik, dok najsnažniji benzinski agregat dolazi sa 130 ks i standardno će biti opremljen automatskim menjačem sa 8 brzina.

Najveća novina na polju motorizacije je uvođenje potpuno električne verzije, sa oznakom e-208.

Ovaj automobil skladišti električnu energiju u baterijama kapaciteta 50 kWh, a pogoni ga elektromotor od 136 ks (100 kW) i 260 Nm. Peugeot e-208 ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,1 s.

Baterije su postavljene ispod poda putničke kabine, a automobil je u stanju da pređe i do 340 km (prema novom, objektivnijem WLTP mernom ciklusu) pre nego što se one isprazne.

Električni 208 može da se puni i na brzom, 100 kilovatnom punjaču i tada je potrebno 30 minuta da bi se pogonske baterije dopunile do 80% svog kapaciteta.

Ukoliko se puni na 7,4 kilovatnom punjaču, za potpunu dopunu heophodno je sačekati 8 sati, a na punjaču od 11 kW, 5 sati i 15 minuta. Peugeot garantuje da će baterije zadržati 70% svog početnog kapaciteta i nakon 8 godina korišćenja ili 160.000 pređenih km.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Novi krosover Ford Puma debituje 26. juna

Izvor: B92, 24.Jun.2019

Iako je Ford ovaj naziv ranije koristio za kupe vozila, nova Puma neće pripadati toj klasi automobila...Do premijere novog Forda ostalo je 48 sati, pa je proizvođač odlučio da se oglasi još jednim "tizerom" ne bi li nas podsetio da će Puma uskoro ugledati svetlost dana:..Ford Puma je bazirana na...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.