Continental slavi 150 godina postojanja i inovacija

Izvor: B92, 29.Sep.2021, 14:49

Continental slavi 150 godina postojanja i inovacija

Od 1871. i male fabrike u Hanoveru, kompanija se razvila u globalnih igrača u automobilskoj industriji, koji sada posluje u 58 zemalja i tržišta.

Continental je najstariji nezavisni i jedan od najvećih proizvođača pneumatika na svetu. Tokom proteklih 150 godina, kompanija je postavljala standarde u industriji guma.

Prekretnice u razvoju Continental guma uključuju, između ostalog, prvu gumu sa šarom na gazećem sloju, prvu gumu sa odvojivom felnom, patent za >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << prvu gumu na svetu bez unutražnje gume i sa modelom za sve terene, prvu namensku zimsku gumu...

Takođe, prva pneumatska traktorska guma došla je iz postrojenja te kompanije.

Kasnije je stigla i prva guma optimizovana za otpor kotrljanja i prva guma sa gazećim slojem proizvedenim od maslačka.

Continental je, osim toga, jedan od pionira u oblasti digitalizacije, pa je 1999. pokazao da se podaci potrebni za napredne sisteme pomoći vozaču mogu još preciznije i brže odrediti ako se guma koristi kao izvor podataka, što se smatra rođenjem inteligentne gume.

U međuvremenu Continental povezuje gume i senzore sa bazom podataka i nudi klijentima potpuno nova, pametna, digitalna rešenja i usluge.

Godina 1892. predstavlja veliku prekretnicu za Continental, koji tada postaje prva nemačka kompanija koja proizvodi gume za bicikle.

Slika neukrotivog konja prvi put se pojavila na Continental proizvodima 1875. godine, inspirisana grbom grada Hanovera, a formalno je usvojena kao zaštitni znak kompanije 1882. godine.

Zanimljivo je da je Continental Caoutchouc & Gutta-Percha osnovan u Hanoveru 8. oktobra 1871. godine, deceniju i po pre proizvodnje prvog automobila.

Fabrika u ulici Farenvalder proizvodila je tkaninu impregniranu gumom za kabanice, termose i pune gume za bicikle i kočije.

Continental je 1904. predstavio prvu automobilsku gumu na svetu sa šarom gazećeg sloja.

Četiri godine kasnije, 1908, Continental na tržište uvodi odvojive felne za sedane, izvanredan izum koji je uštedeo vreme i trud prilikom promene guma.

Međutim, Continental je više od automobilskih guma. Naime, francuski pilot i pionir Luj Blerio ušao je u istoriju prvim letom preko Lamanša 1909. godine, dok je krila i trup njegovog aviona prekrivao Continental materijal za avione.

Continental je 1926. u proizvodnju guma uveo upotrebu čađi kao punila za ojačavanje, kako bi se one učinile otpornijim na habanje i starenje, a čime su dobile i svoju karakterističnu boju.

Još jedan od značajnih momenata u industriji 20. veka je proizvodnja prve gume od sintetičkog kaučuka, koja je izišla upravo iz fabričke hale kompanije Continental 1936. godine.

Godine 1952. Continental u svoju ponudu za evropsko tržište uvodi prve gume dizajnirane za zimske uslove: M + S ("Mud and Snow", blato i sneg).

Kompanija je 1955. godine postala prva nemačka firma koja je započela proizvodnju pneumatika bez unutrašnje gume za putnička vozila, u skladu sa zahtevima proizvođača automobila.

Sa masovnom proizvodnjom radijalnih guma Continental je prvi put započeo 1960. Kao oznaku na tim gumama, kompanija je predstavila slovo "R", što će kasnije postati standardna oznaka i za druge proizvođače širom sveta.

Istovremeno sa dinamičnim razvojem svetske proizvodnje automobila rasla je i potražnja za gumama različitih vrsta i namena. Kako bi držao korak sa zahtevima tržišta, Continental je otvorio namenski centar za testiranje.

Postrojenje za ispitivanje pneumatika Contidrom otvoreno je 1967. godine na ivici Linburškog polja.

Godine 1968. prvi automobil sa elektronskim upravljanjem, bez vozača izašao je na stazu ispitnog pogona Contidrom.

Cilj ovog vizionarskog projekta bio je da se utvrdi na koji način se tačno gume mogu testirati naučnim metodama i u programiranim uslovima.

Osim toga, inženjeri iz Continentala otvorili su time put ka budućnosti autonomne vožnje.

Velika inovacija rođena je 1972. godine kada je Continental predstavio ContiContact - zimsku gumu bez šiljaka, što je donelo veliki napredak u oblasti bezbednosti na putevima pri vožnji u teškim sezonskim uslovima.

Continental je takođe jedan od pionira kada je u pitanju digitalizacija guma.

Još 1999. godine proizvođač guma pokazao je da se podaci potrebni za napredne sisteme pomoći vozaču mogu još preciznije i brže odrediti upotrebom gume kao izvora podataka.

Godine 2020, Continental je predstavljanjem pilot projekta za precizno praćenje dubine gaznog sloja, koristeći algoritme i telemetrijske podatke vozila, postavio nove standarde u ovoj oblasti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.