Startovao novi, još stroži EuroNCAP test: Kinezi briljirali

Izvor: B92, 28.Jul.2023, 09:12

Startovao novi, još stroži EuroNCAP test: Kinezi briljirali

Teže do pet zvezdica.

Mnogi kupci automobila zabrinuti su za bezbednost, a EuroNCAP je dugi niz godina odgovoran za testiranje novih automobila. Kroz detaljne procedure testiranja, koje uključuju programirane sudare pod različitim uglovima i brzinama, utvrđuje se rezultat.

Tu su i posebne lutke sa senzorima, koje simuliraju ljudska tela, zatim procena bezbednosti pešaka i biciklista u sudaru sa vozilom, procena sistema aktivne bezbednosti...

Šta ima novo? >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Uputstva za spasavanje u slučaju nesreće, koji su ranije bili obavezni na četiri jezika, sada moraju da budu obezbeđeni na svim evropskim jezicima – oni objašnjavaju vatrogascima gde je najprikladnije preseći vozila.

Dodatni kriterijumi za oštećenje mozga takođe su uvršteni u frontalni "crash test".

Procena tehnologije nakon sudara je proširena. Sada se vrši procena otpornosti vozila nakon sletanja u vodenu površinu (reke, jezera, mora...), tako što se meri koliko dugo kritične funkcije ostaju u funkciji (npr. električno otvaranje prozora).

U pogledu zaštite dece, sada je uključena procena detekcije prisustva deteta (CPD) – tehnologija koja može da otkrije kada dete ostane samo u zaključanom automobilu.

Zaštita ugroženih učesnika u saobraćaju sada uključuje i "crash testove" na delovima vozila gde bi biciklista mogao da udari glavom, a realnije se procenjuje zaštita butne kosti i potkolenice.

Osim toga, razmatraju se i mere protiv tzv. "dooringa", kada se vrata automobila otvaraju na putu biciklista.

Uključeni su novi scenariji za procenu kako sistemi automatski reaguju na pešake i bicikliste. Predstavljena je i reakcija AEB (Autonomous Emergency Braking) sistema automobila na motocikliste.

Što se tiče bezbednosne asistencije, praćenje umora vozača se razmatra mnogo detaljnije nego ranije, kao i način na koji informacioni sistemi za ograničenje brzine reaguju u složenim scenarijima.

Konačno, stroža pravila znače da automobili ne mogu dobiti pet zvezdica ako ne zaštite sve kritične delove karoserije na svim testovima sudara.

Podsećanja radi, automobili završavaju sa ocenama od jedne do pet zvezdica, na onosvu pojedinačne ocene, date u procentima, za zaštitu odraslih (na prednjem sedištu), dece (na zadnjem sedištu), ugroženih učesnika u saobraćaju ili aktivnih sigurnosni sistemi.

Kineska električna limuzina Nio ET5 i Nio EL7 SUV prvi su dobili pet zvezdica u novom sistemu testiranja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.