clear sky
16°C
10.05.2024.
Beograd
eur
117.1305
usd
108.6856
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

OVO MORATE DA ZNATE: Koji su to motori sa NAJPROBLEMATIČNIJIM turbo punjačima?

13.06.2023. 16:06
Piše:
Srbija Danas/ AutoRepublika
tehnički pregled
tehnički pregled / Izvor: Profimedia

Postoje slučajevi kad se ove komponente mogu pokvariti.

Vremenom je tehnologija proizvodnje automobila napredovala. Podsklopovi se stvaraju na efikasnije načine, i tu dolaze motori. Ali ponekad se mogu pojaviti problemi. Jedan od ovih problema može biti povezan sa turbo punjenjem.

ČUVAJTE SE: Ako prepoznate OVE ZNAKOVE na vašem automobilu, ODMAH morate otići kod automehaničara

ČUVAJTE SE: Ako prepoznate OVE ZNAKOVE na vašem automobilu, ODMAH morate otići kod automehaničara

REŠAVAMO DILEMU: Da li su DOBOŠ kočnice bolje od kočionih diskova i zašto?

REŠAVAMO DILEMU: Da li su DOBOŠ kočnice bolje od kočionih diskova i zašto?

ODLAZAK U CRNU GORU VIŠE NEĆE BITI STRESAN: Odstranjuje se glavna crna tačka

ODLAZAK U CRNU GORU VIŠE NEĆE BITI STRESAN: Odstranjuje se glavna crna tačka

Bilo da je u pitanju nedostatak u dizajnu ili loše održavanje. Motori pomenuti u narednim redovima važe za one sa najproblematičnijim turbinama.

Jedan od ovih motora je 2.0 TDI, šifra CFFB, montiran na Audiju Q5. Uzrok problema je povratna cev za ulje, tačnije zato što je veoma dugačka i prolazi kroz područje izduvnog kolektora. S obzirom na to da mu je dosta blizu, visoka temperatura tokom regeneracije oštećuje povratnu cev za ulje. Vremenom se istanji, a protok ulja potreban turbini se smanjuje.

Još jedan motor koji pati od problema sa turbinom je 1,6-litarski dizel motor koji se ugrađuje u Ford, Citroen ili Peugeot. Ima isti problem kao i onaj koji je ugrađen u Audi, ali ima i drugih. Zbog činjenice da filter čestica (DPF) često ne radi, on se začepljuje. Ovo će zapušiti izduvni sistem i pojačati pritiak u njemu. Taj pritisak će se prekinuti, pogađate, u turbini.

Nastavljamo spisak i vraćamo se u plot VW grupe, tačnije na 2.0 i 1.6 TDI motore koji ispunjavaju standard Euro 6. Zbog činjenice da turbine ovih motora imaju hlađenje antifrizom, hladnjak ulja se može pokvariti što momentalno dovodi do toga da ulje prodire u ceo sistem, uništavajući motor.

Takođe, 1.4 TDI Euro 6 motor pati od problema koji se manifestuje lomljenjem kontrolnog poklopca, što dovodi do kvara turbine.

Poslednji motor na listi je 2,2 litarski motor koji proizvodi Mazda. Mazdin twin-turbo dizel motor 2.2 pati od problema koji uzrokuje kvar male turbine. Poklopac koji usmerava pritisak sa male turbine na veliku otkazuje, mala turbina se preopterećuje i konačno podleže naprezanju.

Preporučujemo vam i da ako niste, pročitate, a ako jeste, podsetite se, korisničkog iskustva našeg Zvezdana sa BMW-om X5, koji je imao problema s jednom od turbina.