PRODAJETE AUTOMOBIL: Evo zašto je bolje sačekati proleće

Izvor: SrbijaDanas.com, 19.Jan.2024, 22:49

PRODAJETE AUTOMOBIL: Evo zašto je bolje sačekati proleće

Sve ima svoje razloge...

Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu. Međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže.

Kompanija za automobilske podatke, carVertical, deli savete o izboru najboljeg vremena za prodaju vozila i postizanje bolje cene.

Proleće je vreme kada tržište polovnih automobila cveta

Vozači ne bi trebalo >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom hladne sezone. Izgleda da je bolje sačekati i prodati automobil u martu (kada ljudi kupuju 8,2% godišnjih izveštaja o istoriji automobila koje generiše carVertical), aprilu (8,4%) ili maju (8,5%), što ukazuje da je potražnja u proleće veća nego u hladnijim mesecima. Mnogi ljudi koji planiraju da kupe vozilo obično odlažu odluke o kupovini do toplijih meseci kako bi izbegli vožnju u teškim uslovima.

„Proleće je lakše vreme za vožnju, jer su dani duži i ima manje opasnosti, poput mokrih ili snežnih puteva. Početnici u vožnji obično preferiraju da počnu voziti automobil u sigurnijem okruženju, što utiče na potražnju“, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u carVertical.

Kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo.

Prema podacima kompanije, najviše izveštaja o istoriji automobila kupci carVerticala dobijaju u avgustu (9,1%) i septembru (8,9%). Ovo ne bi trebalo da bude iznenađenje, jer neki vozači žele da kupe automobil pre nego što nastupe zimske sezone.

Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca. Kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu.

Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična – ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto. SUV-ovi i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.

„To može biti pravi trenutak za kupovinu vozila, ali ne i savršen trenutak za prodaju. Sezonska potražnja često može naginjati pregovaračkim vagama u korist kupca, budući da neka vozila čak mogu zahtevati dodatne troškove za održavanje i skladištenje tokom zimskih meseci“, objašnjava Buzelis.

Tokom praznične sezone, ljudi odlažu veće kupovine

Najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar. Pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove, izbegavaju veće kupovine. Nakon praznične sezone, većina ljudi treba vreme da se oporavi i ponovo počne štedeti, što dovodi do manje transakcija na tržištu polovnih automobila.

Ekonomska situacija takođe ima visok uticaj na poverenje potrošača. Ljudi odlažu veće kupovine poput nekretnina i vozila u vreme recesije, inflacije ili bilo kakve ekonomske nesigurnosti.

Prema carVerticalu, decembar je odgovoran samo za 7,6% godišnjih provera automobila. Međutim, kako Buzelis ističe, polovan automobil u dobrom stanju s čistom istorijom može se brzo prodati, jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikada. Pružanje potencijalnim kupcima izveštaja o istoriji takođe može pomoći da se automobil proda brže, stvarajući osećaj poverenja i transparentnosti.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.