Izvor: B92, 11.Feb.2022, 17:10
Koliko stvarno opada autonomija električnim automobilima u zimskim uslovima
Zanimljivo je da je najmanje gubitke pretrpeo kineski SUV BYD Tang, od samo 11 odsto.
Niske temperature uzimaju svoj danak kod električnih automobila, a mogući su gubici i do 30 odsto u radijusu kretanja. Ipak, neki modeli automobila znatno manje pate od hladnoće od drugih, pokazalo je opsežno testiranje norveškog automobilskog kluba NAF.
Od 31 ispitanog modela, kineski BYD Tang ima najbolji rezulat.
NAF je vozila testirao na suvom putu, na temperaturama >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << između nula i minus 10 stepeni Celzijusa. Automobili su startovali sa punom i nezagrejanom baterijom, a izmerena je udaljenost koju su prelazili do njenog potpunog pražnjenja.
Tokom vožnje u realnim uslovima saobraćaja koristili su se auto-putevi, seoski putevi i mreža gradskih saobraćajnica, a uz to je trebalo savladati razlike u nadmorskoj visini do 1.000 metara.
Grejanje je bilo uključeno, ali je tokom vožnje izabran Eco način rada.
Najmanje gubitke pretrpeo je kineski SUV BYD Tang, koji je na norveškom tržištu prisutan od prošle godine, ali još nije dostupan u ostatku Evrope. Proizvođač obećava standardnu autonomiju u vožnji oko 400 kilometara, a u praksi je zabeležen rezultat od 356 kilometara na zimskom testu.
Razlika između dve vrednosti je 11 procenata.
Odlične rezultate postigli su Tesla Model Y LR Dual Motor (11,05% gubitka autonomije) i Porsche Taycan 4 Cross Turismo (11,84%).
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.