OVO MORATE DA ZNATE: Koji su to motori sa NAJPROBLEMATIČNIJIM turbo punjačima?

Izvor: SrbijaDanas.com, 13.Jun.2023, 16:12

OVO MORATE DA ZNATE: Koji su to motori sa NAJPROBLEMATIČNIJIM turbo punjačima?

Postoje slučajevi kad se ove komponente mogu pokvariti.

Vremenom je tehnologija proizvodnje automobila napredovala. Podsklopovi se stvaraju na efikasnije načine, i tu dolaze motori. Ali ponekad se mogu pojaviti problemi. Jedan od ovih problema može biti povezan sa turbo punjenjem.

Bilo da je u pitanju nedostatak u dizajnu ili loše održavanje. Motori pomenuti u narednim redovima važe za one sa najproblematičnijim turbinama.

Jedan od ovih motora je 2.0 >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << TDI, šifra CFFB, montiran na Audiju Q5. Uzrok problema je povratna cev za ulje, tačnije zato što je veoma dugačka i prolazi kroz područje izduvnog kolektora. S obzirom na to da mu je dosta blizu, visoka temperatura tokom regeneracije oštećuje povratnu cev za ulje. Vremenom se istanji, a protok ulja potreban turbini se smanjuje.

Još jedan motor koji pati od problema sa turbinom je 1,6-litarski dizel motor koji se ugrađuje u Ford, Citroen ili Peugeot. Ima isti problem kao i onaj koji je ugrađen u Audi, ali ima i drugih. Zbog činjenice da filter čestica (DPF) često ne radi, on se začepljuje. Ovo će zapušiti izduvni sistem i pojačati pritiak u njemu. Taj pritisak će se prekinuti, pogađate, u turbini.

Nastavljamo spisak i vraćamo se u plot VW grupe, tačnije na 2.0 i 1.6 TDI motore koji ispunjavaju standard Euro 6. Zbog činjenice da turbine ovih motora imaju hlađenje antifrizom, hladnjak ulja se može pokvariti što momentalno dovodi do toga da ulje prodire u ceo sistem, uništavajući motor.

Takođe, 1.4 TDI Euro 6 motor pati od problema koji se manifestuje lomljenjem kontrolnog poklopca, što dovodi do kvara turbine.

Poslednji motor na listi je 2,2 litarski motor koji proizvodi Mazda. Mazdin twin-turbo dizel motor 2.2 pati od problema koji uzrokuje kvar male turbine. Poklopac koji usmerava pritisak sa male turbine na veliku otkazuje, mala turbina se preopterećuje i konačno podleže naprezanju.

Preporučujemo vam i da ako niste, pročitate, a ako jeste, podsetite se, korisničkog iskustva našeg Zvezdana sa BMW-om X5, koji je imao problema s jednom od turbina.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.