Vazdušni jastuci sa spoljnje strane automobila? Predstavljen prvi takav sistem koji predviđa sudar

Izvor: SrbijaDanas.com, 24.Jul.2019, 10:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vazdušni jastuci sa spoljnje strane automobila? Predstavljen prvi takav sistem koji predviđa sudar

Da li je to moguće?

Sigurnosni sastav spoljnih pre-crash vazdušnih jastuka može smanjiti ulazak u kabinu vozila do 30 posto, čime se znatno smanjuje opasnost od ozleđivanja putnika.

Udarci u bočnu stranu automobila spadaju među najopasnije vrste auto nesreća, s gotovo 700 smrtnih slučajeva godišnje i gotovo trećinom svih smrtnih slučajeva na nemačkim putevima. Novi prototip sigurnosnog sastava pre sudara što ga je razvio ZF koristi spoljnji bočni vazdušni jastuk >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << koji se aktivira u milisekundama pre sudara. Pruža dodatnu bočnu zonu gužvanja, koja može pomoći spasiti živote i smanjiti ozbiljnost ozleda putnika do 40 posto. Da bi to bilo moguće, ZF je umrežio vazdušne jastuke sa senzorskim sastavima vozila i razvio algoritme koji su sposobni odrediti dali je sudar neizbežan i odlučiti hoće li ili ne aktivirati vazdušni jastuk.

Nemački gigant u proizvodnji menjača ZF uživo je demonstrirao prototip prvog sigurnosnog sastava pre sudara na svetu s spoljnjim vazdušnim jastukom na ispitnom poligonu u nemačkom gradu Memmingenu.

- Istaknuli smo da ovaj sigurnosni sastav može značajno smanjiti težinu ozleda putnika u slučaju bočnih sudara - objašnjava Uve Klas, voditelj odela Sigurnih mobilnih sastava, unutar ZF-ovog tima za napredni inženjering.

Zahnradfabrik Friedrichshafen (ZF) je trenutno jedina firma koja pruža celi spektar integrirane tehnologije sigurnosti vozila - od senzorskih sastava, algoritama i upravljačkih jedinica do aktivnih i pasivnih aktuatora.

- Naše duboko razumevanje celog sastava see. think. act. (vidi, razmišljaj, deluj) omogućuje nam da kapitaliziramo i realiziramo integrirana rešenja za sigurnost vozila, kao što je novi sastav sigurnosti pre sudara - kaže Klas.

Najveći izazov u razvoju ovog sastava bio je pouzdano prepoznavanje neizbežnog sudara i ugradnje spoljnjeg pre-crash vazdušnog jastuka. Sastav ima otprilike 150 milisekundi kako bi doneo odluku o aktiviranju vazdušnog jastuka i njegovom punjenju - otprilike onoliko vremena koliko je potrebno osobi da trepne.

Senzori na vozilu moraju najpre brzo i tačno prepoznaje potencijalni udarac u bočnu stranu automobila. To je moguće s povezanim kamerama, radarima i senzorima. Algoritmi unutar softverskog sastava odlučuju o tome je li sudar neizbežan, a aktiviranje spoljnjeg vazdušnog jastuka ujedno je moguće i korisno. Ako su sve te odluke pozitivne, aktivira se sastav za naduvavanje vazdušnog jastuka. Vazdušni jastuk ima kapacitet između 280 i 400 litara (pet do osam puta veći volumen vozačkog vazdušnog jastuka u kabini), zavisno o vozilu, a zatim se širi prema gore od bočnog praga kako bi stvorio dodatnu zonu gužvanja u području vrata između A i C stuba automobila.

Prilikom bočnih sudara putnici na strani udara imaju poseban rizik od ozbiljnih ozleda u području grudnog koša ako se putnička kabina jako deformiše. Sigurnosni sastav pre sudara može smanjiti ulazak u kabinu vozila do 30 posto, čime se znatno smanjuje opasnost od ozleda putnika.

Predaktivne informacije o neizbežnom sudaru takođe pridonose daljnjem poboljšanju efikasnosti uspostavljene standardne sigurnosne tehnologije. Na primer, aktivni kontrolni zatezač sigurnosnog remena ACR8 može upozoriti putnike ili ih osigurati u sigurnom položaju u kritičnim delovima sekundu pre sudara.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.