Izvor: AutoBlog, 26.Okt.2012, 13:45 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Pojeftinjuje više od 70% automobila u Hrvatskoj
Autor/izvor: SEEbiz / Večernji list Od sledeće godine pojeftiniće automobili gradske i kompaktne klase, koji čine više od 70 odsto ukupnog tržišta novih automobila u Hrvatskoj. Kako je najavio ministar finansija Slavko Linić, od 1. januara trošarine na automobile obračunavaće se prema vrednosti automobila i emisiji CO2, a ne kao do sada samo po vrednosti vozila, s tim da će bitniju komponentu imati emisija CO2. Konačni predlog zakona i model obračuna trošarina se trenutno završava. Biće veoma sličan slovenačkom modelu, a pojeftiniće manji automobili koji su jeftiniji i manji su zagađivači. Zbog toga će profitirati građani koji kupuju automobile poput Volkswagen Pola i Golfa, Opel Corse i Astre, Peugeota 208, Kije Rio... Hibridni automobili bi takođe trebalo da pojeftine, ali ne mnogo zbog njihove veće vrednosti, koja je i dalje važna za obračun trošarina. Pojeftiniće i automobili na plin, a na električna vozila, kao i do sada, neće se plaćati trošarina. Primera radi, na Opel Corsu sa benzinskim motorom koja ispušta 121 g/km CO2 plaćaće se 1.889 kuna (250 evra) manja trošarina. Na Renault Clio sa dizelašem 1,5 dCi koji ispušta 106 g/km CO2 plaćaće se 4.500 kuna (595 evra) manja trošarina. Kako se na ukupan iznos osnovne cene i trošarine obračunava i PDV, i u tom pogledu će se cena nešto smanjiti. Ali pojeftiniće i veći automobili, poput, Volkswagen Passata 1,6 TDI ili Volvoa S60 DRIVe koji ispuštaju 114 g/km CO2. Osim novih automobila, prema najavama ministra Linića, pojeftiniće i uvoz polovnih automobila. Smanjiće se trošarine na polovne automobile, koje su sada veoma nepovoljne za uvoznike jer se na uvoz polovnih automobila do 1600 ccm plaća trošarina kao za novi auto uvećana 50%, a sa motorom većim od 1600 ccm uvećana za čak 100%. Zbog toga će odahnuti brojni trgovci polovnih automobila, a ponovo će se isplatiti odlazak u Nemačku i Italiju po dobru polovnu robu. Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel