Izvor: S media, 02.Nov.2010, 00:29 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Nema guma za sve vozače
Zbog propisa o zimskim gumama gužve u prodavnicama i vulkanizerskim radnjama. Gume nekih dimenzija neće moći da se nađu već za dva-tri dana.
Vlasnici vozila u Srbiji od juče su obavezni da imaju zimsku opremu, što se pre svega odnosi na dve zimske gume na pogonskim točkovima ili letnje gume sa šarama od najmanje četiri milimetra. U prodavnicama i vulkanizerskim radnjama, međutim, procenjuju da guma neće biti za sve.
Kazneni poeni
U svim vulkanizerskim >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << radnjama juče je bila velika gužva. Kako nam je rečeno, broj poziva se u odnosu na proteklu nedelju drastično povećao.
- Telefoni zvone non-stop. Guma još imamo, ali zaista ne mogu da tvrdim da će ih biti i za pet-šest dana. Mi ne držimo program „Tigra", a trenutno ponestaje „barum" i „danlop" guma - rekli su nam u beogradskom vulkanizerskom servisu „Lešanović".
Čekanje na ugradnju
Njihove kolege iz servisa „Pavlović" takođe najavljuju nestašicu.
- Guma ima sve manje. I kada, na primer, poručimo 60 guma nekog profila, pošalju nam deset. Najveći problem imamo sa „Tigrovim" gumama, jer su najjeftinije, pa se najviše traže i već nam je nestalo nekih dimenzija - rekli su nam u ovom servisu.
Cene guma kreću se uglavnom od 3.000 do 10.000 dinara po komadu, a na ugradnju se trenutno čeka sat ili dva, ali će to sigurno biti i više narednih dana.
Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović navodi da vozači zbog svoje bezbednosti treba da nabave sve četiri zimske gume.
- Ako imate prednji pogon, a ostavite letnje gume pozadi, onda će vam se automobil ponašati kao kamion s prikolicom. Tačnije, šetaće levo-desno u krivinama i prilikom kočenja. S druge strane, ako imate pogon pozadi i stavite samo tu zimske gume, onda postoji opasnost da vozilo neće slušati komande volana zbog prednjih letnjih guma koje će klizati - objašnjava on.
Letnje gume, tvrdi Okanović, stvrdnu se na niskim temperaturama i onda nema odgovarajućeg prianjanja za asfalt, što povećava rizik čak i kada je kolovoz potpuno suv. Zbog toga zimsku gumu treba koristiti čim temperature napolju padnu na sedam stepeni.
- Takođe, ni zimske gume nisu dobre na višim temperaturama. Zato smo predlagali da zbog promenljive klime u Srbiji datum za obavezno stavljanje zimskih guma ne bude fiksiran, ali to nije usvojeno - kaže Okanović.
Kako proveriti šare
Vozači mogu i sami da provere dubinu šare na gumama pomoću specijalnog dubinomera koji košta oko 300 dinara, a Okanović kaže da se to može uraditi i običnim lenjirom.
- Ubacite parče kartona u šaru, obeležite koliko je duboka i onda to izmerite lenjirom. Policija bi trebalo da ima dubinomere i ukoliko vas uhvate sa plitkom šarom, mogu vas poslati na vanredni kontrolni tehnički pregled - objasnio je on.
Načelnik za bezbednost saobraćaja u Ministarstvu infrastrukture Demir Hadžić kaže za Pres da će vozači osim zimskih guma morati da imaju i lance u kolima ako se kreću van grada.
- Onaj ko putuje kolima bilo gde van grada moraće da ima lance u gepeku. A stavljaće ih kada padne sneg u slučaju da je to propisano saobraćajnim znakom ili ukoliko ima snega na putu, a smatra da će mu biti bezbednije da vozi sa lancima na točkovima - kaže Hadžić.
R. Ž. Marković
Nema zime, a nema ni zimskih guma
Izvor: B92, 02.Nov.2010
Beograd -- Vlasnici vozila od juče su obavezni da imaju zimsku opremu, odnosno dve zimske gume na pogonskim točkovima ili letnje gume sa šarama od barem četiri milimetra...Saobraćajna policija nije organizovala pojačane kontrole zimske opreme koju vozači od ponedeljka moraju da poseduju...Upozoravaju,...
Nema zime, a nema ni zimskih guma
Izvor: Šumadija Press, 02.Nov.2010
Vlasnici vozila od 1. novembra obavezni su da imaju zimsku opremu, odnosno dve zimske gume na pogonskim točkovima ili letnje gume sa šarama od barem četiri milimetra dubine.