Dunlop: Adekvatno održavanje motocikla – veća sigurnost na putu

Izvor: Moto.rs, 30.Jun.2015, 08:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dunlop: Adekvatno održavanje motocikla – veća sigurnost na putu

Sezona vožnje motociklima je već u punom jeku, zato je Dunlop pripremio nekoliko korisnih tehničkih saveta za motocikliste koji će doprineti većoj sigurnosti na putu.

Motociklisti su jedni od najviše ugroženih učesnika u saobraćaju, te je stoga Dunlop, kao jedan od najvećih svetskih proizvođača pneumatika za motocikle, u cilju povećanja sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, pripremio nekoliko korisnih saveta koji se odnose na održavanje vozila.

Redovni >> Pročitaj celu vest na sajtu Moto.rs << preventivni pregledi celog motornog vozila

Dunlop preporučuje redovnu kontrolu celokupnog motornog vozila, a naročito točkova. Neredovno održavanje vozila, znatno utiče na stanje pneumatika, kako na njihove performanse tako i na broj pređenih kilometara. Zato se motociklistima savetuje da svoje motocikle redovno voze na preventivne preglede koji treba da obuhvate i kontrolu pneumatika.

Važno je podešavanje vešanja

Pored redovnog održavanja vozila važno je i podešavanje vešanja koje mora biti obavljeno onako kako je navedeno u uputstvu za upotrebu motocikla. Nepravilno održavani delovi i nepravilan ili neuravnotežen pritisak prednje viljuške loše utiče na stabilnost, a nizak pritisak prouzrokuje preterano opterećenje pneumatika.

Trajne popravke pneumatika moguće su samo ako su rupe u gazećem sloju male

Ako se pneumatik motocikla probuši važno je znati da neke rupe mogu da se poprave. Ipak, Dunlop preporučuje da se trajne popravke izvode samo na manjim rupama u gazećem sloju (prečnika do 6 mm). Ove popravke može da obavi samo prodavac motocikla ili ovlašćeni vulkanizer koji sa unutrašnje strane pneumatika postavlja specijalnu zakrpu odnosno čep. Iz sigurnosnih razloga je veoma važno da se nikad ne izvode popravke sa spoljašnje strane i da se unutrašnje gume ne koriste kao zamena za adekvatnu popravku. Takođe, važno je da se tokom prvih 24 sata posle popravke ne vozi brže od 80 km/h, a kasnije, sa popravljenim pneumatikom, ne vozi brzinom većom od 120 km/h. Isti postupak popravke važi takođe i za pneumatike sa unutrašnjom gumom. Veoma je bitna i informacija da za popravku odgovara izvođač, koji korisniku popravljenog pneumatika mora obezbediti sva potrebna uputstva.

Tečna sredstva za zaptivanje su samo privremeno rešenje

Dunlop ne preporučuje upotrebu tečnih sredstava za zaptivanje. To su, naime, privremene popravke koje mogu da utiču na materijal od kojeg su napravljeni ulošci karkase i da prekriju sekundarna oštećenja nastala zbog prisustva stranog tela u pneumatiku. Motociklistima se savetuje da budu skeptični prema sredstvima za zaptivanje jer pneumatik može iznenada da otkaže, te može doći i do nesreće.

Odgovarajući pritisak u pneumatiku omogućava duži vek trajanja gume

Dunlop ističe i da je redovno proveravanje pritiska u pneumatiku uz održavanje propisanog pritiska najbolji način da motociklisti obezbede ravnomerno habanje pneumatika i očuvaju njegove vozne karakteristike. Međutim, potrebno je obratiti pažnju i na činjenicu da pneumatik mora da se hladi najmanje 3 sata posle zaustavljanja da biste mogli da proverite pritisak.

izvor: PR Goodyear Dunlop Sava Tires

foto © Goodyear Dunlop Sava Tires

Nastavak na Moto.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Moto.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Moto.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.