Kako da vam gume traju duže

Izvor: S media, 08.Mar.2012, 10:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako da vam gume traju duže

Zato stručnjaci upozoravaju da bi profil i pritisak u pneumaticima trebalo proveravati čak na svake dve nedelje. Za svaki slučaj, rezervna guma mora biti spremna u gepeku, a svaki vozač bi trebalo da zna kako da promeni točak na putu.

Opasnosti izduvanih guma

Zašto je pucanje gume opasno po život (VIDEO)

Guma u dobrom stanju doprinosi kako sigurnosti, tako i upravljivosti vozila, uštedi goriva i očuvanju okoline. >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << Prava briga o pneumaticima podrazumeva znatno više radnji od površnog pogleda na njihovu spoljašnjost. Za početak, vozači bi morali da znaju da parkiranje na visokim ivičnjacima može i te kako da šteti gumama.

- Svaki sudar ili udarac u visoki ivičnjak može da poremeti geometriju točkova što vodi ka nejednakom i ubrzanom trošenju guma. Zato bi posle svake nezgode trebalo u servisu proveriti geometriju točkova. Inače, preporučljivo je da se izbalansiranost točkova pregleda barem na svakih šest meseci - kažu u auto-servisu KIA i dodaju da se problem sa geometrijom točkova može primetiti prilikom podrhtavanja volana u vožnji.

Budala za volanom (VIDEO)

Počinju prolećne glavobolje vozača

Istraživanja su pokazala da je put kočenja uz zakonski minimalni profil gume, dubine 1,6 mm, na mokrom putu dvostruko duži u odnosu na nove gume čija je dubina profila osam milimetara. Kod zimskih guma profil ne sme biti plići od četiri milimetara. Istrošenost udubljenja na gumi, pomoću kojih se omogućuje odgovarajuća kontrola i prianjanje vozila za kolovoz, može se izmeriti na jednostavan način pomoću kovanice.

- Ukoliko postavite dinar u udubljenje i guma prekrije rub kovanice, znači da je profil ispravan. Sve niže od toga podrazumeva da se pneumatik mora zameniti dok prenapumpana guma obično prelazi preko ruba kovanice.

Saveti za uštedu goriva

Plavuša vas uči kako da promenite gumu (VIDEO)

S druge strane, pokazatelji istrošenosti su i male izbočine na dnu profila. Kada visina preostale gume bude jednaka s tim izbočenjem pneumatik je dosegao svoje zakonom propisano ograničenje upotrebe i mora se zameniti. Takođe, treba obratiti pažnju na pukotine, ureze, izbočine ili predmete zaglavljene u profil - kažu u ovom servisu za Blic.

Ipak, trajnost gume zavisi pre svega od pritiska u njima pošto najviše stradaju pneumatici koji nemaju dovoljno vazduha. Kako bi utvrdio realnu napumpanost guma, vozač mora da sačeka da se pneumatici ohlade.

- To znači da se pritisak u gumama može proveriti ukoliko je automobil stajao u mestu barem tri sata jer posle vožnje pneumatici su zagrejani, a samim tim je i pritisak u njima veći. Podaci o pravilnom pritisku mogu se naći ili na unutrašnoj strani poklopca rezervoara za gorivo ili u auto-priručniku - kažu u kompaniji Vulkanizerska radnja.

foto:Guliver/Thinkstock

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.